nabial Napisano 15 Marca 2008 Napisano 15 Marca 2008 szukam oponki na przod w rozmiarze 1.9-2.1 do xc w postaci ubitego piachu, lisci, lekkiego blota, trawy, musi byc to jodelka, z w miare wysokim bieznikiem, ktora dobrze prowadzi rower, cena max ~90zl, ale im mniej tym lepiej, waga max 650g, najlepiej kevlar
kopaczus Napisano 16 Marca 2008 Napisano 16 Marca 2008 Schwalbe Nobby Nic? Panaracer Fire XC Pro? Continental Vertical Pro? Kenda Komodo?
nabial Napisano 16 Marca 2008 Autor Napisano 16 Marca 2008 nie chodzi mi o kostkowce, bo o ile z tylu sprawdzaja sie znakomicie, to z przodu jedynie powoduja miekniecie nog, innymi slowy szukam alternatywy dla np irca mythos front, czyli jodelki
Biera Napisano 16 Marca 2008 Napisano 16 Marca 2008 tioga factory xc 1.95 (w rzeczywistości jest troszkę wyrośnięta jak na 1,95:P). Mam i mogę polecić, zastanawiałem się między nią a ircami właśnie. wybrałem tiogi i nie żałowałem, choć raczej źle znoszą jazdę po asfalcie.
pawel934 Napisano 16 Marca 2008 Napisano 16 Marca 2008 Specialized Fast Trak/ Fast Trak Pro - http://www.wiggle.co.uk/images/spec%20fast%20trak%20tyre.jpg . Ja mam fast traka (bez pro), ważyłem - wyszło mi 550g. Fast trak pro jest jeszcze lżejsza (bieżnik ma taki sam). Co do ścieralności to Ci nic nie powiem, bo zrobiłem na nich dopiero 300km. Ale jeździ się bardzo dobrze. Szczerze polecam!
nikodem Napisano 16 Marca 2008 Napisano 16 Marca 2008 osobiście polecam tioge red phoenix http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=37145
Adik Napisano 16 Marca 2008 Napisano 16 Marca 2008 Jodełka? Nie wiem o co ci w tym chodzi ale polecę od siebie Kendę SBE. Ma niski bieżnik ale trzyma wspaniale...
Hinol Napisano 16 Marca 2008 Napisano 16 Marca 2008 Też kiedyś zachorowałem na "jodełkę" i kupiłem ekonomiczną opone Kenda Koyote. Więcej to tego badziewia się nie zbliże. O ile w błocie, lub sypkim podłożu trzymała kierunek, to dzięki temu badziewiu 3 razy na wilgotnym i twardym podłożu spotkałem się boleśnie z glebą. Rozumiem że żadna opona nie będzie idealnie trzymać w takich warunkach, ale koyot nie wykazywał żadnych oznak przyczepności, tak więc tej opony nikomu nie polecam. PS: bieżnik jodełka wygląda mniej więcej tak: " <<<<<< "
DuzyMarek Napisano 16 Marca 2008 Napisano 16 Marca 2008 Extra . Właśnie czekam na przesyłkę z kompletem Koyotów . Jeździłem juz kiedyś z jodełką i nie miałem z tego tytułu jakichś nieprzyjemności, więc mam nadzieję, że tak będzie i tym razem .
Adik Napisano 16 Marca 2008 Napisano 16 Marca 2008 Ja mam jodełkę Koyote, a raczej miałem i opona faktycznie była lekko nieprzewidywalna.. Druga jodełka która wylądowała u mnie na przodzie to Continental Speedking. Masakryczna opona, niby sobie dawała radę ale przy tej konstrukcji bieżnika, opona musiała by mieć 2.3 albo 2.4" szerokości żeby trzymała dokładnie tak jak powinna. Speedking natomiast z tyłu sobie zadziwiająco dobrze radzi. Jodełki do przodu nie dam bo ujmuje mi to poczucie bezpieczeństwa przy szybszej jezdzie. Wbrew początkowemu nastawieniu - jodełka przód i klocek tył, wolę mieć klocek - podparcie = przód , oraz jodełka/klocek = przyczepnośc/niskie opory - tył * Koyote miałem 1.95 i jeżeli kupiłeś 1.95 na przód to już ci mogę współczuć, opona ma dośc duże opory i średnią przyczepnośc w jezdzie ogólnej a na zakrętach a co gorsza w błocie to jest już niska przyczepnośc... Koyote na tył dośc ciekawie wygląda, ale na przód to trochę słaba oponka.
