Skocz do zawartości

[rama] Co wart jest full za 1150 zl? Poison Curare konkretnie.


b1ogusz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jaką masz ofertę , ale prawdopodobnie to jest cena samej ramy , do tego musisz doliczyć koszt zakupu dampera .

Tak że kompletny zestaw bedzie kosztował około 2000 zł , w zależności od tego za ile bedzie damper .

Wcześniej pytałeś o ramę do XC , jeżeli rama full też ma być do XC to zdecydowanie nie ta.

Przeznaczenie tej ramy to tgz allmountain/enduro , ale chyba bardziej w strone enduro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly czas sie waham czy tworzyc rower do xc, czy enduro. Do tej pory byl to typowy xc, jednak teraz zmienilem kola na troche mocniejsze, zakupilem hydraulika juicy five, wiec przy zmianie ramy i amora moge spokojnie zbudowac enduro. Inna sprawa to chec sprobowania fulla - do tej pory mialem sztywniaka. Zanim sie zdecyduje to chce sie rozejrzec po roznych ofertach. Mam 2k zl na rame + amor i damper (w przypadku fulla).

 

Patrzac po cenach damperow na allegro chociazby dochodze do wniosku, ze 2200-2300 to minimum na rame, damper i amor. Moze ma ktos jakis ciekawy zestaw do zaproponowania? Dodam, ze nie znam sie kompletnie na ramach full i damperach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem może być zbudowanie roweru typowo Allmountain , którego skok zawieszenia będzie w okolicy 120-130 mm ,

taki rower pozwala również efektywnie/szybko pokonać podjazd , a na zjeździe daje duże możliwości .

Rowery o skoku 150 mm , to już niestety ciężka sprawa z podjeżdżaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to np. Poison Arsen 120mm lub stary model Arsena AM 100-150mm (nowy, którego ma Tobo, już regulacji nie posiada).

 

W tej cenie to chyba nic się innego nie dostanie... ewentualnie trochę ponad budżet: Cube 130mm http://www.allegro.pl/item319697510_cube_a..._nowa_rama.html bo Merida po xtra promocji ma bodajże tylko 100 skoku http://www.allegro.pl/item320942799_nowa_r...a_warszawa.html .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisano powyzej model starszy tylko rame z 2008 roku - nie wiedzialem ze taką mi wyslą bo nie bylo jej na stronie w ofercie ram arsena. mialem checker piga blizniaka currare i tylko raz zamontowalem tlumik na krotszy skok - i zmienilem to po jednej krotszej przejazdzce. mysle ze w rowerze enduro jest to zbedna regulacja - tym bardziej ze zmiana ustawien skoku ramy nie wplywa na geometrie roweru - zawieszenie po prostu mniej sie ugina.

 

nie widze roznicy w efektywnosci podjezdzania przy skoku zawiechy 150 czy 120 mm - na to wplyw w przypadku zlozonych rowerow bedzie miala komponentacja i wynikajaca z tego waga. do obu ram mozna wlozyc tlumiki zwiekszajace efektywnosc pracy zawieszenia czyniąc je przy podobnym osprzecie rownymi na podjazdach. dzis mozna zbudowac lekki rower do enduro - oczywiscie przy odpowiednich wydatkach. uwazam ze jednak nie warto inwestowac w rozwiazania przejsciowe.

 

jesli chcesz jezdzic enduro/all mountain to sztywniak jest pomylką. to ma byc rower z zalozenia do poruszania sie w trudnym terenie wiec ze sztywniakiem bedzie wiecej klopotu niz pozytku. mysle ze wątpliwosci co do sensu zakupu fulla do enduro moze miec tylko ta osoba ktora nie siedziala nigdy na fullu enduro. mam tlumik z blokadą i dosyc czesto z niej korzystam - np gdy podjezdzam po rownym podlozu. ale nawet przez mysl by mi nie przeszlo by wlaczyc blokade na mocno nierownym podjezdzie. zrobilem tak pare razy i jada doslownie byla koszmarem. wynika to w moim przypadku pewnie tez z tego ze od dawna jezdze na fullach i odwyklem od szarpania.

przy 2 tysiącach ciezko bedzie jednak sprostac potrzebom amortyzowanego enduro. uwazam jednak ze jesli sprawa nie jest pilna to lepiej zaczekac i dolozyc do calosci.

