Adik Napisano 16 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2008 Wrzucam projekt moje Cube'a Aim który służy mi do turystyki i fajnego smigania sobie po górkach i szosach, czasami w terenie. Większośc komponentów nie jest ważona ale dam orientacyjne wagi lub katalogowe. Rama: Cube Aim 20" 2140g Amortyzator: Mx Comp Air Bomber 85mm 2006 1940g Koła Piasty: Rotaz szosa przód / tył Xt 2008 FH-M775 -------p:65g t:350g Obręcze: Alexrims Equalizer ------------------------1x445g 1x450g koło tył:1020g {około} Szprychy: DT comp silver ----------------------2x190g koło przód:730g {około} Opona przód: Kenda Small Block Eight 2.1 ------1x510g Opona tył: Schwalbe Racing Ralph Evo 2.1 ----1x470g Dętki: Maxxis Ultralight schrader valve---------2x125g Taśmy: żólte noname -------------------------2x10g Zaciski: novatec/xt ---------------------------2x60g Nyple: Pillar Red 64szt---------------------------20g Napęd Przerzutka przód: Lx FD-M581 ------------------165g Przerzutka tył: Sram 7.0 -----------------------270g Manetki: Sram SX5 3x8 ------------------------180g Klamki: Avid FR-5 ------------------------------155g Kaseta: Sram 5.0 11-28 /wymiana na Alivio hg40 11-32 / sunrace SRCSX8C 11-30 - [247g/360g/291g] -wliczona masa kasety sunrace w rozpisce Łańcuch: Sram Pc58 /wymiana na Pc48 --------320g Korba: Deore FC-M540 2 śruby alu /2 tarcze alu -670g Suport: Xt Octalink BB-ES71 68/118 ---------------------262g Linki, Pancerze: Accent ------------------------150g? Hamulec przód: Avid SD7 -----------------------180g Hamulec tył: Avid BB5 2008 ---------------------230g Tarcza tył: SMRT 97 XTR 160mm ----------------130g Mostek: Zoom 100mm/25,4mm ------------------140g Sztyca: FSA CARBON SL-K 0-Sb 31.6mm/350mm -240g Siodło: FSA SL-K Ti rails ------------------------185g Zacisk sztycy: No name -------------------------50g Kierownica: Zoom double butted ----------------160g Rogi: WCS -------------------------------------105g Gripy: Boplight Team 1/2 -------------------------15g Pedały: Shimano Pd-520 -------------------------375g Stery: Ritchey ----------------------------------130g Podładki pod mostek:1x10mm Alu/2x15mm Carbon --20g Neopren:Futura ----------------------------------25g Licznik: Cateye Velo 8 ----------------------------40g Sakiewka podsiodłowa ---------------------------- 30g Suma: 11 700g {Mniej więcej} Zdjęcia roweru z wszystkimi czesciami z rozpiski - za 5/6 dni Co planuję wymienić jeszcze: Amortyzator na R7 2008 80mm {za rok} Rama na No Saint Maxi Ari Carbon {za dwa lata} Oczywiście wątpliwe wagi zgłaszajcie to wtedy wszystko zrobię w rozpisce dokładniejsze {wagi elektronicznej nie posiadam} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 16 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2008 dlaczego hamulec przód v a tył d? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2008 Dziwne co nie? Mam dośc vki z tyłu a z przodu mocna tarcza nie jest mi potrzebna. Rozcentrowywanie tylniego koła miało newralgiczny wpływ na nerwy i słabośc tylniej vki. Szprychy miałem mieć Dt revo na przodzie ale rozmiar szprych przy słoneczku {256mm} wykluczył revo, którego w tym rozmiarze nie ma prawie nigdzie. Acha i dysponuję zimówką o podobnej wadze {ok 12kg} więc kupując lżejszą częsc do Cube'a odchudzam 2 rowery naraz Noszę się z zamiarem dojścia do 11.5kg w tej konfiguracji z tylnią tarczówką, nie tracąc zbyt dużo pieniędzy i przede wszystkim funkcjonalności. Wiedziałem że o czymś zapomnę Koszyk na biodn Kbix Squad + 50g i tylnia lampka Sigma Cuberider2 + 50g a i jeszcze uchwyt przedniej lampki Cateye + 20g Waga w okolicach 11 800g się robi, ach ciężko ciężko jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 18 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2008 Z tą tarczą rozwiązanie jak najbardziej bez sensu :\ Ani to siła wielka na tył nie potrzebna, ani to lekkie, ani estetyczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2008 Misiek nie narzekaj jak wszystko będzie na miejscu to dam fotki i wg mnie nie będzie to źle wyglądało. Tarcza XTR Centerlock 5 ramienna jest z reguły ładna a hydraulicznego hamulca na tył nie chciałem. Natomiast na