Hinol Napisano 19 Marca 2008 Napisano 19 Marca 2008 Adik: Mógłbyś coś więcej powiedzieć o Conti Speedkingach? Właśnie przymierzam się do kupna kompletu tych opon w wersji zwijanej. Zamierzam targać je po łatwych i średnio trudnych trasach w okolicach Krakowa (laski, polne ścieżki, czasami jakieś błocko). Myślisz że dadzą rade, czy poszukać czegoś innego? DuzyMarek: Myślę że w przypadku koyota problem nie tkwił w bieżniku ale w mieszczance gumy, która moim zdaniem była beznadziejna na twardym, śliskim podłożu. Za te pieniądze nie mogłem się dużo spodziewać , ale uważam że lepiej było dołożyć i kupić coś sprawdzonego i pewnego.
sebekfireman Napisano 19 Marca 2008 Napisano 19 Marca 2008 A ja ze swojej strony polecam jodełkową oponę Author Wing - http://allegro.pl/item332102638_nowa_opona...thor_wing_.html Jej waga to faktycznie 600 gram. na razie zrobiłem na niej 500 km, ale już raczej jest pewne że będzie to opona która na stałe zagości u mnie na przodzie - z jej warunków jezdnych jestem bardzo zadowolony.
Adik Napisano 19 Marca 2008 Napisano 19 Marca 2008 Speedkingi są czasami lekko nieprzewidywalne. Jako oponę na przód to średnio ją polecam, duze opory średnia przyczepnośc w mocnych zakrętach ale z odpowiednią techniką jazdy idzie nad tą oponką zapanować... Ja jezdziłem po takim samym terenie jak opisywałeś z przewagą asfaltu.
nabial Napisano 20 Marca 2008 Autor Napisano 20 Marca 2008 Właśnie przymierzam się do kupna kompletu tych opon w wersji zwijanej. Zamierzam targać je po łatwych i średnio trudnych trasach w okolicach Krakowa (laski, polne ścieżki, czasami jakieś błocko). Myślisz że dadzą rade, czy poszukać czegoś innego? kup schwalbe racing ralph nawet te z 2007, albo taniej kende karme, sprawdzi sie na 100% ja w koncu kupilem irce mythosy, zobaczymy jak sprawdza sie w dosyc trudnym terenie
Hinol Napisano 20 Marca 2008 Napisano 20 Marca 2008 nabial: Myślałem bardzo poważnie nad zestawem NN z przodu, RR z tył, ale szczerze nie przekonuje mnie potwornie niski bieżnik RR. A komplet NN za bardzo pokrywał by się z zastosowaniem drugiego kompletu opon na trudne warunki czyli Conti Survivali. Tak więc kupiłem już speedkingi, jak zrobię trochę kilometrów, napisze jak się sprawują.
nabial Napisano 22 Marca 2008 Autor Napisano 22 Marca 2008 nn to nie jest opona w lekki teren, wiec zdecyduj sie czego szukasz - pisales ze szukasz czegos na latwe trasy, wiec na upartego to mogbys kupic semislicki 1.7-1.9, a nie opone, ktora jest z pogranicza xc/fr
Hinol Napisano 22 Marca 2008 Napisano 22 Marca 2008 Wiem że NN to nie opona na lekki teren, ale czasami przejeżdżam przez trudniejsze odcinki i chciałbym mieć rezerwę przyczepności na przodzie, bo mam niemiłe wspomnienia z uciekającą przednią oponą. I jak czytałem, Schwalbe zaleca taką właśnie konfiguracje, czyli RR jako napędówka z małymi oporami toczenia oraz NN jako kierunkowa z bardzo dobrą przyczepnością. A skoro NN nie jest potwornie ciężki, ani nie ma ogromnych oporów, nie widzę przeszkody w wrzuceniu jej na przód. Ale tak jak pisałem, Speedkingi już kupione, po kilku trasach napisze jak się sprawują.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.