Andrew Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 Mam pytanko. Odpowietrzał ktoś hamulce shimano BR-M575. Wg. instrukcji shimano potrzebny jest lejek z korkiem. Czy da się to zrobić bez tego "narzędzia"? Tak, da się. Należy postępować jak ze wszystkimi innymi shimano. Tylko klamek nie można mieć na kierownicy, a nad zlewem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekGrudziadz Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 Witam Wszystkich. Mam problem z hydraulikami. Na przedniej tarczy klocki są bardzo blisko i lekko ocierają o nią. Co zrobić aby zwiększyć odstęp klocków od tarcz. Skok klamki jest bardzo krótki i przedni hamulec działa jak brzytwa. Hamulce mam SHIMANO M445 Hydraulic Disc. Nic przy nich nie robiłem. Rower kupiłem nowy, na początku wszystko było OK dopiero po jakiś 200 km pojawił się ten problem z hamulcem. Dziękuje za każdą poradę jak zniwelować to tarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thunderbird25 Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 He niezła akcja, a ja myślałem ze przeginam dobijając na zamkniętym zbiorniku. Ale skok wymiata na grubość żyletki, da rade pojechać na przednim kole przy takim skoku, ja bym się obawiał, nie miałem na V takiego . To co w tej chwili mam sprawdza się dobrze, czyli patrząc od końców klamki oko 2cm na przednim(ale zdążyło mi się nacisnąć ostatnio na wyciągniętej tarczy i się zmniejszył), a na tylnym 3,5cm. Jak będę wymieniał olej kumplowi to pokombinujemy, może sam z tego skorzystam. Ja mam avida uicy 3 i u mnie jest regulacja stopnia kompresji przy klamce. Jak dokręcę trochę imbus to mogę mieć takie żylety że aż przez kierę można polecieć. W Shimano tez powinno być takie rozwiązanie. Chyba że się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 28 Września 2010 Udostępnij Napisano 28 Września 2010 @MarekGrudziadz zastosuje procedurę odpowietrzania, ale najpierw wyjmij klocki i wepchnij tłoczki do zacisku tak aby nie wystawały. Obajawy o jakich piszesz to przelany system według mnie czyli za dużo płynu w środku jednak to powinno być odczuwalne od razu a nie po jakims czasie. Olej mineralny w dłoń i jedziesz @kazik9000 możesz sobie nalać wszystkie co masz ochote do systemu - nie zapomnij potem napisać na forum jak to się skończyło. Olej do skrzyń biegów jest ileś razy gęstszy niż olej mineralny hamulcowy. Kup ORYGINALNY olej shimano. Wspomniany LHM+ tez moze być, ale ja nie polecam poniewaz według mnie hamulce działają na nim gorzej - słabsze, bardziej gumowate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thunderbird25 Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 Tak, da się. Należy postępować jak ze wszystkimi innymi shimano. Tylko klamek nie można mieć na kierownicy, a nad zlewem Dlatego wolę avidy. 1. 2 szt.Śrubka samochodowa do odpowietrzania (przerobiona z M6 na M5) 2. 2szt. simeringi do odpowietrzników. 3. 2szt. strzykawki 20 ml 4. Płyn hamulcowy DOT4 załatwiony za free z serwisu samochodowego. Za darmochę jestem w stanie sam naprawić bez zalewania wszyskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 (edytowane) 4. Płyn hamulcowy DOT4 załatwiony za free z serwisu samochodowego. Zalewasz Shimano płynem hamulcowym DOT4??!! Mam nadzieje, ze to "literówka" z Twojej strony. A skoro o mowa o DOT4 to 0,5 litra kosztuje 15 zeta więc nie jest to żadne obciążenie finansowe, tym bardziej ze taka ilość starczy na wiele, wiele rowerowych układów hamulcowych. Edytowane 16 Października 2010 przez enduroriderPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thunderbird25 Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Zalewasz Shimano płynem hamulcowym DOT4??!! Mam nadzieje, ze to "literówka" z Twojej strony. A skoro o mowa o DOT4 to 0,5 litra kosztuje 15 zeta więc nie jest to żadne obciążenie finansowe, tym bardziej ze taka ilość starczy na wiele, wiele rowerowych układów hamulcowych. .Ale zawsze to 15zł w kieszeni. Czyż nie tak? Co do shimano DOT4 nie użyjesz, ale pewnie i do tych hamulców coś bym załatwił. Spokojna głowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 (edytowane) Ale zawsze to 15zł w kieszeni. Czyż nie tak? Co do shimano DOT4 nie użyjesz, ale pewnie i do tych hamulców coś bym załatwił. Spokojna głowa Z Twojej wcześniejszej wypowiedzi można odnieść wrażenie, że użyłeś DOT do hamulców shimano więc się za głowe złapałem. Byli już