Skocz do zawartości

[Bombery] mity i kity o ich wysokości


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

"Mity i Kity o wysokości Bombowców".

 

No właśnie, tak można by zatytułować tą rozprawkę. Od lat powtarza się to jak pomidora, mnie to nie przeszkadzało ale sam już zacząłem w to wierzyć i tak coś mnie tknęło teraz by to sprawdzić. Sprawdzałem na moim Bombowcu model 55 jakiego niedawno nabyłem, porównując go z Foxem Talasem 36, Manitou Nixonem i RS Lirykiem (te same skoki 160mm). Oto pozbierane dane:

 

Manitou 540mm (dokładne z katalogu jakie mi podali u przedstawiciela),

Mój Bomber na oko czyli + - 5mm to 545mm

RockShox 545mm (mierzone w Harfie w sklepie z identycznym zastrzeżeniem jak moje)

Fox 545mm (mierzone w Cult'cie i u Tobo z identycznym zastrzeżeniem jak moje)

 

No i mały zdziw, modele dokładnie ze sobą rywalizujące, sztywne ośki, identyczne co do milimetra skoki 160mm i praktycznie identyczne wysokości - Manitou 5mm mniej to nic przecież, kupując ramę ze sterami wewnętrznymi obniża się o 10mm.

 

Przypuszczam, że w przeszłości tak było, ale tak nie jest odnośnie mojego modelu i założę się, że podobnie jest z innymi nowymi modelami a ciągle można przeczytać na tym forum w licznych rozważaniach co kupić, że Bomber nie bo wysoki i to wada. A wygląda, że to nieuprawnione paplajstwo bez pokrycia. Podobnie chodź to inna sprawa waga - mój sprężynowy waży praktycznie tyle co Lyrik U-Turn.

 

Pozbierajmy informację od innych właścicieli nowych Bombowców i nie Bombowców - zobaczymy czy warto już obalić ten mit. Zwłaszcza że producenci nie podają raczej tej informacji.

Napisano

Thanks, DT mało popularny i skok 150mm, więc nie sprawdzałem ale i tak dodając 1cm skoku to 540mm wychodzi.

A reszta by się zgadzała mniej więcej z tym co podali mi przedstawiciele i sam zmierzyłem ze wskazaniem nawet, że RS i FOX są wysokie bo Bomber i Nixon są najniższe (540 i 541mm), czyli obecnie to kompletny mit, że Bombowce są wysokie ;).

Napisano

Trochę późno na ten temat, bo gdzieś tak od 2 lat bombowce są stosunkowo niskie. Przykładowo zmiana wysokości (obniżenie) serii 66/888 o 40 mm przy tym samym skoku nastąpiła ze 2 lata tamu (nie pamiętam dokładnie, a zbyt leniwy jestem, żeby sprawdzić ;) )

Napisano
wysokosc zalezy rowniez od modelu np. all mountain 2 2007 ma 555mm.....

ps zapomnilem dodac ze to tez 160mm skoku :blink:

no ale ja przecież wyraźnie zaznaczyłem, że chodzi mi o nowe konstrukcje, All mountain to konstrukcja stara <_<

 

Trochę późno na ten temat, bo gdzieś tak od 2 lat bombowce są stosunkowo niskie. Przykładowo zmiana wysokości (obniżenie) serii 66/888 o 40 mm przy tym samym skoku nastąpiła ze 2 lata tamu (nie pamiętam dokładnie, a zbyt leniwy jestem, żeby sprawdzić :P )

 

właśnie o tym dokładnie chciałem wspomnieć, od 2 lat to nieaktualne (zmiany modelowe) jak wspominasz a ciągle można spotkać opinię jak mantrę powtarzaną, że Bombowce beeee bo są wysokie, a tu patrząc na konkrety okazuje się, że jest wręcz odwrotnie beee są w ten sposób i na konkretny model patrząc RS i FOX ;) (oczywista to żadne różnice)

 

TAK CZY INACZEJ MOŻNA ZAKOŃCZYĆ TEMAT BO MIT ZOSTAŁ OBALONY

Napisano

"no ale ja przecież wyraźnie zaznaczyłem, że chodzi mi o nowe konstrukcje, All mountain to konstrukcja stara huh.gif"

 

powiedzmy ze podalem to dla kontrastu, nowy vs stary :(

 

"TAK CZY INACZEJ MOŻNA ZAKOŃCZYĆ TEMAT BO MIT ZOSTAŁ OBALONY"

 

do czasu az znowu cos wymysla.....

