Skocz do zawartości

[10319g] Merida HFS-3000 by Kuku


Kuku

Rekomendowane odpowiedzi

B'Twin Rockrider 8.1 '07 by Kuku

:)

Brake (hamulec przód i tył) - HFX 9 - komplet razem z tarczami accent blade 160mm 992g

Brake Levers (klamki) - wliczone w hamulce

Cables (linki i pancerze) - pancerze 80g

Casette Sram (kaseta) - PG970 - 327g

Chain (łańcuch) - Deore XTR - 270g

Crankset (korba + suport) - Truvativ Stylo 3.3 - 786g+119g

Derlr Front (przerzutka przód) - Deore XT - 178g

Derlr Rear (przerzutka tył) - Shimano XTR krótki wózek - 195g

Fork (amortyzator) - Rock Shox Reba SL - 1682g z manetką

Frame + Headset (rama + stery) - Rockrider 8.1 19" - 1900g

Grips (chwyty) - Rockrider - 80g korki gumowe

Handlebar (kierownica) - Truvativ Team 31,8 580mm - 151

Pedals (pedały) - Deore XT PD-M540 - 358

Seat Binder (zacisk sztycy) - Rockrider - 55g

Seat (siodło) - Fizik Nisene CP - 305g

Seatpost (sztyca) - Rockrider 350mm 29.8mm - 309g

Shifters (manetki) - Deore XT - 255g, bez jednego monitorka smile.gif

Skewers (zaciski piast) - wliczone w koła

Stem (mostek) - Rockrider 172g - 31.8mm

Tire Front (opona przód) - Schwalbe Nobby Nic 2.1 - 495g

Tire Rear (opona tył) - Schwalbe Racing Ralph 2.1 - 470g

Tubes (dętki) - Kenda -2x184g

Wheelset Rear (koło tył) - Mavic Crossride - 1130g

Wheelset Front (koło przód) - Mavic Crossride - 1015g

Razem: 11702g

 

dodatki

Bottle Cage (Koszyk na bidon) - Author - 59g

 

razem 11761

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak zmieniać opony to na allegro pojawiły się Geaxy waga 380g na sztuke

A co do dętek to pisał Kuku, ze jezdzi sporo po górach więc na flyweight tu miejsca za bardzo nie ma... :P

Tanim kosztem można zmienić zacisk sztycy więc tu można troche gram zrzucić

Chwyty Authora są straszne, lepiej dopłacić do cięzszych, ale dużo wygodniejszych WCS'ów :)

 

 

Łańcuch taki lekki ? Niezabardzo chyba. XTR waży 266g przy wielu skracaniach :)

 

Opony

http://www.allegro.pl/item323337346_geax_b...ka_gratis_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie - flyweight'ow nie kupię, bo dużo jeżdżę po górach, więc to nie ma sensu.

Nobby Nic są nowe, zastanawiam się nad kupnem drugiej pary opon - na łatwiejsze warunki - dzięki Sixer, Geaxy całkiem całkiem. Myślałem szczerze mówiąc nad Nobby Nic 1.8, ale skoro mogę mieć szersze i lżejsze, to czemu nie :)

Większość wag branych z rowerowawaga.pl i Weight Weenies, może jakiś błąd się wkradł.

Chwyty i zacisk sztycy są w przybliżonej wadze: muszę kupić dokładną wagę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...

Bottle Cage (Koszyk na bidon) - Author - 59g

Brake (hamulec przód i tył) - HFX 9 - komplet razem z tarczami 160mm 1040g

Brake Levers (klamki) - wliczone w hamulce

Cables (linki i pancerze) - pancerze 80g

Casette Sram (kaseta) - PG970 - 327g

Chain (łańcuch) - Deore XTR - 270g

Crankset (korba + suport) - Truvativ Stylo 3.3 - 786g+119g

Derlr Front (przerzutka przód) - Deore XT - 178g

Derlr Rear (przerzutka tył) - Shimano XTR krótki wózek - 195g

Fork (amortyzator) - Rock Shox Reba SL - 1682g z manetką

Frame + Headset (rama + stery) - Rockrider 8.1 19" - 1900g

Grips (chwyty) - Rockrider - 80g korki gumowe

Handlebar (kierownica) - Truvativ Team 31,8 580mm - 151

Pedals (pedały) - Deore XT PD-M540 - 358

Seat Binder (zacisk sztycy) - Rockrider - 55g

Seat (siodło) - Fizik Nisene CP - 305g

Seatpost (sztyca) - Rockrider 350mm 29.8mm - 309g

Shifters (manetki) - Deore XT - 255g, bez jednego monitorka ;)

