Grabarz Napisano 13 Marca 2008 Udostępnij Napisano 13 Marca 2008 Pochwalony! Jako, że w małym prywatnym ostrokołowym gronie pewien mój krajan zarzucił pytanie dotyczące dobrania właściwej szerokości kiery, odwołuję się do autorytetu osób w tym doświadczonych. Wiem, że dobiera się baranka do szerokości ramion i że ma to wpływ na wydolność oddechową. I tyle. Czy jest ktoś, kto wie jak DOKŁADNIE dobrać szerokość barana? Czy istnieje na to jakiś przelicznik, wzór? Proszę tylko nie pisać postów w stylu "ja mam 42 i jest OK". Towarzysz chce złożyć sprzęt z wysoką dbałością o szczegóły, idealnie (niemal) do niego dopasowany, bez żadnych kompromisów. POSTRO! Gr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muniek Napisano 14 Marca 2008 Udostępnij Napisano 14 Marca 2008 Jeśli chce idealnie dopasować, to musiałby pojeździć na różnych rozmiarach i wybrać który mu najbardziej pasuje. Jeśli nie zależy mu na aż takiej idealności - to to co piszesz - mierzenie szerokości ramion. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2008 Dzięki za zaangażowanie w temat, ale, z całym szacunkiem, nic z Twojej odpowiedzi konkretnego nie wynika. A ja (on) potrzebuję(e) konkretów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muniek Napisano 14 Marca 2008 Udostępnij Napisano 14 Marca 2008 Dzięki za zaangażowanie w temat, ale, z całym szacunkiem, nic z Twojej odpowiedzi konkretnego nie wynika. A ja (on) potrzebuję(e) konkretów. A co ma wynikać? Albo mierzy ramiona, albo bierze kilka sztuk i sprawdza na której się jeździ najlepiej, jakiej innej odpowiedzi oczekiwałeś? Mierzenia laserowego ramion? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 14 Marca 2008 Udostępnij Napisano 14 Marca 2008 konkretniejszej wiadomości nie dostaniesz... po porostu niech zmierzy szerokość swoich ramion i przymierzy się do kilku baranów których szerokość jest zbliżona do szerokości ramion. niech poeksperymentuje z różnymi szerokościami -ale bez przesady wzoru nie ma, no a jak jest jakiś to proszę o wyprowadzenie z błędu edit: muniek mnie ubiegł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2008 Czy jest ktoś, kto wie jak DOKŁADNIE dobrać szerokość barana? Czy istnieje na to jakiś przelicznik, wzór? Takie zadałem pytania. Jeśli ktoś zakłada, że może być w błędzie, to nie może twierdząco odpowiedzieć na pierwsze pytanie (a pytanie kieruję do WIEDZĄCYCH) i wskazać na siebie. Metoda prób i błędów ma zastosowanie niemal w każdej dziedzinie życia. Pytam, oczekując wskazówki pozwalającej dobrać kierownicę zapewniającą najbardziej optymalną wydolność oddechową. Nie sadzicie chyba, że ktoś jeździ z różnymi kierami a w plecaku wozi aparaturę pomiarową. Różnice w szerokościach są tak niewielkie, że wątpię, żeby dało się odczuć różnice w komforcie. To trochę jak z korbami - jeżdżę na różnych długościach (165, 170, 175) różnicy nie czuję, ale wiem, że sprzyja ona albo pedałowaniu na wysokich kadencjach, albo pedałowaniu siłowemu na niskich. Różnica w tematach jest taka, że znam przeliczniki/tabele doboru długości korb, a nie znam takowych w temacie Kiera a wydolność. Przyznaję się do tego i nie mędrkuję. "jakiej innej odpowiedzi oczekiwałeś?" Np. takiej: szerokość kiery powinna się zawierać pomiędzy 120 a 140% szerokości barków. Albo takiej: nie istnieje taki przelicznik. Kolarze dobierają ją indywidualnie. x lat trenowałem i mojemu trenerowi dobranie mi kiery zabrało y lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 17 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Grabarz ogólnie rzecz biorąc mierzysz rozstaw Twoich ramion i kierownicę o takim rozmiarze wybierasz, ale jak wiadomo każdy jest inny i co innego różnym osobom pasuje. Jak wiadomo najlepiej przejechać sie na różnych ale mało kto ma takie możliwości "...Wyposażył również jego rower w kierownice węższą niż 42 cm, co wymagało zmiany przyzwyczajeń. Dzięki węższej kierownicy Lance trzymał ręce bliżej siebie, co poprawiło jego aerodynamikę. Dzięki ściśnięciu klatki piersiowej zmniejszyła się także powierzchnia czołowa zawodnika, a tym samym spadły opory jazdy...." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Lookas 46! Dzięki wielkie, głównie za cytat! Sprawa już chyba nieaktualna, bo koleżka właśnie zamówił 42cm Nitto. Inna rzecz, że ciekawym, jak by się zapatrywał na koncepcje zmniejszania oporów powietrza Pan Mytnik, który niemal zawył, gdy zobaczył w moim ostrzaku prostą kierkę skróconą do 38cm Szkoda, że mam do niego dość daleko. Serce człowiek! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Superpiki Napisano 23 Marca 2008 Udostępnij Napisano 23 Marca 2008 Na przyszłość: Odległość między środkami stawów barkowych - szerokość (c-c) kierownicy. Szersza to większa siła skrętu i stabilniejsze prowadzenie. Węższa, poza pogorszeniem tego co wyżej, utrudnia oddychanie. Są też plusy - mniejsze opory powietrza, łatwiej zmieścić się w mieście między samochodami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Dzięki!!! W końcu jakiś konkret. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.