bartmanin Napisano 26 Lutego 2008 Napisano 26 Lutego 2008 Czesc! Pod koniec listopada ubiegłego roku zakupiłem w końcu mój tzw. rower marzeń. Spytacie dlaczego akurat taki? Od zawsze chciałem mieć Cannona pozostawała tylko kwestia wyboru modelu. No i oczywiście musiał mieć Lefty'iego bo bez niego nie byłby dla mnie prawdziwym cannonem. Wahałem sie miedzy Rushem a Prophetem - miał to być full enduro. Jesli chodzi o Propheta to ciezko bylo go zdobyc w komplecie z Leftym poniewaz na 2007 rok posiadal go tylko najwyzszy model europejski. W koncu trafil mi sie nowy egzemplarz ze stanow w dobrej cenie. Jak go zobaczylem na zywo wszelkie watpliwosci zniknely, zaplacilem i zabralem go do domu. Wygląda mniej więcej tak (zdjecia z netu): http://image.blog.livedoor.jp/highend_bike.../2/120a1afc.JPG http://image.blog.livedoor.jp/highend_bike.../a/9ac5f6be.JPG http://image.blog.livedoor.jp/highend_bike.../3/e377d899.JPG Oryginalna konfiguracja: Frame: Prophet, 140 mm Fork: Lefty Max TPC, 140 mm Rear Shock: FOX Float R Rims: Mavic XM117 Disc, 32 hole Hubs: Cannondale Lefty front, Shimano M475 rear Spokes: DT Swiss Champion Tires: Maxxis Ignitor, 26 x 2.35" Pedals: Shimano PD-M520 Crank: FSA V-Drive MegaExo, 22/32/44 Chain: Shimano 9-speed Rear Cogs: SRAM PG-970, 11-34 Bottom Bracket: FSA V-Drive MegaExo Front Derailleur: Shimano LX E-type Rear Derailleur: Shimano XT Shifters: Shimano LX Rapidfire Handlebars: FSA XC-281AOS, 25 mm rise Stem: Cannondale XC3 1 1/8", 31.8 mm Headset: Cannondale HeadShok Si Brakeset: Shimano LX Brakelevers: Shimano LX Saddle: SDG BelAir SL Seat Post: SDG I-BEAM SL 2014 Colors: Jet Black w/ Race Red (gloss) (BLK) Sizes: L Extras: Cannondale GRIND Grip Jak to zwykle bywa człowiek potrzebuje zmian. Prophet postał trochę w spokoju ale nie za długo. Pierwsze co postanowiłem zmienić to koła. Z początku napaliłem się na CrossMaxy SLR ale jak zobaczyłem ceny to mi przeszło i sprawiłem soebie okazyjnie z ebayu komplet xm819 z dobrymi piastami (cannondale omega/ dt swiss 340). Na drugi ogień poszedł damper. Naczytałem się o drogim serwisie foxa i postanowilem zakupic model wystepujacy w wyzszych konfiguracjach Propheta a mianowicie Manitou Swinger 3Way (znow uklonil sie ebay.de). Potem podpatrzylem na necie co wyprawia z Cannoanmi pewien Japonczyk ( http://www.geocities.co.jp/Playtown-Domino/9346/ )i troche sie nim zainspirowalem. [szkoda ze na jego stronie aktualnie jest widoczny tylko jeden projekt - imho najmniej ciekawy - pozostale - min Raven - gdzies wsiakly.] Dzisiaj zakupilem nowe hamulce (ach ten ebay - 50% ceny w Polsce). Postawilem na model Magura Marta, choc kusila mnie tez wersja SL - niestety w gre wchodzil tylko czarny kolor. Anodowana czerwien SLek nieco odbiega od mojego idealu. W najblizszych planach mam jeszcze zmianę przerzutki tylnej i manetek - tu już postanowione - XTR Shadow/XTR. Na koniec pozostają jeszcze korby oraz opony. I tu chcialem zapytac o Wasze propozycje. Wizualnie najlepiej pasuje mi XTR FC-M970 (chociaz z poczatku przymierzalem sie do M960). Cena jednak odstrasza. Czy warto? Opony - coś lekkiego - dętkowe + Joe's Super Sealant. Myślalem o Geax'ach http://www.pol-sport.com/go/_info/?id=936. Macie jakieś propozycje/sugestie. Czy ktoś z Was jezdzil moze na Prophecie? pozdrawiam bart
harry-peek Napisano 27 Lutego 2008 Napisano 27 Lutego 2008 Zapraszam do klubu http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...35530&st=20
bartmanin Napisano 6 Kwietnia 2008 Autor Napisano 6 Kwietnia 2008 ..nowy zakup..zyskalem 40g ..zacisk FRM 11g...
