Skocz do zawartości

[napęd] Czy to normalne w nowym rowerze: falowanie kasety, skakanie łańcucha?


xSloczux

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem Krossa Level A4 Rower miał trafić do mnie wyregulowany No więc dojechał sobie spokojnie Odebrałem go, rozpakowałem, stawiam na stojak i tu chyba kończy się przyjemniejsza część historii ale potrzebuje potwierdzenia od osób zaprawionych już w bojach z rowerem, ponieważ jestem nowicjuszem w tym temacie:

Pytania - zaznaczam że nie przejechałem tym rowerem nawet 10 metrów tylko od razu na stojak

 

1. Tylne koło wraz z kasetą podczas kręcenia delikatnie "faluje" na boki Czy to normalne w nowym rowerze? Jeśli nie co jest tego przyczyną?

 

2. Łańcuch w punkcie w którym znajduje się sworzeń do rozkucia łańcucha "wychyla się" do góry tzn. patrzymy na łańcuch jest prosty, we wspomnianym punkcie ogniwo idzie go góry a za nim łańcuch dalej jest prosty? Czy to znaczy że coś tu jest zepsute lub łańcuch jest za długi?

 

3. W czasie pedałowania na odcinku pomiędzy kasetą a prowadnicą przedniej przerzutki wyraźnie widać jak łańcuch "skacze" do góry Co to oznacza? Luzy lub łańcuch za długi?

 

4. Przerzutki oczywiście nie wyregulowane Łańcuch obciera o prowadnice z przodu Nie mogę sobie poradzić z wyregulowaniem przedniej przerzutki Shimano Deore Czytałem rady zamieszczone na tym forum ale nie daje rady Problem polega na tym ze nie chce w ogóle wrzucać łańcucha na wyższe zębatki( 2 i 3) a jak sie to uda jakimś cudem to przy zrzucaniu na niższa robi to strasznie gwałtownie i z wielkim hukiem? Macie jakieś rady?

 

Proszę chociaż o krótkie odpowiedzi na powyższe pytania

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. sama kaseta ma niewielki luz, to normalne. kolo musi krecic sie prosto!

2. nie ma czegos takiego jak sworzen do rozkucia. jeden z nitow moze sie wyrozniac kolorem (czarnym): w tym miejscu skuto lanuch. lanuch musi pracowac plynnie w kazdym punkcie,nigdzie nie moze byc sztywny.

3. nie bardzo rozumiem co masz na mysli piszac "skacze do gory". w kazdym razie w czasie jazdy, kiedy nie zmieniasz przelozen, lanuch ma zachowywac sie "spokojnie"

4. wykrec obie srubki regulacyjne na max i naciagaj linke, az do skutku. upewnij sie, ze prowadnica jest rownolegle do blatow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeżeli dobrze zrozumiałem, to koło jest lekko rozcentrowane... to raczej nie jest normalne, nie powinno tak być.

2. Źle spięty łańcuch

3. to samo, źle spięty łańcuch

4. Naciągnij linkę, nie widzę innej możliwości, co do zrzucania, ten huk jest chyba normalny, przynajmniej u mnie tak jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. sama kaseta ma niewielki luz, to normalne. kolo musi krecic sie prosto!

2. nie ma czegos takiego jak sworzen do rozkucia. jeden z nitow moze sie wyrozniac kolorem (czarnym): w tym miejscu skuto lanuch. lanuch musi pracowac plynnie w kazdym punkcie,nigdzie nie moze byc sztywny.

3. nie bardzo rozumiem co masz na mysli piszac "skacze do gory". w kazdym razie w czasie jazdy, kiedy nie zmieniasz przelozen, lanuch ma zachowywac sie "spokojnie"

4. wykrec obie srubki regulacyjne na max i naciagaj linke, az do skutku. upewnij sie, ze prowadnica jest rownolegle do blatow.

 

1. Właśnie koło tez delikatnie wprawdzie ale idzie na boki Można to jakoś poprawić np szprychami?

2. Dokładnie w miejscu gdzie jest czarny nit to jedno ogniwo w którym jest idzie go góry (wykrzywia się ku górze) Spróbuje to jakoś obrazowo przedstawić ;) Patrzymy na łańcuch z boku - jest prosty, w punkcie gdzie jest czarny nit to ogniwo idzie go góry a za nim dalej łańcuch jest prosty

Radeck pisze że łańcuch jest źle skuty Jak to poprawić jeśli to prawda? Bo moim zdaniem to zakłóca pracę napędu i może powodować to "skakanie" łańcucha o którym pisałem

3. Nie wiem dokładnie jak to opisać Po prostu przy kręceniu pedałem widać jak na tym odcinku łańcuch "tarpnie" do góry nie idzie w linii prostej Chyba jest to związane z pytaniem wcześniejszym

A tu jeszcze jedno małe pytanko: Naciskam na pedał i czuje że nie od razu siła jest przekazywana na napęd tylko po chwili obrotu? Normalne to jest czy jakiś luz?

