majron Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Witam, niedawno nabylem Terrago 2 z tego roku z lx'em na tyle. I po przejechaniu (aż!) 50km zauwazylem "spore"(jak na 50km) ubytki lakieru. I tak sie zastanawiam w czym tkwi problem. Czy da sie to jakos rozwiazac bez zakladania dodatkowych oslon na rame? Jakies regulacje? Czy ktos mial juz podobne problemy? Nie sadze zeby problemem byla dlugosc lancucha. Wykluczam rowniez udezeniem jakiegos kamienia o rame. Przeprowadzajac "syntetyczny test wybojow", kiedy mam na 9, przerzutka z latwoscia moze uniesc sie i uderzyc o rame, no ale czy tego kolesie z Gianta nie przewidzieli? Troche to denerwujace ze po pierwszym przejezdzie odrazu lakier sie traci do golego aluminium, i to dopiero 50km, to co po 10k w ogole przebije mi rame albo rozwali przerzutke? Zdaje sie ze shimano na 08' mialo tak nie skakac a dzialac jak sram... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Jak Sram to mają działać wersje Shadow. Niestety, problem jest zauważalny nawet w stalowej ramie, gdzie konstrukcja haka (jego ułożenie względem widełek) powoduje, że korpus przerzutki znajduje się w większej odległości od dolnej rurki tylnego widelca. U Mojego Rycerza problem rozwiazało założenie długiej osłony z dętki - na całą powierzchnię rurki. Pozdrówko domowej roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majron Napisano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 heh no coz szkoda ze nie ma duzego pola manewru a co do detki to raczej w moim przypadku byloby bez sensu po zainwestowaniu w neopren, wiec chyba okrece kawalek gabki tasma izolacyjna zeby to sie jakos amortyzowalo sorki za przymus edycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Pokręć śrubą regulującą odległość wózka od kasety. Ja w mojej Deorce zrobiłem tak, że nie mogła dotknąć ramy. Oczywiście wszystkie parametry związane z ustawieniem przerzutki były ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 U nas się nie dało - śrubka napinająca korpus oparła się o hak. Ale spróbować nie zaszkodzi - choć nie sądzę, żeby to wiele pomogło... Pozdrówko sceptyczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 No to prawda, że zależy to również od konstrukcji ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majron Napisano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Pokręć śrubą regulującą odległość wózka od kasety. Ja w mojej Deorce zrobiłem tak, że nie mogła dotknąć ramy. Oczywiście wszystkie parametry związane z ustawieniem przerzutki były ok. Pokrecilem i niestety - u mnie najwyrazniej sie tak nie da , bede musial w takim razie jeszcze dorobic sie XT (polki co trzeba bedzie oblepic rame ) Masakra normalnie, nawet w moim starym tourney tak nie bylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1212 Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 ten lx to jest chyba rocznik 07 a nie 08. Wydaje mi sie że ten pierwszy odprysk po lewej ni mógł powstac w wyniku uderzenia przerzutką o rame. Drugi być może choć tez nie był bym tego w 100% pewien. To że zmienisz przerzutke na xt-ka to nic nie da. No chyba że bedzie to shadow, bo tam chyba wałasnie wyeliminowano ten problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 2 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Tak, w Shadow nie ma problemu obijania przerzutki o ramę. A póki co możesz przykleić kawałek gumy np. z dętki na korpus przerzutki. Zapobiegnie to odpryskom lakieru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majron Napisano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 ten lx to jest chyba rocznik 07 a nie 08. Wydaje mi sie że ten pierwszy odprysk po lewej ni mógł powstac w wyniku uderzenia przerzutką o rame. Drugi być może choć tez nie był bym tego w 100% pewien. To że zmienisz przerzutke na xt-ka to nic nie da. No chyba że bedzie to shadow, bo tam chyba wałasnie wyeliminowano ten problem. co do rocznika sam nie mam pewnosci (bo 07 i 08 chyba tak samo wyglada, nawet nie wiem czy jakies zmiany konstrukcyjne sa), chociaz w sklepie specjalnie o to pytalem(o rocznik) i bylem zapewniany ze caly osprzet z 08'. Co do odpryskow - ktorys musial powstac po uderzeniu bo kawalki lakieru lezaly na przerzutce. A co do xt-ka to mialem na mysli wersje shadow. I tak sam sie zastanawiam skad taka polityka - dali mi do roweru prawie bezuzyteczna manetke do amora, a zaoszczedzili na xt z tylu( z tego co parzylem roznica w cenie miedzy xt shadow a lx to ~60zl a koszt bajeru w postaci manetki do amora znacznie wiekszy :/) aha i na zdjeciach powyzej to przelozenie 2-7, na 3-9 odleglosc przerzutki od ramy jest znacznie mniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.