Napisano

Zebrane przez pewnego pana stąd http://www.vorb.org.nz/ftopicp-992918-.html

 

(mam nadzieję, że się nie obrazi) :(

 

manitou skareb 80 450

manitou axel elite 80 460

manitou minute:1 130 04/05/06 130 505

manitou minute:1 140 07 140 515

manitou r7 100 480

manitou black 80 450

manitou black 100 470

manitou black 120 490

manitou nixon elite/super 05/06 145 518

manitou nixon elite/super 07 160 535

manitou sherman firefly plus 150 532

 

rock shox reba 85 458

rock shox reba 100 473

rock shox reba 115 488

rock shox sid 80 444

rock shox recon/tora 80 459

rock shox recon/tora 100 479

rock shox recon/tora 130 509

rock shox revelation 100 478

rock shox revelation 115 493

rock shox revelation 130 508

rock shox pike 95 473

rock shox pike 130 508

rock shox pike 140 518

rock shox lyric 115-160 540

rock shox domain 115-160 540

 

fox vanilla/float 05 100 473

fox vanilla/float 05 80 453

fox vanilla/float 05 130 503

fox talas 04 125 490

fox 32 talas/vanilla/float 07 140 515

fox 36 talas 06 150 535

fox 36 talas 07 160 545

fox 36 van 07 160 545

fox 36 float 07 160 545

 

maverick DUC32 150 517

 

marzocchi z150 04 150 538

marzocchi z130 04 130 518

marzocchi AM1 05 110-130 518

marzocchi AM1 05 130-150 538

marzocchi 66 - 05 150 575

marzocchi 66 - 05 170 595

 

marzocchi 2006 - 66 LIGHT ETA 150 535

marzocchi 2006 - 66 LIGHT ETA 170 555

marzocchi 2006 - 66 RC2X 150 535

marzocchi 2006 - 66 RC2X 170 555

marzocchi 2006 - 66 SL 170 555

marzocchi 2006 - 66 SL 150 535

marzocchi 2006 - 66 VF2 170 555

marzocchi 2006 - 888 RC2X 200 583

marzocchi 2006 - 888 VF2 200 585

marzocchi 2006 - ALL MOUNTAIN 1 130-150 521-541

marzocchi 2006 - ALL MOUNTAIN 2 130-150 521-541

marzocchi 2006 - ALL MOUNTAIN 3 130 521

marzocchi 2006 - ALL MOUNTAIN 3 150 541

marzocchi 2006 - ALL MOUNTAIN SL 130-150 521-541

marzocchi 2006 - AM1 130 519

marzocchi 2006 - AM2 130 519

marzocchi 2006 - AM3 130 519

marzocchi 2006 - D STREET 24" 80 473

marzocchi 2006 - DIRT JAM PRO 100 489

marzocchi 2006 - DIRT JUMPER 1 100 483

marzocchi 2006 - DIRT JUMPER 2 100 483

marzocchi 2006 - DIRT JUMPER 3 100 483

marzocchi 2006 - DROP OFF 3 150 539

marzocchi 2006 - DROP OFF 4 130 519

marzocchi 2006 - GRAN FONDO 3 105 479

marzocchi 2006 - JUNIOR T 170 555

marzocchi 2006 - MARATHON RACE 80 459

marzocchi 2006 - MARATHON SL 100-120 479

marzocchi 2006 - MARATHON XC 100-120 479

marzocchi 2006 - MONSTER T 200 592

marzocchi 2006 - MX COMP 105 484

marzocchi 2006 - MX COMP 85 464

marzocchi 2006 - MX COMP ETA 105 490

marzocchi 2006 - MX COMP ETA 120 499

marzocchi 2006 - MX PRO ETA & TAS 100-120 479-499

marzocchi 2006 - MX PRO RACE 85 464

marzocchi 2006 - MX PRO SL 105 483

marzocchi 2006 - Z1 LIGHT ETA 150 538

marzocchi 2006 - Z1 SL 130-150 518-538

marzocchi 2006 - Z1 SPORT 130 518

marzocchi 2006 - Z1 SPORT ETA 150 538

 

