Duckbill Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 Witam tak więc stanąłem przed faktem wymiany mojego starego poczciwego Axel-a na coś nowego. Po spędzeniu kilku wieczorów nad czytaniem forum i innych źródeł informacji mój wybór padł na RS Reba. Tylko teraz waham się którą wersję wybrać. Najbardziej zastanawiają mnie dwie sprawy: 1. System U-Turn Czy na pewno jest potrzebny? Ot fajna sprawa można sobie płynnie skok regulować od 85 do 115 mm wydaje się że może się to przydawać. Tylko moje wątpliwości budzi fakt że to jest dodatkowa rzecz która może się popsuć. Im więcej zakombinowaj techniki tym większa szansa że coś się popsuje. Jeśli ktoś z Was posiada amortyzator z U-Turn to będę bardzo wdzięczny za podzielenie się opinią czy to się przydaje 2. Wersja Team czy Race Nie bardzo widzę różnice poza wagą i tym że jeśli bym się zdecydował na U-Turn'a to już tylko wersja Team pozostaje. PS Wiem że na forum jest już dużo informacji o Rebach ale nie znalazłem nigdzie opisu U-Turn w praktyce z na tym mi najbardziej zależy - dlatego nowy temat założyłem.
Thor07 Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 U-Turn możesz sobie śmiało darowac. Na początku bawiłbyś sie tym ale po jakimś czasie przestałbyś go używac. Używanie U-Turna przed podjazdami jest niepraktyczne [trzeba dużo nakręcic żeby obniżyc skok]. Mam już drugi amortyzator z U-Turnem i uważam że jest to zbędny bajer.
uchmanek Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 o roznicach miedzy team i race bylo juz na forum, trzeba szukac dokladniej: 1. tylko team wystepuje w wersji air u-turn 2. team ma lŻejsza korone air u-turn jest dosc niezawodny, nie spodziewalbym sie z jego strony jakis problemow. amortyzator z tym systemem jest troche ciezszy. jak napisal przedmowca: prz u-turnie trzeba sie troche nakrecic, zamiana skoku z 85 na 115 to 4 pelne obroty. z tego powodu system srednio sprawdza sie w czasie jazdy. jesli jezdzisz czasami po szosach/miescie, a czasami w terenie, to u-turn sie przyda: bez rozbierania widelca bedziesz mogl zmniejszyc skok przed szosa. ja osobiscie wole jezdzic na pelnym skoku (widelec mam ustawiony na 115) i na szosie po prostu go blokuje i skrecam odrobine floodgate.
bodziekk Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 1. System U-TurnCzy na pewno jest potrzebny? Ot fajna sprawa można sobie płynnie skok regulować od 85 do 115 mm wydaje się że może się to przydawać. Tylko moje wątpliwości budzi fakt że to jest dodatkowa rzecz która może się popsuć. Im więcej zakombinowaj techniki tym większa szansa że coś się popsuje. Jeśli ktoś z Was posiada amortyzator z U-Turn to będę bardzo wdzięczny za podzielenie się opinią czy to się przydaje Mam U-Turn w Pike'u w wersji sprężynowej. Dla mnie bardzo fajna rzecz, jak najbardziej przydatna. W górach korzystam z niego bardzo często. Jak jeżdżę po swojej okolicy, to ustawiam na 120 mm i nie zawracam sobie głowy zmianą skoku. Gdybym jeździł tylko u siebie, to wtedy wystarczyłaby mi tylko jedna wartośc skoku, raczej nie korzystałbym z możliwości jego zmiany.
ulvgar Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 1. tylko team wystepuje w wersji air u-turn Już po raz któryś to stwierdzenie się pojawia. Reba Race U-Turn Poszukajcie nim coś napiszecie, to że w katalogu nie ma nie przesądza sprawy.
uchmanek Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 1. to jest poprzedni rocznik, obecnie nieprodukowany. 2. harfa nigdy nie miala takiego widelca.
ulvgar Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 Co nie znaczy, że go nie było. Jakbyś napisał, że obecnie U-Turn ma tylko Reba Tema to bym się nie czepiał
Duckbill Napisano 15 Lutego 2008 Autor Napisano 15 Lutego 2008 Panowie a możemy wrócić do pierwotnego tematu czyli plusy i minusy systemu U-Turn
bartek_0505 Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 Sam mam w swoim Reconie system U-Turn regulacja od 80 do 130 mm skoku i jestem bardzo zadowolony. Najczęściej ustawiam na 110mm i nie przejmuje się skokiem, jak jade tak bardziej XC, podjazdy, techniczne zjazdy to ustawiam na 100mm i w zupełności wystarcza. Polecam!
Duckbill Napisano 16 Lutego 2008 Autor Napisano 16 Lutego 2008 Czyli na razie 3:1 dla systemu U-Turn - ale nadal jakoś nie jestem do niego przekonany. Ktoś jeszcze coś dopowie ?