Skewers (zaciski piast) - wliczone w koła

Stem (mostek) - Rockrider 172g - 31.8mm

Tire Front (opona przód) - Schwalbe Nobby Nic 2.1 - 495g

Tire Rear (opona tył) - Schwalbe Racing Ralph 2.1 - 470g

Tubes (dętki) - Kenda -2x184g

Wheelset Rear (koło tył) - Mavic Crossride - 1130g

Wheelset Front (koło przód) - Mavic Crossride - 1015g

Razem: 11809g

 

Z nowymi częściami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit:

Tarcze Accent Blade 160mm obie, więc zysk jeszcze 48g w porównaniu do seryjnych ;)

Waga: 11761g ;)

 

Zacisk będzie trudno na rozmiar 29.8 w miarę lekki, chwyty wymienię niebawem, dojdą rogi - nad dętkami się zastanowię :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Brake (hamulec przód i tył) - Shimano XTR BR-M975 232g przód + 251g tył, tarcze:

Accent Blade: 106g ze śrubkami, Avid G2 Clean Sweep 124g - 713g

Brake Levers (klamki) - wliczone w hamulce

Cables (linki i pancerze) - pancerze 110g

Casette Sram (kaseta) - PG970 - 327g

Chain (łańcuch) - Deore XTR - 270g

Crankset (korba + suport) - Truvativ Stylo 3.3 - 786g+119g

Derlr Front (przerzutka przód) - Deore XT - 178g

Derlr Rear (przerzutka tył) - Shimano XTR krótki wózek - 195g

Fork (amortyzator) - Rock Shox Reba SL - 1682g z manetką

Frame + Headset (rama + stery) - Merida HFS 3000-D 1583g rama + stery 120g - 1703g

Grips (chwyty) - Setlaz - 46g

Handlebar (kierownica) - Truvativ Team 31,8 580mm - 151

Pedals (pedały) - Deore XT PD-M540 - 358

Seat Binder (zacisk sztycy) - Merida - 57g

Seat (siodło) - Selle Italia SLR Gel Flow - 225g

Seatpost (sztyca) - Pro Bart Brentjens 410mm - 262g

Shifters (manetki) - Deore XT - 255g, bez jednego monitorka smile.gif

Skewers (zaciski piast) - wliczone w koła

Stem (mostek) - Truvativ Team 110mm - 155g

Tire Front (opona przód) - Schwalbe Nobby Nic 2.1 - 495g

Tire Rear (opona tył) - Schwalbe Nobby Nic 2.1 - 495g

Tubes (dętki) - Kenda -2x184g

Wheelset Rear (koło tył) - Mavic Crossride - 1130g

Wheelset Front (koło przód) - Mavic Crossride - 1015g

 

Razem: 11095g

 

Do tego dochodzi koszyk na bidon, torebka podsiodłowa, licznik i rogi (60g)

Kupiłem nowe kółko do przodu: piasta: Shimano XTR obręcz: Mavic XC 717 szprychy: DT Competition - waga 789g, więc trochę zejdę, jak przybędzie pieniędzy to złożę nowe kółko tylne, więc masa jeszcze spadnie.

W przyszłym sezonie zamierzam jeździć na mleczku, więc znów zysk.

Zacisk sztycy muszę kupić jakiś na śrubkę i git :)

Kaseta też będzie nowa - XT, więc kilka gram mniej :)

Końcowo chciałbym dostać jakieś 10-10,5kg - rower ma być przede wszystkim bezawaryjny, więc wytrzymałość komponentów jest na pierwszym miejscu.

