kiroszima Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Witam Niestety na wszystkich częściach roweru się nie znam;/ Więc proszę o pomoc przy doborze reszty komponentów. Rower będzie składany na karbonowej ramie meridy FLX-300 a więc to co sam wybrałem i jestem mniej więcej pewien (nie dużo ale...:)) - Hamulec przedni----------Avid SD5 Hamulec tylny-------------Avid SD5 klamki----------------------Avid SD7 linki + pancerze Kaseta----------------------Shimano XT Łańcuch---------------------Shimano XT Korby------------------------Shimano XT Przerzutka przednia---------Shimano XT Przerzutka tylna--------------Shimano XT (choć zastanawiam się nad SRAM X-9) Widelec------------------------Rock Shox SID Team (ale to chyba później na razie coś tańszego) stery Gripy Kierownica Pedały-------------------------SPD SHIMANO XT PD-M770 Siodło Sztyca Zacisk sztycy--------------------BBB Manetki Zaciski kół-------------------------BBB Mostek koło przednie koło tylne chyba wszystko jak brakuje jakiegoś elementu to proszę dopisać. Komponenty ktore wpisałem są oczywiste brakuje mi niestety reszty która każdemu bajkerowi też powinna być znana:) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 A nie lepiej wejść w tarcze? Shimano drogie nie jest, a jakość hamowania znacznie lepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b1ogusz Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Jesli tarcze to polecam Juicy 5, jesli vki, to jezdzilem sporo czasu na SD7 i lepszych vek dla mnie nie ma! Przerzutka na tyl - zdecydowanie sram (ja mam x7 i jestem zadowolony), z tym, ze do tego musisz sram'owskie manetki zamontowac, chociaz cenowo od sh nie odstaja za bardzo. Klamki FR5 powinny ci wystarczyc - od sd7 roznia sie tylko pokretlem regulacyjnym. Sprawdz sobie w sklepie czy ci to potrzebne, bo zdania co do uzytecznosci sa podzielone... Co do kol to napisz moze jakie masz fundusze, bo przy nieograniczonych to jest duzy wybor:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiroszima Napisano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 jakoś do tarcz nie jestem przekonany co do ceny kół to 1000-1500zł oczywiście obydwa a czy ktoś może coś doradzić odnośnie sterów i mostka???? hmmm zastanawia mnie jaka jest praktyczna różnica pomiędzy korbą 48/36/26 a 44/32/22 bo niestety nie miałem jeszcze możliwości się o tym przekonać w praktyce?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 nie lepiej zlozyc sobie cos innego? jakis mix srama(avid,rs,truvativ) ew fsa/rf? co do dzialania srama to nie bede pisal po raz enty, ale nie spotkalem sie z kims, kto po kontakcie ze sramem grup 7,9 i 0, z wlasniej woli wrocil do shimano ... co do kol i amora to napisz ile wazysz i jakie konkretnie zastosowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Na odpowiedz na temat o korbach musisz powędrować do tematu "napęd" i poszukać istniejące tematy takie jak "blat 48 w mtb" itp Ja bym montował tarcze, jeśli koła mają być za 1500 to już będą zacne jeżeli miałybybyć pod tarcze Stery to nie moja specjalnośc, ale mostki masz godne polecenia - smica/boplight/tioga/wcs/pz racing/pro - pełno tego jest na allegro i musisz wybrać tylko podobający ci się model z pasującym rozmiarem {mocowanie te same co średnica kiery} i oczywiście odpowiednią długością, nie za krótki i nie za długi bo przegięcie pały źle wróży jeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Neich kolega pójdzie do sklepu gdzie mają srama i się pobawi nim, na shimano pewnie śmigał, to zobaczy jakie są różnice, i co i jak. Dla mnie sram śmierdzi Tak samo tarcze najtańsze hydrauliki deore, będą lepsze od V'ek. Sztyce, kierę i mostek polecałbym Ci firmy smica, ponieważ są bardzo tanie. Siodło to oczywiście te decathlonowe za 99zł Kółka to polecałbym Ci ze swojej strony Fulcurma http://wertykal.com/shop.php?opt=shop_ofer...147&pid=775 Chyba, że tanio dorwałbyś jakieś mavicy. Osobiście jestem za kołami fabrycznymi, wg. mnie są lepsze od składanych. Osprzęt XT jak najbardziej ok, ale z tyłu polecałbym Ci przerzutkę XTR 960. Na allegro można takie wyrwać za bardzo rozsądną cenę, a owa starczy Ci na miliard lat Gripy to tylko piankowe, osobiście śmigam na ritcheyu wcs, i są genialne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Co do siodełka z Decathlona to nie polecam, bo przeciera się na dziobie. Po 