Skocz do zawartości

[hydrauliczne LX] odpowietrzanie hydraulików, uzupełnianie poziomu oleju


Cybula

Rekomendowane odpowiedzi

Ja leje LHM+ z Delphi w moje Sainty z klamkami 555 i 556 i nie ma żadnych objawów przeciekania, powiedziałbym nawet, że działa lepiej niż na oryginalnym Shimano w niskich temperaturach. Poza tym kumplowi zalaliśmy tym samym LHM+ jego 485 i też nie wiem nic, żeby przeciekały.

 

Co do różnicy w pracy klamki hamulca tylnego i przedniego to również tak mam i większość hamulców, z którymi miałem styczność tak ma. Najpewniej wynika to właśnie z trudności odpowietrzenia długiego przewodu jak i tego, że długi przewód się łatwiej odkształca, pęcznieje itp.

 

Co do pocenia się zbiornika, to zauważyłem po odpowietrzaniu następujące zjawisko:

Zalałem, działa, przykręcam dekiel od zbiornika, wycieram klamkę z oleju i w szczelinie pomiędzy deklem a zbiornikiem zostało trochę oleju (wiadomo, ciężko go stamtąd zebrać) i jak naciskam na klamkę to właśnie ten olej lekko wypływał. To jest związane ze wzrostem ciśnienia w zbiorniku, ale jeśli jest odpowiednio mocno skręcony to nie powinien to być olej z układu tylko właśnie jakieś resztki przelane.

 

Swoją drogą te śrubki na śrubokręt krzyżowy, którymi się przykręca dekiel zbiornika to jest jakiś poroniony pomysł. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Nigdy nie korzystam z usług serwisów rowerowych, wszystko staram się robić sam, ale dziś gdyby nie to że niedziela, pewnie bym się "rozdziewiczył" pod tym względem. Powiedzcie mi co robię źle, tak w dużym skrócie:

-klamka ustawiona równolegle

-Nakładam wężyk na śrubę na zacisku

-odkręcam odpowietrznik na klamce

-odkręcam śrubę na zacisku

-Przepompowuje 2 strzykawki Dot4, jednocześnie odbierając strzykawką to co się przeleje przy odpowietrzniku na klamce, stukam w przewody...

-zakręcam odpowietrznik i śrubę przy zacisku

-ściągam wężyk

Klamka gumowata

 

Poradziłem sobie w dość kłopotliwy i niekonwencjonalny sposób, rozkręcając zbiornik wyrównawczy i odbierając z niego płyn, równocześnie uzupełniając go poprzez zacisk, odpowietrzyłem hamulce idealnie. Nie muszę jednak chyba mówić, że zarówno ja jak i rower był cały upaćkany dotem, a jeszcze tył muszę odpowietrzyć...

 

Czy jedynym sposobem w tym przypadku jest zakup w pełni szczelnego zestawu do odpowietrzania? Hamulce firmy Hayes.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie DOT -4 jest żrącym płynem stosowanym tylko w samochodach! Ty stosuj lepiej jakieś tanie oleje mineralne do hamulców hydraulicznych w rowerze. Na allegro tego pełno, ale wystrzegaj się DOTÓW chyba że chcesz sobie za kilka miesięcy zmienić hamulce:O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie DOT -4 jest żrącym płynem stosowanym tylko w samochodach! Ty stosuj lepiej jakieś tanie oleje mineralne do hamulców hydraulicznych w rowerze. Na allegro tego pełno, ale wystrzegaj się DOTÓW chyba że chcesz sobie za kilka miesięcy zmienić hamulce:O

A to dziwne bo Avidy i Formule są od nowości zalane DOT'em :P

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie DOT -4 jest żrącym płynem stosowanym tylko w samochodach! Ty stosuj lepiej jakieś tanie oleje mineralne do hamulców hydraulicznych w rowerze. Na allegro tego pełno, ale wystrzegaj się DOTÓW chyba że chcesz sobie za kilka miesięcy zmienić hamulce:O

 

Dzięki za odpowiedź, pozdro... :)

 

A to dziwne bo Avidy i Formule są od nowości zalane DOT'em :)

Pozdrawiam

 

Ale mówimy o Shimano... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można wtrącić i odgrzebać trochę stary temat.

Nie odpowietrzałem jeszcze hampli w rowerze, natomiast robiłem to wielokrotnie w samochodzie. Do tego nie potrzeba nowego płynu (no chyba że wymieniamy, a nie tylko odpowietrzamy) strzykawek itp. W warsztacie samochodowym taka metoda nazywa się "pompuj, trzymaj".

Potrzebne graty:

Czysty pojemniczek na płyn

przezroczysty przewód gumowy średnicy odpowietrznika

płaski klucz 7 (z tego co pamiętam).