 

co istotne - jesli zalezy ci na wadze to wybierz wersje arsena am starsza niz z roku 2008. nowy arsen am jest opancerzony i nie wiem czym sie rozni od nowego currare - a wczesniej byla to po prostu lzejsza i niewzmocniona rama do enduro. waga na pewno jest nieadekwatna do tego co podaje producent - rama wazy 3150 gram a nie podawane na stronie 2750.

poza tym w sumie są trzy wersje tej ramy:

1) starszy model arsena am

http://www.extreme-shop.nazwa.pl/poison/rarsenam.php

2) nowsza wersja am

http://www.poisonbikes.de/shopart/7270-73.htm

3) i zupelnie chyba najnowsza

http://www.poisonbikes.de/shopart/7260-63.htm

 

nr jeden ma stare krzywki wahacza i brakuje mu wzmocnien. numer dwa jest taki sam ale krzywki wahacza sa w innej czyli nowszej wersji. numer 3 ma wzmocnienia takie jak moj arsen.

kupujac arsena nie mialem pojecia ktorą wersje dostane - przynajmniej wydawalo mi sie ze tą starszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widze roznicy w efektywnosci podjezdzania przy skoku zawiechy 150 czy 120 mm - na to wplyw w przypadku zlozonych rowerow bedzie miala komponentacja i wynikajaca z tego waga. do obu ram mozna wlozyc tlumiki zwiekszajace efektywnosc pracy zawieszenia czyniąc je przy podobnym osprzecie rownymi na podjazdach. dzis mozna zbudowac lekki rower do enduro - oczywiscie przy odpowiednich wydatkach. uwazam ze jednak nie warto inwestowac w rozwiazania przejsciowe.

No tak tylko że za większym skokiem idzie zazwyczaj zmiana geometrii ramy , to że damper z tyłu bedzie zablokowany to nie zmienia faktu że amortyzator przedni wychodzi z ramy pod innym kątem .

Rama Poison Curare posiada inny kąt główki sterowej , w następstwie czego jest to rama dedykowana do dłuższego amortyzatora , co powoduje zmianę geometrii roweru , jest to rower Enduro .

Arsen ma kąt większy i stosowany jest w połączeniu z widelcami krótszym , zazwyczaj mniejszym skokiem .

Dla mnie ta różnica jest oczywista i zmienia przeznaczenie ramy .

Pewnie że fajnie mieć rower który połknął by wszystkie kategorie/style jazdy , ale tego pogodzić się nie da .

Więc jeżeli ktoś chce przejechać szybko dany odcinek górskiej trasy , to nie zrobi tego na rowerze enduro .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowimy o dwoch roznych rowerach - ja o arsenie am a ty o arsenie. arsen am i currare maja skok zawieszenia 150 mm i przystosowane są do widelca o takim samym skoku - jesli przod i tyl maja byc zgrane. skok widelca 120 a 150 mm jest moim zdaniem drastycznie wyczuwalny i negatywnie odbije sie na odczuciu jakie da jadącemu widelec i wahacz. jeden stopien kąta głowki przy podezdzie nie bedzie mial zadnego znaczenia - jesli zalozymy ze podane wartosci ze strony producenta są zgodne z rzeczywistoscia.

starszy arsen am rowniez ma zawieszenie o skoku 150 mm wiec logiczne jest zamontowanie do niego widelca o tym samym skoku. nie wiem czy tenze starszy arsen am rzeczywiscie jest lzejszy wg katalogu od mojego z rocznika 2008 az o 400 gram - tak wyszlo z pomiaru wagowego (2750 do 2160 w rzeczywistosci - oczywiscie nie wiem ktory rozmiar ramy byl wazony).

na stronie poisona jest duze zamieszanie - wystarczy popatrzec na konfiguracje rama/widelec - przedstawione sa dla arsena am dwie rozne ramy. kąty ich traktuję z przymruzeniem oka dlatego ze poison nie podaje dla jakiego widelca ustala np kąt dłowki - a ten zalezy przeciez od widelca. poison oferuje swoje rowery jako calosc z amorami roznych firm i roznych skokach w zaleznosci od budzetu uzytkownika.

natomiast nowy arsen z 2008 roku ma podany skok 100 mm a w opisie samej ramy 120. wiec albo są błędy albo arsen został zdegradowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to np. Poison Arsen 120mm lub stary model Arsena AM 100-150mm (nowy, którego ma Tobo, już regulacji nie posiada).

 

W tej cenie to chyba nic się innego nie dostanie... ewentualnie trochę ponad budżet: Cube 130mm http://www.allegro.pl/item319697510_cube_a..._nowa_rama.html bo Merida po xtra promocji ma bodajże tylko 100 skoku http://www.allegro.pl/item320942799_nowa_r...a_warszawa.html .

 

ta rama meridy jeszcze 3 tygodnie temu była po 1650, więc można coś stargować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystajac z porady @kello zajrzalem na niemieckiego ebaya i znalazlem te oto dwie ramy:

 

Arsen am z damperem X-Fusion Vector PVA

 

 

http://cgi.ebay.pl/26-Poison-Arsen-AM-voll...1QQcmdZViewItem

 

CMP Moto z damperem X-Fusion O2RL

 

 

http://cgi.ebay.pl/26-CMP-Moto-weiss-vollg...1QQcmdZViewItem

 