Mathieo Napisano 16 Lutego 2008 Napisano 16 Lutego 2008 Jak jeździsz w XC i na maratony. Masz hardtaila to u turn Ci się zupełnie nie przyda bo jak ustawisz skok na 115 mm to bedziesz miał koze a tak kup 80 mm i się nie zawiedziesz.
KuLa2030 Napisano 16 Lutego 2008 Napisano 16 Lutego 2008 Ale Mathieo zobacz ze np. jak kolega wyskoczy sobie w góry to 80mm moze być za mało a tak to zmienia sobie na jaki mu sie podoba i moze szaleć... Wyszaleje sie i powraca do 80mm wg. mnie to moze byc przydatne.
Xsystoff Napisano 16 Lutego 2008 Napisano 16 Lutego 2008 Ktoś jeszcze coś dopowie ? Mam Psylo z U-Turnem. Na maratony ustawiam 80 mm, na codzienna jazde 90 mm (na wiecej nie pozwala geometria ramy). W tym roku pierwszy raz udam sie w gory, wiec 125mm powinno sie przydac Generalnie sam system jest bezawaryjny (9k km i zadnych problemow) ale na wiekszosci obszaru Polski srednio uzyteczny. Najchetniej bym obcial golenie i zablokowal go na 80mm, ale jesli jest to czemu z niego nie korzystac... W kazdym razie nie jest to super potrzebny bajer jesli nie mieszkasz w gorach.
Mathieo Napisano 16 Lutego 2008 Napisano 16 Lutego 2008 chodzi mi Właśnie o płaskie tereny i geo. Tam to się nie spr. za bardzo.
Duckbill Napisano 16 Lutego 2008 Autor Napisano 16 Lutego 2008 No tak widzę że korzystacie ze zmieniania skoku ale zauważyłem że prawie każdy z Was raczej zmienia skok przed jakimś zaplanowanym wypadem np. wyjeżdżając w góry, na maraton itp. a nie nagle w czasie jazdy. Czyli Reba bez systemu U-Turn, która jak każda Reba też ma regulowany skok tyle że nie płynnie a przez zmiany tulejek, będzie w sam raz. Bawił się ktoś w Reba'ch bez U-Turn'a w zmienianie skoku ? Czy to jest większe grzebanie w amortyzatorze, czy dość prosta operacja i można samemu w dobrze wyposażonym garażu to zrobić ? - wiem że zadaje trochę pytań ale nim coś kupię chcę się o tym jak najwięcej dowiedzieć.
Xsystoff Napisano 16 Lutego 2008 Napisano 16 Lutego 2008 Jesli to system zmiany skoku All-Travel to jest to zabieg prosty (zabawa podkladkami) ale jednak wymagajacy rozmontowania widelca (co dla mnie dyskwalifikuje taka zabawe np. przed maratonem). Nie wiem jak bebechy Reby ale starsze RS jak Judy czy Piloty sa w srodku tak proste, ze srednio manualny rowerzysta sobie poradzi. Twoje wnioski Duckbill sa dobre. U-Turn generalnie sluzy do zmieniania skoku przed konkretna jazda (maraton, zawody, dluuuugi gorski zjazd albo dluuuugi gorski podjazd), natomiast nie przydaje sie w trakcie jazdy (na zasadzie widzimy jakas mala gorke i krecimy pokretlem). Dla mnie zmiana skoku podkladkami (jak All Travel) sluzy tylko i wylacznie dostosowaniu skoku widelca do geometrii ramy, bo rozkrecac widelec przed wypadem w gory zeby zwiekszyc skok i 2tyg pozniej znowy rozkrecac zeby skrocic skok jest bez sensu.
uchmanek Napisano 17 Lutego 2008 Napisano 17 Lutego 2008 Zgadzam sie, nie jest to system do zmiany on fly. Swoja rebe przestawialem za standardowych 100mm na 115mm, nie jest to specjalnie trudne, ale trzeba zaopatrzyc sie w olej i przydalyby sie szczypce do pierscieni rozporowych.
ulvgar Napisano 17 Lutego 2008 Napisano 17 Lutego 2008 W dobrym serwisie powinni to bez problemu wykonać. Popatrzyłbyś a następnym razem sam to zrobił
Qba66 Napisano 17 Lutego 2008 Napisano 17 Lutego 2008 Ja się podłączę do tematu.. Zastanawiam się nad zmianą skoku mojej reby sl ze 100mm na 115mm.. i może Ty Uchmanek jesteś mi w stanie powiedziec czy zauważyłeś dużą różnice po zwiększeniu tego skoku ( chodzi mi o skok jaki wykorzystujesz) i czy nie wpłynie taka zmiana jakoś szczególnie źle na żywotnośc samego amorka. Ogólnie jeśli ktoś jest mi jeszcze w stanie pomóc ocenic, czy te 1,5 cm moze jakoś negatywnie wpłynąc na geometrie, to był bym dźwięczny ( rowerek to Radon Zr Team 20" ) P.S czy w Rebie Sl jest wogóle opcja 115mm?