4. Pokombinowałem i został jeszcze jeden problem przy największej z przodu i 7,8, 9 z tyłu trze o prowadnice ale jeszcze popróbuje waszych rad

 

Jak możecie to napiszcie jeszcze co myślicie o powyzszym

PS Dzięki za szybkie odpowiedzi uchmanek i Radeck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
1. Tylne koło wraz z kasetą podczas kręcenia delikatnie "faluje" na boki Czy to normalne w nowym rowerze? Jeśli nie co jest tego przyczyną?

Witam dorzucam sie do tego tylko ze u mnie problem polega na tym że jak kręcę pedałami to kaseta chodzi prosto a jak kolo kreci sie rozpędzone swobodnie to kaseta faluje tak mocno ze rusza łańcuchem i pedałami. Pomijam to że ośka jest delikatnie wykrzywiona i łożyska kulkowe do wymiany, (bo slychac jak kolo strzela jak sie swobodnie kreci, albo przy mocniejszym przyspieszeniu). Nie mam klucza do kaset wiec chyba zrobie tak że kasete w imadlo i krece kolem i sie odkreci:) Tak kiedys robilem i skutkuje. Tylko nie wiem co jest powodem tego problemu. POMOCY! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ xSloczux

Poczytaj na tym forum o "sztywnym ogniwie" i jak się go pozbyć.

Poczytaj na tym forum o regulacji przerzutki przedniej - nie ma bata, nikt cudu nie stworzy - czasem zdarza się upierdliwa regulacja tej przerzutki ale to tylko i wyłącznie o regulację chodzi skoro rower jest nowy. Miałem coś podobnego do tego co piszesz przy zakupie w tym sezonie nowej przerzutki przedniej Alivio - nie wiem jej konstrukcja jest podobna z Deore ale też cholerkowato się męczyłem z głupią regulacją. Co się okazało. Oczywiście jak wyżej wspomniano prowadnica przerzutki MUSI być równolegle do tarcz. Ale w mojej alivio jest taka konstrukcja, że wewnętrzna blacha prowadnicy jest dużo poniżej poziomu zewnętrznej blachy (patrząc na przerzutkę z boku), przez to standardowe rady by ustawić krawędź prowadnicy ze 2/3 mm nad zębami największej kasety okazały się funta kłaków warte, bo przy takim ustawieniu wewnętrzna blacha prowadnicy (ta niższa) blokowała się na średniej tarczy (o nią) i nie mogła przenieść fizycznie łańcucha nad najwyższą tarczę. Problem rozwiązałem ustawiając odległość na ok 1,5 cm. i jest dobrze.

Nie wiem co tam się dzieje u Ciebie ale do regulacji czasem trzeba mieć cierpliwość albo iść do serwisu.

 

Reklamuj rower skoro nowy, szczególnie to koło - owszem można je wycentrować ale po kiego masz się sam bawić w tę jeszcze bardziej żmudną i wystawiającą cierpliwość na próbę czynność, lub płacić za to w serwisie skoro rower jest nowy i ma być sprawny.

Co do kasety i bębenka to się nie wypowiadam bo się nie znam :) Mój też faluje ale on jest stary i nie można brać go za wzór.

 

Problem rozwiązałem ustawiając odległość na ok 1,5 cm. i jest dobrze.

Trochę przesadziłem :D Poszedłem zmierzyć i jest 8 mm. (ale zawsze więcej niż odległość zalecana i ta wynikająca z folijki z naniesionymi zębami do montażu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem samą oś i łożyska kulkowe. Nakręciłem ( jak sie dzisiaj dowiezdzialem) wolnobieg na gwint:D i falowało jeszcze mocniej

a na max dokrecilem. Przejechalem 30 km i sru:P strzelilo cos w tylnym kole :) 7 km od domu. z buta wracalem... W piwnicy rozkrecam patrze a tam całe łożysko wyłamane (kulek brak) wraz z taką miską co to łozysko tam siedzi:P LOL! A co to problemu Stawiam na całą KRZYWĄ PIASTĘ. No nic zamawiam nowe koło REMERX ( takie posiadam) z gwintem na wolnobieg za 55. Na nowe koło tylko nakrece wolnobieg i mam nadzieje że ze 2000 km przejeździ na tej taniej konstrukcji i sie oś nie rozsypie, a potem wymienie cały komplet kół juz na KASETE, kupie nowa KASETE 7 rzedową co by nie zmieniac przerzutki i manetki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a potem wymienie cały komplet kół juz na KASETE, kupie nowa KASETE 7 rzedową co by nie zmieniac przerzutki i manetki :)

 

Kupując nową kasetę (a wcześniej nową piastę) siedmiorzędową popełnisz gruby błąd i pożałujesz szybciej niż myślisz. Kup 8 rzędową i z czasem docenisz to rozwiązanie gdy uzbierasz na manetkę (może być jedna na początek). Do tego czasu spokojnie dotychczasowa przerzutka obsłuży kasetę 8rzędową, a jeden tryb (bieg) kasety będzie niewykorzystywany (z racji nieodpowiedniej manetki) - który, to wybierzesz sobie sam (najniższy/najwyższy).

 

Co do żywotności 9 rzędowych słyszałem że są zastrzeżenia, ale 8 rzędów to już chyba standard, bo na 7 rzędów już mało co sensownego z napędu dostaniesz (a z czasem może być tylko gorzej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...