marzocchi 2007 - 66 RC2 ETA 180 565

marzocchi 2007 - 66 RC2X 180 565

marzocchi 2007 - 66 RV 180 565

marzocchi 2007 - 66 SL 1 ATA 140-180 565

marzocchi 2007 - 888 RC2X VA 200 584

marzocchi 2007 - 888 RC2X WC 200 584

marzocchi 2007 - 888 RCV 200 584

marzocchi 2007 - 888 SL ATA 160-200 584

marzocchi 2007 - ALL MTN 1 SL 120-160 551

marzocchi 2007 - ALL MTN 2 160 551

marzocchi 2007 - ALL MTN 3 140 531

marzocchi 2007 - CORSA WC 100 474

marzocchi 2007 - CORSA WC 80 464

marzocchi 2007 - DIRT JUMPER 1 100 483

marzocchi 2007 - DIRT JUMPER 2 100 483

marzocchi 2007 - DIRT JUMPER 3 100 483

marzocchi 2007 - MX PRO 100 488

marzocchi 2007 - MX PRO 85 --

marzocchi 2007 - MX PRO ETA 100 488

marzocchi 2007 - SUPER T RCV 185 574

marzocchi 2007 - XC 500 100 474

marzocchi 2007 - XC 600 100 504

marzocchi 2007 - XC 600 130 474

marzocchi 2007 - XC 700 SL 90-130 504

marzocchi 2007 - Z1 RC2 ETA 150 538

ale sprawa z Bomberami obija się o modele do XC

 

- Czy to prawda, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają za darmo mercedesy?

- Tak, to prawda, tyle że nie w Moskwie, a w Leningradzie, nie na Placu Czerwonym, tylko na Newskim Prospekcie, nie mercedesy, tylko rowery, i nie rozdają, tylko kradną.

Napisano
Jakbym miał 160mm skoku to by mnie g... obchodziło czy on jest 5 czy 10mm wyższy ale sprawa z Bomberami obija się o modele do XC, te popularne a nie jakieś 55, 66, 888

Dokladnie tak.

 

Przyklad:

Marzocchi MX PRO - 488mm

Manitou Black - 470mm

Rock Shox Reba - 473mm

Fox Vanilla/Float - 473mm

 

Roznica prawie 15 mm przy tym samym skoku w XC jest kolosalna. To zmiana katow o 1.5* !

Napisano

Schwefel, Xsystoff, i inni,

 

nieumiejętność czytania ze zrozumieniem to obecnie jakaś dziwna przypadłość najmłodszego pokolenia zwłaszcza :)

 

Po raz kolejny przypomnę - napisałem nowe modele !!!!. Dlaczego więc porównujesz/ecie uparcie z RS, Foxem itp konstrukcję starą czyli MX ??? Powyżej macie linka jaki załaczył Bodziek i Adamus i co z nich wynika dla widelców z goleniami 32mm o skoku 100mm by porównanie było wiarygodne a nie zmanipulowane jak powyżej ?

 

Bomber Marathon Corsa wysokość 464mm

RS Reba wysokość 473mm

Manitou Minute wysokość 478mm (R7 30mm golenie 476mm)

Fox seria 32 471mm

 

Rany boskie, porównywalne produkty do XC a Bomber najniższy ? :D:P:P

 

No krosiarze szanowni, RS czy Manitou (mniej Fox) są jak widać zaj...e wysokie, taka roznica "przy tym samym skoku w XC jest kolosalna . To zmiana katow o 1.XXX* !" :):devil::) . I nie zgodzę się oczywiście, że w Enduro to nieistotne w ogóle.

