roswell Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Witam! Chciałbym przedstawić specyfikację mojego sprzętu, będzie on mi służył głównie do startów w zawodach XC oraz maratonach, a także do treningów. Z pewnością kilka razy będzie w górach. Aktualnie ważę 64kg, myślę, że wszystkie części powinny bezproblemowo wytrzymać sezon. Komponenty dobierałem biorąc pod uwagę ich masę, ale również wytrzymałość, trwałość, niezawodność. Mam nadzieję, że sprzęt się podoba. W planach zmiana amortyzatora na Rock Shox SID, sztycy na KCNC oraz w odległej przyszłości ramy na jakąś scandium. W przyszłym sezonie atakuje 8,5 kg. Oto specyfikacja: Brake (Front): Avid Single Digit 7 w/alu bolts, noodle 172g Brake (Rear): Avid Single Digit 7 w/alu bolts, noodle 172g Brake Levers: Avid FR-5 - w/alu bolts, tuned 142g Cables: Shimano SP SIS/ Accent Supreme 154g Cassette: Shimano XT CS-M760 11-32, w/ alu lockring 252g Chain: Shimano XT CN-HG93 106 links 266g Crankset: Shimano Deore XT FC-M760 with bottom bracket w/alu bolts 854g Derlr (Front): Shimano Deore LX FD-M571 34,9mm, Top Pull, DownSwing w/alu bolts 134g Derlr (Rear): Sram 9.0 SL 1999 w/alu bolts 186g Fork: Manitou Skareb Comp 2005 w/steel studs, w/starnut 19,6 cm steerer tube 1598g Frame: Merida Matts Pro HFS 2006 20â�� w/hanger, steel studs, w/o bolts 1690g Grips: Author AGR-F136 cut to 70mm 16g Handlebar: Tioga Taskforce XC cut to 560mm 25,4mm 128g Headset: FSA Orbit Z (semi integrated) w/o top cap 76g Pedals: Exustar E-PM25 276g Seat: ROOX MXC vanox rails 170g Seatpost: Ritchey WCS 31.6x350mm w/steel bolts 242g Seatpost clamp: BBB The Strangler 34.9 stock, w/steel bolt 22g Shifters: Sram X.0 w/ alu bolts 162g Skewers: noname bolt-on, w/o springs 62g Stem: Tioga O-bone 110mm w/TI bolts 118g Tire (Front): Continental Cross Country 26x1.5 kevlar 356g Tire (Rear): Continental Cross Country 26x1.5 kevlar 358g Top Cap: FSA w/alu bolt 10g Tubes: Maxxis Flyweight 1.9-2.125 94g/96g Wheel Front: 616g -Hub: Mack 28h -Rim: Mavic XC717 28H -Spokes: DT Revolution 1.8-1.5 -Nipples: DT alu gold -Rim tape: Isolation Tape Wheel Rear: 876g -Hub: GT Hadley 32h -Rim: Mavic XC717 -Spokes: DT Revo 1.8-1.5 / DT Champion 2.0 -Nipples: DT alu gold -Rim tape: noname Zdjęcia na wadze wszystkich części znajdują się na: http://picasaweb.google.pl/dwojtowicz10/MeridaMattsPro/ Z tego miejsca chciałbym podziękować rodzinie za pomoc finansową i wyrozumiałość, oraz forumowiczom za dobre rady, pomoc w doborze części, rozwiązywanie problemów, doradzanie. Wszelkie komentarze, propozycje opinie mile widziane. Pozdrawiam, Roswell. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Wg mnie niepotrzebnie ma z tylu championy po jednej stronie. I opony, 1.5 to nie jest przesada czasem? Choc z drugiej strony prawdziwie terenowe 1.5 i tak bedzie pewnie lepsze od 330tki maxisa. A rower calkiem przyjemny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Nie ma słabym części w tym rowerze, przez co rower jest lekki, a zarazem dużo wytrzyma. Gratulację sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sector Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 No fajnie wyszło. Poznaję przerzutkę z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 @verul Championy są zdecydowanie potrzebne, koło na DT Revo 1.8-1.5 byłoby zbyt wiotkie i szybko wymagało centrowania. Opony 1.5 mają specjalne zastosowanie, naprawdę żadne błoto ich nie zatrzyma, a na szosie, szutrze leci się prawie jak na slickach. Tak czy inaczej, mam komplet pełonywymiarowych opon (Schwalbe Racing Ralph). @sector Dobrze poznajesz, przerzutka mimo, że nie najnowsza nie straciła nic ze swojej precyzji i szybkiego działania, na razie jestem zadowlony. Choc pewnie na nowy sezon będzie już Sram X-9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 @roswell to nie lepiej bylo wziasc revo 2.0-1.5 na cale kolo? Byloby chyba lzej niz z takim mixem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Byłoby lepiej i sam bym tak zrobił, tylko, że nie ja składałem to koło, kupiłem je gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sector Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 teraz mam x-9 i kocek - 225g średni wózek :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 No to różnica jest faktycznie - 40g. Powiedz jak z działaniem, masz porównanie więc możesz śmiało określić. Być może zrezygnuje ze Srama, na rzecz Sram Attack/Rocket + XTR. Jednak jak mówię, dopiero na przyszły sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 7 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Następnym razem rób zdjęcia w lepszych warunkach. Ponieważ te wyszły bardzo ciemne przez co rower wygląda trochę średnio. W tym wszystkich zadzwiająca jest masa tego roweru. Użyłem słowa zadziwiająca nie po to żeby wytknąć, że coś jest nie tak w rozpisce. Tylko dlatego, że jestem pod wrażeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Faktycznie zdjęcia były robione na szybko nie przyłozyłem sie do tego. Chciałem zrobić jeszcze raz, ale aktualnie rower jest brudny i ma inne opony, tak więc na nowe zdjęcia trzeba poczekać. Waga wyszła niezła, zwłaszcza, że mam niezbyt lekką ramę, nie mam Sida, Flyweightów i żadnej częsci spod znaku XTR. Tak więc wagowo może być tylko lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 8 Marca 2008 Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 Z tym nieposiadaniem flyweightow to tak nie przesadzaj. Detki masz a opony wiele 330tkom nie ustepuja Ale istotnie jest troche rzeczy z ktorych mozna na luzie jeszcze zejsc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 8 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 Spoko sprzęt, no i leciutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 8 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 @verul Faktycznie trochę się rozpędziłem, komplet tych opon jest cięższy od Flyweightów o 40g, myślę, że mają od nich większą wartośc i jest to lepszy wybór. Tak czy inaczej rama Scandium (np. No Saint Luzifer) amor Sid i jest nawet 700g zysku. Co do zmiany na XTR, nie będzie praktycznie żadnego zysku wagowego: -hamulce, manetki zdecydowanie cięższe -przednia przerzutka podobnie wagowo, tylna (960) cięższa. - na korbach zysk ok 70g, na kasecie 30g, niestety cenowo wychodzi strasznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi