Skocz do zawartości

[9298g] Merida Matts Pro by Roswell


roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym przedstawić specyfikację mojego sprzętu, będzie on mi służył głównie do startów w zawodach XC oraz maratonach, a także do treningów. Z pewnością kilka razy będzie w górach. Aktualnie ważę 64kg, myślę, że wszystkie części powinny bezproblemowo wytrzymać sezon. Komponenty dobierałem biorąc pod uwagę ich masę, ale również wytrzymałość, trwałość, niezawodność. Mam nadzieję, że sprzęt się podoba. W planach zmiana amortyzatora na Rock Shox SID, sztycy na KCNC oraz w odległej przyszłości ramy na jakąś scandium. W przyszłym sezonie atakuje 8,5 kg. Oto specyfikacja:

 

 

Brake (Front): Avid Single Digit 7 w/alu bolts, noodle 172g

Brake (Rear): Avid Single Digit 7 w/alu bolts, noodle 172g

Brake Levers: Avid FR-5 - w/alu bolts, tuned 142g

Cables: Shimano SP SIS/ Accent Supreme 154g

Cassette: Shimano XT CS-M760 11-32, w/ alu lockring 252g

Chain: Shimano XT CN-HG93 106 links 266g

Crankset: Shimano Deore XT FC-M760 with bottom bracket w/alu bolts 854g

Derlr (Front): Shimano Deore LX FD-M571 34,9mm, Top Pull, DownSwing w/alu bolts 134g

Derlr (Rear): Sram 9.0 SL 1999 w/alu bolts 186g

Fork: Manitou Skareb Comp 2005 w/steel studs, w/starnut 19,6 cm steerer tube 1598g

Frame: Merida Matts Pro HFS 2006 20� w/hanger, steel studs, w/o bolts 1690g

Grips: Author AGR-F136 cut to 70mm 16g

Handlebar: Tioga Taskforce XC cut to 560mm 25,4mm 128g

Headset: FSA Orbit Z (semi integrated) w/o top cap 76g

Pedals: Exustar E-PM25 276g

Seat: ROOX MXC vanox rails 170g

Seatpost: Ritchey WCS 31.6x350mm w/steel bolts 242g

Seatpost clamp: BBB The Strangler 34.9 stock, w/steel bolt 22g

Shifters: Sram X.0 w/ alu bolts 162g

Skewers: noname bolt-on, w/o springs 62g

Stem: Tioga O-bone 110mm w/TI bolts 118g

Tire (Front): Continental Cross Country 26x1.5 kevlar 356g

Tire (Rear): Continental Cross Country 26x1.5 kevlar 358g

Top Cap: FSA w/alu bolt 10g

Tubes: Maxxis Flyweight 1.9-2.125 94g/96g

Wheel Front: 616g

-Hub: Mack 28h

-Rim: Mavic XC717 28H

-Spokes: DT Revolution 1.8-1.5

-Nipples: DT alu gold

-Rim tape: Isolation Tape

Wheel Rear: 876g

-Hub: GT Hadley 32h

-Rim: Mavic XC717

-Spokes: DT Revo 1.8-1.5 / DT Champion 2.0

-Nipples: DT alu gold

-Rim tape: noname

 

Zdjęcia na wadze wszystkich części znajdują się na:

http://picasaweb.google.pl/dwojtowicz10/MeridaMattsPro/

 

Z tego miejsca chciałbym podziękować rodzinie za pomoc finansową i wyrozumiałość, oraz forumowiczom za dobre rady, pomoc w doborze części, rozwiązywanie problemów, doradzanie.

 

Wszelkie komentarze, propozycje opinie mile widziane.

 

Pozdrawiam, Roswell.

 

 

zd002zq9.th.jpg

 

 

zd004pv0.th.jpg

 

 

zd005bg0.th.jpg

 

 

zd006gp3.th.jpg

 

 

zd007fx9.th.jpg

 

 

zd011ez0.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@verul

 

Championy są zdecydowanie potrzebne, koło na DT Revo 1.8-1.5 byłoby zbyt wiotkie i szybko wymagało centrowania.

 

Opony 1.5 mają specjalne zastosowanie, naprawdę żadne błoto ich nie zatrzyma, a na szosie, szutrze leci się prawie jak na slickach.

 

Tak czy inaczej, mam komplet pełonywymiarowych opon (Schwalbe Racing Ralph).

 

 

@sector

Dobrze poznajesz, przerzutka mimo, że nie najnowsza nie straciła nic ze swojej precyzji i szybkiego działania, na razie jestem zadowlony. Choc pewnie na nowy sezon będzie już Sram X-9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to różnica jest faktycznie - 40g.

Powiedz jak z działaniem, masz porównanie więc możesz śmiało określić.

 

Być może zrezygnuje ze Srama, na rzecz Sram Attack/Rocket + XTR. Jednak jak mówię, dopiero na przyszły sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Następnym razem rób zdjęcia w lepszych warunkach. Ponieważ te wyszły bardzo ciemne przez co rower wygląda trochę średnio. W tym wszystkich zadzwiająca jest masa tego roweru. Użyłem słowa zadziwiająca nie po to żeby wytknąć, że coś jest nie tak w rozpisce. Tylko dlatego, że jestem pod wrażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zdjęcia były robione na szybko nie przyłozyłem sie do tego.

Chciałem zrobić jeszcze raz, ale aktualnie rower jest brudny i ma inne opony, tak więc na nowe zdjęcia trzeba poczekać.

 

Waga wyszła niezła, zwłaszcza, że mam niezbyt lekką ramę, nie mam Sida, Flyweightów i żadnej częsci spod znaku XTR.

Tak więc wagowo może być tylko lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@verul

Faktycznie trochę się rozpędziłem, komplet tych opon jest cięższy od Flyweightów o 40g, myślę, że mają od nich większą wartośc i jest to lepszy wybór.

 

Tak czy inaczej rama Scandium (np. No Saint Luzifer) amor Sid i jest nawet 700g zysku.

Co do zmiany na XTR, nie będzie praktycznie żadnego zysku wagowego:

-hamulce, manetki zdecydowanie cięższe

-przednia przerzutka podobnie wagowo, tylna (960) cięższa.

- na korbach zysk ok 70g, na kasecie 30g, niestety cenowo wychodzi strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...