Mentos Napisano 27 Lutego 2008 Napisano 27 Lutego 2008 "Mity i Kity o wysokości Bombowców". No właśnie, tak można by zatytułować tą rozprawkę. Od lat powtarza się to jak pomidora, mnie to nie przeszkadzało ale sam już zacząłem w to wierzyć i tak coś mnie tknęło teraz by to sprawdzić. Sprawdzałem na moim Bombowcu model 55 jakiego niedawno nabyłem, porównując go z Foxem Talasem 36, Manitou Nixonem i RS Lirykiem (te same skoki 160mm). Oto pozbierane dane: Manitou 540mm (dokładne z katalogu jakie mi podali u przedstawiciela), Mój Bomber na oko czyli + - 5mm to 545mm RockShox 545mm (mierzone w Harfie w sklepie z identycznym zastrzeżeniem jak moje) Fox 545mm (mierzone w Cult'cie i u Tobo z identycznym zastrzeżeniem jak moje) No i mały zdziw, modele dokładnie ze sobą rywalizujące, sztywne ośki, identyczne co do milimetra skoki 160mm i praktycznie identyczne wysokości - Manitou 5mm mniej to nic przecież, kupując ramę ze sterami wewnętrznymi obniża się o 10mm. Przypuszczam, że w przeszłości tak było, ale tak nie jest odnośnie mojego modelu i założę się, że podobnie jest z innymi nowymi modelami a ciągle można przeczytać na tym forum w licznych rozważaniach co kupić, że Bomber nie bo wysoki i to wada. A wygląda, że to nieuprawnione paplajstwo bez pokrycia. Podobnie chodź to inna sprawa waga - mój sprężynowy waży praktycznie tyle co Lyrik U-Turn. Pozbierajmy informację od innych właścicieli nowych Bombowców i nie Bombowców - zobaczymy czy warto już obalić ten mit. Zwłaszcza że producenci nie podają raczej tej informacji.
bodziekk Napisano 27 Lutego 2008 Napisano 27 Lutego 2008 Producenci podają tę informację. Tzn. u Foxa nie mogłem się doszukać, ale u innych jest i można sobie porównać. DT Manitou Marzocchi Rock Shox Do starszych modeli też można znaleźć na stronach producentów.
Mentos Napisano 27 Lutego 2008 Autor Napisano 27 Lutego 2008 Thanks, DT mało popularny i skok 150mm, więc nie sprawdzałem ale i tak dodając 1cm skoku to 540mm wychodzi. A reszta by się zgadzała mniej więcej z tym co podali mi przedstawiciele i sam zmierzyłem ze wskazaniem nawet, że RS i FOX są wysokie bo Bomber i Nixon są najniższe (540 i 541mm), czyli obecnie to kompletny mit, że Bombowce są wysokie .
Złomek Napisano 27 Lutego 2008 Napisano 27 Lutego 2008 wysokosc zalezy rowniez od modelu np. all mountain 2 2007 ma 555mm..... ps zapomnilem dodac ze to tez 160mm skoku
Napatos Napisano 27 Lutego 2008 Napisano 27 Lutego 2008 Trochę późno na ten temat, bo gdzieś tak od 2 lat bombowce są stosunkowo niskie. Przykładowo zmiana wysokości (obniżenie) serii 66/888 o 40 mm przy tym samym skoku nastąpiła ze 2 lata tamu (nie pamiętam dokładnie, a zbyt leniwy jestem, żeby sprawdzić )
adamus Napisano 27 Lutego 2008 Napisano 27 Lutego 2008 FOX 2008: Seria 32: http://service.foxracingshox.com/consumers...R_SPEC_revB.pdf Seria 36: http://service.foxracingshox.com/consumers...R_SPEC_revC.pdf Seria 40: http://service.foxracingshox.com/consumers...R_SPEC_revA.pdf Seria 32'29: http://service.foxracingshox.com/consumers...R_SPEC_revA.pdf
Mentos Napisano 28 Lutego 2008 Autor Napisano 28 Lutego 2008 wysokosc zalezy rowniez od modelu np. all mountain 2 2007 ma 555mm.....ps zapomnilem dodac ze to tez 160mm skoku no ale ja przecież wyraźnie zaznaczyłem, że chodzi mi o nowe konstrukcje, All mountain to konstrukcja stara Trochę późno na ten temat, bo gdzieś tak od 2 lat bombowce są stosunkowo niskie. Przykładowo zmiana wysokości (obniżenie) serii 66/888 o 40 mm przy tym samym skoku nastąpiła ze 2 lata tamu (nie pamiętam dokładnie, a zbyt leniwy jestem, żeby sprawdzić ) właśnie o tym dokładnie chciałem wspomnieć, od 2 lat to nieaktualne (zmiany modelowe) jak wspominasz a ciągle można spotkać opinię jak mantrę powtarzaną, że Bombowce beeee bo są wysokie, a tu patrząc na konkrety okazuje się, że jest wręcz odwrotnie beee są w ten sposób i na konkretny model patrząc RS i FOX (oczywista to żadne różnice) TAK CZY INACZEJ MOŻNA ZAKOŃCZYĆ TEMAT BO MIT ZOSTAŁ OBALONY
Złomek Napisano 28 Lutego 2008 Napisano 28 Lutego 2008 "no ale ja przecież wyraźnie zaznaczyłem, że chodzi mi o nowe konstrukcje, All mountain to konstrukcja stara huh.gif" powiedzmy ze podalem to dla kontrastu, nowy vs stary "TAK CZY INACZEJ MOŻNA ZAKOŃCZYĆ TEMAT BO MIT ZOSTAŁ OBALONY" do czasu az znowu cos wymysla.....
