Skocz do zawartości

[amortyzator]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zależy co masz na myśli Enduro. Sam mam 55'kę ETA i to jest wg producenta (i mnie) ten styl jazdy, chodź Marcok po Hamerykańsku nazywa to AllMountain co na starym kontynencie jest czymś oczko niżej od Enduro. Ale poza nieścisłościami z nazewnictwem i podziałem jakby nie było sztucznym ja bym się nie obawiał, może to nie sztywna ośka ale i tak bardzo solidna nowa konstrukcja, więc takie powiedzmy light Enduro (np. turystyka bo Beskidach) spokojnie można pośmigać. Pozatym dobór głównie od skoku ramy zależy - jak masz 120-130 to spasuje Ci idealnie. Generalnie warto go kupić pomimo wagi zwłaszcza ze względu na ETA, nic tak nie ułatwia podjeżdżania i to nie tylko przy większych skokach jak tak znaczne opuszczenie amora jak przy tym systemie, a obecnie poza DT (kiedyś także Answer IT) tylko Marcok ma coś takiego. Blokady, czy męczące opuszczania (RS) albo nawet łatwe (FOX), ale wciąż niewielkie to tylko półśrodki, wg mnie amor AM/Enduro powinien mieć możliwość łatwej i szybkiej znacznej redukcji skoku na stromy, powolny podjazd.

Napisano

Jeśli nie będziesz skakał na nim (co najmniej 2m lotu) to spokojnie da radę, ogólnie każde marcoki mają solidną konstrukcje i system ETA jest super.

Napisano

Z zagranicznych opini o tym amortyzatorze, wynika iż nie jest on szczelny. Było gdzieś to już poruszane na forum, i nawet linki do tematów były.

Napisano

z1 z eta? zależy jaki. mam z1 light eta. jeszcze nie testowałem go w mocniejszym terenie, ale póki co sprawuje sie świetnie. jednak sądze, że do enduro lepiej nada się fox 36(cena podobna). zresztą, tak jak mówił ktoś na górze, wszystko zależy od skoku ramy i od tego, czy potrzebujesz ete. fox z racji 36mm goleni wytrzyma więcej

Napisano
;) ,szkoda zostaje z 1 z eta > dobry wybór ?

 

 

Nie kobinuj z przestarzałym już Z1 tylko kup jego następcę czyli 55'kę ETA, ma golenie 35mm, do tego co podałeś jest stworzona i już.

Napisano

...no to baaaarzo źle słyszałeś.

55 to zupełnie inna i nowa konstrukcja - szybkozamykacz na ośce a nie śruby, całe golenie zewnętrzne i wewnętrzne są inne (wewnętrzne 35 a nie 32mm), korona jest nowa, mocowanie hamulca PostMont a nie IS i chyba nawet bebechy w większości o ile nie całe - one nie mają ze sobą nic wspólnego poza "M"

Napisano

po znajomo

 

dla ścisłości 66 ka 2007 miała oczywista też grube 35mm golenie (Z1 miałem na myśli pisząc o różnicach z tym 32mm)

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...