Skocz do zawartości

[opony] Schwalbe Racing Ralph Evolution


MCT

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

[opony] Schwalbe Racing Ralph Evolution 2007 - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa

 

Jest takie powiedzenie:

Racing Ralph = Dancing Ralph :)

Tańczą na mokrym i szybko się ścierają. Ja też miałem w swoim rowerze RaRa, ale od razu po zakupie je zdjąłem i niedawno sprzedałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racing Ralph są oponami świetnie się spełniającymi w tym do czego zostały stworzone ... Czyli jak by ktoś nie wiedział do jazdy sportowej w suchych warunkach. Jeśli nie zamierzasz jeździć w złych warunkach to nie widzę sensu by się ich pozbywać.

Edytowane przez Miliron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x Racing Ralph 2.1 EVO - 3 lata użytkowania. Przebieg około 13.000 km. 50% w terenie.

 

Po tym czasie: środkowe klocki starte w 50%, realnie nie wgryzają się dostatecznie w glebę, ale wciąż jest to sporo więcej bieżnika niż w nowych furious fredach. Boczne klocki (u-block) wciąż OK. 2 rodzaje gumy to nie ściema, środkowy bieżnik jest twardy, boczne klocki znacznie miększe.

 

Bardzo dobre zachowanie opon w suchym terenie, u siebie mam sporo piachu po którym dają sobie radę chociażby ze względu na duży balon opony. Opona niezbyt szybko oczyszcza się z błota, dlatego tutaj traci, natomiast na mokrej trawie radzi sobie bez poślizgów.

 

Cienkie boczne ścianki opony pozwalają zachować niską wagę (ok 470g), jednak w warunkach górskich gdzie sporo ostrych kamieni lepiej zainwestować w wersję double defense ze wzmacnianym bokiem, niestety waga wzrasta wtedy nawet o 100g na oponie.

 

Łapanie kapcia staje się popularniejsze dopiero po pewnym czasie, gdy klocki zaczną się zużywać i guma sparciej. Ale to wciąż loteria, najczęściej traciłem ciśnienie od wszędobylskiego szkła na drogach w mieście które weszło w oponę i przetarło podczas jazdy dętkę. Mówię tutaj o 1-2 mm kawałkach szkła które nie przebija dętki od razu ale wbija się głęboko w oponę aż dojdzie do dętki - tych przypadków było najwięcej!

 

W tym roku kupuję nowy zestaw 3 pace star, evo, najdroższy i najlżejszy model. Cena około 200pln/szt więc sporo. W tej kategorii ta opona traci prawdopodobnie ze wszystkimi innymi, niestety jakość kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czytając to co wy napisaliście i ten temat na forum podany przez Franiego dochodzę do wniosku że jak na razie zostają. Nie mam aż takich wymagań co do opon. Wyczynowo nie jeżdżę więc 100% przyczepność w każdej chwili nie jest mi konieczna.

 

Pozdrawiam. Temat można zamknąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą oponę na tyle (aktualnie kończę trzecią sztukę) w rozmiarze 2.25 Evo UST użytkowana na fullu.

 

Doświadczenia z dwóch poprzednich sezonów - rower HT opony drutowane (chronologicznie): Schwalbe Smart Sam 2.1, Maxxis Swamphing 2.35, Maxxis Weatscream 2.2 (x2), Schwalbe Fat Albert 2.25, Maxxis Minion DHR 2.35

Ujeżdżany teren na co dzień - 8km asfaltu (płasko), a następnie albo 16km (6 km płasko 5 km podjazdów 5km zjazdów) szutru, kamieni i (po deszczach) błota lub 8km asfaltu, a następnie 22km terenu (5km płasko 8,5km podjazdów 8,5km zjazdów) podjazdy po szutrze, kamieniach i błocie, zjazdy błotniste trasy zwózki drewna na zmianę z szuterkami lub leśne singielki po kamieniach i korzeniach na zmianę z szutrem. Weekendowo - wszelakie Beskidzie trasy w terenie (okolice Szczyrku, Wisły, Ustronia, Żywca i Zawoi)

 

Konkluzje dotyczące opony: warunki suche: zgodnie z przedmówcami. Bardzo przewidywalna, szybka z najniższymi z wcześniej wymienionych przeze mnie oporami toczenia, bardzo dobra trakcyjnie w twardym gruncie - gorzej na luźnych kamieniach ale bez tragedii. Warunki mokre - tutaj nie zgodzę się z tym co zostało napisane, miałem w przeszłości wiele znacznie gorzej jeżdżących po mokrym gum - jednak wzorem nie jest, zdecydowanie najgorsza z wyżej wymienionych. Zdecydowanie opona nie nadająca się na błoto - szybko traci przyczepność na zjadach i podjazdach. Pozostałe warunki (tj. kamienie, szuter korzenie) względnie dobrze. Na pewno jest oponą przewidywalną, szybko sygnalizującą granice swoich możliwości. Największą wadą jest trwałość - na każdej z dwóch poprzednich nie zrobiłem więcej, a niżeli 500km - ta trzecia też więcej nie zrobi. Polecam osobie która nie ma zamiaru zmieniać opon zgodnie z panującymi na oknem warunkami (bo tak ją właśnie traktowałem)

Edytowane przez Basiq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

 

Czy ta opona będzie miała zbliżone opory toczenia do Smart Sam?

Producent podaje że Racing Ralph ma lepsze opory toczenia, ale patrząc na bieżnik obu modeli, nie bardzo chce mi się w to wierzyć. Choć może tak tylko mi się wydaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej ujeżdżałem RR 2.1 a teraz SS, moje subiektywne odczucie SS mniejsze opory toczenia, ale jak oba napompujesz na kamień to nie odczujesz różnicy. SS przy dużym ciśnieniu (zalecanym przez producenta) w terenie potrafi zerwać przyczepność przy podjeździe, z RR było trochę lepiej. Zużycie w podobnym tempie. SS na mokrym lepiej się zachowuje niż RR nazywane przez niektórych dancing ralph. Ale ogólnie nie mam powodu narzekać na RR poza zachowaniem na mokrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Nowe RR evo kupione okazyjnie z zapasów kumpla i jak na razie to załamka, co drugi wyjazd coś robię, a to rozdarcie a to kamyk w oponie który przebija dętkę. Przedtem kilka lat nie złapałem gumy, teraz niby też nie ale to tylko dlatego że zawczasu wyłapuję usterki. Tak czy inaczej prawie po każdym wyjezdzie opona do zrzucenia i naprawy.

Jastem w szoku że ta opona jest tak delikatna.

Przejazd kamienistą drogą i kilka odłamków kamieni wyjętych szczypcami (jeden przelazł na wylot).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...