Skocz do zawartości

[rower]Merida kontra Kelly's- co wybrac


gilgamesz

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze pomóżcie w podjęciu decyzji.Chce kupić dobry rowerek typu cross.Fundusze to do 4000 PLN. Miałem kupić górala. Już prawie zdecydowałem sie na Radona ZR Team only, jednak po przemyśleniu zdałem sobie sprawe, ze byłby to przerost formy nad treścia. Ja po prostu nie jeżdże w jakimś bardzo ciężkim terenie.W góry sie nie wybieram,jeżdże glownie w terenie leśnym,parki,sporo asfaltu.Ogólnie raczej lekki teren.

Dlatego wydaje mi się ze kross bedzie dla mnie lepszym rozwiązaniem. Chciałbym kupic dobra maszyne, z dobrym osprzetem,która pewnie przewiezie mnie nie tylko po parkowych alejkach,ale tez w mniej wymagajacym terenie.Niestety wśród krossów jest znacznie mniejszy wybór niż na przykład wśród górali(szczególnie tych z wyższej półki).Zastanawiam sie na tymi rowerami:

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=324430693

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=61&id=402

http://www.velo.com.pl/www/rower.php?m=0&s=7&id=233

http://www.unibike.pl/xenon.html

 

To sa moje główne typy.Co o nich sądzicie? Moze jeszcze doradzicie mi jakieś inne maszynki.Moze jednak zostać przy góralu(ten Radon mocno siedzi mi w głowie).Będe wdzięczny za kazdą opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podanych wziąłbym Meridę.

Najlżejszy - 11.99 kg w rozmiarze 55, Kelly's prawie 13, Author 12,5, Unibike 13.8 - poza tym skoro jeździsz w lekkim terenie to niepotrzebne Ci tarcze :)

Merida ma niezły osprzęt, jakiś rabat wytargujesz i pięknie B)

Z mojej strony mogę jeszcze zaproponować Scotta: http://www.scott.pl/lato/product.php?uid=80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chodzi ci po głowie Radon - to może takie coś: http://www.skiteam.pl/rower/Cube/ltdtrekking/ (szkoda, że fotka niedostępna - ale dla przykładu masz tu zdjęcie innego crossa Cube - LTD Terra Line, bardzo zgrabny rower o zacięciu zdecydowanie bardziej sportowym, niż rekreacyjnym).

Ewentualnie coś z KTMa - to też są bardzo fajne, sportowe crossy. Widziałam z bliska jeden z nich i muszę powiedzieć, że wykończenie i dbałość o szczegóły konstrukcyjne stoją na bardzo wysokim poziomie, a i prezentują się te rowery znakomicie. Np. KTM Life Race albo Life Speed - oba do wglądu na tej stronie: http://www.ceneo.pl/Rowery;0020-20-0-118-2...TM_P0-34572.htm.

Pozdrówko usportowione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Kelly'sa udało mi sie przymierzyc.Waży więcej od Meridy,ale po zmianie amortyzowanej sztycy na Easton'a 70,którego mam w starym rowerku i wymianie ciezkiego,regulowanego mostka na jakis lżejszy, spokojnie urwie sie pod 500 g.Kelly's ma gorsze piasty, ale lepsza korbe.Upusty na obydwie maszyny dostane podobne,dzięki czemu m.in Kelly's bedzie praktycznie pełnym XT.

W tej chwili zawęziłem wybór z mojej listy do Kelly's i Meridy.Chyba,że ktoś podsunie mi jeszcze jakiś inny model.

 

Ten Cube wyglada calkiem fajnie.Musze sie przejechac do SkiTeamu (Karolkowa- brr) i się przymierzyć. KTM też oki,tylko jednak te 600 PLN różnicy w cenie.Tak w ogóle to polecacie firme Kelly's?

