QWEY564 Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Witam, nadszedł czas wymiany napędu w moim rowerze... jako że rozpoczęły mi się ferie postanowiłem spożytkować te 2 tyg na coś sensownego czyli na rozbiórkę i "remont roweru" http://www.freestyler.com.pl/pokaz.php?id=89 <-dotychczasowy bike dodam jeszcze że walka z gramami nie jest priorytetem 1.Korba myślałem nad czymś z grup LX/XT(a może coś porównywalnego z truvativa?) http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=428 jak wygląda porównanie tego XT do LX? -pomijając "wagę" 2. Przerzutki na tył pójdzie XT (raczej z długim wózkiem) http://www.allegro.pl/item305238630_shiman...s_xtrabike.html przód: nie wiem, może jakieś sugestie?? (w tym miejscu może być coś budżetowego) 3.Kaseta nie mam zielonego pojęcia -wystarczy że będzie lepsze od mojej acery + łańcuch(y) -chyba wypróbuję "system dwułańcuchowy" no i kolejne nie mniej ważne pytanie... przechodzę na 9rzędówkęw związku z czym trzeba wywalić klamkomanetki Alivio... no i co dać w zamian? muszę jeszcze wymienić hamulce ale to może przy innej okazji(no chyba że ktoś wytropił na alledrogo jakąś super-okazję) do tego dojdą jeszcze linki i pancerze no i jeszcze amorek... myślałem o jakiejś Torze 318 z levela ale allegro milczy (ważę 70kg) Więc to by było na tyle... budżet nie jest jeszcze ściśle określony ale oczywiście im taniej tym lepiej... Rowerek ma służyć do XC, jakiś wyjazd w góry, dużo pagórków, kampinoskie wydmy, może 2-3 maratony w sezonie bez aspiracji na wysokie lokaty, sporo turystyki... więc powinien być przede wszystkim wytrzymały -jak najmniej napraw i zabawy z konserwacją. z góry dzięki za wszelkie sugestie i linki PS Napęd kupił bym przez neta(po taniości) ale rowerek na 100% zmontował bym przy pomocy jakiegoś warszawskiego serwisu(korba, amor, kaseta, docięcie linek) z braku niektórych narzędzi PS2 Jest w ogóle sens ładować się w 9rzędówkę dla takiej mojej "turystycznej" i lekko terenowej jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Więc to by było na tyle... budżet nie jest jeszcze ściśle określony ale oczywiście im taniej tym lepiej...Rowerek ma służyć do XC, jakiś wyjazd w góry, dużo pagórków, kampinoskie wydmy, może 2-3 maratony w sezonie bez aspiracji na wysokie lokaty, sporo turystyki... więc powinien być przede wszystkim wytrzymały -jak najmniej napraw i zabawy z konserwacją. No to widzę że masz prawie identyczny styl jazdy jak mój i wagę także masz podobną, więc mogę co nie co Tobie doradzić. 1. Korba - w Twoim przypadku to korzystniej wziąć LX niż XT. Ja tam jakoś nie mogę się przekonać do tych zintegrowanych osi bo co chwilę gdzieś napotykam się na historie o padających łożyskach i tkwię cały czas w kwadracie (za 25-35 zł) na który złego słowa powiedzieć nie mogę - tani, łatwo dostępny, bezobsługowy i bezawaryjny (jeden ma 20000 drugi 10000 km i ciągle są w idealnej formie i kompletnie nic im nie dolega). Korbę mam Truvativ IsoFlow i też nie narzekam - a że jest jakaś tam trochę mniejsza sztywność to mi to zwisa bo o żaden tytuł Mistrza Polski nigdy nie będę walczył. 2. Przerzutka tył - może być Alivio, LX lub XT - każda będzie dobra. Przerzutka przód - ta będzie dobra - http://allegro.pl/item306886773_nowe_przer...down_swing.html 3. Kasetę polecam Shimano HG50/40 lub super tani Sunrace SRCSX8C ( http://cyklotur.com/x_C_I__P_53013008-53010001__PZTA_0.html ) 4. A co do przejścia na system 9-biegowy to w jakim celu chcesz zrobić ten krok? Czy warto ładować się w coś co ma troszkę mniejszą trwałość i mniejszą odporność na rozrywanie, jest droższe, jest mniej odporne na zabrudzenia (wymaga większej precyzji działania) i dokłada na kasecie jakiś zbędny balast w postaci zębatki 32 lub 34 bez której na dobrą sprawę można spokojnie się obejść. Aha - i jeżeli zostaniesz przy 8 to pancerze polecam z tych co są na Allegro za ok. 20-30 zł za 5 metrów (z 30000 km spokojnie wytrzymują). Nie bierz czasami specjalnych wąskich pancerzy