morganus Napisano 16 Lutego 2008 Napisano 16 Lutego 2008 Witam was, jestem nowy na forum. Kupiłem sobie krossa level a4 z allegro, i mam takie pytanie, testowalem swoj amorek Rock shox dart 3, w specyfikacji ma on miec 100mm skoku, tymczasem nawet gdy zawiesze sie na kierownicy, maksymalnie ugina sie na około 50 mm, kreciłem oczywiscie tym pokretlem na lewej goleni do ustawiania sagu no i na razie ciezko mi to na sucho sprawdzic, bo snieg lezy i nie jezdze. Czy to normalne ze ugina sie tylko na 5cm ? waze kolo 75-78kg Z góry dzieki :]
Xsystoff Napisano 16 Lutego 2008 Napisano 16 Lutego 2008 Tak, to normalne. Po pierwsze kazdy nowy amortyzator musi sie dotrzec, a po drugie w trakcie normalnej pracy dzialaja wieksze sily niz "wieszanie sie na kierownicy".
Mod Team bogus Napisano 16 Lutego 2008 Mod Team Napisano 16 Lutego 2008 Dokładnie tak jak napisał Krzysztof. Jak się przejedziesz to daj znać, jak się nie będzie uginał.
andi333 Napisano 2 Marca 2008 Napisano 2 Marca 2008 Podepne sie pod temat też mam nowego a4 i ten sam problem przejechałem juz 250 km i dalej słabo się ugina. pytanie po jakim mniej wiecej czasie amor się dotrze ?
Mod Team bogus Napisano 2 Marca 2008 Mod Team Napisano 2 Marca 2008 Smarujesz go co jazdę Brunoxem? Jeśli nie to zakup go i posmaruj uszczelki. Różnica w pracy i miękkości zauważalna. Jeszcze możesz podregulować twardość pokrętłem naprężenia wstępnego.
andi333 Napisano 2 Marca 2008 Napisano 2 Marca 2008 Regulacja i smarowanie na razie nie pomaga, zobacze co bedzie dalej dam mu jeszcze pare km
Mod Team bogus Napisano 2 Marca 2008 Mod Team Napisano 2 Marca 2008 Ustaw go na najmiększy. Czym go smarujesz?
Albert16 Napisano 2 Marca 2008 Napisano 2 Marca 2008 Przy odpowiedniej regulacji i smarowaniu brunoxem amortyzator działa jak nalezy powienien uginac sie ok 65mm:] ale chyba nie jest najwazniejsze ile sie ugina tylko jak działa//....
Mod Team bogus Napisano 2 Marca 2008 Mod Team Napisano 2 Marca 2008 No tak, mój kiedy go nie posmaruję pracuje gorzej, a po posmarowaniu to zupełnie inny amor.
andi333 Napisano 2 Marca 2008 Napisano 2 Marca 2008 smaruje brunoxem a sag ? nie za bardzo wiem jak go ustawić .
uchmanek Napisano 2 Marca 2008 Napisano 2 Marca 2008 sag to jest ugiecie wstepne, tylko pod waga rowerzysty. zakladasz opaske (moze byc zwykly zip) na gorna golen tak, zeby dotykala uszczelek. wsiadasz na rower, zsiadasz i mierzysz o ile sie przesunela. to jest twoj sag. zmierz ile wynosi i podaj skok twojego widelca.
andi333 Napisano 2 Marca 2008 Napisano 2 Marca 2008 sag wychodzi mi 1cm skok amora 100 moja waga to w granicach 76kg
uchmanek Napisano 2 Marca 2008 Napisano 2 Marca 2008 sag wynosi 10%, czyli amortyzator ustawiony jest na twardo. zmniejszaj naprezenie wstepne sprezyny, az uzyskasz sag na poziomie 20-30% skoku.
proxx Napisano 4 Marca 2008 Napisano 4 Marca 2008 moim skromnym zdaniem smarowanie goleni (i docieranie widelca) ma wpływ na czułość, ale raczej nie ma wpływu na maksymalne ugięcie. gdyby tak było, to jakieś prze-fatalnie wielkie tarcia by występowały na uszczelkach. andi333: jak już masz tego zipa to nie zdejmuj, ustaw go ręcznie gdzieś na dole i jedź sobie na nieco bardziej wymagającą wycieczkę. często zdaje się, że amor nie ugina się mocno, a okazuje się, że pracuje całym skokiem. spróbuj też ostro dać mu po kości - z rozmachu rzuć całą swoją masę na kierownicę. takie wcześniej wspomniane 'wieszanie się na kierownicy', tylko najmocniej, jak możesz. w ten sposób powinieneś być w stanie prawie dobić widelec. nie bój się, z kierownicą i mostkiem nic się nie stanie a nawet gdyby miało, to lepiej dla Ciebie - lepiej zawczasu wiedzieć, że mostek jest do pupy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.