Dodatkowa ręka, choć sami powinniśmy dać rade.

 

Zdejmujemy kapturek z odpowietrznika zakładamy na niego przewód i prowadzimy go w dół do pojemniczka.

Pompujemy klamką, po tym przytrzymujemy i odkręcamy odpowietrznik, powinien popłynąć nam płyn.

Nadal trzymając klamkę zakręcamy odpowietrznik i od nowa pompujemy klamką. Dopóki w przewodzie od odpowietrznika będą się pojawiały pęcherze powietrza powtarzamy czynność. Płyn który wypompujemy z układu wlewamy z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam. Mam problem z hydraulikiem. Prawdopodobnie jest zapowietrzony bo jak naciskam klamkę to wpada do końca bez oporu a zacisk się oczywiście nie zaciska. Może mi ktoś dać małą instrukcję jak odpowietrzyć ten hamulec? Za pomoc z góry dziękuje.

 

Foto(sorry za jakość bo robione komórką):

 

post-120302-1246046757_thumb.jpg

post-120302-1246046768_thumb.jpg

post-120302-1246046848_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Z góry przepraszam za zaśmiecanie tego wątku;] Hampel BR-M485 po zalewaniu i odpowietrzaniu jest prawie wszystko OK. Tarcza była delikatnie zalana LHM, wyczyściłem ją w wodzie z proszkiem, klocki też, delikatny szlif papierkiem ściernym i teraz hampel jest jakby słaby, znacznie zyskuje na sile gdy tarcza czy klocki są mokre, polane wodą. Czy jest to nadal niedostatecznie wyczyszczona tarcza i klocki? ja już mam go dość... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siemqa wszystkich forumowiczów!

 

Pomocy, mam taki problem :

 

Dwa miechy temu próbowałem coś majsterkować z hamulcami (idiota ze mnie) bez powodu i uciekło mi trochę płynu, a więc dolałem trochę dot'a... ;/ Potem wylałem, bo przeczytałem, że jest żrący i zalałem olejem do wspomagania w samochodzie i miałem efekt "miękkiej klamki", więc postanowiłem zalać olejem mineralnym firmy Finishline. Wszystko robiłem wg. waszych zaleceń, a dalej muszę z całej siły klamkę naciskać, a i tak to nie jest to co na początku... Czemu tak się dzieje, przecież odpowietrzyłem itd. chociaż zauważyłem przy odpowietrzaniu, że nie wszystkie bąbelki mi naraz wypłynęły, wypływały nieregularnie i dużych odstępach... Czy może to być problem z uszczelkami o ile tam jakieś są, ale przecież mi nic nie cieknie tylko lekko się dekiel z wyrównawczego poci... POMÓŻCIE PROSZĘ!!!

 

Zapomniałem dodać, że klamka się naciska normalnie, ale uczucie jakby tarcza była tłusta albo klocki... Tarczę przeczyściłem, ale co z klockami jeśli papier ścierny nie daje efektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś wie w jakiej pozycji podczas odpowietrzania hamulca Avid Elixir powinna znajdować się klamka na kierownicy? Mam problem z odpowietrzeniem przedniego hampla. Na klamce odpowietrzyłem, i jakby nie do końca. Czy możliwe że powinienem odpowietrzyć też przy zacisku, a potem jeszcze raz przy klamce? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie w jakiej pozycji podczas odpowietrzania hamulca Avid Elixir powinna znajdować się klamka na kierownicy? Mam problem z odpowietrzeniem przedniego hampla. Na klamce odpowietrzyłem, i jakby nie do końca. Czy możliwe że powinienem odpowietrzyć też przy zacisku, a potem jeszcze raz przy klamce? Pozdrawiam.

Poradziłem sobie. Klamka musi być prostopadle do ziemi, a śruba regulacji odległości klamki od kiery nie morze być ustawiona maksymalnie od kierownicy. Po za tym chyba miałem trefny płyn. Teraz wszystko już gra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Pytanie, mam hamulce SLX. Lewa klamka ma bardzo krótki skok, prawa troche dłuższy.

 

Czy wystarczyć dolanie płynu?

 

Czy można mieszać płyn Shimano z tym od Citroenów?

 

Czy odpowietrzając metodą podaną w pierwszym poście można to robić bez wyjmowania klocków i koła, uwazając po prostu aby ich nie ubrudzić?

Edytowane przez PiPoLiNiO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

chcialem zapytac czy zamiast oleju shimano czy lhmamoge do shimano BR-M525 zalac olej hydrauliczny do skrzyn automatycznych? Bo mam akurat takiego w domu troszke to bym nie kupowal nic. Mam kilka roznych olejow do skrzyn automatycznych (mercedesa, forda, elfmatic i prestone jakis). Robil ktos kiedys takie eksperymenty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...