tobo Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 cannon fascynowal mnie gdy zaczalem sie interesowac mtb. wtedy robil na mnie wrazenie. czerwony cannon f 3000 full byl pierwszym fullem jakiego widzialem na zywo ale dla mnie z cannonem to tak jak z sony w latach osiemdziesiątych - gdy zapytano wtedy polakow jakie są znane i dobre firmy elektroniczne miazdząca większosc powiedziala sony i technics. takie byly pewexowe realia i pewexopochodna rzeczywistosc na poczatku moich zainteresowan po glowie chodzil mi jeszcze scott, mongoose i.. to praktycznie wszystko. z czasem wiedza wzrosla a cannon zbladl. dla mnie cannon jest jak dinozaur - skamielina a zatwardzialym mozgu bez sklonnosci do innowacji i do tego niedorzecznie drogi - niewspolmiernie do realnej wartosci - poza kultem dla niektorych. nie przeczę - rower ladny i pod pewnymi wzgledami odmienny od ogółu. dla wielbiciela marki - zapewne jedyny mozliwy wybor he he.
Biera Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 ale w dziedzinie amortyzatorów raczej i tak ich nikt nie pobije (na razie) dopóki mówimy o HT to cannondale piękna sprawa natomiast co do fulli niestety smutna prawda chociaż użytkownicy są raczej zadowoleni;)
tobo Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 nie pobije? pod wzgledem oryginalnosci zapewne nie. z resztą to dla mnie głowny atut tej marki - oryginalność. z ich części bardzo podobala mi sie i podoba nadal korba hollowgram si. o ile pamietam to jest rekordzistką jesli chodzi o sztywnosc i ma przy tym rewelacyjną wagę. i bardzo kiedys podobaly mi się więzienne ciuchu cannona
Mentos Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 Też nie zaliczam się do miłośników Cannonów i z dokłądnie powyższych względów. Ale nie będę się pastwił nad szczęśliwym nabywcą co "widać słychać i czuć", w końcu napisał wyraźnie, że to wymarzony rower a z nowego roweru i to wymarzonego można jak dziecko się cieszyć, każdy z nas chyba to wie . Mam inne pytanie. Wożę i pewnie nie tylko ja rower w kombiaku na stojąco i szybkie ściąganie siodełka i koła jest dla mnie bardzo ważne (jak i możliwość położenia 1/3 oparcia i kanapy w aucie , oraz ETA umożliwiająca kompresję sztuća) . Zastanawiałem się jak to wygląda z Leftym bo zamka przy kole żadnego nie ma. Da się szybko koło jakimś imbusem ściągnąć czy jest z tym trochę zabawy ?
Rulez Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 Może Cannon to nie super maszyna - ale wyniki Cape Epic świadczą , że nie jest zły ( 1 w generalce) ....
bartmanin Napisano 6 Kwietnia 2008 Autor Napisano 6 Kwietnia 2008 ... Zastanawiałem się jak to wygląda z Leftym bo zamka przy kole żadnego nie ma. Da się szybko koło jakimś imbusem ściągnąć czy jest z tym trochę zabawy ? ..trzeba odkrecic imbusem zacisk hamulca i jedna srube w piascie..lub wsadzic rower do bagaznika bez odkrecania przedniego kola.. ..moim zdaniem - wbrew opiniom cannon jest malo popularny w Polsce i nie ma co tu porownywac do scotta itp..to jedna z najbardziej innowacyjnych i oryginalnych firm na rynku rowerowym..trudno pomylic cannona z innym rowerem.. ..co do systemu tylnego zawieszenia - bo wychwycilem aluzje - to juz niedlugo osobiscie przetestuje (jak zloze rower do konca)..ale opinie uzytkownikow - chociazby na mtbr.com - testy w prasie oraz doswiadczenie cannona pozwalaja spac spokojnie...