spece na forum co zalali tak hamulce a potem się nie dało klamką ruszyć a nawet jak już to tłoczki w zacisku ani drgnęły. Napisze to jeszcze raz ku pamięci: nie wolno używać płynu DOT4 (czy DOT5.1) do hamulców shimano! Jeżeli chodzi o te 15 zeta to wole wydać i kupić świeży płyn, szczelnie zamknięty niż dostawać nieokreśloną darmochę. DOT jest wyjątkowo wrażliwy na warunki przechowywania i pozostawiony niezamknięty momentalnie chłonie wodę. Taki płyn pracuje zupełnie inaczej niż świeży, prosto z butli. W warsztatach rzadko kto, a wlaściwie wcale, się z tym nie cackają tylko leją jak popadnie bo dużo tego idzie. Do hampli shimano oraz innych pracujących na płynie mineralnym polecam oryginalny olej shimano, który moim zdaniem pracuje najlepiej. Od biedy jest jeszcze LHM+, ale mi on wyjątkowo nie pasuje choć działa. Edytowane 16 Października 2010 przez enduroriderPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thunderbird25 Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 Z Twojej wcześniejszej wypowiedzi można odnieść wrażenie, że użyłeś DOT do hamulców shimano więc się za głowe złapałem. Byli już spece na forum co zalali tak hamulce a potem się nie dało klamką ruszyć a nawet jak już to tłoczki w zacisku ani drgnęły. Napisze to jeszcze raz ku pamięci: nie wolno używać płynu DOT4 (czy DOT5.1) do hamulców shimano! Jeżeli chodzi o te 15 zeta to wole wydać i kupić świeży płyn, szczelnie zamknięty niż dostawać nieokreśloną darmochę. DOT jest wyjątkowo wrażliwy na warunki przechowywania i pozostawiony niezamknięty momentalnie chłonie wodę. Taki płyn pracuje zupełnie inaczej niż świeży, prosto z butli. W warsztatach rzadko kto, a wlaściwie wcale, się z tym nie cackają tylko leją jak popadnie bo dużo tego idzie. Do hampli shimano oraz innych pracujących na płynie mineralnym polecam oryginalny olej shimano, który moim zdaniem pracuje najlepiej. Od biedy jest jeszcze LHM+, ale mi on wyjątkowo nie pasuje choć działa. Ja miałem zapieczętowana butelkę. A do shimano na pewno bym nie dolał DOTa, bo jeszcze umiem czytać instrukcje. ja naprawę hampli hydraulicznych nauczyłem się w parę minut.Po pierwszym odpowietrzaniu musiałem tylko usprawnić uszczelnienia mojej aparatury. Mój avid tylni zaczął się dziwnie zachowywać od nowości, a po Karpaczu u Golonki to była masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kellysbicycles Napisano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2010 A ja dodam, swoje 5 groszy jeśli chodzi o skok klamki w shimano. Nie wiem co to za pomysł z tym dolewaniem płynu na chama. Shimano stosuje taki patent, że jak zdejmiemy koło, bez wkładania czegokolwiek w zacisk, zaciskamy klamkę i klocki się wysuwają. Wynik: skok klamki się zmniejsza. Uwaga! Nie wolno przesadzić bo potem nie wsuniemy tarczy, bądź klocki będą ocierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2010 @Kellysbicycles w każdym hydraulicznym systemie hamulcowym można wysunąć klocki naciskając na klamkę i to nie jest żaden patent Uzupełnianie systemu przy wysuniętych tłoczkach to jest mało szczęśliwy pomysł, zwłaszcza kiedy klocki są cienkie. Z nowymi klockami nie da się tarczy włożyć a jeżeli nawet to tolerancja jest tak mała, że nie sposób tego ustawić.. Moje 525/535 zalewałem na sztywno czyli na granicy przepełnienia systemu. Membrana w klamkach bez servo wave'a pozwala na takie patenty. Minusem jest zapocenie okolic dekla, ale klamki są ultra sztywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kellysbicycles Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 Dzięki za sprostowanie ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Nie wiem jak to jest, ale teraz na dniach przy pełnej konserwacji roweru wymieniałem w końcu olej w hamulcach zastępując go olejem Total LHM+. Pod odpowietrznik podłączyłem strzykawkę 80ml i całą przepuściłem do tego obstukiwałem cały układ wraz z tłoczkiem wkrętakiem dosyć długo. Tu byłem pewien, że jest dobrze odpowietrzony. Klocki miałem wyciągnięte zaś pomiędzy tłoczki wsadziłem kawałek gumy, który dodatkowo naciskał na tłoczki. Po zalaniu klamki pracują tak: Dzisiaj minęły gdzieś dwa tygodnie po zalaniu, pierwszy wyjazd po konserwacji i hamulce właściwie działają bardzo dobrze, a sam skok klamki jeszcze trochę się zmniejszył i zastanawiam się czy oleju trochę nie spuścić. Temperatura 0 stopni. Dodam, ze nie kombinowałem z dopełnianiem oleju