KtośTam Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 w amortyzatorach standard IS powolutku wymiera, coraz to nowi producenci się przestawiają, niektórzy producenci hamulcow nigdy nie robili tarczówek w wersji IS. tymczasem w ramch IS ciągle króluje, PM w ramach nie stosuje chyba nikt. dlaczego? nie da się wykonać mocowania Post Mount w ramie? za ciężkie? mało wytrzymałe? po co adapter? może to bez sensu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Z technicznego punku widzenia jest to jak najbardziej do zrobienia. W takim razie dlaczego nie stosują PM?... wyślij maila do producentów z tym pytaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 wyślij maila do producentów z tym pytaniem świetny pomysł od których zacząć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GdyniaBiker Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Najpierw to opatentuj, a potem spytaj Zacznij od... Krossa Stanie się najbardziej innowacyjnym producentem na świecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 a zapytam Kross'a. opatentowywać niestety nie ma czego, bo to żadna nowość. dawniej produkowano ramy z mocowaniem PM, potem to zarzucono, tylko nie wiem czemu. może dlatego, że IS jest bardziej uniwersalny, ale skoro od tej uniwersalności odchodzi się w amortyzatorach, to po co trzymać się jej przy ramach? dziwne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weteran Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Dla mnie PM jedną zasadniczą wadę - gwint w uchwycie. Jak go zerwiesz to co wtedy ? Naprawa może być wręcz niemożliwa. A przy IS wymieniam adapter i problem rozwiązany ( w najgorszym wypadku zacisk hamulca co i tak jest niewspółmiernie niskim kosztem w stosunku do ceny ramy czy amora ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 a zerwałeś juz gwint w pm? ja dokręcam sruby na pałę, mialem pm w widelcu i w adapterach i nigdy nic sie nie stalo. zeby bylo jasne - korzystam z dlugich dwudziestoparocentymetrowych imbusow dobrej jakosci wiec dzwignia jest dluga - gdyby cos takiego mialo sie stac to by sie stalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 np. wg. instrukcji Avida, zacisk przykręca się z momentem 8..10Nm - przy takiej sile o zerwaniu gwintu nie ma mowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Lutego 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Moim zdaniem producenci nie stosują PM w ramach, bo wtedy rama z takim adapterem zyskałaby sporo na wadze. I byłoby to sporo cięższe od IS z adapterem. Tak mi się wydaje. Nie wiem ale możliwe, że na takie mocowanie działałyby większe naprężenia od hamulca. I wymagałoby to dodatkowych wzmocnień przy PM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 heh zastosowanie pm w ramie spwodowaloby wlasnie brak koniecznosci stosowania adapterow bo w tej chwili zdecydowana wiekszosc zaciskow jest na pm. watpie tez ze naprezenia bylyby wieksze - to po prostu kawalek aluminium o innym ksztalcie ktory bylby przyspawany do ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Adapter i tak musiałby być. Co jeżeli ktoś chciałby mieć np. w krossie a6 z tyłu tarczę 200mm? A drugi 140mm? By trzeba było przedłużać adapterem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 oczywiscie ale przy zastosowaniu tarczy 160 mm adapter nie bylby potrzebny. a wiekszosci uzytkownikow taka z tylu wystarczylaby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Większości, ale nie wszystkim W dziale o hamulcach jest sonda i temat o wielkości tarcz. Wystarczy spojrzeć ile tam jest różnych odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 no dobrze co nie zmienia faktu ze ludzie dla ktorych 160tki sa ok mieliby adapter z glowy. dla wiekszosci lekkich rowerow do xc seryjne hamulce to takie z tarczami 160. mysle ze gdybym zaczynal od formuli a nie shimano to prawdopodonie mialbym z tylu tarcze 160. a ze przy sh*tmano brakowalo mi sporo do zadowolenia to uzytkowalem tarcz wiekszych i rower oraz nowe hample odziedziczyly po poprzednikach taki wlasnie zestaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Masz rację, a zawsze jak ktoś chciałby większą niż 160, adapter dokupiłby sobie. To jak, piszemy do krossa petycję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 A jakby ktoś chciał mieć z tyłu tarczę 140 mm...