do przerzutek bo one łatwiej się zamulają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 miód na moje serce... dzięki za odpowiedź... u mnie była standardowo przerzutka TopSwing... skoro producent wstawił górny ciąg to może warto w tym pozostać(tak, znam wszystkie zalety down swingu) a co do korby... ostudziwszy swoje zapały powoli skłaniam się ku LX-owi... http://www.allegro.pl/item306173260_korba_...bikestacja.html do tego systemu mega9 potrzebna jest jakaś specjalna przerzutka czy pasują wszystkie od alivio-deore wzwyż? PS każda zaoszczędzona na sprzęcie kasa idzie do wakacyjno-rowerowego budżetu czyli w dobre "miejsce" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 11 Lutego 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Niektóre przerzutki Alivio obsługują tylko blat do 42 zębów. Co do przerzutki na tył to polecam XT Shadow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Katalogowo do tyłu wszystko od Deore wzwyż ( w praktyce Alivio też hula) Do korb możesz dodać coś takiego jeszcze : http://www.allegro.pl/item306843188_korby_...ad_okazja_.html M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommyride Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Na Twoim miejscu pozostałbym przy napędzie z 8 rzędową kasetą. Można teraz dostać w przyzwoitych cenach (ok 5 zł) 8 rzędową kasetę Shimano LX - warianty 12-28 oraz 12-30. Jeżeli zależy Ci na 32 to Alivio (hg 50 ) - solidna kaseta za małe pieniądze . Przerzutki też bym dał LX (przód i tył) - mam u siebie z rocznika 06' i pracują bardzo ładnie , o trwałość też się nie lękam. Można jeszcze dorzucić na tył przelotkę Avid. Korba - nowa Deore (link powyżej) wygląda dosyć solidnie a do tego kosztuje niedużo. Rozważałem niedawno jej zakup (i oglądałem w sklepie) ale moja FSA jest jeszcze dobrym stanie i szkoda szastać tak kasą. Łańcuch - może żeby było już do kompletu shimanowski hg 70 (szczególnie do kasety LX). Za cenę ok 45 zł wydaje się być dobrą propozycją. Z tego co zauważyłem na forum to jedni chwalą łańcuchy sram-a inni shimano - wniosek jest taki że należy się przekonać samemu,o! Cały ten "komplet" spokojnie Ci starczy i będzie pracował bez zarzutu a cenowo wychodzi też atrakcyjnie. Resztę kasy warto zainwestować w dobry amor:) Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 11 Lutego 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Ja od siebie mogę jeszcze polecić korbę Deore (lub LX) na wielowpust Octalnik. Sztywne toto jest bardzo i atrakcyjne cenowo. Ale to polecam też gdy nie jesteś przekonany do osi zintegrowanej. Są to modele z 2006 lub 2005 roku. Ale można dostać je jeszcze jako nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 dzięki za wszystkie odpowiedzi... a co do przelotki: podobno strasznie lubi się zatykać błotem... :/ jak to wygląda w praktyce?? i jeszcze: ktoś mógłby podać wszystkie różnice pomiędzy tymi dwiema kasetami: Deore(htII) i LX? PS widzę że dobrze zrobiłem startując z górnego pułapu cenowego :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 11 Lutego 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Chyba korbami? Chodzi Ci o porównanie Deore ze zintegrowaną osią do LX na Octalnik? Nie bardzo rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommyride Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 a co do przelotki: podobno strasznie lubi się zatykać błotem... :/ jak to wygląda w praktyce?? Ja zbyt często po błocie nie śmigam - bo nie lubię wracać na bazę upieprzony, choć czasami oczywiście się zdarza i problemów z przelotka jak do tej pory nie było. Przerzutka pracuje bardzo fajnie -nie wiem ile w tym zasługi przelotki ale wydaje mi się , że swoje robi. Zastanawiam się - czy bardziej opłacalne (pod względem działania) jest kupno LX + przelotka czy XT bez przelotki. Osobiście skłaniałbym się ku tej pierwszej opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 jesli mowa o xt shadow, to jest to zdecydowanie lepsza opcja. moja