Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Dosyć dziwne, sam od siebie się zepsuł zacisk? LHM na pewno mu nie zaszkodził. Może masz możliwość sprawdzenia z innymi zaciskami? Głupio tak trochę kupować odrazu nowy zacisk, a oryginał Shimano Mineralny szkoda marnować też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Według zaprzyjaźnionego serwisu, shimano to nie jest najlepszy hamulec, a po 8 tyś z zaciskami już potrafią się różne rzeczy dziać. Z braku laku przyjdzie kupić zacisk zastępczy, później chyba zdecyduje się na hope. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Dla mnie to trochę dziwne. Jeździłem na 525 które miały już grubo z 9 tys i wszystko z nimi było w porządku. Poza tym, zobaczymy co się stanie z zaciskami 535. Przejeździłem na 485 i 575 z 3-4 tysiące i wszystko OK. Dlatego też nigdy nie ufam serwisom, kumplowi raz próbowali wmówić, że napinacz Boxguide nie pasuje do ramy Dartmoor Creeper. Zły pojechał do domu i spróbował to zrobić na własną rekę. O dziwo pasowało? Czyżby cud? Nie, napinacz pasował do ramy, a serwis chciał naciągnąć kumpla na zakup nowego napinacza. To takie małe OT w sprawie wiarygodności serwisów, no ale wiadomo różnie bywa. Edytowane 20 Lutego 2011 przez Earl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Toca, chyba trochę taniej będzie spróbować na oryginalnym oleju- choćby pro forma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Dzięki wam koledzy, za wspólną wymianę zdań, zamówiłem olej shimano i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 @TocaS, zdaje się, że to jest taniej niż na alleprowizji Nie chce robić kolejnej dyskusji o oleju więc powiem tak: jeżeli na shimano bedzie źle to coś jest mechanicznego na rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easy4x Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Co do LHM to generalnie jest parę osób, które używa i zachwala ten olej. Zawsze się znajdą osoby które zachwalają i odradzają dany produkt, markę itp. ja osobiście odradzam olej LHM jest gęstszy i nie przeznaczony do hamulców sam się na tym przekonałem na takich rzeczach się nie oszczędza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Ja nie zauważyłem różnicy w gęstości LHM a Oryginału Shimano. Olej LHM jest przeznaczony do hamulców ale nie rowerowych, aczkolwiek można go tam stosować. Na butelce, którą posiadam, jest napisane, że LHM jest do hamulców samochodowych, to Citroen stosuje też LHM do swoich hamulców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Citroen miał w samochodach hydrauliczne zawieszenie POŁĄCZONE z układem hamulcowym i dlatego jest napisane, że można go stosować do hamulców. To jest uproszczenie i de facto nie jest to prawda bo dotyczy wyłącznie citreona (konkretych modeli) To, że można stosować lhm w rowerze to interpretacja tego, że jest to olej mineralny i to jest jedyne co łaczy go z produktem shimano. Owszem można, ale ja już wczesniej pisałem, że nie warto i jestem na nie bo hamulce shimano nie działają na nim tak samo jak na oryginalnym oleju shimano. Dla osób czujących wstręt do shimano jest Finish Line brake Fluid bądź Motorex fluid 75. Uważam, że lhm to nieporozumienie a nie mineralny płyn hamulcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Ja z powodzeniem używam LHM, ale nie chcę znowu tej samej dyskusji. Ciekawi mnie bardzo FL, ale nie mam teraz pieniędzy na to, natomiast pierwszy raz słyszę, że motorex zrobił MINERALNY olej do hamulców. Widziałem DOT, ale mineralny motorex to pierwszy raz słyszę. Ciekawe jak jest z tym motorexem, może ktoś używa? EDIT: Raz widziałem to na allegro, w małej czarnej butelce z zieloną naklejką. Edytowane 20 Lutego 2011 przez Earl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 @Earl, nie przygotowałeś się w temacie mineralnych płynów hamulcowych :> Obydwa płyny są dostepne w PL praktycznie od ręki, ale tak jak pisałem u siebie na stronie nie testowałem ich jednak nie wierze, ze będzie gorzej niż na lhm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Prawdopodobnie nie będzie, dlatego, że te płyny są dedykowane do hamulców rowerowych a LHM nie. Dlaczego? Nie wiem, i nie kupię ich póki nie będę miał nadmiaru pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Motorex 23 zeta dla chętnych jest dostępny tutaj: http://rowerowy.com/narzedzia_serwis/plyny_hamulcowe/motorexhydraulic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Znalazłem coś takiego: http://www.bikestacja.pl/magura-olej-mineralny-royal-blood-p-9903.html Ciekawe dlaczego napisali, że tylko do Magury ? Pewnie Shimano i Tektro też można tym zalewać. Cenę też ma niezłą, 150 zł za 1L . Edytowane 20 Lutego 2011 przez Earl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 1litr za 150PLN podczas kiedy 1l shimano kosztuje 66PLN w cykloturze. Okazja jaksiemaszwiktor. Poza tym masz rację i można tym zalać shiamano i tektro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Dosyć ciekawe, może są mniejsze ilości tego specyfiku, może spróbuję zalać nim Shimano. Poza tym, podobno jest dosyć rzadki. Cena jest niezła, a ja