josh Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Witam wszystkich Mam maly problem. Od kilku dni odczuwam spory spadek siły hamowania przedniego hampla. tyl jest ok ale tylniego malo kiedy uzywam - hamuje glownie przod. Hamulce maja przejechane jakies 1000km. Model - tarcza mechaniczna Shimano BR-M415. Pytanie - co regulowac? naciag linki, czy tez juz czas na wymiane klockow hamulcowych? W manualu napisali żeby wymieniac kiedy grubosc spadnie do 0,5mm - na oko są grubsze. Klocki są zywiczne. Tarcza raczej nie jest zatluszczona wiec wygrzewanie chyba niewiele tu pomoze? z gory dzieki za porady, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 jaka jest odleglos klockow od tarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DOMAN Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Ja na twoim miejscu i tak potraktowałbym tarcze benzynką ekstrakcyjną a klocki lekko przetarł papierem ściernym. Co prawda ja jeżdżę na v-kach ale u mnie zawsze to pomagało, bo już dawno takiego problemu nie miałem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
josh Napisano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 jaka jest odleglos klockow od tarczy? hmm. teraz nie sprawdze, siedze w pracy czy tu moze byc problem? klocki mogly sie przemiescic i slabiej "chwytaja" tarcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Raz klocki mogły się przemieścić lub 2, klocki/tarcze są zatłuszczone np. przez środki do smarowania łańcucha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 12 Lutego 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Mechaniczne tarcze trzeba co jakiś czas regulować. Może klocek Ci się zdarł tak, że już ledwo łapie tarczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
josh Napisano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 2, klocki/tarcze są zatłuszczone np. przez środki do smarowania łańcucha? to raczej odpada. bardzo uwazam na tarcze przy konserwacji napedu. Sprawdze odleglosc klockow i ich stan w takim razie. ewentualnie na wszelki wypadek przetre tarcze odtluszczaczem. jak nie pomoze kupie nowe klocki. Kiedys i tak musze je wymienic Wielkie dzieki za porady, jak zwykle mozna liczyc na forum ;-) Mechaniczne tarcze trzeba co jakiś czas regulować. Może klocek Ci się zdarł tak, że już ledwo łapie tarczę. Doczytalem manuala: If noise occurs when the brakes are operated, it may indicate that the brake pads have worn down to their usage limit. Zapomnialem dopisac ze hample zaczely piszczec przy hamowaniu. Wiec juz chyba mam odpowiedz. thx again Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 piszczenie nie musi oznaczac zuzycia. klocki w machanikach nie "podsuwaja sie" same (jak w hydraulikach) i od czasu do czasu, jak wspominal bogus22, trzeba wyregulowac ich polozenie. zeby nie zgadywac zacznij od sprawdzenia odleglosci klockow od tarczy i stopnia ich zuzycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
josh Napisano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2008 piszczenie nie musi oznaczac zuzycia. klocki w machanikach nie "podsuwaja sie" same (jak w hydraulikach) i od czasu do czasu, jak wspominal bogus22, trzeba wyregulowac ich polozenie. zeby nie zgadywac zacznij od sprawdzenia odleglosci klockow od tarczy i stopnia ich zuzycia. Podregulowalem je. Naciag linki, plus regulacja odleglosci klocka od tarczy. Niestety niewiele to dalo, hample nadal slabe. gdy dokrece mocniej, tak ze klamka staje sie "sztywniejsza" wtedy klocek wyraznie ociera o tarcze, gdy odkrecam wtedy klamka dochodzi do samego gripa. Same klocki maja na oko jakies 2mm grubosci. Dodatkowo przy mocniej dokreconych klockach cos tam wpada w wibracje przy wyzszych predkosciach (tak powyzej 20km). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 13 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2008 to raczej odpada. bardzo uwazam na tarcze przy konserwacji napedu. Nie szkodzi Nie wiem jakie tam są klocki ale jak żywica to można je zatłuścić lekko choćby wjeżdżając w oleistą, miejską kałużę, wiem po sobie, albo jakoś... nie wiadomo jak ale się da w najmniej spodziewany sposób Słaba siła, pisk, myślę że jednak jakoś udało ci się zatłuścić zestaw Jakbyś zjechał klocki to nie usłyszałbyś pisku a raczej "dźwięk rżniętej tarczy", który w sumie pisku nie przypomina (a i rower wtedy pięknie wibruje więc nie da się nie zauważyć ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 13 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2008 sciagnij kolo, zacisnij klamke ile sie da, sprawdz jak blisko klocki sa w stanie sie do siebie zblizyc bez tarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Same klocki maja na oko jakies 2mm grubosci. do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
josh Napisano 23 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2008 do wymiany. Dzieki wszystkim za pomoc. Dopiero dzisiaj zmieniłem klocki, naciagnalem linke + porzadna regulacja. Jak reka odjal - znowu sie ciesze porzadna sila hamowania ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.