Skocz do zawartości

[napęd] Czy to normalne w nowym rowerze: falowanie kasety, skakanie łańcucha?

xSloczux

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem Krossa Level A4 Rower miał trafić do mnie wyregulowany No więc dojechał sobie spokojnie Odebrałem go, rozpakowałem, stawiam na stojak i tu chyba kończy się przyjemniejsza część historii ale potrzebuje potwierdzenia od osób zaprawionych już w bojach z rowerem, ponieważ jestem nowicjuszem w tym temacie:

Pytania - zaznaczam że nie przejechałem tym rowerem nawet 10 metrów tylko od razu na stojak

1. Tylne koło wraz z kasetą podczas kręcenia delikatnie "faluje" na boki Czy to normalne w nowym rowerze? Jeśli nie co jest tego przyczyną?

2. Łańcuch w punkcie w którym znajduje się sworzeń do rozkucia łańcucha "wychyla się" do góry tzn. patrzymy na łańcuch jest prosty, we wspomnianym punkcie ogniwo idzie go góry a za nim łańcuch dalej jest prosty? Czy to znaczy że coś tu jest zepsute lub łańcuch jest za długi?

3. W czasie pedałowania na odcinku pomiędzy kasetą a prowadnicą przedniej przerzutki wyraźnie widać jak łańcuch "skacze" do góry Co to oznacza? Luzy lub łańcuch za długi?

4. Przerzutki oczywiście nie wyregulowane Łańcuch obciera o prowadnice z przodu Nie mogę sobie poradzić z wyregulowaniem przedniej przerzutki Shimano Deore Czytałem rady zamieszczone na tym forum ale nie daje rady Problem polega na tym ze nie chce w ogóle wrzucać łańcucha na wyższe zębatki( 2 i 3) a jak sie to uda jakimś cudem to przy zrzucaniu na niższa robi to strasznie gwałtownie i z wielkim hukiem? Macie jakieś rady?

Proszę chociaż o krótkie odpowiedzi na powyższe pytania

Pzdr

1. sama kaseta ma niewielki luz, to normalne. kolo musi krecic sie prosto!

2. nie ma czegos takiego jak sworzen do rozkucia. jeden z nitow moze sie wyrozniac kolorem (czarnym): w tym miejscu skuto lanuch. lanuch musi pracowac plynnie w kazdym punkcie,nigdzie nie moze byc sztywny.