Mod Team Pixon Napisano 28 Lutego 2008 Mod Team Napisano 28 Lutego 2008 Mythbusters, teraz nakręćmy i wyemitujmy na discovery ch.
Schwefel Napisano 28 Lutego 2008 Napisano 28 Lutego 2008 Jakbym miał 160mm skoku to by mnie g... obchodziło czy on jest 5 czy 10mm wyższy ale sprawa z Bomberami obija się o modele do XC, te popularne a nie jakieś 55, 66, 888
Napatos Napisano 28 Lutego 2008 Napisano 28 Lutego 2008 Zebrane przez pewnego pana stąd http://www.vorb.org.nz/ftopicp-992918-.html (mam nadzieję, że się nie obrazi) manitou skareb 80 450 manitou axel elite 80 460 manitou minute:1 130 04/05/06 130 505 manitou minute:1 140 07 140 515 manitou r7 100 480 manitou black 80 450 manitou black 100 470 manitou black 120 490 manitou nixon elite/super 05/06 145 518 manitou nixon elite/super 07 160 535 manitou sherman firefly plus 150 532 rock shox reba 85 458 rock shox reba 100 473 rock shox reba 115 488 rock shox sid 80 444 rock shox recon/tora 80 459 rock shox recon/tora 100 479 rock shox recon/tora 130 509 rock shox revelation 100 478 rock shox revelation 115 493 rock shox revelation 130 508 rock shox pike 95 473 rock shox pike 130 508 rock shox pike 140 518 rock shox lyric 115-160 540 rock shox domain 115-160 540 fox vanilla/float 05 100 473 fox vanilla/float 05 80 453 fox vanilla/float 05 130 503 fox talas 04 125 490 fox 32 talas/vanilla/float 07 140 515 fox 36 talas 06 150 535 fox 36 talas 07 160 545 fox 36 van 07 160 545 fox 36 float 07 160 545 maverick DUC32 150 517 marzocchi z150 04 150 538 marzocchi z130 04 130 518 marzocchi AM1 05 110-130 518 marzocchi AM1 05 130-150 538 marzocchi 66 - 05 150 575 marzocchi 66 - 05 170 595 marzocchi 2006 - 66 LIGHT ETA 150 535 marzocchi 2006 - 66 LIGHT ETA 170 555 marzocchi 2006 - 66 RC2X 150 535 marzocchi 2006 - 66 RC2X 170 555 marzocchi 2006 - 66 SL 170 555 marzocchi 2006 - 66 SL 150 535 marzocchi 2006 - 66 VF2 170 555 marzocchi 2006 - 888 RC2X 200 583 marzocchi 2006 - 888 VF2 200 585 marzocchi 2006 - ALL MOUNTAIN 1 130-150 521-541 marzocchi 2006 - ALL MOUNTAIN 2 130-150 521-541 marzocchi 2006 - ALL MOUNTAIN 3 130 521 marzocchi 2006 - ALL MOUNTAIN 3 150 541 marzocchi 2006 - ALL MOUNTAIN SL 130-150 521-541 marzocchi 2006 - AM1 130 519 marzocchi 2006 - AM2 130 519 marzocchi 2006 - AM3 130 519 marzocchi 2006 - D STREET 24" 80 473 marzocchi 2006 - DIRT JAM PRO 100 489 marzocchi 2006 - DIRT JUMPER 1 100 483 marzocchi 2006 - DIRT