Skocz do zawartości

[rower] przerobka firmowego konfiga - Scott


mariusz_3city

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ;)

 

 

mam nadzieje że tym razem temat jest poprawny :)

 

 

Ano posiadam juz nieco wysłużonego Scotta reflexa 50.

 

Nie stać mnie na zmianę roweru więc postanowiłem przeprowadzic to etapami:|

 

 

po pierwsze amor Rock Shoxa Dart 3 (cena ok 550 zł)

po drugie korba, kaseta i lancuch zestaw: Deore Hollowteh 2 LX (cena ok 500 zł)

 

 

Zastanawiam się nad dorzuceniem jakis lzejszych zamienników sztycy, siodla i przerzutek.

 

Prosze o porady i korektę moich pomysłów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt

 

a ceny ze sklepu w 3miescie, jak na stacjonarne był tani ;)

 

Przy tej cenie zastanowie się nad XT.

Armor to max 550 zł, zalezy mi na jego blokadzie, jakosci no i wadze:)

 

Reasumując amor 400 zł

Napęd 450 zł.

 

Poki co zostaje jeszcze 600 zł (mogę wydać max 1500). Co powienienem zmienić w nastepnej kolejności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama o ile wsio ci w niej pasuje to bedzie na pare lat, amor proponuje taki za 600-800zl, reszta co kto lubi, warto zeby baza i dupsle podnoszace komfort takie jak siodlo, czy chwyty byly stosunkowo dobre

 

tak w ogole to rzuc specyfikacja roweru, napisz co cie w nim boli, a z czego jestes zadowolony, a nie takie wrozenie z fusow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama o ile wsio ci w niej pasuje to bedzie na pare lat, amor proponuje taki za 600-800zl, reszta co kto lubi, warto zeby baza i dupsle podnoszace komfort takie jak siodlo, czy chwyty byly stosunkowo dobre

 

tak w ogole to rzuc specyfikacja roweru, napisz co cie w nim boli, a z czego jestes zadowolony, a nie takie wrozenie z fusow

 

 

tygodniowo ok 80-150.

 

Zalezy od czasu, jezdze w sumie caly rok, latem jedynie wpadaja dluzsze wycieczki. Ciezko mi zimą skoczyc na hel i z powrotem, w sniegu ;)

 

Co mnie boli:

 

Rama jest ok, idealnie mi pasuje.

 

Amor jest za miekki waze ok 90kg, mam 182 wzrostu :) Zbytnio ugina sie wjezdzajac np pod gorke.

 

Opony - tu chyba bez komentaza, wystarczy wymiana na nowe, te powoli są łyse :)

 

Pedały ok, w koncu spdki :)

 

Przerzutki również z czasem stały sie na maxa zamuliste, regulacja juz nie pomaga.

 

Hamulce są również ok, chodziło mi trochę po głowie zmienić na tarcze ale póki co szkoda mi $.

 

Kaseta juz ma swoje, lancuch sie slizga. Ogolnie rower nie jest lekki, zastanawiam sie tylko jak odczuwalna jest roznica np 1 czy 2 kilogramow. Czy to gra warta swieczki ?

 

Jazda to glowne szrot, lesne sciezki, troche asfaltu + dzikiego lasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

podzespoły wymienione:

 

 

Kaseta Shimano DEORE LX mod. CS-HG70 8-ka 11-30T () = 84,00zł

Korba Deore LX fc-m582 175 mm 2008 () = 305,00zł

Łańcuch shimano deore LX IG70 () = 37,00zł

LX piasta tylna fh-m580 () = 83,00zł

LX piasta przednia 2007 hb-m580 () = 50,00zł

Deore LX przerzutka przednia fd-m581 () = 54,00zł

Przerzutka tylna LX 2008 rd-m581 () = 99,00zł

 

wyszło mnie to razem 712 zł + przesyłka 2 dychy ;) czyli całkiem ok :>

 

Zostało jeszcze ok 750 (już raczej ani złotówki więcej) na przedniego amora. Jak już pisałem załeży mi na jego wadze, sztywności i blokadzie (choć to już raczej standard).

 

Po sezonie chciałbym wymienić resztę pierdół tj. most, kierownice, sztyce itp.

 

Amortzycja przód pomocy ;) Jakieś sugestie :) ? Zostanę chyba przy Vkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem co ty, czyli wydana kasa na osprzęt na złożenie roweru i 750zł na amortyzator.

Dla mnie przy zakupie były takie kryteria:

skok : 80-85mm

waga:1900-2100g

golenie: 30mm

sztywność - przynajmniej dobra

praca - dostateczna/dobra

tłumienie - przynajmnej dostateczne

blokada - nie musi byc koniecznie

Kupiłem rok temu w środku sezonu bombera mx comp air za 720zł nowego, teraz jest wyższa wersja mx pro za 650zł i jest to widelec spełniający moje kryteria.

Nie chciałem RS tory bo była zbyt ciężka, jej praca mi nie odpowiadała {za dużo bujania} i miała 32mm golenie, a pozatym byla droga

Plusami tory są - większa sztywnośc od bombera, ciut lepsze tłumienie, blokada, no i lepsza praca {pływanie}. Rs Tora jest solidna, ale wybralem bezawaryjnego Marzocchiego i nadal sądzę że to był dobry wybór {chociaż trochę przepłaciłem bo w sezonie drożej jest}.

Gdybym miał za 750 kupić teraz amortyzator to kupiłbym albo Mx Pro, albo Rs Recon lub też jakiegoś Manitou {w sumie to chciałbym za rok kupić R7, bo jest lżejszy od swoich braci i mieści się w kryteriach dla bombera}

Ps. przepłaciłeś za kasetę i wybrałeś średnie piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta przód na łoż maszynowych np novatec/chosen/dm

piasta tył - dopłacić do Xt, lub też na maszynówkach

kaseta - hg50 11-30 lub sunrace 11-30 {30zł} lxhg70 jest nie warte swojej ceny

na modelach manitou się średnio znam, przejrzyj allegro i sklepy internetowe. Np centrum rowerowe/bikestacja/arnik/lemonbike/i wiele wiele innych.

Za 750 kupisz już dobrego amora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rura sterowa: aluminiowa docięta na 175mm z gwiazdką - nieprawda, bo nie jest aluminiowa tylko stalowa

Waga realna bez manetki : 2071 g - niby prawda ale z długą rurą sterową waży sporo więcej {2200g}

 

Amortyzator NOWY z demontażu, ma przyciętą rurę sterową na 175mm"

Jedynie 175mm co daje 17.5cm długości. Wątpie czy ci przypasi. Mostek to około 4cm + rura sterowa około 140mm musiałaby być i zero podkładek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...