uchmanek Napisano 17 Lutego 2008 Napisano 17 Lutego 2008 powiem tak: lubie czule widelce, a zwiekszenie czulosci w rebie odbywa sie kosztem skoku (komora negatywna zwieksza czulosc, ale tez "zjada" skok). efekt jest taki, ze reba 115mm ustawiona na duza czulosc zachowuje sie jak widelec, powiedzmy, 100mm. Nic nie poczulem, bo nauczony doswiadczeniami z poprzedniej reby zmienilem skok od razu. Z dawnych czasow pamietam, ze przy 100mm, sagu 20% i dodatkowo zmniejszonym skoku przez komore neg. robilo sie troche ciasno. Moja rama to cube ltd pro (20"), geo chyba identyczne z twoim radon'em. Nie masz sie o co martwic. Moze pozniej wrzuce fotke, bedziesz wiedzial jak to wyglada z tym skokiem. O zywotnosc tez sie nie martw. All-travel nazywa sie systemem zmiany skoku, ale tak naprawdę to jest system redukcji skoku. wkladajac podkladki mozna skok zmniejszyc. Zgodnie z info producenta na 2008 sl'ka wystepuje w 2 wersjach: 85/100/115mm i 80/100mm. na stronie harfy (info dotyczy widelcow 2007) sl ma tylko 80/100mm, ale z tego co pamietam byly tez widelce 115mm. najlepiej zadzwon do swojego sprzedawcy i spytaj sie, jaki widelec siedzi w twoim rowerze. mozesz tez rozebrac amor i sprawdzic: jesli w sprezynie beda czarne podkladki, to mozna je wyjac i zwiekszyc skok.
Qba66 Napisano 17 Lutego 2008 Napisano 17 Lutego 2008 mhm, no własnie mam identyczny dylemat, albo mniejszy sag i mniejsze ciśnienie w kom. negatywnej i wtedy skok jest ok, albo robi się tak jak mówisz.. zbyt mały skok przy odpowiadającej mi czułości.. hmm, z tego co widze to wg Harfy, bo tam sprawdzałem Reba Sl 07 ma skok 85, 100mm ale dziwi mnie to, że w obu przypadkach reby sl jak i reby 29'' jest ten sam, więc nie wiem czy przypadkiem nie wkradł się tam błąd... Co do geo to wydaje mi się, że nie zauważe znaczącej różnicy. Jeśli chodzi zaś o dzwonienie do sprzedawcy, to moze byc problem bo rebe w radonie mam seryjnie montowaną i watpie żeby "mili" panowie ze sklepu internetowego byli uprzejmi powiedziec czy to reba która ma możliwośc ustawienia 115mm Co do rozbierania amorka, to ja się na to nie pisze, sam sobie nie dam rady ( nie mam ani szczypiec do oringów ani nie chce się babrac w oleju ). Mam możliwośc podrzucenia go do serwisu, myśle, że tam rozbiorą ten amorek bez problemów i przy okazji przeprowadzą drobny serwis..
uchmanek Napisano 17 Lutego 2008 Napisano 17 Lutego 2008 zawsze mozesz udac, ze chcesz kupic rower, spytac sie o skok, pozniej o mozliwosc przestawienia. dylematu juz nie mam, na 115mm wszystko ok. geo rowerutez. z serwisem przemys jeszcze: wystarczy odkrecic srobke, nakretke, 2 razy puknac mlotkiem, zdjac 1 pierscien segera (tu sie przydaja szczypce, zdejmowanie "na patencie" jak to robilem na poczatku wymaga sporego samozaparcia) i juz masz dostep do sprezyny. trzeba miec troche oleju, zeby wlac do dolnych goleni.
Qba66 Napisano 17 Lutego 2008 Napisano 17 Lutego 2008 No niby brzmi prosto, jednak sam wolę się za to nie zabierac, szczególnie, że jeszcze nie bawiłem się w rozbieranie amorków.. Opcje pytania sprzedawcy przeprowadzę w najbliższym czasie, tj jutro może.. bo w sumie nie mam nic do stracenia ;P Gdybym tylko wiedział że mam tą opcje 115mm to poprostu podjechał bym do zaprzyjaźnionego serwisu i tam by mi to zrobili od ręki praktycznie.. tu znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/item313368799_amorty...bikestacja.html a więc opcja 100 lub 85..
Duckbill Napisano 19 Lutego 2008 Autor Napisano 19 Lutego 2008 Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Wyboru już dokonałem i amorka zamawiam po nowym miesiącu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.