Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Chciałbym przedstawić specyfikację mojego sprzętu, będzie on mi służył głównie do startów w zawodach XC oraz maratonach, a także do treningów. Z pewnością kilka razy będzie w górach. Aktualnie ważę 64kg, myślę, że wszystkie części powinny bezproblemowo wytrzymać sezon. Komponenty dobierałem biorąc pod uwagę ich masę, ale również wytrzymałość, trwałość, niezawodność. Mam nadzieję, że sprzęt się podoba. W planach zmiana amortyzatora na Rock Shox SID, sztycy na KCNC oraz w odległej przyszłości ramy na jakąś scandium. W przyszłym sezonie atakuje 8,5 kg. Oto specyfikacja:

 

 

Brake (Front): Avid Single Digit 7 w/alu bolts, noodle 172g

Brake (Rear): Avid Single Digit 7 w/alu bolts, noodle 172g

Brake Levers: Avid FR-5 - w/alu bolts, tuned 142g

Cables: Shimano SP SIS/ Accent Supreme 154g

Cassette: Shimano XT CS-M760 11-32, w/ alu lockring 252g

Chain: Shimano XT CN-HG93 106 links 266g

Crankset: Shimano Deore XT FC-M760 with bottom bracket w/alu bolts 854g

Derlr (Front): Shimano Deore LX FD-M571 34,9mm, Top Pull, DownSwing w/alu bolts 134g

Derlr (Rear): Sram 9.0 SL 1999 w/alu bolts 186g

Fork: Manitou Skareb Comp 2005 w/steel studs, w/starnut 19,6 cm steerer tube 1598g

Frame: Merida Matts Pro HFS 2006 20� w/hanger, steel studs, w/o bolts 1690g

Grips: Author AGR-F136 cut to 70mm 16g

Handlebar: Tioga Taskforce XC cut to 560mm 25,4mm 128g

Headset: FSA Orbit Z (semi integrated) w/o top cap 76g

Pedals: Exustar E-PM25 276g

Seat: ROOX MXC vanox rails 170g

Seatpost: Ritchey WCS 31.6x350mm w/steel bolts 242g

Seatpost clamp: BBB The Strangler 34.9 stock, w/steel bolt 22g

Shifters: Sram X.0 w/ alu bolts 162g

Skewers: noname bolt-on, w/o springs 62g

Stem: Tioga O-bone 110mm w/TI bolts 118g

Tire (Front): Continental Cross Country 26x1.5 kevlar 356g

Tire (Rear): Continental Cross Country 26x1.5 kevlar 358g

Top Cap: FSA w/alu bolt 10g

Tubes: Maxxis Flyweight 1.9-2.125 94g/96g

Wheel Front: 616g

-Hub: Mack 28h

-Rim: Mavic XC717 28H

-Spokes: DT Revolution 1.8-1.5

-Nipples: DT alu gold

-Rim tape: Isolation Tape

Wheel Rear: 876g

-Hub: GT Hadley 32h

-Rim: Mavic XC717

-Spokes: DT Revo 1.8-1.5 / DT Champion 2.0

-Nipples: DT alu gold

-Rim tape: noname

 

Zdjęcia na wadze wszystkich części znajdują się na:

http://picasaweb.google.pl/dwojtowicz10/MeridaMattsPro/

 

Z tego miejsca chciałbym podziękować rodzinie za pomoc finansową i wyrozumiałość, oraz forumowiczom za dobre rady, pomoc w doborze części, rozwiązywanie problemów, doradzanie.

 

Wszelkie komentarze, propozycje opinie mile widziane.

 

Pozdrawiam, Roswell.

 

 

zd002zq9.th.jpg

 

 

zd004pv0.th.jpg

 

 

zd005bg0.th.jpg

 

 

zd006gp3.th.jpg

 

 

zd007fx9.th.jpg

 

 

zd011ez0.th.jpg

Napisano

Wg mnie niepotrzebnie ma z tylu championy po jednej stronie.

 

I opony, 1.5 to nie jest przesada czasem? Choc z drugiej strony prawdziwie terenowe 1.5 i tak bedzie pewnie lepsze od 330tki maxisa.

 

A rower calkiem przyjemny :)

Napisano

@verul

 

Championy są zdecydowanie potrzebne, koło na DT Revo 1.8-1.5 byłoby zbyt wiotkie i szybko wymagało centrowania.

 

Opony 1.5 mają specjalne zastosowanie, naprawdę żadne błoto ich nie zatrzyma, a na szosie, szutrze leci się prawie jak na slickach.

 

Tak czy inaczej, mam komplet pełonywymiarowych opon (Schwalbe Racing Ralph).

 

 

@sector

Dobrze poznajesz, przerzutka mimo, że nie najnowsza nie straciła nic ze swojej precyzji i szybkiego działania, na razie jestem zadowlony. Choc pewnie na nowy sezon będzie już Sram X-9.

Napisano

No to różnica jest faktycznie - 40g.

Powiedz jak z działaniem, masz porównanie więc możesz śmiało określić.

 

Być może zrezygnuje ze Srama, na rzecz Sram Attack/Rocket + XTR. Jednak jak mówię, dopiero na przyszły sezon.

  • Mod Team
Napisano

Następnym razem rób zdjęcia w lepszych warunkach. Ponieważ te wyszły bardzo ciemne przez co rower wygląda trochę średnio. W tym wszystkich zadzwiająca jest masa tego roweru. Użyłem słowa zadziwiająca nie po to żeby wytknąć, że coś jest nie tak w rozpisce. Tylko dlatego, że jestem pod wrażeniem.

Napisano

Faktycznie zdjęcia były robione na szybko nie przyłozyłem sie do tego.

Chciałem zrobić jeszcze raz, ale aktualnie rower jest brudny i ma inne opony, tak więc na nowe zdjęcia trzeba poczekać.

 

Waga wyszła niezła, zwłaszcza, że mam niezbyt lekką ramę, nie mam Sida, Flyweightów i żadnej częsci spod znaku XTR.

Tak więc wagowo może być tylko lepiej :)

Napisano

Z tym nieposiadaniem flyweightow to tak nie przesadzaj. Detki masz a opony wiele 330tkom nie ustepuja :)

Ale istotnie jest troche rzeczy z ktorych mozna na luzie jeszcze zejsc :)

Napisano

@verul

Faktycznie trochę się rozpędziłem, komplet tych opon jest cięższy od Flyweightów o 40g, myślę, że mają od nich większą wartośc i jest to lepszy wybór.

 

Tak czy inaczej rama Scandium (np. No Saint Luzifer) amor Sid i jest nawet 700g zysku.

Co do zmiany na XTR, nie będzie praktycznie żadnego zysku wagowego:

-hamulce, manetki zdecydowanie cięższe

-przednia przerzutka podobnie wagowo, tylna (960) cięższa.

- na korbach zysk ok 70g, na kasecie 30g, niestety cenowo wychodzi strasznie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...