MarcinN Napisano 8 Lutego 2008 Napisano 8 Lutego 2008 Siema, jako że na forum BA pojawiła się osoba, która deklaruję możliwość ściągnięcia partsów z USA bez cła (http://bikeaction.pl/forum/viewtopic.php?t=38023&start=0) zacząłem się zastanawiać czy może nie kupić sobie oryginalnej kierownicy byczka i klamek do niej, bo na naszym rynku jest z tym spory problem(tak wynika przynajmniej z moich obserwacji). Konkretnie mowa o tych modelach: http://www.jensonusa.com/store/product/HB4...+Handlebar.aspx http://www.jensonusa.com/store/product/BL4...+50+Carbon.aspx Wysłałem maila do tego sklepu z zapytaniem czy te części są ze sobą kompatybilne, niestety otrzymałem odpowiedź negatywną. Przejrzałem cały sklep i zauważyłem że wszędzie jest taka prawidłowość, że klamki tego typu mieszczą się do kierownic o średnicy max 21mm, oczywiście nie znalazłem ani jednej kierownicy o tak małej średnicy, czyli w każdym przypadku jest za luźno. Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego tak jest? Czy sprzedawca i ja jesteśmy w błędzie? No bo po co produkować masę klamek i kierownic, które do siebie nie pasują? Może są jakieś kierownice, które jednak mają tak grube ścianki? Mam też pytanie z nieco innej beczki, teoretycznie klamki tego typu dedykowane są do hamulców szosowych, ale w sumie system działania w każdych klamkach jest mniej więcej taki sam(dźwignia ciągnie linkę - hamulec się zaciska), tak więc zastanawiam się czy takie klamki dałyby radę współpracować z tarczami? Pozdrawiam.
KAZUMI Napisano 9 Lutego 2008 Napisano 9 Lutego 2008 Takie klamki stosuje się często w kierownicach czasowych oraz w kierownicach dedykowanych triathlonowi. To że nie są kompatybilne z byczymi to mnie zdziwiło bo Ivan ma taki zestaw i wszystko mi działa dobrze i nic się nie rusza. Co do kompatybilności z tarczami to nie mam pojęcia ale mogę nie dać rady bo te klamki mają mały zakres ruchu ale nie dam sobie ręki odciąć
MarcinN Napisano 9 Lutego 2008 Autor Napisano 9 Lutego 2008 W takim razie niech Ivan się wypowie jakie ma klamki, kierę i jakie są te średnice u niego.
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Lutego 2008 Mod Team Napisano 9 Lutego 2008 Klaniam, Powiem tyle: Mam dwie kiery Profila. W jednej mam klamke Cane Creek 200TT, a w drugiej DiaCompe. Ta druga kupilem juz z zainstalowana klamka takze nie bylo boolu. Klamki zasie CaneCreek'a mioaly dolaczone w zestawie matalowe kolnieze-tuleje ktore pozwalaly zainstalowac je do kiery o szerszych rurkach. Jest pewna niezerowa szansa ze klamka pzrez Ciebie wymieniona jest do kier OS i do zwyklej pasowac nie bedzie. Ale ta bedzie pasowac http://www.jensonusa.com/store/product/BL4...ake+Levers.aspx --->"Fits bar I.D. of 19-21mm" Co do instalowania tej kiery do tarczy to nie da rady gdzyz ciagnie zbyt mala ilosc linki. Obejzyj sobie kiedys szosowe klamki i szczeki. Maja naprawde mikroskopijny skok w porownaniu z falkami lub tarczami. OSTRO! I.
MarcinN Napisano 9 Lutego 2008 Autor Napisano 9 Lutego 2008 Patrząc na to http://www.tektro.com/02products/09rx41.php wydaje się, że obie powinny pasować tak samo. Pisząc, że do Cane Creeków dodane były te "tuleje" masz na myśli te srebrne części z tym "dziubkiem" które wchodzą w kierę? Jeśli nie to w sumie nie wiem czy mogę mieć pewność że takie tulejki są dodawane do tektro. Wybacz, bo nie rozumiem tego skrótu - "OS"? W każdym razie dzięki za rozjaśnienie tematu.
Grabarz Napisano 9 Lutego 2008 Napisano 9 Lutego 2008 OS - oversize. Zapytaj Pana Olszewskiego, czy te będa pasować, czy mają tuleje itp. http://www.sklep.olsh.pl/product_info.php?...products_id=480 Może ma także tektro. Jeśli nie on, to obserwuj Allegro - pojawiają się regularnie, cena bodaj 64/sztuka (nie para)
Miecho87 Napisano 12 Lutego 2008 Napisano 12 Lutego 2008 Ja tak może poza tematem ogólnie jestem, ale w kwestii poruszonej przez MarcinN. Są modele mechanicznych hamulców tarczowych przystosowanych do klamek szosowych, a mianowicie widziałem kiedyś taką wersję Avid BB5, z tym, że raczej trudno ją dostać.
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Lutego 2008 Mod Team Napisano 12 Lutego 2008 Pisząc, że do Cane Creeków dodane były te "tuleje" masz na myśli te srebrne części z tym "dziubkiem" które wchodzą w kierę? Nie. Nie mam na mysli rozporowych elementow ktore utrzymuja klamke w kierownicy. Mam na mysli dodatkowe, metalowe tuleje ktore pozwalaja osadzic klamke w szerszych kierownicach. Jesli jeszcze mi gdzies to-to zostalo zrobie fote i zapodam. OSTRO! I.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.