Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy] znaczacy spadek sily hamowania


josh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Mam maly problem. Od kilku dni odczuwam spory spadek siły hamowania przedniego hampla. tyl jest ok ale tylniego malo kiedy uzywam - hamuje glownie przod.

 

Hamulce maja przejechane jakies 1000km.

Model - tarcza mechaniczna Shimano BR-M415.

 

Pytanie - co regulowac? naciag linki, czy tez juz czas na wymiane klockow hamulcowych? W manualu napisali żeby wymieniac kiedy grubosc spadnie do 0,5mm - na oko są grubsze. Klocki są zywiczne.

 

Tarcza raczej nie jest zatluszczona wiec wygrzewanie chyba niewiele tu pomoze?

 

z gory dzieki za porady, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu i tak potraktowałbym tarcze benzynką ekstrakcyjną a klocki lekko przetarł papierem ściernym. Co prawda ja jeżdżę na v-kach ale u mnie zawsze to pomagało, bo już dawno takiego problemu nie miałem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2, klocki/tarcze są zatłuszczone np. przez środki do smarowania łańcucha?

to raczej odpada. bardzo uwazam na tarcze przy konserwacji napedu.

 

Sprawdze odleglosc klockow i ich stan w takim razie. ewentualnie na wszelki wypadek przetre tarcze odtluszczaczem.

jak nie pomoze kupie nowe klocki. Kiedys i tak musze je wymienic :confused:

 

Wielkie dzieki za porady, jak zwykle mozna liczyc na forum ;-)

 

Mechaniczne tarcze trzeba co jakiś czas regulować.

 

Może klocek Ci się zdarł tak, że już ledwo łapie tarczę. :angry2:

 

Doczytalem manuala:

If noise occurs when the brakes are operated, it may indicate that the

brake pads have worn down to their usage limit.

 

Zapomnialem dopisac ze hample zaczely piszczec przy hamowaniu.

Wiec juz chyba mam odpowiedz.

thx again

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszczenie nie musi oznaczac zuzycia. klocki w machanikach nie "podsuwaja sie" same (jak w hydraulikach) i od czasu do czasu, jak wspominal bogus22, trzeba wyregulowac ich polozenie. zeby nie zgadywac zacznij od sprawdzenia odleglosci klockow od tarczy i stopnia ich zuzycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszczenie nie musi oznaczac zuzycia. klocki w machanikach nie "podsuwaja sie" same (jak w hydraulikach) i od czasu do czasu, jak wspominal bogus22, trzeba wyregulowac ich polozenie. zeby nie zgadywac zacznij od sprawdzenia odleglosci klockow od tarczy i stopnia ich zuzycia.

 

Podregulowalem je. Naciag linki, plus regulacja odleglosci klocka od tarczy. Niestety niewiele to dalo, hample nadal slabe. gdy dokrece mocniej, tak ze klamka staje sie "sztywniejsza" wtedy klocek wyraznie ociera o tarcze, gdy odkrecam wtedy klamka dochodzi do samego gripa.

Same klocki maja na oko jakies 2mm grubosci.

Dodatkowo przy mocniej dokreconych klockach cos tam wpada w wibracje przy wyzszych predkosciach (tak powyzej 20km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej odpada. bardzo uwazam na tarcze przy konserwacji napedu.

 

Nie szkodzi :) Nie wiem jakie tam są klocki ale jak żywica to można je zatłuścić lekko choćby wjeżdżając w oleistą, miejską kałużę, wiem po sobie, albo jakoś... nie wiadomo jak ale się da w najmniej spodziewany sposób :D Słaba siła, pisk, myślę że jednak jakoś udało ci się zatłuścić zestaw :P

 

Jakbyś zjechał klocki to nie usłyszałbyś pisku a raczej "dźwięk rżniętej tarczy", który w sumie pisku nie przypomina (a i rower wtedy pięknie wibruje więc nie da się nie zauważyć :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...