przodzie będzie ładnie zaplecione przednie kółko na słoneczko i naprawdę wystarczająca mi vka. Tarcza na tyle to nie potrzeba większej siły tylko niezawodności. Różnica wagowa pomiędzy kompletem v a przód v/tył tarcza jest naprawdę niewielka. Piasta - waga ta sama, hamulec {+50g} i tarcza {+130g} do tego pancerz i linki dluższe czyli załóżmy że + 20g. Ile jest więcej? - 200g. Przy tym mam obręcze pod vki czyli masa koła względem wersji pod v się nie zmieniła. jakby co to zawsze mogę wrócić do vki na tyle, przepleść koło na przodzie na inną piastę i z przodu będzie tarcza ale wszystko wyjdzie w praniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 21 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 Oczywiście wątpliwe wagi zgłaszajcie to wtedy wszystko zrobię w rozpisce dokładniejsze {wagi elektronicznej nie posiadam} Idąc za przykładem zachęcony cytatem u góry : Amortyzator: Mx Comp Air Bomber 85mm 2006 1940g Jaka długość sterówki? u mnie dość sporo przycięta i waga 1981 g. Zaciski: novatec/xt ---------------------------2x60g Przedni u mnie 54 g - możesz odjąć 6 g Łańcuch: Sram Pc58 /wymiana na Pc48 --------320g Coś mi się wydaje, że będzie sporo mniej. Pewnie <300 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 zaciski mam model 207 http://www.allegro.pl/item309561516_zacisk...210_nt_207.html czyli tak czy siak 5g mniej bomber ma 24cm sterówkę, dałem wagę 1940 bo odjąłem trochę g od twojego bombera 105mm {w końcu 85mm jest lżejszy} Łancuch trochę skrócę także będzie powiedzmy że 310g kaseta Sunrace waga 295g, żeby się na pojedyńcze gramy nie rozdrabniać średnią zębatkę będę miał http://www.allegro.pl/item315135851__tarcz...m_104_%5D_.html także zrobię dokładniejszą rozpiskę wagi korb i tarcz... może kupię też http://www.allegro.pl/item316202162_sruby_...loty_5szt_.html Obręcze ważyłem na wadze z dokładnością 5 czyli komplet w okolicach leciutko poniżej 900g mnie zadowala. Jednak mam obawy co do wytrzymałości tej obręczy z tyłu {ale teraz już za późno na zmiany} Fajnie byłoby zejśc trochę gram nie wydając więcej niż 400zł i przy okazji polepszyć wygląd ale znając życie zejście 250-300g przy obecnej rozpisce to już większe koszta. Heh wymyśliłem właśnie "patent" na zejście z 20g z masy roweru. Upitolę wreszcie tą sterówkę, przynajmniej o 15mm - mam wysoki komin i 40mm podkładek ale chcę zostawić 25mm {czasami daję 10mm i mostek, a ostatnio 15mm i mostek i jest równie dobrze}. Ale teraz czy to się finansowo opłaca? {serwis} Trzeba by znowu wbijać gwiazdkę na czym się absolutnie nie znam. Może jednak zostawię tak jak jest. Z ramą Maxi ari i R7 to już solidnie przytnę sterówkę ale to odległe czasy Acha i cholerne koła jeszcze nie dotarły do mnie. Będą albo jutro albo w przyszłym tygodniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 21 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 bomber ma 24cm sterówkę, dałem wagę 1940 bo odjąłem trochę g od twojego bombera 105mm {w końcu 85mm jest lżejszy} Ale weź pod uwagę, że ja mam 18,5 cm sterówki (przynajmniej tak mi się wydaje, że tyle zostawiłem a nie pisałem tego w specyfikacji) a stalowa sterówka jest ciężka No nie! ale wypasiona ta tarcza 34T! jejku ale by mi przypasowała do sprzęta też taką chcę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 Hehe od razu kupiłem żeby mi nikt nie sprzątnął Po dzisiejszej jezdzie wiem że na pewno bedzie o wiele lepiej się jezdziło na 34 z zamiast na 32z. Za dużo macham manetką na tej tarczy i zbyt małe są przeskoki między przełożeniami Sterowa stalówka? Stalowa sterówka? Nic z tych rzeczy mi nie pasi bo ja mam aluminiową Jeżeli masz mx z 2006 to też powinieneś mieć Co sądzisz o tym obcięciu jej o 15mm? Da się wykorzystać tą gwiazdkę i wsadzić ją potem niżej? Mój rower schudłby o 20g ale dałbym 2 15mm podkładki do roweru kumpla i tamten by schudł o 30g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 21 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 Widelec też mam z 2006 r. Hmm na moje oko to była stal, bo cóż by tyle ważyło? Tnij sterówkę! :] najlepiej zobacz jaka jest wysokość główki sterowej w Twojej przyszłej ramie, dodaj kilka mm na