 

forummg0.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zaszło kilka zmian, więc dodaję nową rozpiskę i prosiłbym adminów o zmodyfikowanie nazwy :rolleyes:

 

Brake (hamulec przód i tył) - Shimano XTR BR-M975 232g przód + 251g tył, tarcze:

Shimano XTR Centerlock: 125g , Shimano XTR Centerlock 132g - 736g

Brake Levers (klamki) - wliczone w hamulce

Cables (linki i pancerze) – Nokon 69g

Casette (kaseta) - Shimano XT M760 11-32 - 259g

Chain (łańcuch) – Wipperman Connex 904 - 302g

Crankset (korba + suport) - Truvativ Stylo 3.3 - 786g+119g

Derlr Front (przerzutka przód) - Deore XT - 178g

Derlr Rear (przerzutka tył) - Shimano XTR krótki wózek - 195g

Fork (amortyzator) - Rock Shox Reba SL - 1682g z manetką

Frame + Headset (rama + stery) - Merida HFS 3000-D 1583g rama + stery 120g - 1703g

Grips (chwyty) - Setlaz - 46g

Handlebar (kierownica) - Truvativ Team 31,8 580mm - 151

Pedals (pedały) - Deore XT PD-M540 - 358

Seat Binder (zacisk sztycy) - Merida - 57g

Seat (siodło) - Selle Italia SLR Gel Flow - 225g

Seatpost (sztyca) - Pro Bart Brentjens 410mm - 262g

Shifters (manetki) - Deore XT – 249g, bez jednego monitorka

Skewers (zaciski piast) – Accent Carbon Series 78g

Stem (mostek) - Truvativ Team 110mm - 155g

Tire Front (opona przód) - Schwalbe Nobby Nic 490g

Tire Rear (opona tył) – Schwalbe Nobby Nic 487g

Tubes (dętki) – Maxxis Ultralight 2x130g

Wheelset Rear (koło tył) – DT Swiss 240s 28h, DT Swiss 4.2d, DT Swiss Competition, alu nyple -844g

Wheelset Front (koło przód) – Shimano XTR Centerlock, Mavic XC717 disc, DT Swiss Competition, nyple stalowe - 792g

Całość: 10483g

 

 

Jak widać zmieniłem koła - Crossride zostają do katowania w górach i na treningi.

Złożone dosyć okazyjnie, za komplet wyszły mnie ciut powyżej 1000zł, a waga przyzwoita - 1636g.

Mam nadzieję, że 28szprych z tyłu zda egzamin, wiem, że to dosyć ryzykowane, ale da radę - aż taki ciężki nie jestem :)

Tarcze zmieniłem ze względu na standard mocowania piast, względy wizualne również zadecydowały.

Zaciski do kół kupione okazyjnie, niecałe 50zł jak nówki.

Waga dętek podana za producentem, ponieważ na sklepie była ostatnia, więc poczekam na komplet i podam dokładne wagi.

Kaseta to starszy model, ale za to nie kosztowała 200zł, a różni się tylko tym, że na 2008/9 była z pięcioramiennym pająkiem, a moja jest z 4 :)

Łańcuch to w ogóle mistrzostwo świata :D Kupiony za 37zł a chodzi świetnie :) Może trochę hałasuje, ale zmienia biegi perfekcyjnie.

Nokony w kolorze srebrnym i czerwonym, z przewagą srebrnego niestety, ale kupione za 144zł nówki :)

 

 

Teraz zostają do zmiany opony, bo Nobby Nice mają cały sezon za sobą, zastanawiam się nad Rocket Ronami, ale troszkę drogi interes.

Chciałbym też przejść na mleczko, ale w zestawie z dętką i nie wiem jak sprawa wygląda do końca... Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia, chętnie posłucham.

Siodełko też chyba będzie do zmiany, bo nie polubiło się z moim tyłkiem, więc pozostaję polowanie na SLR XP bądź zwykłego SLRa. Jeśli ktoś byłby zainteresowany białym SLRem Gel Flow to zapraszam :)

 

Foty wrzucę jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył jest na 28 szprych, więc to już jest dość ryzykowne, a przednie kółko kupiłem już poskładane i szkoda mi na razie kasy na zmianę szprych :)

Ważę 67kg przy 180cm wzrostu, więc mógłbym chyba zaryzykować, ale zamierzam śmigać MEGA u Golonki, więc wolę nie ryzykować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja waze 90kg i bede teraz kola zaplatal na revo. na szosie wziolem tylnie kolo i zaplotlem je na sloneczko zjezdzalem ze schodow i pchalem sie nim w dziury i smigalo bez centry wiec dt revo na 3 krzyze dadza rade w MTB pod moja wage.

 

PS: niewem jak z DT ale sapim laser ma wieksza wytrzymalosc o 300n/mm2 od sapim race.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...