 

Proponuję faktycznie puścić to na Discovery bo opór materii jak widać jest niezrozumiały w tym względzie, chodź mit został obalony nadal obrońcy się znajdą.

Powiem więcej powinien powstać nowy mit, ale zgodny z prawdą - Bombery są rewelacyjnie niskie a inne widelce wysokie i drastycznie zwiększają kąt główki ramy :P:D :D

Napisano

manitou skareb 80 450

manitou axel elite 80 460

manitou r7 100 480

manitou black 80 450

manitou black 100 470

 

rock shox reba 85 458

rock shox reba 100 473

rock shox reba 115 488

rock shox sid 80 444

rock shox recon/tora 80 459

rock shox recon/tora 100 479

 

marzocchi 2006 - MARATHON RACE 80 459

marzocchi 2006 - MARATHON SL 100-120 479

marzocchi 2006 - MARATHON XC 100-120 479

marzocchi 2006 - MX COMP 105 484

marzocchi 2006 - MX COMP 85 464

marzocchi 2006 - MX COMP ETA 105 490

marzocchi 2006 - MX PRO ETA & TAS 100-120 479-499

marzocchi 2006 - MX PRO RACE 85 464

marzocchi 2006 - MX PRO SL 105 483

 

 

marzocchi 2007 - CORSA WC 100 474

marzocchi 2007 - CORSA WC 80 464

 

marzocchi 2007 - MX PRO 100 488

marzocchi 2007 - XC 500 100 474

marzocchi 2007 - XC 600 100 474

 

Widelce Marzocchi, RS i Manitou do Xc. Czyli max do 120mm.

Jeżeli te dane są prawdziwe to :

Pogrubione = identyczna wysokośc jeżeli by sprowadzić do równej długości skuku

Na zielono= niski widelec jak na swój skok

Na czerwono - aż trochę za wysoki

Napisano
Po raz kolejny przypomnę - napisałem nowe modele !!!!. Dlaczego więc porównujesz/ecie uparcie z RS, Foxem itp konstrukcję starą czyli MX ???

A Black to niby mloda konstrukcja ? Porownoje MX z roku 2007, tego z nowym tlumieniem i przeprojektowanymi goleniami dolnymi (np. mocowanie PS). Zreszta co mnie obchodzi jaka to jest konstrukcja, wazne ze Marzocchi oferuja ja obecnie klientom.

 

Btw Axel Comp 80 mm ma wysokosc 450 mm, Elite zdaje sie, ze tez, wiec cos nie halo z tymi danymi.

Napisano
A Black to niby mloda konstrukcja ? Porownoje MX z roku 2007, tego z nowym tlumieniem i przeprojektowanymi goleniami dolnymi (np. mocowanie PS). Zreszta co mnie obchodzi jaka to jest konstrukcja, wazne ze Marzocchi oferuja ja obecnie klientom.

 

Btw Axel Comp 80 mm ma wysokosc 450 mm, Elite zdaje sie, ze tez, wiec cos nie halo z tymi danymi.

 

RS do niedawna proponował serię Judy konstrukcję sprzed 10 lat i co z tego ??? Coś Ci argumentów brakuje i walisz pan na oślep jak z tym Elite (wg powyższych danych 460), a to przecież nonsensowne porównanie widelca o skoku 80mm z goleniami 30mm z widelcami o 100mm skoku i goleniami 32mm.

 

Naprawdę tak trudno rozstać Ci się z tym mitem że Bombowce są wysokie i przyznać że to obecnie wierutna bzdura ? Nie rozumiem w czym rzecz i co Cię to tak boli po polsku jakby Twojemu sąsiadowi zaczęło się powodzić ?

