Skocz do zawartości

[byczek i klamki] problem w rozważaniach teoretycznych


MarcinN

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema,

jako że na forum BA pojawiła się osoba, która deklaruję możliwość ściągnięcia partsów z USA bez cła (http://bikeaction.pl/forum/viewtopic.php?t=38023&start=0)

zacząłem się zastanawiać czy może nie kupić sobie oryginalnej kierownicy byczka i klamek do niej, bo na naszym rynku jest z tym spory problem(tak wynika przynajmniej z moich obserwacji).

Konkretnie mowa o tych modelach:

http://www.jensonusa.com/store/product/HB4...+Handlebar.aspx

http://www.jensonusa.com/store/product/BL4...+50+Carbon.aspx

 

Wysłałem maila do tego sklepu z zapytaniem czy te części są ze sobą kompatybilne, niestety otrzymałem odpowiedź negatywną. Przejrzałem cały sklep i zauważyłem że wszędzie jest taka prawidłowość, że klamki tego typu mieszczą się do kierownic o średnicy max 21mm, oczywiście nie znalazłem ani jednej kierownicy o tak małej średnicy, czyli w każdym przypadku jest za luźno.

Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego tak jest? Czy sprzedawca i ja jesteśmy w błędzie? No bo po co produkować masę klamek i kierownic, które do siebie nie pasują?

Może są jakieś kierownice, które jednak mają tak grube ścianki?

Mam też pytanie z nieco innej beczki, teoretycznie klamki tego typu dedykowane są do hamulców szosowych, ale w sumie system działania w każdych klamkach jest mniej więcej taki sam(dźwignia ciągnie linkę - hamulec się zaciska), tak więc zastanawiam się czy takie klamki dałyby radę współpracować z tarczami?

Pozdrawiam.

Napisano

Takie klamki stosuje się często w kierownicach czasowych oraz w kierownicach dedykowanych triathlonowi. To że nie są kompatybilne z byczymi to mnie zdziwiło bo Ivan ma taki zestaw i wszystko mi działa dobrze i nic się nie rusza.

Co do kompatybilności z tarczami to nie mam pojęcia ale mogę nie dać rady bo te klamki mają mały zakres ruchu ale nie dam sobie ręki odciąć :blink:

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Powiem tyle:

 

Mam dwie kiery Profila. W jednej mam klamke Cane Creek 200TT, a w drugiej DiaCompe.

 

Ta druga kupilem juz z zainstalowana klamka takze nie bylo boolu. Klamki zasie CaneCreek'a mioaly dolaczone w zestawie matalowe kolnieze-tuleje ktore pozwalaly zainstalowac je do kiery o szerszych rurkach.

 

Jest pewna niezerowa szansa ze klamka pzrez Ciebie wymieniona jest do kier OS i do zwyklej pasowac nie bedzie.

Ale ta bedzie pasowac

http://www.jensonusa.com/store/product/BL4...ake+Levers.aspx --->"Fits bar I.D. of 19-21mm"

 

Co do instalowania tej kiery do tarczy to nie da rady gdzyz ciagnie zbyt mala ilosc linki. Obejzyj sobie kiedys szosowe klamki i szczeki. Maja naprawde mikroskopijny skok w porownaniu z falkami lub tarczami.

 

OSTRO!

I.

Napisano

Patrząc na to http://www.tektro.com/02products/09rx41.php

wydaje się, że obie powinny pasować tak samo. Pisząc, że do Cane Creeków dodane były te "tuleje" masz na myśli te srebrne części z tym "dziubkiem" które wchodzą w kierę? Jeśli nie to w sumie nie wiem czy mogę mieć pewność że takie tulejki są dodawane do tektro.

Wybacz, bo nie rozumiem tego skrótu - "OS"?

W każdym razie dzięki za rozjaśnienie tematu.

Napisano

Ja tak może poza tematem ogólnie jestem, ale w kwestii poruszonej przez MarcinN. Są modele mechanicznych hamulców tarczowych przystosowanych do klamek szosowych, a mianowicie widziałem kiedyś taką wersję Avid BB5, z tym, że raczej trudno ją dostać.

  • Mod Team
Napisano
Pisząc, że do Cane Creeków dodane były te "tuleje" masz na myśli te srebrne części z tym "dziubkiem" które wchodzą w kierę?

 

Nie. Nie mam na mysli rozporowych elementow ktore utrzymuja klamke w kierownicy. Mam na mysli dodatkowe, metalowe tuleje ktore pozwalaja osadzic klamke w szerszych kierownicach.

 

Jesli jeszcze mi gdzies to-to zostalo zrobie fote i zapodam.

 

OSTRO!

I.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...