po stronie zbiorniczka, klocki mam nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 moje slx maja skok klamki 1,5cm mierzony od końca klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Po testach z LHM+ klamki na zimnym mają tendencję do puchnięcia czyli skok zmniejsza się do minimum, zaś problem mam również z przednim hamulcem coś, nowa tarcza XTka na 6 śrub, klocki półmetaliczne accenta też nówki i tarcza trze o klocki, tak jakby klocki były za blisko tarczy by dokładnie je ustawić. Rozebrałem zacisk na części pierwsze wyczyściłem wszystko, posmarowałem złożyłem i efekt ten sam. Albo nadal coś z zaciskiem, albo z olejem coś nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Dosyć dziwny problem, tłoczki są wysunięte? Może spróbuj odkręcić w klamce pokrywkę od zbiorniczka i wtedy rozepchać klocki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Rozepchać sobie mogę, ale parę ruchów klamką i to samo, klocki wracają się o 1 mm, nie mniej jest to za mało, spróbuję spuścić olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Spuść olej, rozbierz jeszcze raz zacisk i czymś trzeba posmarować tłoczki? Ja raz wyciągnąłem tłoczki z 575 i posmarowałem LHM, działało dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Spuściłem z połowę oleju z układu klamka zatrzymuje się w połowie drogi do kierownicy, ale dzieje się to samo, tłoczki miałem wyciągnięte wyczyszczone do smarowania pod ręką miałem smar miedziany. Jak miałem sam zacisk rozebrany i bawiłem się tłoczkami, to bez problemu wyciskałem je tłokiem strzykawki podłączonej wężykiem pod odpowietrznik. Tak samo powrót, działały bez problemu. Może jednak ten zacisk ma już dosyć po 12 tyś km i coś go boli ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 A może to wina uszczelek? Gdy tłoczek się wraca, te się zaginają jakoś? Może z tłoczkiem coś nie halo? Krzywy czy coś w tym stylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Toca, coś mi się widzi ,że jednak LHM to nie jest dobre rozwiązanie. Głowy nie dam ,ale być może LHM , a w zasadzie jego gęstość powoduje ten problem. Być może mały przekrój przewodów plus większa niż oryginalnego oleju gęstość LHM daje w efekcie to czego doświadczasz. Jak było przed wymianą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 To trochę dziwne. Skoro byłby zły, to tłoczki też by mi się nie wracały (nigdy się do końca nie chowają). A u mnie wszystko gra, a zaciski są trochę podobne (535 i 585). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Przed wymianą na oleju shimano ale tak z 200 km wcześniej było dobrze, jeździłem i hamulce pracowały coraz gorzej (jazda zimą do tego błoto sól i śnieg). Robiłem kapitalną konserwacje roweru, zaciski jedynie potraktowałem wodą z ludwikiem, zamontowałem w rowerze tył i widzę jak tłoczek jeden pracuje, a drugi stoi w miejscu co powodowało terkotanie podczas hamowania, wkurzyło mnie to, rozebrałem na części. Zacisk tylny po konserwacji chodzi idealnie, układ zalany LHM+ Total działa, montaż zacisku polegał na naciśnięciu klamki hamulcowej i dokręceniu śrub imbusowych plus mała korekcja, chwila moment i jest ok. Teraz przód podobnie zamontowałem regulacja zacisku na oleju shimano trwała już za długo ! Patrze sytuacji podobna jeden z tłoczków wysuwa się wolniej od drugiego, rozebrałem konserwacja, zalany LHM+ i zacisk ustawiony, ale wystarczyło wyjechać w teren żeby po 20 km tarcza zaczęła dzwonić, dojechałem do domu wziąłem rozebrałem jeszcze raz zacisk po czym zrobiłem, bardzo porządną konserwację i problem ten sam choć tłoczki pracują już idealnie. Z przodu tarcza XT 160 pracuje w jednym miejscu głośniej tak jakby była lekko skrzywiona, ale zauważyłem, że większość nowych tarcz już tak ma. Jedynie co mnie zastanawia to mały zaciek w okolicy tłoczka jaki zauważyłem po rozebraniu zacisku, zaciek niby nie był tłusty, a ostatni wypad rowerowy to sporo błotka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Może ci trochę ludwika zostało przy tłoczku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 W życiu nie, zaciski są teraz czyste jak za nowości. Pozostało mi podmienić zacisk LXa na SLXa lub sprawdzić jak działają na oleju SH. http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/4465-zacisk-shimano-lx-m585/ Co do LHM to generalnie jest parę osób, które używa i zachwala ten olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.