stery, kilka cm na mostek, z 1,5 cm na podkładki i z 0,5 cm na zapas i tnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 No saint 19" ma 130mm główki. Mój Cube Aim 20" ma 160mm główki. Mam sterówkę 24cm także chyba mogę upitolić ją o 25mm. Nie wiem czy uda mi się uzbierać na tego no sainta i tym bardziej nie wiem czy mając go wsadziłbym do niego bombera. Co tyle w nim waży? Amor, sterowka jest w takim ala złotym kolorze i jest alu {sprawdzałem magnesem}. Chyba zrobię tak jak powiadasz, o ile da się to zrobić przy minimalnych kosztach. Tarcza ci się podoba? Trzeba było ją wcześniej zobaczyć i kupić Możliwe że postaram się też nabyć tarczę 22T alu, bądz 24t jakąkolwiek gdyż wkurza mnie te niskie przełożenie. W zimówce mam większą korbę ale tam jest momentami za ciężko dlatego zamiast 22-32-44 i 26-36-48 pójdę na kompromis i zrobię 24-34-44. Podoba mi się też tarcza 46 ale jest nie do dostania w normalnych kwotach a i nie jest łatwo rozbujać ją Widziałem żę sprzedawałeś tarcze "trekkingowe" na forum. Masz je jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 21 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 Kurcze to mnie jakoś opitolili bo mam taką zwykłą sterówkę szaroburą No ta tarcza wymiata, kurde ^^ Tarcze jak coś mam - czekają na nowego właściciela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 Eh pomyliło mi się - sterówkę mam zwykłą - srebrną Ale jest aluminiowa. Przed chwilą rozkręciłem mostek i podkładki i bawiłem się magnesem. Przyciągał - przy główce ramy {stery} i przy gwiazdce, czyli ewidentnie jest Aluminiowa. Bawiłem się magnesem na sterówce RS tory u kumpla i tam to on ciągnął z 10cm Sprawdź u siebie bo mi się aż wierzyc nie chce że masz stal Popatrzę twój temat o tarczach, może będę paroma zainteresowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 21 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 Ok, potem sprawdzę . Jeśli chodzi o me tarcze to cieszę się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huhu Napisano 21 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 Eh pomyliło mi się - sterówkę mam zwykłą - srebrną Ale jest aluminiowa. Przed chwilą rozkręciłem mostek i podkładki i bawiłem się magnesem. Przyciągał - przy główce ramy {stery} i przy gwiazdce, czyli ewidentnie jest Aluminiowa. Bawiłem się magnesem na sterówce RS tory u kumpla i tam to on ciągnął z 10cm Sprawdź u siebie bo mi się aż wierzyc nie chce że masz stal Popatrzę twój temat o tarczach, może będę paroma zainteresowany Nie każda stal przyciąga magnes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 W takim razie jest to dośc lekka stal. Naprawdę fajna jest ta rura sterowa i po samym wyglądzie idzie stwierdzić {powiedzieć} że to alu. Dobra, dla doświadczenia, a raczej dla lightowania utnę te 15 albo 25mm sterówki i stwierdzę czy to alu czy jednak stal. A ponowię pytanie - da się odzyskać gwiazdkę i użyć ją ponownie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 21 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 A ponowię pytanie - da się odzyskać gwiazdkę i użyć ją ponownie? Jesli chcesz uciac sterowke to wbij gwiazdke glebiej i utnij nadmiar rury. Podpatrywalem jak mechanik skracal sterowke u mnie w GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Okej, koła już są http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...mp;#entry458613 był to strzał w 10 Zdjęć roweru jeszcze nie wrzucam bo aktualnie ma on założone 3 hamulce, długi komin i nie wymieniona średnią zębatkę... Od aktualnej wagi - 11 950 jeszcze zrzucę 300g - poprzez wypieprzenie tylnej vki, ucięcie 15mm sterówki i wymianę średniej tarczy. Także fotki najwcześniej we wtorek. Myślałem, żeby zastąpić pedały lżejszymi ale to nie od razu, powiedzmy że za kilka miechów. Te mi się spodobały http://allegro.pl/item318171236_pedaly_mtb...micki_bike.html. Do zdjęć porządnie wypucuję rower bo rama jest obryzgana błotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Coś chyba dwa razy Ci się ten sam link wkleił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 Amortyzator: Mx Comp Air Bomber 85mm 2006 1920g - teoretyczna waga z przyciętą sterówką {21.5cm} Koła: Opona tył: Schwalbe Racing Ralph Evo 2.1 460g {było 470 ale większośc wag podaje 450-460g} Taśmy: żólte noname 1x10g {przód} / michelin 24mm tył 1x25g Zaciski: novatec/xt ---------------------------115g Napęd Kaseta: Sunrace SRCSX8C 11-30 - 295g Łańcuch: Sram Pc48 310g Korba: Deore FC-M540 rozpracuję korbę na części pierwsze w przyszłym czasie. Wymiana zębatki 22 na alu {zysk 20g} niedługo, średnia alu - Stronglight 34 - wagi nie znam, śruby aluminiowe kupię KCNC złote Linki, Pancerze: Accent ------------------------180g? Hamulec tył: Avid BB5 2008 ---------------------230g + adapter 30g Rogi: WCS - może poddam je tuningowi {mam zamiar z 15g zrzucić z nich i polepszyć komfort} 105g Pedały: Shimano Pd-520 375g - kiedyś wymiana na Exustary 280g {zysk 100g} Podładki pod mostek:1x15mm Carbon 7g Licznik: Cateye Velo 8 ----------------------------40g + magnes z 20g Koszyk na bidon: Kbix Squad ---- 55g Uchwyt przedniej lampki Cateye -- 25g Sigma Cuberider 2 ---------- 50g Suma: 11 850g {Mniej więcej} Koła są wporzo, tylni hampel taki jaki chciałem - dzięki niemu wybroniłem się dzisiaj małym slajdem przed zderzeniem z skracającym sobie drogę samochodem. Idę go wyczyścić i porobić te zdjęcia. Relacje z jeżdzenia na koronce 34 najprawdopodobniej jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 28 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2008 Zdjęcia zrobione wczoraj, nie miałem okazji ich wrzucić na forum, także wrzucam je dzisiaj.. Wrzucałem te fotki przez 1.5 godziny, uff wreszcie jakoś ten rower wygląda. Pivoty wykręciłem z ramy {na zdjęciu jeszcze są} a śrubki w korbach musze w najbliższym czasie zastapić złotymi bo korba wygląda szaro buro, a przecież bedzie "customized'owana" Mówcie co się wam podoba, co psuje ogólne wrażenie i zbytnio kontrastuje. Zdzierżę krytykę Tylko nie kłóćcie się o tylnią tarczę że powinna być z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 28 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2008 Zmień zacisk sztycy na imbusowy. Jakieś 30g mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 28 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2008 Może od strony napędu nie wygląda ten zacisk zbyt dobrze {z drugiej strony lepiej} ale jest wg mnie bardzo estetyczny, ergonomiczny i nie będę ryzykował zbyt mocnego ściśnięcia mojej carbonowej sztycki zaciskiem na imbus. Aha i jeszcze nie wińcie mnie za to "coś" powyżej siodełka na tym głazie, nie brałem pod uwagę że to tak dziwnie wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Nie wiem skąd wziałeś wagę koszyka Kellysa, ja mam taki sam i ważony osobiście ma 43g/44g. Chyba że dodałeś do tego śruby. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Koszyk na bidon: KBIX Squad (+ 4x śruba M4 stal) = 54 g wzięte z http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=35663 Śruby KCNC złote zamówione. Nie chciałem czerwonych bo złote bardziej do obręczy będą pasowały i trochę kontrastu będzie Rama schudła o około 60g {pivoty}. Chyba z lightowaniem roweru się wstrzymam na chwilę bo trzeba "reanimować" zimówkę czyli kupić jej działające pedały takie jak http://allegro.pl/item321453130_super_vp_1...zynowe_hit.html lub http://www.allegro.pl/item321400623_pedaly...kpl_tanio_.html tańsza opcja i łoż kulkowe . Do tego oponka do zimówki stricte pasująca czyli http://www.allegro.pl/item317202012_maxxis...9_zwijana_.html , możliwe że kupno rogów http://www.allegro.pl/item318842243__rogi_..._do_dloni_.html {do zimówki akurat a będę miał rozeznanie i będe wiedział czy warto kupić zoomy za 110zł carbonowe} http://www.allegro.pl/item320349217_dzwign..._155_gram_.html klamki do zimówki, chociaż w sumie to nie wiem czy wymieniać fajne tektro Dalszy tuning śrubkowy Cube'a stoi pod znakiem zapytania {może lepiej dołożyć do pedałów exustar}, koronka 22 alu nie jest na razie zakupem koniecznym, a pozatym nie mam ochoty zdejmowac znowu korby, także powiedzmy że mieszczę się w wadze 11 800g. Ciąży rama jak na tak w miarę lekkie podzespoły ale rama to jak napisałem w pierwszym poście dopiero za szmat czasu mogłabybyć wymieniona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.