zendel Napisano 17 Lutego 2008 Napisano 17 Lutego 2008 Witam. Szukając uszczelek na interneicie, zobaczyłem, że identycznie wyglądają simeringi ze sklepu motoryzacyjengo, jedyna róznica to cena. Na allegro, kosztują 20zł + paczka, w sklepie dostaniemy za grosze. Tylko nigdzie nie moge odszukać, jaka jest średnica zewnętrzna uszczelki. Może ktoś ma możliwość zmierzenia jej. Pozdrawiam.
zendel Napisano 26 Lutego 2008 Autor Napisano 26 Lutego 2008 Witam. Ponieważ znalazlem widelec zastapczy, rozebrałem mojego Bombera, ma on uszczlki o wymarach 30x40x7. Takie same mozna kupić za 3 zł. Pozdrawiam.
dużepiwo Napisano 27 Lutego 2008 Napisano 27 Lutego 2008 To napisz jeszcze jak to działa, jak je wymienić, jakieś fotki całej akcji serwisowej to będzie kompletny poradnik dla mniej zaawansowanych entuzjastów własnego serwisu.
zendel Napisano 28 Lutego 2008 Autor Napisano 28 Lutego 2008 Nie mam aparatu ale, ja korzystalem z tej strony: http://www.gkkg.pl/download/Serwis_pliki/frame.htm. Opis pasuje do większości marzocchi np. z3, z4. Jednak na tej stronie nie ma podanego opisu jak wymienić uszczelki, aby wymienić je należy wyciągnąc kurzowe, podważajac śrubokrętem. Nastepnie ściągnąć zabezpieczenie, ukażą sie nam uszczelki olejowe, je tez trzeba podważyc. Serwis bajecznie prosty. Pozdrawiam.
zendel Napisano 2 Marca 2008 Autor Napisano 2 Marca 2008 Złożyme amortyzator, i nie wiem czy tak ma być, że goelnie górne są pokryte olejem. Wydej mnie się, iż powinny być suche. Jak jest w waszych bomberach? Jakie mogą być tego powaody. Pozdrawiam.
sebekfireman Napisano 2 Marca 2008 Napisano 2 Marca 2008 Powinny być suche. Jeżeli robią się mokre od oleju w czasie jazdy tzn że uszczelki olejowe należy wymienić.
zendel Napisano 2 Marca 2008 Autor Napisano 2 Marca 2008 No wlaśnie uszczelki olejwoe wymienilem 3 dni temu:) Uszczelki wymieniłem 3 dni temu. Pozdrawiam.
sebekfireman Napisano 2 Marca 2008 Napisano 2 Marca 2008 To widocznie coś źle zmontowałeś. Te uszczelki olejowe wbiłeś do środka czy tylko włożyłeś? Bo je trzeba przy pomocy jakiegoś narzędzia wbić głębiej.
zendel Napisano 2 Marca 2008 Autor Napisano 2 Marca 2008 Wbilem, tylko nie wiem czy nie za głeboko bo był luz pomiedzy tymi podkładkami, a ,,zatrzaskami'' z drutu. Pozdrawiam.
sebekfireman Napisano 2 Marca 2008 Napisano 2 Marca 2008 Jakimi podkładkami? Kolejność powinna być taka - tuleja ślizgowa, podkładka, uszczelka olejowa, ten drucik i uszczelka kurzowa.
zendel Napisano 3 Marca 2008 Autor Napisano 3 Marca 2008 Witam. Widocznie ktoś wcześniej pomylił. Będe musiał przełozyc. Ja mama tak: tuleja ślizgowa, uszczelka olejowa, podkładka, ten drucik i uszczelka kurzowa. Pozdrawiam.
łysol69 Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 Witam, odświeżę troszkę temat. Odnośnie uszczelek olejowych mamy już zamienniki, a jak jest z kurzowymi? Widział ktoś gdzieś w jakiejś przystępnej cenie, bo 85 zł za komplet do mnie nie przemawia...
łysol69 Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 Więc tak, nie mogę edytować wiadomości, więc dopiszę co wiem. Uszczelki olejowe w Marcokach 30mm mają wymiary 30x40x8 (9). Takie jak założył kolega zendel są więc niższe i stąd moje pytanie - czy będą dobre? Na gadu powiedział mi, że troszkę oleju mu zostaje na goleniach. Jednak uszczelki 8-mio mm są niedostępne w handlu detalicznym (w sklepach motoryzacyjnych). Udało mi się znaleźć je w serwisie motocyklowym za 17,5 zł, co jednak odbiega trochę cenowo od zwykłych simeringów za 3 zł. Z racji, że nie jest to jakiś ogromny wydatek chyba się na nie skuszę. Potrzebne są jeszcze jakieś kurzowe w rozsądnej cenie, czekam na propozycje. Poza tym odkryłem, że ktoś, kto serwisował przede mną mój amorek, był kompletnym idiotą i nalał jakieś 60ml oleju do każdej z lag... Także zastanawiam się, co jeszcze schrzanił... Dla wszystkich chcących poznać swojego bombera (chodzi o MX Comp AIR, bo o takim tu mowa) polecam dwa linki: http://mbul.csn.ul.ie/phpBB2/viewtopic.php?t=3572 - serwis http://www.pookgai.com/images/2006_marzocc...006-mx-comp.pdf - też serwis i schemat. Na stronie http://www.pookgai.com/mountain_biking/110...ervice_manuals/ podobne manuale do bardzo dużej ilości modeli (chyba wszystkie z 2006 roku).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.