alghar Napisano 13 Lutego 2008 Napisano 13 Lutego 2008 XC600 z Eta 130 mm skoku wytrzyma jazdę typu enduro ?
Mentos Napisano 13 Lutego 2008 Napisano 13 Lutego 2008 Zależy co masz na myśli Enduro. Sam mam 55'kę ETA i to jest wg producenta (i mnie) ten styl jazdy, chodź Marcok po Hamerykańsku nazywa to AllMountain co na starym kontynencie jest czymś oczko niżej od Enduro. Ale poza nieścisłościami z nazewnictwem i podziałem jakby nie było sztucznym ja bym się nie obawiał, może to nie sztywna ośka ale i tak bardzo solidna nowa konstrukcja, więc takie powiedzmy light Enduro (np. turystyka bo Beskidach) spokojnie można pośmigać. Pozatym dobór głównie od skoku ramy zależy - jak masz 120-130 to spasuje Ci idealnie. Generalnie warto go kupić pomimo wagi zwłaszcza ze względu na ETA, nic tak nie ułatwia podjeżdżania i to nie tylko przy większych skokach jak tak znaczne opuszczenie amora jak przy tym systemie, a obecnie poza DT (kiedyś także Answer IT) tylko Marcok ma coś takiego. Blokady, czy męczące opuszczania (RS) albo nawet łatwe (FOX), ale wciąż niewielkie to tylko półśrodki, wg mnie amor AM/Enduro powinien mieć możliwość łatwej i szybkiej znacznej redukcji skoku na stromy, powolny podjazd.
Morf99 Napisano 13 Lutego 2008 Napisano 13 Lutego 2008 Jeśli nie będziesz skakał na nim (co najmniej 2m lotu) to spokojnie da radę, ogólnie każde marcoki mają solidną konstrukcje i system ETA jest super.
hirikawa Napisano 13 Lutego 2008 Napisano 13 Lutego 2008 Z zagranicznych opini o tym amortyzatorze, wynika iż nie jest on szczelny. Było gdzieś to już poruszane na forum, i nawet linki do tematów były.
alghar Napisano 13 Lutego 2008 Autor Napisano 13 Lutego 2008 da sie na nim zjechać po "kamiennej" ścieżce w górach ?
Mentos Napisano 14 Lutego 2008 Napisano 14 Lutego 2008 No nie przesadzaj, chyba że myślisz o kamolach jak telewizory
alghar Napisano 14 Lutego 2008 Autor Napisano 14 Lutego 2008 ,szkoda zostaje z 1 z eta > dobry wybór ?
Jaca_Sopot Napisano 14 Lutego 2008 Napisano 14 Lutego 2008 z1 z eta? zależy jaki. mam z1 light eta. jeszcze nie testowałem go w mocniejszym terenie, ale póki co sprawuje sie świetnie. jednak sądze, że do enduro lepiej nada się fox 36(cena podobna). zresztą, tak jak mówił ktoś na górze, wszystko zależy od skoku ramy i od tego, czy potrzebujesz ete. fox z racji 36mm goleni wytrzyma więcej
Mentos Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 ,szkoda zostaje z 1 z eta > dobry wybór ? Nie kobinuj z przestarzałym już Z1 tylko kup jego następcę czyli 55'kę ETA, ma golenie 35mm, do tego co podałeś jest stworzona i już.
alghar Napisano 15 Lutego 2008 Autor Napisano 15 Lutego 2008 55 :banana: w totka nie gram , a może to błąd, zostaje Z 1 , fox nie jezdziłem , do tego serwis drogi
proxx Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 z tym, że ja słyszałem, że 55 to mniej więcej tyle samo, co zeszłoroczne 66 ;-) ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Mentos Napisano 15 Lutego 2008 Napisano 15 Lutego 2008 ...no to baaaarzo źle słyszałeś. 55 to zupełnie inna i nowa konstrukcja - szybkozamykacz na ośce a nie śruby, całe golenie zewnętrzne i wewnętrzne są inne (wewnętrzne 35 a nie 32mm), korona jest nowa, mocowanie hamulca PostMont a nie IS i chyba nawet bebechy w większości o ile nie całe - one nie mają ze sobą nic wspólnego poza "M"
alghar Napisano 15 Lutego 2008 Autor Napisano 15 Lutego 2008 szczęśliwy posiadacz , po ile to brzydkie czarne ?
Mentos Napisano 17 Lutego 2008 Napisano 17 Lutego 2008 po znajomo dla ścisłości 66 ka 2007 miała oczywista też grube 35mm golenie (Z1 miałem na myśli pisząc o różnicach z tym 32mm)
alghar Napisano 26 Lutego 2008 Autor Napisano 26 Lutego 2008 "gumowe ustrojstwo było w widelcach posiadających system tst " we wszystkich czy tylko w tst 2 czy tst 5 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.