Skocz do zawartości

[korby] Jakie sa roznice miedzy LX'em i Hone'm?


b1ogusz

Rekomendowane odpowiedzi

HONE

FC-M600-3

• Mechanizm korbowy HOLLOWTECH II

Zapewnia optymalną równowagę między niską wagą

a sztywnością

• FC-M600-3 : 44-32-22T

• Trzyrzędowe tarcze Hyperdrive SG-X

• Współdziałanie z DUAL SIS

• Stalowa ośka osi suportu i stalowe tuleje gwintu

do pedałów zapewniają trwałość

 

DEORE LX

FC-M582/M583-K

Mechanizm korbowy HOLLOWTECH II

• Lżejszy i sztywniejszy

• Trzyrzędowe tarcze Hyperdrive SG-X

• Długości ramion korby: 170 mm, 175 mm

• FC-M582 : 44-32-22T

FC-M583-K : współpraca z pełną osłoną łańcucha

44-32-22T, 48-36-26T

• Linia łańcucha 50 mm

• Masa: FC-M582 907 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesli mam cala reszte napedu srama to zrobi mi to jakas roznice?

Nie. Ja mam tak samo. Korba Shimano (Deore na kwadrat, Deore na Octalink, teraz LX na zintegrowaną się szykuje) a calą resztę SRAMa. I hula bo musi B)

 

PS. Hone z osią alu (są takie!) ma ją wyraźnie grubszą niż LX - ostatnio miałem obie w rękach i naprawdę to widać.

 

PS2. Dual SIS znaczy tyle, że przednia przerzutka ma tylko trzy położenia - dzięki zastosowaniu triggerów lub gripów bez mikroindeksacji, a Shimano stosuje tylko takie. Mikro jest w gripach SRAMa (choć tu można spobie wybrać. Triggery SRAM też mają 3 przełożenia, bo trudno aby było inaczej B) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 2007 w lx byla oska alu, teraz na 2008 jest stalowa jak w xt o mniejszej srednicy, przez co lozyska maja wieksza srednice

 

A czasem ośka stalowa i alu nie mają IDENTYCZNEj średnicy zewnętrznej? Bo stalowa owszem, jest cieńsza a alu grubsza, ale to się tyczy wewnętrznych średnic. Zewnętrzne wyglądają identycznie, choć suwmiarką nie mierzyłem... ;)

 

calvis - obie wyglądają na alu. W stalowych widać tylko taki cieniutki paseczek, jakby rysowany srebrnym cienkopisem, a oś alu to dobry pierścionek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jedyną różnicą jest chyba waga - aluminiowa musiała być odpowiednio gruba przy tej średnicy i stąd była cięższa od obecnej stalowej (bodajże 20g).

 

Co do wytrzymałości - nie mam pojęcia, ale jakoś nieczęsto słyszało się o polamanych Hone czy LX z poprzednich lat. Z kolei przy stalowej osi XT słyszałem kilka razy opinię, że jak się mokry syf dostanie na nią (konkretnie w wolną przestrzeń między osią a suportem), to korozja murowana ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zewnętrzne wyglądają identycznie, choć suwmiarką nie mierzyłem

I pewnie są bo inaczej musiałyby być inne wkłady suportowe. A co do tego syfu to wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzie i regularnie korbę serwisować. Oczywiście można do serwisu zajechać ale z brudnym rowerem i późną porą to raczej nie wypada :confused: Niedawno kolega wyciągał wkład suportowy z ramy i mimo, że za wiele przebiegu nie miała to jednak nieco piasku w mufie suportowej się zebrało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...