 

Z suchych i obiektywnych danych wynika prosta konkluzja - RS i inne dla krosiarzy są obecnie może nie kolosalnie ale na pewno bardzo wysokie w porównaniu do nowych modeli Bomberów, i zacytuję tu kogoś z tego tematu "Roznica prawie 15 mm przy tym samym skoku w XC jest kolosalna. To zmiana katow o 1.5* ! amy" :) :) B) - to narodziny nowego, ale prawdziwego mitu o niskich Bomberach ;)

Napisano

Mentos

"Bomber Marathon Corsa wysokość 464mm

RS Reba wysokość 473mm

Manitou Minute wysokość 478mm (R7 30mm golenie 476mm)

Fox seria 32 471mm

"

 

jak na razie to widzę, ze starasz sie za wszelką cena udowodnić swoja nową teorie;) mała manipulacja również wchodzi w grę :)

podajesz wysokość corsy przy skoku 85 mm, a reby i reszty już przy 100mm :) corsa przy 100tce wg danych powyżej to 474 mm :) wiec wcale nie mniej.

 

żeby nie było, mam kompletnie gdzieś jakiej wysokości są bombery , rs, czy manitou. interesuje mnie tylko to co mam. A opinia o wysokich bomberach, dotyczy najpopularniejszej serii mx, do niedawna głownie polecanej na tym forum (tak jak teraz np reba;p ) i jak widać, ma jakieś tam pokrycie w rzeczywistości

Napisano

do dyskusji sie nie mieszalem, bo raczej wole rozmawiac o konkretach i teksty typu: "zydzi sa chciwi, muzyni leniwi, bombery wysokie a kobiety szalone" z definicji wkladam miedzy bajki. niemniej, na to musze zaragowac:

co Cię to tak boli po polsku jakby Twojemu sąsiadowi zaczęło się powodzić ?

 

kolego mentos, prosze mnie nie obrazac.

Napisano
Zebrane przez pewnego pana stąd http://www.vorb.org.nz/ftopicp-992918-.html

(...)

Nie chce mi się sprawdzać innych, ale w przypadku przytaczanej Corsy jest błąd, który sam rzuca się w oczy - między modelem 80 mm, a 100 mm jest tylko 10 mm różnicy skoku. W rzeczywistości, co nasuwa się samo i potwierdza strona Marzocchi, różnica wynosi 20 mm - mają 455 i 475 mm.

Natomiast nowa Corsa jest 11 mm niższa, czyli ma tyle, ile Mentos gdzieśtam wyżej podał.

Napisano
Nie chce mi się sprawdzać innych, ale w przypadku przytaczanej Corsy jest błąd

Masz rację. Zresztą błędów jest pewnie więcej.

 

wg producentów: (skok 100mm, rocznik 2008)

 

Corsa: 464

MX Supercomp/ Pro Lo: 479

R7: 476

Reba: 473

Revelation: 478

 

@Mentos: A nie wiedziałeś, że w Polsce mówiąc Bomber wszyscy mają na myśli MX 2005 ;)

Napisano
jak na razie to widzę, ze starasz sie za wszelką cena udowodnić swoja nową teorie;) mała manipulacja również wchodzi w grę ;)

 

Ależ oczywiście, że tak - to się nazywa przekora i myślałem, że to oczywiste :) . Ponieważ co rusz słyszy się jak to napisałem na początku powtarzany mit o wysokości Bomberów wykorzystałem ten zabieg czy jak wolicie manipulacje i słowa własne Xsystoff'a o kolosalnych różnicach w kątach.

 

 

podajesz wysokość corsy przy skoku 85 mm, a reby i reszty już przy 100mm B) corsa przy 100tce wg danych powyżej to 474 mm :D wiec wcale nie mniej.

 

Nieprawda - ze strony jak podał Bodziek nie wynikają żadne rozbieżności co do wysokości. Corsa ze skokiem 80mm ma wysokość 444, 100'ka 464 i 120'ka 484 i wszystko się zgadza, poza tym że nie widzę tam tego sztućca ze skokiem 85mm. Corsa to obecnie najniższy widelec XC na rynku, i jak dla kogoś ten patrametr jest tak istotny i przy tym się tak upierał to ma swój wybór - Bomber. I znów zacytuję kogoś z tego tematu - "Roznica prawie 15 mm przy tym samym skoku w XC jest kolosalna. To zmiana katow o 1.5* ! amy". :D

 

Coraz bardziej nie mogę też zrozumieć tej "Obrony Częstochowy" i przyjęcia do wiadomości w końcu, że nowe Bombery są obecnie najniższymi widelcami na rynku a powtarzane mity są właśnie mitami ? I proszę nie piszcie już po raz kolejny o MX'ach bo jest to nie na temat - wyraźnie zaznaczałem że temat dotyczy nowych modeli.

