rud Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Witam mam problemy z napędem. praktycznie do samego początku posiadanie nowej ramy było tak że raz wyregulowałem przerzutkę tylną i po paru godzina jazdy znowu wymagało regulacji. rama jest z zawieszeniem i dosyć długa, dodatkowo mocowanie linek w ramie jest przelotowe (nie opierają się o nią końcówkami pancerzy). pancerz wyszedł więc bardzo długi, od manetki do połowy wahacza z tyłu, więc dałem gruby pancerz o dużej średnicy i sztywności + linka niskooporowa xtr. niestety nadal tak było że po paru godz jazdy musiałem całość dokładnie regulować. po regulacji w rowerowym serwisie było tak samo. cały napęd to alivio. rama 4 zawias. teraz tak, problemem mogą być: 1. długość linki --> duże opory działania 2. duży łuk pancerza na ostatnim odcinku, tym dochodzącym do przerzutki. 3. działanie zawieszenia --> reguluję kiedy zawieszenie jest rozprostowane w 100% (muszę dać jak najdłuższy odcinek między wahaczem łączącym się z przerzutką a mocowaniem linki przed rurą podsiodłową, żeby zawieszenie nie miało wpływu - niestety to kolejne załamanie linki i kolejne opory działania). 4. zakończenia pancerzy - ponieważ pancerze są dużej średnicy, nie znalazłem takich końcówek (tych nasadzanych na pancerz, najczęściej chromowanych) teraz co wg mnie mogłoby pomóc : 1. avid rollamajig przy przerzutce ( tak to wygląda : http://allegro.pl/item318546984_przelotka_...ollamajig.html) - nie miałem styczności z tym patentem, ale podobno działa i warto, więc może to rozwiąże problem oporów linki przy przerzutce. 2. nowa przerzutka xt shadow - prowadzenie linki do przerzutki bez łuku linki to bdb pomysł 3. nowa przerzutka sram sx5 + trigger 8sp - prowadzenie linki do przerzutki lepsze niż w alivio + podobno dużo mocniejsza sprężyna niż w shimano więc długi pancerz nie powinien mieć takiego wpływu. mam dużą zagwostkę z tą przerzutką, tym bardziej że w rowerze mojej dziewczyny działa takie samo alivio (manetki ma tylko nowsze, ale tez alivio) i działa super - płynnie, szybko zmienia biegi, bez opóźnień - raz wyregulowane przez cały sezon super działało. dlatego niezbyt chcę zmieniać przerzutkę, ale może to pomoże ? czy wystarczy avid ? zaznaczam że problemem nie jest jakość działania przerzutki tył, tylko to że po paru jazdach rozregulowuje się ona. jakieś pomysły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 koncowki musza byc. pancerz nie musi byc sztywny, wlasciwie im bardziej gietki, tym lepiej. pancerz przerzutkowy musi tuylko zachowac stala dlugosc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rud Napisano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 spróbuję węższy pancerz z końcówkami. faktycznie bardziej elastyczny pancerz będzie lepszy? bo mi w sklepie rowerowym mówili dokładnie odwrotnie. ciekawe jakby się zachowywał pancerz poprowadzony w jednym kawałku z manetki do przerzutki, z tego co zauważyłem spory opór jest właśnie na końcówkach pancerza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 zadaniem pancerza jest prowadzenie linki po stalej dlugosci, bo jak ta dlugosc sie zmieni, to dojdzie do zmiany biegow. wynika z tego, ze pancerz nie moze byc scisliwy/rozciagliwy. jesli bedzie sztywny, to bedzie sie zle ukladal, ciezko bedzie go dobrze poprowadzic, bedzie mial tendencje do lamania sie, obcierania ramy itd. im wiecej pancerza, tym wiekszy opor. faktycznie, na koncowej "pentli" opor jest spory. przelotka avida to dobry pomysl, sam uzywam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rud Napisano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 z tego co ja zauważyłem to im mniej końcówek pancerza tym mniejsze opory linki, może spróbuję linkę przerzutkową + pancerz hamulcowy + końcówki hamulcowe - żeby zminimalizować tarcie. tylko jak poprowadzić linkę przy sztycy? czy wielki łuk od połowy długości górnej rury ramy do połowy wahacza ? rama ma 150mm skoku. a może mniejszy łuk przy sztycy do połowy wahacza? to że długość linki nie może się zmieniać i że pancerz nie może się skracać to wiem, ale czy musi być na sztywno przypięty do ramy? w związku ze sporym skokiem ramy muszę to linką kompensować więc najwygodniej by było linkę bardzo luźno puścić, mocując tylko raz na górnej rurze i na wahaczu raz. smarowanie linki raczej odpada? tak wygląda rama : http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/images/p...ion/curare7.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 tak poprowadzone sa linki na tej rami: http://www.extreme-shop.nazwa.pl/poison/im...curaretplus.jpg proponuje wziasc przyklad. pancerz hamulcowy ma wew. pancerz hamulcowy ma oplot w postaci sprezynujacej, metalowej spirali. z tego powodu nie nadaje sie do napedow indeksowanych! jesli chcesz smarowac wnetrze pancerzy, to najpier musisz zadbac o ich odpowiednie uszczelnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rud Napisano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2008 znalazłem fantastyczny zestaw linki + pancerze + końcówki, tak zrobiony że na całej długości linka jest zakryta. ale chyba nie będę tego smarował. do tego avid rollamjig (szary ) mam tylko jedną wątpliwość. nabyłem kasetę xt na 8b. kiedy kupowałem linki spytałem sie o łańcuch shimano z poziomu xt, w domu dopiero zobaczyłem że kaseta jest HG a łańcuch IG, będzie to dobrze działać? bo łańcuch HG kosztował 100zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 4 Marca 2008 Udostępnij Napisano 4 Marca 2008 nie przesadzajmy, 59pln: http://www.allegro.pl/item307661105_lancuc...6_7_8speed.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasha Napisano 4 Marca 2008 Udostępnij Napisano 4 Marca 2008 Ja też miałem/mam taki problem. Rama o potężnym skoku (215mm) i konieczność poprowadzenia linki w pełnym pancerzu na całej długości. Avid Rollamajig pomógł bardzo, ale dalej w 100% nie jestem zadowolony z działania. Problemem jest to, że pancerz wraz z prostowaniem i kompresją zawieszenia sobie pracuje i bardzo pragnie się skrócić. Przez to nawet jak są założone końcówki po jakimś czasie na końcu się robi "pędzel" i całą precyzję zmiany szlag trafia. Niestety zipy, na które jestem skazany, nie są w stanie utrzymać pancerza w jednym miejscu na odcinku gdzie się ugina... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rud Napisano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2008 uchmanek : okey, 59+10zł z wysyłką, ale ja już łańcuch nabyłem, HG będzie działać z IG ? będzie to kompletna kaszana czy nie zauważę różnicy? Kasha : spróbuję przymocować pancerz w miarę luźno w okolicach sztycy, ale nie wiem czy lepiej na sztywno. nabyłem bardzo sztywną wzdłużnie linkę, w miarę elastyczną poprzecznie i spróbuję poprowadzić tak pancerz żeby praca zawieszenia jak najmniej go wyginała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rud Napisano 11 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 zrobiłem to co mówiłem : nowe linki (avid), lepiej poprowadzone, nowa kaseta xt i łańcuch, avid rollamajig i jest... FENOMENALNIE! napęd działa niesamowicie miękko, szybko, zmienia biegi nawet podczas pracy zawieszenia. super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.