JUMPER 2 100 483 marzocchi 2006 - DIRT JUMPER 3 100 483 marzocchi 2006 - DROP OFF 3 150 539 marzocchi 2006 - DROP OFF 4 130 519 marzocchi 2006 - GRAN FONDO 3 105 479 marzocchi 2006 - JUNIOR T 170 555 marzocchi 2006 - MARATHON RACE 80 459 marzocchi 2006 - MARATHON SL 100-120 479 marzocchi 2006 - MARATHON XC 100-120 479 marzocchi 2006 - MONSTER T 200 592 marzocchi 2006 - MX COMP 105 484 marzocchi 2006 - MX COMP 85 464 marzocchi 2006 - MX COMP ETA 105 490 marzocchi 2006 - MX COMP ETA 120 499 marzocchi 2006 - MX PRO ETA & TAS 100-120 479-499 marzocchi 2006 - MX PRO RACE 85 464 marzocchi 2006 - MX PRO SL 105 483 marzocchi 2006 - Z1 LIGHT ETA 150 538 marzocchi 2006 - Z1 SL 130-150 518-538 marzocchi 2006 - Z1 SPORT 130 518 marzocchi 2006 - Z1 SPORT ETA 150 538 marzocchi 2007 - 66 RC2 ETA 180 565 marzocchi 2007 - 66 RC2X 180 565 marzocchi 2007 - 66 RV 180 565 marzocchi 2007 - 66 SL 1 ATA 140-180 565 marzocchi 2007 - 888 RC2X VA 200 584 marzocchi 2007 - 888 RC2X WC 200 584 marzocchi 2007 - 888 RCV 200 584 marzocchi 2007 - 888 SL ATA 160-200 584 marzocchi 2007 - ALL MTN 1 SL 120-160 551 marzocchi 2007 - ALL MTN 2 160 551 marzocchi 2007 - ALL MTN 3 140 531 marzocchi 2007 - CORSA WC 100 474 marzocchi 2007 - CORSA WC 80 464 marzocchi 2007 - DIRT JUMPER 1 100 483 marzocchi 2007 - DIRT JUMPER 2 100 483 marzocchi 2007 - DIRT JUMPER 3 100 483 marzocchi 2007 - MX PRO 100 488 marzocchi 2007 - MX PRO 85 -- marzocchi 2007 - MX PRO ETA 100 488 marzocchi 2007 - SUPER T RCV 185 574 marzocchi 2007 - XC 500 100 474 marzocchi 2007 - XC 600 100 504 marzocchi 2007 - XC 600 130 474 marzocchi 2007 - XC 700 SL 90-130 504 marzocchi 2007 - Z1 RC2 ETA 150 538 ale sprawa z Bomberami obija się o modele do XC - Czy to prawda, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają za darmo mercedesy? - Tak, to prawda, tyle że nie w Moskwie, a w Leningradzie, nie na Placu Czerwonym, tylko na Newskim Prospekcie, nie mercedesy, tylko rowery, i nie rozdają, tylko kradną.
Xsystoff Napisano 29 Lutego 2008 Napisano 29 Lutego 2008 Jakbym miał 160mm skoku to by mnie g... obchodziło czy on jest 5 czy 10mm wyższy ale sprawa z Bomberami obija się o modele do XC, te popularne a nie jakieś 55, 66, 888 Dokladnie tak. Przyklad: Marzocchi MX PRO - 488mm Manitou Black - 470mm Rock Shox Reba - 473mm Fox Vanilla/Float - 473mm Roznica prawie 15 mm przy tym samym skoku w XC jest kolosalna. To zmiana katow o 1.5* !