300 km siodełko poszło na reklamację. Wprawdzie uznali mi ją, oddali kasę, ale cóż z tego jak siodła nie ma. Parę dni temu zakupiłem Velo ProLite 196g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Neich kolega pójdzie do sklepu gdzie mają srama i się pobawi nim, na shimano pewnie śmigał, to zobaczy jakie są różnice, i co i jak oczywiscie w wielu przypadkach gore biora subiektywne odczucia, ale w srama bawilem sie 5 lat, teraz z przymusu mam lx/xt z 2007/08 i jestem przerazony, nie da sie tego wyregulowac tak, by dzialalo lepiej niz poprawnie, w serwisach sie na mnie dziwnie patrza, mowiac ze wymagam jakichs cudow, a do tych "cudow" przyzwyczail mnie po prostu sram, to ze np przerzutki sram 7.0 albo 9.0 wygladaja jak plastikowy badziew nie zmienia faktu ze shimano wlasnie tak dziala, no chyba ze rowery sa po to zeby wygladac, a nie jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Jeśli pod tarcze to składaki i gotowce są czasami równie dobre. Twoje Fulcrumy są za swoją cenę więcej niż rewelacyjne, ale idzie jeszcze sporo zejśc z masy kółek pod tarcze. Na allegro są piasty chosen - w niedużej cenie i bardzo dobrej wadze, obręcze Dt i szprychy cieniowane i jest lżej niż lekko Napęd postawić najlepiej na shimanowskiej korbie i przedniej przerzutce i kasecie i łańcuchu, a przerzutkę tył i manetki dać srama. Wyjdzie lekko i nie za drogo. Pedały bym wolał exustar zamiast nowych {xt -770} Sztycę i mostek właśnie smica, pro albo boplight a resztę wg uznania. Oponki w zależności od najczęsciej przejeżdzanej nawierzchni i wymagań w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 pro mimo wszystko odstaje cenowo od boplighta/smicy pro jest raczej ceny ritcheya pro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 oczywiscie w wielu przypadkach gore biora subiektywne odczucia, ale w srama bawilem sie 5 lat, teraz z przymusu mam lx/xt z 2007/08 i jestem przerazony, nie da sie tego wyregulowac tak, by dzialalo lepiej niz poprawnie, w serwisach sie na mnie dziwnie patrza, mowiac ze wymagam jakichs cudow, a do tych "cudow" przyzwyczail mnie po prostu sram, to ze np przerzutki sram 7.0 albo 9.0 wygladaja jak plastikowy badziew nie zmienia faktu ze shimano wlasnie tak dziala, no chyba ze rowery sa po to zeby wygladac, a nie jezdzic fajne bzdety no tak w serwisach pukaja sie w glowe ze chcesz miec wyregulowana i dzialajaca przerzutke shimano xt. przerazony jestes? wow brzmi to jak fantazje-brednie paroletniego syna mojej dziewczyny ktory dorabia sobie do rzeczywistosci cos czego nie ma. uzywalem xt, xtra tylnego w konfiguracji z rozniastymi gripami, napędami 8mio i 9ciorzędowymi. teraz mam srama x7 z taka samą kasetą xt i lancuchem jak wczesniej z shimano. łancuch przy przerzutce srama napierdziela w ramę - co z tego ze sama przerzutka swoim korpusem nie jesli dzwiek jest bardziej nieznosny niz przy shimano? precyzja pracy jest bardzo zblizona, tempo przerzucania rowniez. zeby bylo wymierniej dla porownania tak jak pisalem - kaseta i lancuchy sa trakie same, manetki tej samej klasy. moze stukaja sie w serwisach w glowe ze oddajesz rower do serwisu, bo nie chca ci powiedziec z uprzejmosci ze cos (nawet niechcący) potrafisz spaprac? bo ja od wielu lat skladam i reguluje napędy sam - i nie zrobil tego lepiej zaden mechanik rowerowy niz ja - moze ewentualnie szybciej. mam w tej chwili zapaprany lancuch i kasete i przerzutka srama jąka sie tak samo jak shimano w porownywalnym stanie napędu. i nie raz spotkalem sie z opinia o lekkosci pracy mojej skrzyni biegow. na badziewiastym shimano ktore budzi przerażenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiroszima Napisano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2008 panowie niema sie co sprzeczać zastanawiałem się nad takimi kółeczkami http://www.allegro.pl/item318070084_nowe_k...e_xt_2008_.html czy może za tą cenę można złożyć coś lepszego?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 3 Marca 2008 Udostępnij Napisano 3 Marca 2008 Złożyć może i tak, ale można kupić np TO. Nie mają obręczy pod UST ale piasty to DT 370, czyli następca Onyxa. Ewentualnie można kupić piasty DT 370 - 408 PLN, obręcze Mavic XC 717 za 353 PLN i szprychy Sapim Laser za 160 zeta co daje 921 PLN Wagowo nie powinno wyjść źle. Zestaw oczywiście jest pod tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.