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DOMAN Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 To by kupił specjalną wersję ramy pod 140 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Ale czy rama wtedy nie przytyje z takim mocowaiem? Jednak PM w amortyzatorach "ma" więcej materiału niż IS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GdyniaBiker Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 To by kupił specjalną wersję ramy pod 140 Nie znam się specjalnie na tych standardach, ale na logikę wiem, że jeśli rama byłaby produkowana w różnych wersjach pod różne hamulce (choćby 2), to A) byłaby duuużo droższa ta nietypowa wersja np. pod 140 byłaby bardzo droga C) w praktyce pewnie by nie produkowali tej specjalnej wersji ze względu na nieopłacalność. Ewentualnie na specjalne zamówienie w kosmicznej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weteran Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 a zerwałeś juz gwint w pm? ja dokręcam sruby na pałę, mialem pm w widelcu i w adapterach i nigdy nic sie nie stalo. zeby bylo jasne - korzystam z dlugich dwudziestoparocentymetrowych imbusow dobrej jakosci wiec dzwignia jest dluga - gdyby cos takiego mialo sie stac to by sie stalo. Nie, jeszcze mi sie nie udało zerwać gwintu przy hamulcach . Ale ostatnio chciałem odkręcić suport bo strasznie strzelał i gdy odkręcałem miskę po ok. 2 obrotach stop, ani w lewo ani w prawo. Całe szczęście, że miska nie była połączona z obudową suportu jak to ma miejsce np w Shimano i można było wybić wkład a potem wyciąć miskę. I co sie okazało, urwał się kawałek gwintu mufy , pomimo tego że suport był wkręcany nie pierwszy raz, wkręcał się bez oporów , na smarze. Jeśli coś podobnego przytrafi się ze śrubą w PM, to może byc większy problem z jej usunięciem bez zniszczenia gwintu. Codziennie w pracy mam na okrągło do czynienia z odkręcaniem śrub w tym zardzewiałych, zapieczonych, za mocno dokręconych. Jeśli otwór jest przelotowy to pół biedy, można rozwiercać, próbować odkręcać lewym wiertłem od drugiego końca itp. Jeśli otwór z gwintem jest zamknięty to szanse wykręcenia śruby bez nieodwracalnego zniszczenia gwintu znacznie maleją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 pytanie jednak tylko po co chcesz sie "wieszac" na imbusie by go dokrecic przy zacisku? korba to co innego i czesto stosuję (stosowałem gdy mialem korby ze zwyklymi wkladami) jeszcze przedluzacz zeby korbe dokręcic - oczywiscie mowa o korbach innych niz ht 2 bo tam są dwa imbusy 5 mm i plastikowa nakretka - tu duzych sil nie potrzeba. przy dlugim imbusie z uchwytem o dl ok 25 cm dzwignia jest juz tak potezna jesli chodzi o dokrecenie zacisku ze nie boje sie ze sruba sie poluzuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weteran Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Bardziej mam na myśli złośliwość rzeczy martwych. Urwać gwint śruby stalowej praktycznie nie sposób, ale zerwć gwint w gnieździe z alu lub magnezu tak, że śruba zostanie zblokowana w otworze wcale nie jest trudno , wystarczy ze dostanie się na gwint jakiś większy paproch lub opiłek i problem gotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 wiecie los mnie pokarał, wczoraj chciałem napisać, że żeby zerwać gwint to chyba trzeba być scotem mendelsonem i pokarało mnie - dzisiaj poważnie uszkodziłem gwint w adapterze 180 tył. na całe szczęście jest jeszcze w 100% funkcjonalny, ale to prawdopodobnie jego ostatni sezon będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Dla mnie PM jedną zasadniczą wadę - gwint w uchwycie. Jak go zerwiesz to co wtedy ? zgadzam sie. a zerwałeś juz gwint w pm? nie. za to wiem, ze kazdy gwint mozna zerwac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasha Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Największym problemem może być po prostu zwykła... standaryzacja. Producentów amortyzatorów jest kilku, producentów ram wielokrotnie więcej. Jakby jeszcze wprowadzić dwa standardy mocowania to by był hmm... niezły burdel. Jeszcze adapterów co najmniej dwa razy więcej i ciężko by się było w tym połapać. Problem gwintowy też nie jest bez znaczenia. Jest sobie IS, działa, nikomu raczej nie szkodzi, więc niech sobie będzie ku spokojniejszemu żywotowi nas wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.