Mentos Napisano 29 Lutego 2008 Autor Napisano 29 Lutego 2008 Schwefel, Xsystoff, i inni, nieumiejętność czytania ze zrozumieniem to obecnie jakaś dziwna przypadłość najmłodszego pokolenia zwłaszcza Po raz kolejny przypomnę - napisałem nowe modele !!!!. Dlaczego więc porównujesz/ecie uparcie z RS, Foxem itp konstrukcję starą czyli MX ??? Powyżej macie linka jaki załaczył Bodziek i Adamus i co z nich wynika dla widelców z goleniami 32mm o skoku 100mm by porównanie było wiarygodne a nie zmanipulowane jak powyżej ? Bomber Marathon Corsa wysokość 464mm RS Reba wysokość 473mm Manitou Minute wysokość 478mm (R7 30mm golenie 476mm) Fox seria 32 471mm Rany boskie, porównywalne produkty do XC a Bomber najniższy ? No krosiarze szanowni, RS czy Manitou (mniej Fox) są jak widać zaj...e wysokie, taka roznica "przy tym samym skoku w XC jest kolosalna . To zmiana katow o 1.XXX* !" . I nie zgodzę się oczywiście, że w Enduro to nieistotne w ogóle. Proponuję faktycznie puścić to na Discovery bo opór materii jak widać jest niezrozumiały w tym względzie, chodź mit został obalony nadal obrońcy się znajdą. Powiem więcej powinien powstać nowy mit, ale zgodny z prawdą - Bombery są rewelacyjnie niskie a inne widelce wysokie i drastycznie zwiększają kąt główki ramy :D
Adik Napisano 29 Lutego 2008 Napisano 29 Lutego 2008 manitou skareb 80 450 manitou axel elite 80 460 manitou r7 100 480 manitou black 80 450 manitou black 100 470 rock shox reba 85 458 rock shox reba 100 473 rock shox reba 115 488 rock shox sid 80 444 rock shox recon/tora 80 459 rock shox recon/tora 100 479 marzocchi 2006 - MARATHON RACE 80 459 marzocchi 2006 - MARATHON SL 100-120 479 marzocchi 2006 - MARATHON XC 100-120 479 marzocchi 2006 - MX COMP 105 484 marzocchi 2006 - MX COMP 85 464 marzocchi 2006 - MX COMP ETA 105 490 marzocchi 2006 - MX PRO ETA & TAS 100-120 479-499 marzocchi 2006 - MX PRO RACE 85 464 marzocchi 2006 - MX PRO SL 105 483 marzocchi 2007 - CORSA WC 100 474 marzocchi 2007 - CORSA WC 80 464 marzocchi 2007 - MX PRO 100 488 marzocchi 2007 - XC 500 100 474 marzocchi 2007 - XC 600 100 474 Widelce Marzocchi, RS i Manitou do Xc. Czyli max do 120mm. Jeżeli te dane są prawdziwe to : Pogrubione = identyczna wysokośc jeżeli by sprowadzić do równej długości skuku Na zielono= niski widelec jak na swój skok Na czerwono - aż trochę za wysoki
Xsystoff Napisano 29 Lutego 2008 Napisano 29 Lutego 2008 Po raz kolejny przypomnę - napisałem nowe modele !!!!. Dlaczego więc porównujesz/ecie uparcie z RS, Foxem itp konstrukcję starą czyli MX ??? A Black to niby mloda konstrukcja ? Porownoje MX z roku 2007, tego z nowym tlumieniem i przeprojektowanymi goleniami dolnymi (np. mocowanie PS). Zreszta co mnie obchodzi jaka to jest konstrukcja, wazne ze Marzocchi oferuja ja obecnie klientom. Btw Axel Comp 80 mm ma wysokosc 450 mm, Elite zdaje sie, ze tez, wiec cos nie halo z tymi danymi.
Mentos Napisano 29 Lutego 2008 Autor Napisano 29 Lutego 2008 A Black to niby mloda konstrukcja ? Porownoje MX z roku 2007, tego z nowym tlumieniem i przeprojektowanymi goleniami dolnymi (np. mocowanie PS). Zreszta co mnie obchodzi jaka to jest konstrukcja, wazne ze Marzocchi oferuja ja obecnie klientom. Btw Axel Comp 80 mm ma wysokosc 450 mm, Elite zdaje sie, ze tez, wiec cos nie halo z tymi danymi. RS do niedawna proponował serię Judy konstrukcję sprzed 10 lat i co z tego ??? Coś Ci argumentów brakuje i walisz pan na oślep jak z tym Elite (wg powyższych danych 460), a to przecież nonsensowne porównanie widelca o skoku 80mm z goleniami 30mm z widelcami o 100mm skoku i goleniami 32mm. Naprawdę tak trudno rozstać Ci się z tym mitem że Bombowce są wysokie i przyznać że to obecnie wierutna bzdura ? Nie rozumiem w czym rzecz i co Cię to tak boli po polsku jakby Twojemu sąsiadowi zaczęło się powodzić ? Z suchych i obiektywnych danych wynika prosta konkluzja - RS i inne dla krosiarzy są obecnie może nie kolosalnie ale na pewno bardzo wysokie w porównaniu do nowych modeli Bomberów, i zacytuję tu kogoś z tego tematu "Roznica prawie 15 mm przy tym samym skoku w XC jest kolosalna. To zmiana katow o 1.5* ! amy" :) - to narodziny nowego, ale prawdziwego mitu o niskich Bomberach
Iron Napisano 29 Lutego 2008 Napisano 29 Lutego 2008 Mentos "Bomber Marathon Corsa wysokość 464mm RS Reba wysokość 473mm Manitou Minute wysokość 478mm (R7 30mm golenie 476mm) Fox seria 32 471mm " jak na razie to widzę, ze starasz sie za wszelką cena udowodnić swoja nową teorie;) mała manipulacja również wchodzi w grę podajesz wysokość corsy przy skoku 85 mm, a reby i reszty już przy 100mm corsa przy 100tce wg danych powyżej to 474 mm wiec wcale nie mniej. żeby nie było, mam kompletnie gdzieś jakiej wysokości są bombery , rs, czy manitou. interesuje mnie tylko to co mam. A opinia o wysokich bomberach, dotyczy najpopularniejszej serii mx, do niedawna głownie polecanej na tym forum (tak jak teraz np reba;p ) i jak widać, ma jakieś tam pokrycie w rzeczywistości
uchmanek Napisano 29 Lutego 2008 Napisano 29 Lutego 2008 do dyskusji sie nie mieszalem, bo raczej wole rozmawiac o konkretach i teksty typu: "zydzi sa chciwi, muzyni leniwi, bombery wysokie a kobiety szalone" z definicji wkladam miedzy bajki. niemniej, na to musze zaragowac: co Cię to tak boli po polsku jakby Twojemu sąsiadowi zaczęło się powodzić ? kolego mentos, prosze mnie nie obrazac.
bodziekk Napisano 29 Lutego 2008 Napisano 29 Lutego 2008 Zebrane przez pewnego pana stąd http://www.vorb.org.nz/ftopicp-992918-.html(...) Nie chce mi się sprawdzać innych, ale w przypadku przytaczanej Corsy jest błąd, który sam rzuca się w oczy - między modelem 80 mm, a 100 mm jest tylko 10 mm różnicy skoku. W rzeczywistości, co nasuwa się samo i potwierdza strona Marzocchi, różnica wynosi 20 mm - mają 455 i 475 mm. Natomiast nowa Corsa jest 11 mm niższa, czyli ma tyle, ile Mentos gdzieśtam wyżej podał.
Napatos Napisano 1 Marca 2008 Napisano 1 Marca 2008 Nie chce mi się sprawdzać innych, ale w przypadku przytaczanej Corsy jest błąd Masz rację. Zresztą błędów jest pewnie więcej. wg producentów: (skok 100mm, rocznik 2008) Corsa: 464 MX Supercomp/ Pro Lo: 479 R7: 476 Reba: 473 Revelation: 478 @Mentos: A nie wiedziałeś, że w Polsce mówiąc Bomber wszyscy mają na myśli MX 2005
Mentos Napisano 1 Marca 2008 Autor Napisano 1 Marca 2008 jak na razie to widzę, ze starasz sie za wszelką cena udowodnić swoja nową teorie;) mała manipulacja również wchodzi w grę Ależ oczywiście, że tak - to się nazywa przekora i myślałem, że to oczywiste . Ponieważ co rusz słyszy się jak to napisałem na początku powtarzany mit o wysokości Bomberów wykorzystałem ten zabieg czy jak wolicie manipulacje i słowa własne Xsystoff'a o kolosalnych różnicach w kątach. podajesz wysokość corsy przy skoku 85 mm, a reby i reszty już przy 100mm corsa przy 100tce wg danych powyżej to 474 mm wiec wcale nie mniej. Nieprawda - ze strony jak podał Bodziek nie wynikają żadne rozbieżności co do wysokości. Corsa ze skokiem 80mm ma wysokość 444, 100'ka 464 i 120'ka 484 i wszystko się zgadza, poza tym że nie widzę tam tego sztućca ze skokiem 85mm. Corsa to obecnie najniższy widelec XC na rynku, i jak dla kogoś ten patrametr jest tak istotny i przy tym się tak upierał to ma swój wybór - Bomber. I znów zacytuję kogoś z tego tematu - "Roznica prawie 15 mm przy tym samym skoku w XC jest kolosalna. To zmiana katow o 1.5* ! amy". Coraz bardziej nie mogę też zrozumieć tej "Obrony Częstochowy" i przyjęcia do wiadomości w końcu, że nowe Bombery są obecnie najniższymi widelcami na rynku a powtarzane mity są właśnie mitami ? I proszę nie piszcie już po raz kolejny o MX'ach bo jest to nie na temat - wyraźnie zaznaczałem że temat dotyczy nowych modeli. @Mentos: A nie wiedziałeś, że w Polsce mówiąc Bomber wszyscy mają na myśli MX 2005 Pierwsze słyszę, nawet na mojej 55'ce pisze jak byk Bomber. W światku DH z jakim też mam styczność od czasu do czasu Bomber to ogólnie Marcok nieważne jaki model i który rok ? kolego mentos, prosze mnie nie obrazac. sorry, ale nie łapię, raz to o sąsiedzkiej polskiej zawiści przecie było i nie do Ciebie a dwa, ogólnie do polskich przywar ?