 

--- 19.03.08.:

 

Mam jeszcze pytanie czy to prawda,ze w rowerach crossowych powinno sie brac ramę o jeden rozmiar większa?Bo zarówno w Meridzie i w Kelly'sie rozmiarówka mnie interesująca jest w przedziałach 19" lub 21".

Mam 182 cm wzrostu i dl.nogi 84 cm.Pewnie najlepsza byłaby rama 20", ale takiej w tych rowerach nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na Phanatic'u Kellys'a model 2005 (model przed Definite) jeszcze z tarczówkami hydraulicznymi i osobiście sobie chwalę ten rowerek. W górach na nim byłem już nie raz i po wrzuceniu bardziej terenowych oponek radziłem sobie na równi z góralami - zjazdy po kamieniach też mu nie straszne a koła do dzisiaj nie zostały scentrowane. Co do pytania - "po co Ci tarcze..." tarcze są po to, że nie ma z nimi takiego problemu jak z vkami. Bez względu na warunki pogodowe zawsze hamują tak samo, nie ścierają obręczy przez co można sobie złożyć dużo wytrzymalsze koła które wystarczą na dużo dłużej niż pod vki. Nie trzeba ich co chwile ustawiać czy wymieniać linek. W tarczówkach wystarczy wymienić klocki i śmigamy dalej - ja od 2005r. ani razu nie serwisowałem swoich hamulców - nie musiałem ich odpowietrzać ani ustawiać - hamują dokładnie tak samo jak po zakupie. Teraz tylko będę musiał wymienić klocki i będę śmigał dalej.

 

Co do rozmiaru ramy, mam tak samo jak Ty 182cm wzrostu i wybrałem 21" - na długie trasy jest idealnie, jednak jak wjeżdżam w teren to teraz troszkę żałuję, że nie wybrałem mniejszej ramki, problem właśnie polegał na tym, że nie było 20" a 19" wydawała mi się już za mała jak na Cross'a. Najlepiej się przymierz do 19" i do 21" - zobacz jak wygląda sprawa z przekrokiem - jeśli będziesz bardziej wykorzystywał rowerek to długich asfaltowych tras to lepiej większa czyli 21" - jeśli będziesz częściej wjeżdżał w teren - podjazdy i zjazdy, to wtedy weź 19" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sadzicie o tym rowerku-pełne XT,dobre obrecze i dobre hamulce V-ki.Cene miałbym sporo niższą.Zastanawiam sie tylko nad tym widelcem karbonowym.Podobno dzięki jego zastosowaniu, rower zyskuje na sztywności a co za tym idzie jest szybszy i lepiej sie przyśpiesza.Nie mówiac juz o wadze która wynosi dla ramy 52 około 10.20 kg.

Jednak boje sie jak ten karbon bedzie wybierał różne nierówności.

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=61&id=401

 

Znalazłem jeszcze jeden ciekawy rowerek.

Co sadzicie o nim?

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=331641948

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO Wybrałbym zdecydowanie tego focusa. Kiedys probowalem przejechac szlak na zablokowanym widelcu.. masakra. Zwlaszcza, że w cross'ie masz cieniutkie opony.. Karbon nie wybiera a tlumi drgania.. to jest roznica ;) Lepie poswiecic ten dodatkowy kilogram na wygode uzytkowania i zdrowie nadgarstkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myszek chyba masz racje.Ten rower to chyba bardziej sie nadaje do cyclocrossu niz do szeroko pojetej turystyki.Niestety tego Scota nie mam okazji przymierzyć,a nie jestem pewny czy rama 55 będzie mi pasowała.Bo 50 będzie raczej za mała.Zreszta w tym opisie Scota jest troche ściemy.Bo napisane,ze pełna grupa XT.A w nim przecież kaseta i łańcuch to tylko Deore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na osprzet bo po jakims czasie i tak wymienisz :) wazniejsza jest rama i amorek :D

Przy moim wzroscie (184cm) mam ramke 20" i czasem mi sie wydaje ze jest za dluga.. ale to z powodu ze mam za dlugie nogi w stosunku do tulowia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...