przelotka nigdy sie nie zatkala blotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Przerzutka pracuje bardzo fajnie -nie wiem ile w tym zasługi przelotki ale wydaje mi się , że swoje robi.Zapewne przelotka zbyt dużo tu nie daje. Ostatnio badałem jak szybko przerzutka zminia biegi i na 2 letnich pancerzach, i zajechanym, brudnym napędzie Alivio i przerzutce Alivio o sporym przebiegu trwa to wszystko tylko 0,4 sekundy.Przedwczoraj miałem także okazję pojeździć na sprzęcie z manetkami XT i przerzutką XTR i żadnego cudu nie stwierdziłem. Kultura pracy jest identyczna jak w moim Alivio. Ja od siebie mogę jeszcze polecić korbę Deore (lub LX) na wielowpust Octalnik. Ja uważam że to byłaby najlepsza opcja dla MateuszA. (np. ta korba - piękna sprawa - http://cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=531047...ZTA=8&HNT=T aż mnie kusi aby ją kupić) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 nie wiem jak u kolegi, ale u mnie dala duzo. to, czego jestem pewien na 100%: dzwignie manetek chodza duzo lzej. wydaje sie tez, ze wzrosla szybkosc zmiany biegow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommyride Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 nie wiem jak u kolegi, ale u mnie dala duzo. to, czego jestem pewien na 100%: dzwignie manetek chodza duzo lzej. wydaje sie tez, ze wzrosla szybkosc zmiany biegow. Mam podobne odczucia. W jednym rowerze używam przelotki a drugim nie (oba mają przrzutkę lx) i wydaje mi się, że przelotka przyspieszyła zmianę biegów a manetki pracują lżej. Szczególnie to drugie jest odczuwalne. Myślę, że to fajny wynalazek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCT Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Witaj! Dodam coś od siebie do dyskusji, bo cały czas biję się z problemem przejścia w starym rowerku na napęd 9 biegowy. Ale po kolei. Ze swojego doświadczenia i najbliższych rowerowych znajomych mogę polecić lub odrzucić co następuje: Korba - jeden z najważniejszych i najdroższych elementów nowego napędu, zwróć uwagę na nowego Deore (530), który wygląda jak starsze modele LX (572) lub sam taki model (572). Posiada wymienialne tarcze i ma mocowanie na octalink. Sam użytkuje takiego LXa w swoim wyścigowym rowerku, przeżył swoje (łącznie będzie już kilkadziesiąt wyścigów XC i maratonów) i nadal pracuje idealnie a ślady zużycia są minimalne. Nie polecam LXa serii 580-582, niestety dwaj moi koledzy pochowali te korby bardzo szybko użytkując w podobnych warunkach. Jeśli zależy Ci na lansie to chyba tylko najnowszy XT (770) lub FSA, które powalają designem. Kaseta, łańcuch - tutaj jako komplet. Polecam te elementy jednego producenta. U mnie akurat występowały problemy przy współpracy SRAM-SH . Co do samych elementów, jak dla mnie najlepiej elementy tych samych grup, czyli np.: łańcuch HG73 i kaseta 580, albo kaseta PG-970 i łańcuch PC-971, albo kaseta 770 i łańcuch HG93. Ale większość znajomych twierdzi, że cena XTRa (7701) jest tak niska, że trzeba go ładować zawsze i wszędzie Teraz przerzutki - na tył polecam XTka. To musi zawsze i wszędzie działać dobrze.Sam używam i jestem zadowolony. Nie spotkałem osoby narzekającej na XT. Nie mam zdania na temat najnowszych modeli (modele 2008) bo sezon jeszcze się nie zaczął i ludzie albo śmigają delikatnie albo podziwiają zamontowane na lśniących maszynach. Co do przednich to nie za bardzo wiem co napisać. Od zeszłego tygodnia mam nowego XTka, ale nie jeździłem. Poprzednio miałem zwykłe Deore, później LXa i byłem średnio zadowolony. Samemu Shimano zdarzają sie buble jak choćby zeszłoroczna partia pękających XTRów. Także do tej pory nie miałem przedniej przerzutki z której byłbym zadowolony w pełni więc nie polecam nic. A na koniec dodam, że polecam nawet dla hamulców typu V pełne pancerze. Od klamki (klamkomanetki) do szczęk. Trzeba od czasu do czasu przeczyścić i nasmarować, ale płynność i pewność działania znacznie większa niż przy okrytych linkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Swego czasu kiedy wskakiwalem na kraweznik cos poszlo zle i rzucilo mnie ostro na prawo. Zachaczylem korba fc-m572 o taki niski murek z kostki brukowej odzielajacy klomb od chodnika. efekt: pekl lanuch (pc59), zeby sie troche "ztarly". blat prosty, korba pracowala nadal tak samo. bylem bardzo milo zaskoczony. co do prerzejscia z 8 na 9sp: jesli posiada sie dobre manetki 8sp to chyba nie ma sensu. wyjatkiem jest sytuacja, kiedy komus bardzo na 9sp zalezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Chyba korbami? oczywiście... o czym innym myślałem, co innego napisałem Jeśli chodzi o korbę to wolałbym octalink, jak na razie miałem zawsze kwadraty i teraz czas na zmianę; cały napęd będzie shimano, bez żadnych mieszanek(zwłaszcza ze SRAMem) przerzutka na tył to na 99% XT Shadow celna uwaga z tymi pełnymi pancerzami... -wypróbuję Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi... w sumie za 3tyg w warszawie będą targi rowerowe... może będą tam jakieś zniżki czy cuś... :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 12 Lutego 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 To za niedługo dołączysz do klubu szczęśliwych posiadaczy XT Shadow. A korbę wolałbyś ze zintegrowaną osią czy wa wielowpust? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 wolał bym być w tej sprawie konserwatystą ponoć w tych ze zintegrowaną osią łatwo padają łożyska... więc ograniczę się do tradycyjnych octalinków:> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 12 Lutego 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Czyli masz wybór albo Deore z roku ubiegłego lub starsze, albo LX 2005 jeśli go gdzieś dostaniesz. Ja od siebie mogę tylko dodać, że u mnie korba Deore spisuje się świetnie i jest bardzo sztywna. Miłego wybierania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 no i mocno zawęziłem wybór: http://allegro.pl/item311485234_nowa_korba...540_155pln.html http://allegro.pl/item307873280_korba_deor...iclo_sport.html http://allegro.pl/item311627398_korba_shim...2_xtrabike.html http://allegro.pl/item310216612_korba_deor..._gwarancja.html niby wszystkie takie same ale jednak nie... (a diabeł dalej tkwi w szczegółach) i jeszcze może to: http://allegro.pl/item310903006_korby_lx_fc_m_572.html pzdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 12 Lutego 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Ta Deorka z pierwszego linku wydaje się być najlepszym wyborem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Ja bym brał pierwszą albo drugą. Chociaż druga bardziej mi odpowiada, gdyż w miejscu napisów jest wklęsła przez co napisy trudniej będzie wytrzeć. Chociaż osobiście wybrałbym to - http://cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=531047...ZTA=8&HNT=T - prawie 30 zł mniej i tylko 1 badziewna zębatka aluminiowa (a w tamtych są aż 2) . No i do tego za jednym zamachem można sobie suport dobrać z dosyć dużego wyboru i jak się jeszcze dołoży towaru za kilkadziesiąt złotych to będzie wysyłka gratis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Jakby co to do korby 540 potrzebny jest suport 118mm. Użytkuję taką i nie narzekam. Jest lekka, nie gnie się zbytnio i ma aluminiowy blat {bardzo ważne}. Blaty shimano aluminiowe są dośc wytrzymałe i lekkie a różnica między stalowym a alu to 100g. Do tego obowiązkowo korba ma puste w środku ramiona co jeszcze dodaje sztywności i odejmuje wagi. Można by się tak zastanowić nad tą z zintegrowaną osią ale wg mnie bez lekkich pustych ramion to nie jest rozwiązanie przyszłosciowe. Lepiej kupić zintegrowanego Lx 582 {z stalową osią} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCT Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Wybór rzeczywiście zawężony. Osobiście chyba bym wziął pierwszy model. Co do tych ze zintegrowana osią to skoro padały LXy to jakoś nie wierzę, że Deorki wytrzymają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.