Kasha Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 ale w dziedzinie amortyzatorów raczej i tak ich nikt nie pobije (na razie) W czym nie pobije? W stosowaniu rozwiązań innych producentów??
Biera Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 dobrze dobrze wiem że stosuje tłumiki foxa ale to są chyba jedyne amortyzatory nie opierające się na ślizgach tylko na tulejkach. Miałem okazję się na tym przejechać i sprawuje się znakomicie
Mentos Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 W Leftych też są tuleje jak w tych HeadShockach ?
Biera Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 tak, i lefty i headshock opierają się na tym samym systemie tylko podanym w innej formie
tobo Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 rzadko spotykany - owszem. i nie dziwie sie skoro za przecietnie osprzetowionego gemini trzeba bylo zaplacic 27 tysiecy i dostawalo sie przerzutke przenia lx w komplecie. innowacyjny? od lat robia te same widelce. ramy? zdzierają kase za rowery a sępią na parę dolcow by kupic jakis sensowny patent zawieszenia od innych i trzymaja sie kurczowo jednozawiasu jak babcia swojej laski. bo nie ma chyba zadnej firmy na swiecie ktora za topowy rower swojej kolekcji mtb chcialaby 40 tysiecy, oferujac przy tym markowe ale opatrzone graty. no coz ale pewnie za to sie placi - za kult/mit. z tym sie nie spieram. i tak jak napisano powyzej - z zamilowaniem sie nie dyskutuje. z fascynacją rowniez.
Mentos Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 To wszystko wina Speca :D . Dobrze wiedzą, że odkupili od AMP i mają w ręku sprawdzony i tak naprawdę najlepszy patent na fule czyli ogniwo Horsta i nie chce go odsprzedawać innym zwłaszcza wielkim, którzy mogli by być dla nich konkurencją. A małym jak Ellsworth czy Norco odsprzedają bo na tym widać wychodzą suma sumarum na plus. W Europie na szczęście już z Horstem hulaj dusza. A jednoosia chodź z dźwigniami pośredniczącymi i inni wielcy z rynku USA, się trzymaja jak Trek z Garym czy Kona. Wprawdzie z dźwigniami pośredniczącymi, ale jedak to nadal jednoosie. Chodź ci z Wiscounsin z Foating Drivetrain experymentowali - na mnie także, ale im podziękowałem za to , a Kona jakieś udziwniania typu pływający damper teraz zaczyna wciskać. Nie wiem tylko dlaczego ci uparci jednoosiowcy jak inni wielcy i mniejsi nie omijają patentu konstruując jakieś wirtuale ?.
Kasha Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 ale to są chyba jedyne amortyzatory nie opierające się na ślizgach tylko na tulejkach. Miałem okazję się na tym przejechać i sprawuje się znakomicie No ale oni to stosują, bo MUSZĄ Wynika to z budowy ich amortyzatorów. Mieli taki jeden śmieszny standardowy model dwupółkowego amora do FR (kiedy to FR oznaczało 100 mm skoku) też na igiełkach i za długo to tego nie produkowali. Z tego co pamiętam to coś tam z nim nie do końca super było, musiałbym wygrzebać gazety sprzed 8 lat... A tak to do tych swoich jednogoleniowych cudaków po prostu czego innego nie zastosują. I tu się kółko zamyka - oryginalny i do tego jaka to przewaga technologiczna I sprzedaż cały czas się ma dobrze, jako hiperinnowacyjny sprzęt z innowacyjnością sprzed kilkunastu lat. Marketingowy majstersztyk Ok, ładnie działa i ma swoje przewagi, ale nie nazywajmy tego bóg wie jaką rewolucją i odkrywaniem Ameryki. Reszcie przez te kilkanaście lat rozwoju rowerowej amortyzacji jakoś do łba nie wpadło żeby igiełki zamiast ślizgów zastosować... bo i po co, skoro to co jest działa bardzo dobrze. Żeby nie było - Cannony zawsze mi się podobały i kiedyś nawet nad Gemini myślałem, ale jakoś tak stwierdziłem, że zmiana z jednej jednozawiasówki (DM FR) na drugą praktycznie identyczną sensu za bardzo nie ma. Tym bardziej, że ta druga mimo lepszej geometrii i lepszego wykonania dużo lepsza nie jest jeśli chodzi o sztywność wahacza, czyli chyba najbardziej uporczywą w DMie rzecz. A i pęknąć sobie lubi tu i tam. A jednozawiasy swoje przewagi mają i może to i dobrze że jeden z "czołowych" graczy nadal tkwi w epoce kamienia łupanego Zresztą z zawieszeniem Cannon już poeksperymentował w rowerach DH i jakoś tego nawet do produkcji nie wdrożyli
Mentos Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 Eeee tam, w udziwnianiu na siłę i tam gdzie nie trzeba nie są źli, w końcu z tego + mitologia kultowości czepią kapuchę : takie zawieszenie, na szczęście tylko koncept, chodź z przodu to prekursor Leftiego pewnie: albo takie różki do nadziewania panienek : i na marginesie ówczesne standardy w całej branży DH czyli 114mm skoku dwupółkowego widelca, no ale już tył 6 cali = 152mm wówczas monstrualny skok: chodź i czasy gdy 3cale=76mm w DH to był standard pamiętam, oczywiście to wszystko sparowane z cantiliverami :
bartmanin Napisano 11 Kwietnia 2008 Autor Napisano 11 Kwietnia 2008 ..no to troche poplynalem z kasa.. ..dzisiejsze zakupy to: 1. korba XTR 970 2. przerzutka XTR shadow 3. manetki XTR 970 4. pedały XTR 5. lancuch XTR 6. opony Conti MK SS 2.2 ..tak jak juz pisalem w innym temacie opony Mountain King maja niezly rozrzut..waga pokazywala od 450 do 505g.. ..teraz czeka mnie walka z zalozeniem ich na obrecze bezdetkowe i zalanie plynem.. ..aha mam pytanie czy zalozenie korb lepiej zlecic serwisowi czy nie ma z tym problemu?? slyszalem ze trzeba sie delikatnie obchodzic z dokrecaniem tego i owego..macie jakies uwagi?? ..a i polecam bikestacje...
mako7 Napisano 12 Kwietnia 2008 Napisano 12 Kwietnia 2008 Z korbami zero problemu, co do oponek to też nie powinno byc problemu troszkę ludwika lub innego badziewia do naczyń (fajny jest płyn do zakładania oponek pięknie wskakuja na miejsce) pamiętaj tylko żeby pakiet do suportu wkręcic odpowiednimi stronami... :-)
bartmanin Napisano 13 Kwietnia 2008 Autor Napisano 13 Kwietnia 2008 ..kurcze zamiast zacisku FRM przyslali mi m2racer..3g lzejszy ale jakis taki delikatny jak na Propheta..wymieniac czy zostawic???
bartmanin Napisano 21 Kwietnia 2008 Autor Napisano 21 Kwietnia 2008 ..wreszcie PROPHET gotowy do jazdy:
KondiKona Napisano 21 Kwietnia 2008 Napisano 21 Kwietnia 2008 ..wreszcie PROPHET gotowy do jazdy: Moje gratulacje - wygląda rasowo ... choć musiałbym się nieźle psychicznie przestawić, aby ostro zjeżdżać np. z Szyndzielni mając "pół amortyzatora" PS. Kolejny miłośnik MK2,2 Kondi
tobo Napisano 21 Kwietnia 2008 Napisano 21 Kwietnia 2008 a dla mnie wizualna porazka. brak jednej goleni, wahacz zabytkowo się prezentuje - jak w cannonach ponad 10 lat temu. to oczywiscie kwestia indywidualnego odbioru ale jesli chodzi o mój gust to na pewno na liscie zakupów daleko daleko...
Wooyek Napisano 21 Kwietnia 2008 Napisano 21 Kwietnia 2008 Rower świetny, ale ten pokaz slajdów to już mogłeś odpuścić BTW osłonkę na wahacz sprowadziłeś razem z rowerem, czy też może da się coś takiego w Polsce kupić? Przy okazji się podepnę ze swoim Prophetem, bo też właśnie go kończę > http://www.wooyek.pl/rowery/cannondale/ (już teraz jest inny mostek i kierownica, a niebawem również korba - i będzie gotowy)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.