Oba zestawy w podobnych cenach, a z tego co widze po cenach z allegro damper O2RL jest lepszy (czyt. drozszy). Co warto wziac? Skok zawieszenia wynosi 150 i tu i tu, a domyslam sie ze jest regulowany wiec z tym problemu nie bedzie. Z opisu wynika, ze 2 rama jest bardziej pod enduro, z kolei 1 po AM - z czego to wynika, bo ramy wygladaja prawie identycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys nazwyalo sie to cmp. teraz poison. wtedy w ofercie cmp/poison byla ta wlasnie rama ktora pozniej stala sie currare - a dokladnie currare zajelo miejsce tamtej zyskujac dodatkowe wzmocnienia - w okolicy glowki, sztycy, dolne mocowanie dampera nie ma wyciecia, haki tez są masywniejsze (bez azurowego "zastrzału"). koncepcja ramy jest taka sama od lat: cztery zawiasy na maszynowkach regulacja skoku (krzywki - to czarne ustrojstwo na fotce - jest takie samo w currare do zeszlego roku).

 

nie wiem ile wazy to cmp - bo w czasach juz nazwy poison currare wazyl raczej sporo ponad 3 kilo. kilka lat temu - chyba ze trzy - pojawil sie lzejszy model takiej ramy - nazywal sie arsen i arsen am. jest bardzo podobny do tego cmp. ot po prostu lzejsza wersja currare - chiba zeby zadowolic niemcow chcacych rozroznic all mountain (wiec jest arsen) i enduro (wiec jest currare)

 

tlumik fusion: ja mam mieszane uczucia - skonczylby sie mi gdybym go nie przypilnowal (bez wnikania w szczegoly) a znam jeszcze jednego uzytkownika - tu z forum - ktory ze swojego powietrznego fusiona jest malo zadowolony - amor dziala tępo i do tego jest bardzo progresywny.

 

aha no i jeszcze jedno: w cmp pancerze są puszczone - patrząc na zjęcie - po dolnej stronie gornej rury przedniego trojkąta. mysle ze to lepiej niz puszczenie po gornej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzialbym wersje z tlumikiem powietrznym. sprezynowka jest ciezka wiec raczej ja osobiscie nie mialbym az takiego pozytku z niej. wiele zalezy od preferencji uzytkownika. ale najprawdopodobnej potraktowalbym ten zestaw jako sposob na obnizenie kosztu zakupu dobrej ramy - i sprzedalbym tlumik za jakies pieniadze i kupil to co chcialbym miec. kupujac calosc za mniej niz 1100 zl mozesz wytargac za amora moze ze 300-400 zl czyli rama kosztowalaby ok 800 - 700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisalem wczesniej mam ok 2k na rame plus amora, wiec chyba bym nie sprzedawal tego dampera - jak sie skonczy to zakupie nowy, jak na razie moglby byc chyba. Jesli sprzedawca bedzie mial te ramy za 2-3 m-ce to pewnie kupie to cmp, jesli nie to trzeba bedzie rozgladac sie dalej...

Jaki skok powinien miec amor przy takiej ramie? Z czego to wynika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skok amora powinien zgrywac sie ze skokiem zawieszenia. tak więc przedni widelec powinien miec 150 skoku. kiedys byla zasada ze przod i tyl nie powinny miec wiekszej roznicy niz 10 procent wartosci skoku. czyli przedni widelec powinien miec od 135 do 165 mm ugiecia - choc wazne są tez gabaryty widelca. stare marzocchi byly wysokie czyli powiedzmy widelec o skoku 130 mm byl taki jak inne ze skokiem 150. dla jednych geometria jest bardzo znacząca dla innych mniej.

dzis jest sporo fajnych 150tek. sam mam poisona z widelcem 160mm skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjecie nieaktualne - poza tym rower stoi "pod górę" :)

tlumik nie ma mozliwosci regulacji ale rama ma. masz w krzywkach wahacza trzy opcjie mocowania: 100, 125 i 150 mm ugiecia. po zamontowaniu tlumika tak ze rower mial mniejszy skok niz dopuszczalny max szybciutko wrocilem jednak do polozenia 150 mm :)

czy widelec bedzie mial mozliwosc regulacji to zalezy od modelu.

regulowany skok maja:

- pike z u-trurnem 140-95 mm płynnie

- niektore marcoki modelu nie pamietam - skrocenie skoku ze 150 na 130 i jeszcze te z systemem ata

- foxy talasy - model 32 ma mozliwosc ustawienia skoku 100-120-140 mm i 36 ma 100-130 i 160.

 

no i jeszcze niektore widelce posiadaja wewnetrzna regulacje wartosci skoku ale to rozwiazania nie jest praktyczne bo wymaga rozebrania widelca wiec na trasie z tego nie skorzystasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Tora ma 130 skoku, a do takiej ramy przydałoby się raczej w okolicach 150 (wtedy skok przód = tył) więc jeśli nie Pike, to trzeba szukać albo Marzocchi (DropOff 3 150mm? 55 160mm?) albo Manitou Nixon (145 lub 160mm) albo z rzeczy budżetowych... Sunotur Rux (150mm)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...