Qba66 Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Witam, mam pewnien problem. Chciałbym zmienić skok w mojej rebie 07 ze 100 na 115 mm, jednak nie wiem czy jest taka możliwość. Szukałem na forum, w googlach i ogólnie to dowiedziałem się, że reby sl do roku 2006 miały możliwość ustawienia 115 mm, a jak z modelami na 2007? Na stronie harfy jest ten sam opis przy Rebie Sl co 29er, więc myślę, że poprostu został on skopiowany z 29er i wklejony jako opis Reby Sl. Oczywiście na pewno usłyszę, że najłatwiej rozebrac amorek i sprawdzić czy da się jeszcze podkładki wyjąć, ale chciałbym mieć pewność, bo amorek praktycznie nowy i szkoda mi go rozbierac bezcelowo. Z góry dziękuje za wszelakie informacje czy poszlaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 2 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Z tego co mi wiadomo to się da w SL zwiększyć skok do 115 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Kurcze no, nie ukrywam, że bardzo by mi na tym zależało, bo mógłbym spokojnie dopompować komore negatywną ( przez co skróciłby się skok) a nie martwiłbym się o zbyt mały skok.. A znowu nie chce jechać do serwisu i oddawać amorka tylko po to, żeby mi go rozkręcili i powiedzieli, że nie da się już zmienic na 115mm.. myślałem, żeby rozebrać amorka samemu, ale z tego co się orientuje, to lepiej mieć kilka specjalnych narzędzi no i przy moim skillu obawiam się, że mógłbym nie podołać.. moze jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gary Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 witam jesli chodzi o http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...id=93&pos=5 to z tego co pisza to jest Ps Nasz Centralny Serwis Gwarancyjny jest do państwa dyspozycji: od pon. do piątku: w godz. 9:00 – 17:00, oraz w soboty: w godz 9:00 – 13:00. Nasi eksperci odpowiedzą na Państwa pytania związane z serwisem RockShox pod telefonem (071) - 324-69-68. a tu masz gdzie to niby mozna zrobic http://www.harfa-harryson.com.pl/new/stron...rs-serwisy.php5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 No właśnie Gary, w tym linku co podałeś jest opis od Reby na 29". No i nawet jesli jest to właściwy opis to jest napisane wyraźnie, że ta reba ma 80mm albo 100mm... Moje zastrzeżenia budzi jednak to, że opis jest identyczny w przypadku reby SL i 29" (nawet waga... a to juz dziwne... ) serwisy wiem gdzie są umiem sobie otworzyc stronke i sprawdzic, jednak mnie chodzi o fakt, że nie chce zapłacic w serwisie a Ci mi potem powiedzą, że nie dało się zmienic skoku na 115... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gary Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 w Reba SL Dual Air i Reba Race 29' pisza ze Skok: 80 mm (100 mm możliwy do ustawienia w serwisie) wiec jest mozliwosc najlepiej zadzwonic i sie upewnic Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Chyba się nie rozumiemy, przeczytaj pierwszego posta... tam napisałem, że chcę ustawić na 115mm a nie na 100mm (tyle aktualnie mam). Zadzwonić zadzwonie, za ten pomysł bardzo dziękuję a co do opisów to już pisałem, nie jestem pewny czy ten opis Reby Sl jest dobry.. bo czy nie dziwi Cie, że waga dla reby Sl jest ta sama co dla reby 29"? przecież te amorki będą się różniły wysokością i wogóle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 zadzwon, dowiec sie i nas oswiec. sam mam watpliwosci jak jest z tymi nowszymi sl'kami. do zmiany skoku nie potrzeba zadnych specjalistycznych narzedzi (chociaz przydayly by sie szczypce do pierscieni rozporowych). potrzebna jest za to odrobina oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gary Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 a juz kumam to tylko w modelach Reba Race Dual Air i Reba Team Dual Air jest mozliwosc Skok: 100 mm (85/ 115 mm możliwe do ustawienia w serwisie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Nie patrzcie na stronę Harfy bo oni idą na łatwiznę i dają taki sam opis to wszystkich wersji. Tu macie info prosto od producenta, gdzie jak wół stoi 85/100/115mm czyli można. To co jest na czerwono jest do 29" http://www.sram.com/en/rockshox/crosscountry/reba/# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Schwefel dzięki. Booże ja jestem jakiś nieprzytomny... jak mogłem nie zaglądnąć na strone srama.. No to mnie ucieszyło, a co do stronki harfy to też miałem takie wrażenie, że idą na łatwizne (co pisałem w postach powyżej). Uchmanek, bardzo chętnie bym to zrobił ale obawiam się, że coś popsuje albo wleje oleju nie tam gdzie trzeba Może i bym rozebrał amorek gdybym miał doświadczenie z innymi... a tak.. troche szkoda byłoby coś zpierdykać No chyba, że reba jest idiotoodporna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Może głupie pytanie , ale jaka jest różnica pomiędzy rebą SL a Race - Dual Air 2007 Ja nie widze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Szczerze, to nie wiem..Jedyne co przychodzi mi na myśl to zewnętrzny floodgate? Czy coś więcej... brak pomysłów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Jest jak byk na stronie producenta Upgrade Over SL: External Floodgate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duckbill Napisano 11 Marca 2008 Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 bardzo chętnie bym to zrobił ale obawiam się, że coś popsuje albo wleje oleju nie tam gdzie trzeba Może i bym rozebrał amorek gdybym miał doświadczenie z innymi... a tak.. troche szkoda byłoby coś zpierdykać No chyba, że reba jest idiotoodporna Na stronie producenta ( http://www.sram.com/en/service/rockshox/vi...