Napatos Napisano 1 Marca 2008 Napisano 1 Marca 2008 Pfff, to Gregorio przylepia podrobione naklejki z napisem "Bomber". Jedyny Bomber to MX 2005, który z roweru XC zrobi maszynę DH (zmiana kątu główki o 43 st). Podobno producent dodawał w komplecie drabinke do wsiadania na rower z taaaakim amortyzatorem. PS.
Mentos Napisano 1 Marca 2008 Autor Napisano 1 Marca 2008 nie schodźmy z tematu wysokości na naklejki i potoczne nazewnictwo i porównywanie znów Corsy z jakimiś starymi kontrukcjami MX bo naprawdę prosiłem o to już chyba ze sto razy i jest to nie na temat związany z nowymi modelami
Napatos Napisano 1 Marca 2008 Napisano 1 Marca 2008 Przyznawanie racji komu? Tobie? Nie zauważyłeś, ze od początku jestem po Twojej stronie? A że śmiać mi się chce z wyznawców mitów i kitów (nie tylko bomberowych), to już inna sprawa.
Xsystoff Napisano 1 Marca 2008 Napisano 1 Marca 2008 Coś Ci argumentów brakuje U Ciebie chyba cos nie halo z matematyka jest. Wysokosc 488 mm Mx Pro rocznik 2007 przy skoku 100 mm to chyba najwiecej na rynku i jakie jeszcze argumenty mam Ci pokazac ? To, ze nawet stare Psylo jest sporo nizsze? Nie mowiac o Axonie (475mm), Duke`u, Rebie, Pilocie, Skarebie, etc ? Po prostu nie ma wyzszego amortyzatora (do XC) od MX Pro przy tym skoku. i walisz pan na oślep jak z tym Elite (wg powyższych danych 460), a to przecież nonsensowne porównanie widelca o skoku 80mm z goleniami 30mm z widelcami o 100mm skoku i goleniami 32mm. Ty sie opierasz na danych znalezionych w internecie, ja na wlasnych pomiarach. Posiadam Axel`a i wiem jaka jest jego wysokosc. Dlatego dane w tabelce sa w tym przypadku nieprawdziwe! Mam Ci wyslac zdjecie z miarka mojego Axela zebys uwierzyl ? Mam taka fajna fotke wykonana przez andrzejka zanim jeszcze amor byl zamontowany do roweru. Po za tym Axel ma golenie 28mm ale to juz szczegol. Naprawdę tak trudno rozstać Ci się z tym mitem że Bombowce są wysokie i przyznać że to obecnie wierutna bzdura ? Chyba masz jakis problem jednak z matma. Moze dla Ciebie 488mm to mniej niz 470 mm (Skareb, Axel 100mm), czy 480 mm (wiekszosc innych amorkow). Nie rozumiem w czym rzecz i co Cię to tak boli po polsku jakby Twojemu sąsiadowi zaczęło się powodzić ? A to niby przytyk do czego ? Z suchych i obiektywnych danych wynika prosta konkluzja - RS i inne dla krosiarzy są obecnie może nie kolosalnie ale na pewno bardzo wysokie w porównaniu do nowych modeli Bomberów Wybrales najdrozszy model bombera i na sile probujesz cos udowodnic. Marathon to pewnie <5% sprzedanych Bombowcow w PL, a reszta czyli cala seria MX oraz Retro jest WYSOKA !
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.