Miecho87 Napisano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2008 Ja leje LHM+ z Delphi w moje Sainty z klamkami 555 i 556 i nie ma żadnych objawów przeciekania, powiedziałbym nawet, że działa lepiej niż na oryginalnym Shimano w niskich temperaturach. Poza tym kumplowi zalaliśmy tym samym LHM+ jego 485 i też nie wiem nic, żeby przeciekały. Co do różnicy w pracy klamki hamulca tylnego i przedniego to również tak mam i większość hamulców, z którymi miałem styczność tak ma. Najpewniej wynika to właśnie z trudności odpowietrzenia długiego przewodu jak i tego, że długi przewód się łatwiej odkształca, pęcznieje itp. Co do pocenia się zbiornika, to zauważyłem po odpowietrzaniu następujące zjawisko: Zalałem, działa, przykręcam dekiel od zbiornika, wycieram klamkę z oleju i w szczelinie pomiędzy deklem a zbiornikiem zostało trochę oleju (wiadomo, ciężko go stamtąd zebrać) i jak naciskam na klamkę to właśnie ten olej lekko wypływał. To jest związane ze wzrostem ciśnienia w zbiorniku, ale jeśli jest odpowiednio mocno skręcony to nie powinien to być olej z układu tylko właśnie jakieś resztki przelane. Swoją drogą te śrubki na śrubokręt krzyżowy, którymi się przykręca dekiel zbiornika to jest jakiś poroniony pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BIGAlus Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 Czyli nie stosować DOT4 do Deore LX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 Witam. Nigdy nie korzystam z usług serwisów rowerowych, wszystko staram się robić sam, ale dziś gdyby nie to że niedziela, pewnie bym się "rozdziewiczył" pod tym względem. Powiedzcie mi co robię źle, tak w dużym skrócie: -klamka ustawiona równolegle -Nakładam wężyk na śrubę na zacisku -odkręcam odpowietrznik na klamce -odkręcam śrubę na zacisku -Przepompowuje 2 strzykawki Dot4, jednocześnie odbierając strzykawką to co się przeleje przy odpowietrzniku na klamce, stukam w przewody... -zakręcam odpowietrznik i śrubę przy zacisku -ściągam wężyk Klamka gumowata Poradziłem sobie w dość kłopotliwy i niekonwencjonalny sposób, rozkręcając zbiornik wyrównawczy i odbierając z niego płyn, równocześnie uzupełniając go poprzez zacisk, odpowietrzyłem hamulce idealnie. Nie muszę jednak chyba mówić, że zarówno ja jak i rower był cały upaćkany dotem, a jeszcze tył muszę odpowietrzyć... Czy jedynym sposobem w tym przypadku jest zakup w pełni szczelnego zestawu do odpowietrzania? Hamulce firmy Hayes. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BIGAlus Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 Swoją drogą te śrubki na śrubokręt krzyżowy, którymi się przykręca dekiel zbiornika to jest jakiś poroniony pomysł. Dokładnie, ja za pierwszym razem lekko przejechałem krzyże... ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KANCLERZ111 Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 chłopie DOT -4 jest żrącym płynem stosowanym tylko w samochodach! Ty stosuj lepiej jakieś tanie oleje mineralne do hamulców hydraulicznych w rowerze. Na allegro tego pełno, ale wystrzegaj się DOTÓW chyba że chcesz sobie za kilka miesięcy zmienić hamulce:O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kryszniok Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Skoro producent zaleca stosowanie DOT'a to dlaczego go nie stosować? Na oleju mineralnym działa chyba tylko Shimano i Magura, a reszta na różnych odmianach DOT'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nevermind Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 chłopie DOT -4 jest żrącym płynem stosowanym tylko w samochodach! Ty stosuj lepiej jakieś tanie oleje mineralne do hamulców hydraulicznych w rowerze. Na allegro tego pełno, ale wystrzegaj się DOTÓW chyba że chcesz sobie za kilka miesięcy zmienić hamulce:O A to dziwne bo Avidy i Formule są od nowości zalane DOT'em Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BIGAlus Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 chłopie DOT -4 jest żrącym płynem stosowanym tylko w samochodach! Ty stosuj lepiej jakieś tanie oleje mineralne do hamulców hydraulicznych w rowerze. Na allegro tego pełno, ale wystrzegaj się DOTÓW chyba że chcesz sobie za kilka miesięcy zmienić hamulce:O Dzięki za odpowiedź, pozdro... A to dziwne bo Avidy i Formule są od nowości zalane DOT'em Pozdrawiam Ale mówimy o Shimano... ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkamil Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 Ale Kubus mowil o Hayesach, a w tych jest akurat DOT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orzech55 Napisano 27 Maja 2009 Udostępnij Napisano 27 Maja 2009 Jeśli można wtrącić i odgrzebać trochę stary temat. Nie odpowietrzałem jeszcze hampli w rowerze, natomiast robiłem to wielokrotnie w samochodzie. Do tego nie potrzeba nowego płynu (no chyba że wymieniamy, a nie tylko odpowietrzamy) strzykawek itp. W warsztacie samochodowym taka metoda nazywa się "pompuj, trzymaj". Potrzebne graty: Czysty pojemniczek na płyn przezroczysty przewód gumowy średnicy odpowietrznika płaski klucz 7 (z tego co pamiętam). Dodatkowa ręka, choć sami powinniśmy dać rade. Zdejmujemy kapturek z odpowietrznika zakładamy na niego przewód i prowadzimy go w dół do pojemniczka. Pompujemy klamką, po tym przytrzymujemy i odkręcamy odpowietrznik, powinien popłynąć nam płyn. Nadal trzymając klamkę zakręcamy odpowietrznik i od nowa pompujemy klamką. Dopóki w przewodzie od odpowietrznika będą się pojawiały pęcherze powietrza powtarzamy czynność. Płyn który wypompujemy z układu wlewamy z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Barol Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Witam. Mam problem z hydraulikiem. Prawdopodobnie jest zapowietrzony bo jak naciskam klamkę to wpada do końca bez oporu a zacisk się oczywiście nie zaciska. Może mi ktoś dać małą instrukcję jak odpowietrzyć ten hamulec? Za pomoc z góry dziękuje. Foto(sorry za jakość bo robione komórką): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Barol Napisano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 Nikt nie wie jak go odpowietrzyć? Mogę zmieszać płyny? tzn. jest jakiś i chcę dolać dot4 bo taki zaleca producent? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 A przeczytałeś przynajmniej ten temat od początku? Masz tu bardzo czytelną instrukcję (nawet niejedną), jak odpowietrzać hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Barol Napisano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 tylko że w tym zacisku nie ma zaworu odpowietrzającego na który można by było założyć ten wężyk co jest w opisie na 1 str Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polonez15 Napisano 5 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2009 Witam. Z góry przepraszam za zaśmiecanie tego wątku;] Hampel BR-M485 po zalewaniu i odpowietrzaniu jest prawie wszystko OK. Tarcza była delikatnie zalana LHM, wyczyściłem ją w wodzie z proszkiem, klocki też, delikatny szlif papierkiem ściernym i teraz hampel jest jakby słaby, znacznie zyskuje na sile gdy tarcza czy klocki są mokre, polane wodą. Czy jest to nadal niedostatecznie wyczyszczona tarcza i klocki? ja już mam go dość... ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arxas Napisano 5 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2009 Pojeździj trochę, pohamuj, powinno pomóc. Mnie kiedyś w serwisie zalali gdzieś klocek olejem, ale pojeździłem, pozjeżdżałem parę razy z górki trzymając zaciśnięty hamulec i pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polonez15 Napisano 8 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2009 Nic to nie daje.... przejechane już trochę km i lipa... a jeśli hampel jest zalany wodą ( mokry) jest jak żyleta... chyba użyję płynu do mycia silników ostatnia moja nadzieja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BIGAlus Napisano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Siemqa wszystkich forumowiczów! Pomocy, mam taki problem : Dwa miechy temu próbowałem coś majsterkować z hamulcami (idiota ze mnie) bez powodu i uciekło mi trochę płynu, a więc dolałem trochę dot'a... ;/ Potem wylałem, bo przeczytałem, że jest żrący i zalałem olejem do wspomagania w samochodzie i miałem efekt "miękkiej klamki", więc postanowiłem zalać olejem mineralnym firmy Finishline. Wszystko robiłem wg. waszych zaleceń, a dalej muszę z całej siły klamkę naciskać, a i tak to nie jest to co na początku... Czemu tak się dzieje, przecież odpowietrzyłem itd. chociaż zauważyłem przy odpowietrzaniu, że nie wszystkie bąbelki mi naraz wypłynęły, wypływały nieregularnie i dużych odstępach... Czy może to być problem z uszczelkami o ile tam jakieś są, ale przecież mi nic nie cieknie tylko lekko się dekiel z wyrównawczego poci... POMÓŻCIE PROSZĘ!!! Zapomniałem dodać, że klamka się naciska normalnie, ale uczucie jakby tarcza była tłusta albo klocki... Tarczę przeczyściłem, ale co z klockami jeśli papier ścierny nie daje efektu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BIGAlus Napisano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 OK, poradziłem sobie... Wystarczyła cytryna, gaza, piekarnik i papier ścierny, dzięki wam Forumowicze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flub3r Napisano 13 Września 2009 Udostępnij Napisano 13 Września 2009 Czy ktoś wie w jakiej pozycji podczas odpowietrzania hamulca Avid Elixir powinna znajdować się klamka na kierownicy? Mam problem z odpowietrzeniem przedniego hampla. Na klamce odpowietrzyłem, i jakby nie do końca. Czy możliwe że powinienem odpowietrzyć też przy zacisku, a potem jeszcze raz przy klamce? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flub3r Napisano 20 Września 2009 Udostępnij Napisano 20 Września 2009 Czy ktoś wie w jakiej pozycji podczas odpowietrzania hamulca Avid Elixir powinna znajdować się klamka na kierownicy? Mam problem z odpowietrzeniem przedniego hampla. Na klamce odpowietrzyłem, i jakby nie do końca. Czy możliwe że powinienem odpowietrzyć też przy zacisku, a potem jeszcze raz przy klamce? Pozdrawiam. Poradziłem sobie. Klamka musi być prostopadle do ziemi, a śruba regulacji odległości klamki od kiery nie morze być ustawiona maksymalnie od kierownicy. Po za tym chyba miałem trefny płyn. Teraz wszystko już gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 (edytowane) Pytanie, mam hamulce SLX. Lewa klamka ma bardzo krótki skok, prawa troche dłuższy. Czy wystarczyć dolanie płynu? Czy można mieszać płyn Shimano z tym od Citroenów? Czy odpowietrzając metodą podaną w pierwszym poście można to robić bez wyjmowania klocków i koła, uwazając po prostu aby ich nie ubrudzić? Edytowane 31 Stycznia 2010 przez PiPoLiNiO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazik9000 Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 chcialem zapytac czy zamiast oleju shimano czy lhmamoge do shimano BR-M525 zalac olej hydrauliczny do skrzyn automatycznych? Bo mam akurat takiego w domu troszke to bym nie kupowal nic. Mam kilka roznych olejow do skrzyn automatycznych (mercedesa, forda, elfmatic i prestone jakis). Robil ktos kiedys takie eksperymenty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 Dexrona masz jakiegoś. Ja bym nie eksperymentował. Tradycyjnie kup LHM+ lub oryginalny SH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VeNeH Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 Mam pytanko. Odpowietrzał ktoś hamulce shimano BR-M575. Wg. instrukcji shimano potrzebny jest lejek z korkiem. Czy da się to zrobić bez tego "narzędzia"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.