&subcatID=8 ) masz cały zestaw dokumentacji (od instrukcji użytkownika po instrukcje serwisowe) w których opisano krok po kroku proces rozbierania i składania Reby oraz innych amortyzatorów RS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilk_ Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 czy ktoś może mi napisać ile wynosi długość goleni górnych w rebie dla ustawienia 100mm? Czy jest to np. 110 czy 105 mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 U mnie przy ciśnieniu 135 psi - pozytywna, 125 psi - negatywna golenie mają długośc 105mm. Długośc goleni zależy od ciśnienia.. dopompowując negatywną komorę golenie wsuwają się do środka. Dopompowanie pozytywnej powoduje proces odwrotny.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilk_ Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 ok dzięki. podobno dopompowując komorę negatywną wzrasta czułość, ale jak to wygląda ze skokiem? Traci się wtedy ? i co się może stać jeżeli w negatywnej będzie większe ciśnienie niż w pozytywnej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Tak, dopompowując negatywną komorę wzrasta czułośc i zmniejsza się skok. Zmniejszenie skoku nie jest jakieś wielkie aczkolwiek zauważalne, gdyż po zmianie ciśnienia o około 25 psi w negatywnej ( przy stałym ciśnieniu 135 psi w pozytywnej ) skok zmniejszył się w moim wypadku o 3-4 mm... a właściwie o tyle schowały się golenie. Myślę, że nie ma przeszkód by w negatywnej komorze było więcej niż w pozytywnej jednak w moim odczuciu nie należy przesadzac. Ja ustawiam rebe następująco... Ustawiam pozytywną tak aby sag był odpowiedni. ( w jego górnej granicy ok. 2.5cm jak ktoś woli miękko i komfortowo, w jego dolnej granicy ok. 1,5cm jeśli ktoś woli sztywniejsze zawieszenie ). Następnie pompuje negatywną komorę na około 85-90 % tego co w pozytywnej. Oczywiście muszę zaznaczyc, że jest to ustawienie raczej sportowe a nie super-miękkie-pływające. Jeśli ktoś chce miękko i by wybierało niemal, że liście.. to polecam w obu komorach podobne ciśnienie. Sam w najbliższym czasie ( jak śnieg przestanie padac), chcę zmienic skok w rebie na 115 po to by dopompowując komorę negatywną uzyskac skok minimum 100mm. P.S jeśli gdzieś palnąłem jakieś głupstwo to proszę kogoś z większym doświadczeniem o poprawkę, gdyż nie chce wprowadzic w błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 23 Marca 2008 Udostępnij Napisano 23 Marca 2008 a ja mam takie pytanie. 1. Qba66 ustawiasz pozytywną tak aby sag był odpowiedni a następnie pompujesz negatywną, to znaczy że w momencie ustawiania sagu negatywną komore masz bez powietrza? ja posiadam rebe SL i gdy w negatywnej nie mam powietrza to amortyzator jest twardy co uniemożliwia ustawienie sagu. warze ok 63kg do pozytwnej daje 95-100 i do negatywnej ok 90-95 to sag mam ok 15mm, ale jak w negatywnej nie mam powietrza to sag 0mm amor w ogóle sie nie ugina. czy cos z nim nie tak? 2. drugie pytanie mam odnośnie motion control. cytat z instrukcji "Pozwala podczas jazdy na szybką regulację tłumienia kompresji, aż do całkowitego zablokowania widelca." jak to się reguluje? mam manetke ale tam jest możliwość tylko blokady, więc jak to regulować? 3. floodgate: cytat z instrukcji "Uwaga: przed rozpoczęciem działania regulacji systemu Floodgate, upewnij się, czy tłumienie Motion Control jest wyłączone." wyłączone to znaczy że co? jak to wyłączyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 23 Marca 2008 Udostępnij Napisano 23 Marca 2008 Motion Control regulujesz za pomocą manetki Poplock adjust. Żeby działał floodgate po prostu blokujesz widelec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2008 Ad.1 Pompuje obie komory wg. tabeli na prawym lagu (patrząc od przodu na prawym ). Dla Twojej wagi 100 Psi do pozytywnej i negatywnej. Następnie używając oringa lub po prostu zipa ustawiam sag regulując pozytywną komorę.. Zależy jak jeździsz i jaką lubisz twardosc zawieszenia.. tak jak pisałem wcześniej sag powinnien wynosic około 15-25% skoku. Czyli dla 85mm będzie on mniejszy niż dla 100mm . Przy 0psi w negatywnej.. ( nie wiem bo nie sprawdzałem) ale całkiem możliwe, że amorka nie da się ugiąc bo poprostu będzie zbyt twardy . Ja osobiście ustawiam Sag na 20% skoku i do negatywnej komory pompuje jakieś 10-15 psi mniej i jest ok wszystko zależy od preferencji.. Ad.2;3 na te pytania odpowiedział już Ulvgar. Jak coś nie tak wytłumaczyłem to daj znac. Wesołych Świąt tak nawiasem mówiąc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2008 No i tak oto mam rebe przeserwisowaną i skok zmieniony na 115mm.. Wg mnie działa teraz o niebo lepiej, pracuje w znacznie większym zakresie Temat jak dla mnie uważam za zamknięty. Dzięki wszystkim Forumowiczom za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.