myślałem, że z olejem Siemano przesadzają, a tu się okazuje, że cena oleju była w porządku w przeciwieństwie do magury . Skoro jest taki drogi, to może hamulce są mocniejsze na nim? Kto wie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Skoro jest taki drogi, to może hamulce są mocniejsze na nim? Kto wie Powiem tak, spotkałem raczej opinie że magurowcy wylewają ten olej i leją shimano a nie odwrotnie no, ale jak spróbujesz i podzielisz się wiedzą to będzie miło z Twojej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Kiedyś czytając gdzieś na jakimś innym forum rowerowym, natknąłem się na temat, w którym rozmawiano nad różnicami w działaniu pomiędzy LHM a LHM+ (wychodziło na plus dla LHM+ ), do tego był tam również odnośnik do forum użytkowników citroena, którzy twierdzili, że LHM Delphi jest gorszy np od Totala, nie pamiętam tylko teraz o co tam chodziło i z czym się dokładnie borykali; mamy też Castrola. Znajomy jeździł na LHemie, nie wiem co prawda teraz od jakiego producenta, ale przez okres na pewno jednego sezonu nie narzekał. Ja kupiłem natomiast ten olej z czystej ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Historia LHM w Polska dosyć prosta jest Jego sukces sprzed lat to sprawa koszmarnej ceny oleju shimano oraz jego niewiarygodnie złej dostępności - pamiętam jak dzisiaj. Naprawdę tak było - to uwaga dla młodszych forumowiczów LHM był/jest dostępny praktycznie wszędzie no i jest jego bardzo dużo. Kiedy potwierdziło się, że zielone oleum jest bezpieczne dla uszczelek to ludzi rzucili się do sklepów i poszła dobra fama w stylu "dobre i tanie" i tak zostało przez dłuższy czas. Obecnie, kiedy oleum shimano można mieć za 15 zeta (alleprowizja) nie widzę sensu stosowania LHM - no ale to jest moja subiektywna opinia Edytowane 20 Lutego 2011 przez enduroriderPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Obecnie, kiedy oleum shimano można mieć za 15 zeta (alleprowizja) nie widzę sensu stosowania LHM - no ale to jest moja subiektywna opinia To jeszcze tylko słowo ode mnie - XTR M975 zalany LHM Total+ działał jak dla mnie lepiej niż na oleju shimanowskim. Po prostu bardziej podobała mi się praca hamulca. Nie miałem także problemów z zimowym użytkowaniem. Potem spory czas miałem mechaniczne Avidy, teraz znów powrót do hydraulików Shimano (tym razem Deore) i będę miał kolejną okazję sprawdzić, co mi lepiej podpasuje Edytowane 20 Lutego 2011 przez rzymo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Witam wróciłem z wyjazdu służbowego i jeszcze raz rzuciłem okiem na moje LXy, pogadałem jeszcze z jedną osobą i podsunęła mi pomysł, abym rozgiął sprężynkę w zacisku, która wspomaga powrót klocków. Faktycznie bawiłem się nią przed konserwacją i może jej zaszkodziłem. Dzisiaj zdemontowałem ją, rozgiąłem i wsadziłem. Przystępuje do regulacji zacisku tj. zakładam zacisk, zaciskam klamkę, skręcam śruby imbusowe do momentu aż czuje opór, kręcę kołem i o dziwo cisza . Dolałem olej, który wypuściłem (dalej LHM+) zaczęło obcierać, ponowna regulacja zacisku kręcę kołem cisza, dokręciłem śruby mocniej. Przejechałem się zatrzymując jeszcze kilka razy rower przednim i jest ok nie obciera. Wszystko ok hamulce działają jak należy. Klamka jedynie puchnie na zimnym same hamulce zaś koła blokują bezproblemowo. up Kolejne podejście w wolny weekend Jak się okazało wcześniej tarcza zaczęła znów obcierać, wymieniłem dzisiaj olej na shimano, problemu póki co nie ma. Z tyłu chętnie olej też bym podmienił i zastanawiam się jak to najlepiej zrobić, aby zastąpić cały LHM+, a zarazem zrobić to szybko. Przedni hamulec sobie zdemontowałem spuściłem olej LHM+ i napełniłem shimanowskim. Z tyłu zastanawiałem się czy dam rade podmienić cały olej napełniając od zbiornika, a spuszczając wężykiem od strony zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 5 Marca 2011 Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 (edytowane) Odessij LHM przez odpowietrznik na zacisku (strzykawka, wężyk), zakręć odpowietrznik, nalej odrobinę nowego oleum przez klamkę niech przepłynie przez cały przewód, odessij znowu i nalej olej właściwy. Gotowe Edytowane 5 Marca 2011 przez enduroriderPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 6 Marca 2011 Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Coś się wykombinuje, zresztą nie ma tu jakieś większej filozofii. Byłem się przejechać, warunki ciężkie jak dla hamulców bo błoto i trochę śniegu, ale jest dobrze w końcu hamulca nie słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 6 Marca 2011 Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 @TocaS, spokojnie sobie poradzisz: wężyk 4 mm średnica wewnętrzna oraz jeszcze jedna strzykawka żeby olejów nie mieszać i wsio. Najważniejsze żeby w ferworze walki klocków i tarczy nie zalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szobod Napisano 6 Marca 2011 Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Takie coś znalazłem http://coogee.republika.pl/louise.html Instrukcja jest do Magury ale w końcu idea jest wszędzie ta sama. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.