b1ogusz Napisano 9 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 Witam Do lekkiego xc lepszy LX, czy Firex/Stylo? A moze cos innego z podobnej polki cenowej? Jaki wklad suportowy do tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Winq Napisano 9 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 Ja polecam coś na suporcie w stylu Hollowtech II, nie pamiętam jak Truva nazywa swój system. Stylo też chętnie bym przyjął. Zależy od kwoty i czy istotna jest waga. Aktualnie mam LX na Hollowtech II, ale zbyt krótko by móc wydawać opinie. http://bike-center.home.pl/product_info.ph...products_id=893 To jednak jest cięższe http://bike-center.home.pl/product_info.ph...products_id=531 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b1ogusz Napisano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 Kwota przeznaczona to max 400, chociaz jak blizej 300 to lepiej Waga - oczywiscie jak najlzejsze, jednak jesli niewiele ciezsze bedzie lepsze to raczej bym myslal o tym drugim. Najwazniejsze zeby korby byly malo awaryjne i dlugowieczne, waga to sprawa drugorzedna. Znajomy polecil mi LX'a, jednak planuje wyrzucic cale shimano z mojego roweru i dlatego myslalem o podobnej polce Truvativa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Winq Napisano 9 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 Stylo wagowo i jakościowo jest porównywalne raczej chyba do XT Nie będę wypowiadał się definitywnie, bo nie jestem użytkownikiem. Skoro chcesz się pozbyć Shimano, to jednak zabieraj się za Truva. Pochlebnych opinii trochę mają. Tylko raczej Stylo 2007, czy 2006. Model 2008 jest masywniejszy i cięższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b1ogusz Napisano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 Zorientowalem sie wlasnei na allegro i okazuje sie ze za ok 200-250 mozna nabyc Firex'a, wiec chyba na to sie zdecyduje. Pytanie teraz na jakiego: gxp, isis, czy kwadrat? Na allegro jest kilka konkretnych Firex'ow, jednak prawie kazdy inny (z napisem Firex, bez, z napisem isis drive, bez, itp...), moze ktos kupowal, zna sie i wie ktory warto kupic? Jesli na suport gxp to znalazlem cos takiego: http://www.allegro.pl/item307326822_truvat...uper_cena_.html Czy lepiej na isis? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 9 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 Kwadrat to juz miniona epoka, isis jest koszmarnie awaryjny (nietrwaly), a gxp to odpowiednik zintegrowanego suportu w Shimano i wlasnie ten ostatni wypada najlepiej. Nie wiem jak to do konca jest z firexami, ale byla wadliwa seria w Krossach A6 i bylo duzo reklamacji. Ponad to w tym linku do aukcji to waga calego zestawu jest jakims nieporozumieniem. Ponad 1kg ? LOL ! Wez Stylo z poprzedniego roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b1ogusz Napisano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 Mowisz np. o tym: http://www.allegro.pl/item306881097_tanio_...75mm_639g_.html Z tym, ze ta korba nie ma zintegrowanej osi:/ Stylo z osia zintegrowana to juz koszt rzedu 350, czyli 100 wqiecej niz Firex - warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 9 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 ja mam gxp firexa i dziekuje. zmieniam na lx 2008 albo xt 2006. moglbym zmienic tylko srodkowy blat ale mam tej korby dosc. jesli chcesz miec problemy w stylu wypadajace lozysko, radosnie skrzypienie suportu, latwo gnace sie i lamiace sie zabki w blacie to kupuj truvativa. na twoim miejscu celowalbym w lx 2008 aha i o ile sie nie myle to w stylo masz ten sam suport co w firexie... ten sam go_wniany suport... naprawde nie polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frondziak Napisano 9 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 Kwadrat to juz miniona epoka......... Pod względem technologicznym pewnie tak, ale jeżdzę na kwadracie i nie odczuwam, że to jakieś badziewie. Pewne jest co innego, kwadrat nie nadaje się na lans. A ten jak