 

@Mentos: A nie wiedziałeś, że w Polsce mówiąc Bomber wszyscy mają na myśli MX 2005 :P

 

Pierwsze słyszę, nawet na mojej 55'ce pisze jak byk Bomber. W światku DH z jakim też mam styczność od czasu do czasu Bomber to ogólnie Marcok nieważne jaki model i który rok ?

 

kolego mentos, prosze mnie nie obrazac.

 

sorry, ale nie łapię, raz to o sąsiedzkiej polskiej zawiści przecie było i nie do Ciebie a dwa, ogólnie do polskich przywar ?

Napisano

Pfff, to Gregorio przylepia podrobione naklejki z napisem "Bomber". Jedyny Bomber to MX 2005, który z roweru XC zrobi maszynę DH (zmiana kątu główki o 43 st). Podobno producent dodawał w komplecie drabinke do wsiadania na rower z taaaakim amortyzatorem.

 

PS. ;)

Napisano

nie schodźmy z tematu wysokości na naklejki i potoczne nazewnictwo i porównywanie znów Corsy z jakimiś starymi kontrukcjami MX bo naprawdę prosiłem o to już chyba ze sto razy i jest to nie na temat związany z nowymi modelami

Napisano

Przyznawanie racji komu? Tobie? Nie zauważyłeś, ze od początku jestem po Twojej stronie? A że śmiać mi się chce z wyznawców mitów i kitów (nie tylko bomberowych), to już inna sprawa.

Napisano
Coś Ci argumentów brakuje

U Ciebie chyba cos nie halo z matematyka jest. Wysokosc 488 mm Mx Pro rocznik 2007 przy skoku 100 mm to chyba najwiecej na rynku i jakie jeszcze argumenty mam Ci pokazac ? To, ze nawet stare Psylo jest sporo nizsze? Nie mowiac o Axonie (475mm), Duke`u, Rebie, Pilocie, Skarebie, etc ? Po prostu nie ma wyzszego amortyzatora (do XC) od MX Pro przy tym skoku.

 

i walisz pan na oślep jak z tym Elite (wg powyższych danych 460), a to przecież nonsensowne porównanie widelca o skoku 80mm z goleniami 30mm z widelcami o 100mm skoku i goleniami 32mm.

Ty sie opierasz na danych znalezionych w internecie, ja na wlasnych pomiarach. Posiadam Axel`a i wiem jaka jest jego wysokosc. Dlatego dane w tabelce sa w tym przypadku nieprawdziwe! Mam Ci wyslac zdjecie z miarka mojego Axela zebys uwierzyl ? Mam taka fajna fotke wykonana przez andrzejka zanim jeszcze amor byl zamontowany do roweru. Po za tym Axel ma golenie 28mm ale to juz szczegol.

 

Naprawdę tak trudno rozstać Ci się z tym mitem że Bombowce są wysokie i przyznać że to obecnie wierutna bzdura ?

Chyba masz jakis problem jednak z matma. Moze dla Ciebie 488mm to mniej niz 470 mm (Skareb, Axel 100mm), czy 480 mm (wiekszosc innych amorkow).

 

Nie rozumiem w czym rzecz i co Cię to tak boli po polsku jakby Twojemu sąsiadowi zaczęło się powodzić ?

A to niby przytyk do czego ?

 

Z suchych i obiektywnych danych wynika prosta konkluzja - RS i inne dla krosiarzy są obecnie może nie kolosalnie ale na pewno bardzo wysokie w porównaniu do nowych modeli Bomberów

Wybrales najdrozszy model bombera i na sile probujesz cos udowodnic. Marathon to pewnie <5% sprzedanych Bombowcow w PL, a reszta czyli cala seria MX oraz Retro jest WYSOKA !

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...