wiadomo jest najważniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 9 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 Z tym, ze ta korba nie ma zintegrowanej osi:/Stylo z osia zintegrowana to juz koszt rzedu 350, czyli 100 wqiecej niz Firex - warto? Nie bierz isis`a. Czy warto doplacic do Stylo ? Hmmm... Firex`a uzywa dwoch znajomych, jeden juz odsylal na reklamacje, drugi (Thomash) jezdzi i wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b1ogusz Napisano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 A to: http://www.allegro.pl/item300419111_truvat...a_w_sobie_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Winq Napisano 10 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 No to jest odpowiedni Stylo. Kupując coś aktualnie trzeba iść do przodu, a nie się cofać. Hollowtech II GXP to obowiązujące technologie. Ludzie raz chwalą Shimano, raz Truvativa. W dużej mierze samemu trzeba ocenić. A ja na początku dawałem Ci linki, powinieneś wiedzieć czego szukać. Jeśli chce się coś dobrego, to trzeba zapłacić. Z kolei, czy 350 zika za korbę to majątek?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b1ogusz Napisano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 350 za korby to nie jest duzo, ale zastanawialem sie czy Firex za 250 nie bedzie duzo tanszy, a niewiele gorszy. Teraz chyba jednak dorzuce grosza do Stylo... Dzieki Mowisz ze trzeba isc do przdu, a to Stylo jest swoja droga z 2005 roku Facet mi wlasnie napisal ze korba jest z 2007:/ Na togoparts.com znalazlem ja jako rocznik 2005. Moze ktos sie zna i jest w stanie okreslic rocznik tej korby? Podaje ejszcze raz link: http://www.allegro.pl/item308970254_truvat...a_w_sobie_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rmk_90 Napisano 10 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 nie wczytywałem się ale gdzieś tam wyzej podałeś próg cenowy max 400... ja za 360 kupiłem na allegro XT(nowe od bikecenter bodajże) więc moze lepiej polować przez miecha i coś takiego wyrwać! ps. http://www.allegro.pl/item309293477_korba_shimano_xt.html - prawie nówka za 300zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 10 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 xt za 399zl http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_...products_id=507 jak taniej to hone/lx, jestem zdecydowanym przeciwnikiem shimano, ale 1 musze im przyznac, przerzutki przod i korby robia cacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b1ogusz Napisano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 Kupilem Hone'a. Nowe XT ponizej 400 to okazja - moze sie trafi, moze nie, a moje korby juz sie troche pogiely i wypadalo by zmienic... thx za rady ps Dalem 290 zl za nowki od bikestacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Winq Napisano 10 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 b1ogusz by iść do przodu pisałem apropos systemów mocowania na kwadrat czy ISIS. A nie apropos korb z danego rocznika. Polecałem jak już wcześniejszy model stylo, bo nowy zrobili masywny i ciężki, o czym już wspominałem. Co do korb XT to jest to starszy model. Nowy 2008 jest lżejszy o ile wiem i jak dla mnie o lepszym wyglądzie. nabial 399zika za starszy model XT?? Wolałbym dorzucić nieco siana i kupić 2008 http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=428 b1ogusz a to XT 2008 za 430 zika to dużo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b1ogusz Napisano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 Nowe XT stoi ok 430-450, co za taka klase sprzetu wydaje sie nieduzo. Biorac jednak pod uwago to ze Hone powinien mi spokojnie wystarczyc, a 100 w kielni sie zawsze przyda wybralem tansza opcje. Wydaje mi sie ze jakosciowo powinny byc porownywalne Xt z Hone'm. Ma aluminiowy najmniejszy blat, ktory i tak demontuje oraz stalowo-kompozytowy sredni, za co nie warto chyba dorzucac 100... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 10 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 a pytanko co do stylo? Czy wyciera się lakier na ramieniu od buta? a jak ta sprawa wygląda w XT 2008? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Winq Napisano 10 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 Czy wyciera?? Po pewnym czasie wszystko się wytrze. Sęk w tym by but był w rozdądnej odległości od korby. Mnie się korba ledwo co przycierała od buta, patrząc na ogólną historię i nadal tak jest. Ale oczywiście zachęcamy urzytkowników wymienionych korb do wypowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 10 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 Pewne jest co innego, kwadrat nie nadaje się na lans. A ten jak wiadomo jest najważniejszy. W sumie jesli nie potrafisz dostrzec roznic miedzy starym kwadratem, a nowoczesnym, zintegrowanym suportem, to mozesz sobie tak to tlumaczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Nie wiem jak to do konca jest z firexami, ale byla wadliwa seria w Krossach A6 i bylo duzo reklamacji. Możesz rozwinąć temat, z jakiego powodu były reklamacje? Kupiłem z CoolBike 5szt z rozbiórki Leveli. Jedną użytkuje sam, reszta poszła do ludzi. Nikt sie nie skarży. Z tego co się kontaktowałem z kilkoma użytkownikami wręcz chwalili Firex'y z GXP za trwałość zębatek większą niz w LXach. W sezonie 2007 użytkowałem Firex'a ale na ISIS i też zużycie i jego sztywnosc pomimo mojej nie malej wagi byly wporządku. Mowimy tu o Stylo czy XT ale uwazam ze to sa korby dla ludzi ktorzy robia tysiace km i maja naprawde sprzet dobrej klasy. Jezeli chcemy natomiast kupic XT bo to druga od gory korba Shimano i ladnie wygląda to hmmmm .. gdzie jest sens? Czy nie lepiej Zmienic np. acere lub suntoura xct na LX lub firexa niz pakowac sie w prawie dwa razy drozszego XT lub Stylo. Mamy dobrej klasy korbe i sporo oszczednosci ktore mozemy wydac na inne modyfikacje. Pozdrawiam! Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Możesz rozwinąć temat, z jakiego powodu były reklamacje? Nie dajace sie skasowac luzy korba <--> suport. Wejdz na forumrowerowe.pl i zapytaj w ShoutBoxie uzytkownika jaktro o szczegoly. Sam myslalem o Firex, ale troche mnie zaniepokoily te reklamacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Oki przeżyłem chwile grozy bo zaczełem "macać" swoją korbę i okazało się, że jest całkiem wyczuwalny luz. Przy zlapaniu ramion było dosłownie widoczne przemieszczanie się ramienia względem miski. Pomysłów było setki od źle wkręconych misek, zjechanych łożysk lub osi(w nowej korbie?!) do wady fabrycznej włącznie. Ponieważ korba jak wspomniałem jest nowa wykluczyłem na wstepie zajechane łożyska i oś. Wziełem się za bary z usterka fabryczną. Kilka telefonów do różnych sklepów i nikt nie słyszał o owej wymianie partii felernych o których wspominał Jaktro. Telefon do Krossa i również milczą na temat możliwych wad fabrycznych. Na końcu zadzwoniłem do dystrybutora czyli Harfy-Harryson. Odnoszę się do nich ze sporym zaufanie po kilku ostatnich kontaktach. Telefon do serwisu i słysze "wada fabryczna i wymiana korb pierwsze słysze. Mimo, że temat dotyczy Krossa jako dystrybutor otrzymalibyśmy jakąs informację". Po wyjaśnieniu jakie są u mnie objawy Pan stwierdził, że 95% to za słabe dokręcenie. Producent zaleca dokręcenie z całkiem sporą siłą bo aż 50Nm-54Nm. Dopiero po zastosowaniu 35cm klucza dynamometrycznego przekonałem się, że to co ja dokręcałem imbusem i krótką dźwignia było znacznie za słabe(mimo włożenia całkiem sporej siły) do tego co zaleca producent. Po dokręceniu do zalecanych 54Nm luzy znikły całkowicie. Jutro zrobie kilka rund po dokręceniu korby i zobacze czy dalej będą się pojawiały jakieś niepokojące objawy. Pozdrawiam! Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 W moim Firexie (przebieg ok 6 kkm) zupełnie nic się nie dzieje. Gdyby nie krótkie korby to z chęcią wziąłbym go do nowego bika a tak muszę kupić coś nowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.