INsejn Napisano 8 Lutego 2008 Napisano 8 Lutego 2008 Czy ktoś się orientuje, z jakim maksymalnym skokiem można wsadzić amor do ramy Dangerous Mike FunBike ? Z tego co wiem to 130mm spokojnie pasuje. Tylko czy to jest maks, czy może coś więcej wejdzie ?
Morf99 Napisano 8 Lutego 2008 Napisano 8 Lutego 2008 Ja myślę że 150mm skoku da radę bo 130-140mm to normalnie, ale wiecej bym nie dawał bo geo będzie kijowe.
bendus Napisano 8 Lutego 2008 Napisano 8 Lutego 2008 Miałem DM FunBike'a z Manitou Black ze 120mm skoku, a w cześniej z Suntourem xcp 75 też ze skokiem 120mm. Uważam, że to takie minimum. Z niższym widelcem kąty byłyby trgicznie ostre, a rower bardzo nerwowy. Nawet przy 120mm rower był momentami co najmniej narowisty. Sądzę, że całkiem rozsądną geometrię mozna uzyskać w nim właśnie z widelcem rzędu 130-140mm, ale i 150mm nie spowodowałoby jeszcze poważnych problemów.
INsejn Napisano 8 Lutego 2008 Autor Napisano 8 Lutego 2008 Dzięki za odpowiedź panowie Teraz mam gównianą Gilę 100mm i niedługo zamierzam coś kupić z Marzoka. Najlepiej AM2, tylko właśnie znalazłem tanio wersję 150mm i pomyślałem, że to może być za dużo.
bendus Napisano 8 Lutego 2008 Napisano 8 Lutego 2008 Wsadź pod przednie koło klocek wysoki na ca. 5cm i zobaczysz mniej więcej jak to będzie wyglądało ze skokiem 150mm. A tu masz poglądowe zdjęcia - mój były Funbike (obecnie mojej dziewczyny) z Suntour'em http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...4a59bbaa5e.html a tu z Black'iem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...ea720c8e47.html
INsejn Napisano 10 Lutego 2008 Autor Napisano 10 Lutego 2008 Waszym zdaniem, który amor lepiej wybrać: Marzocchi Z150 FR(QR 20) 2004 rocznik czy Marzocchi All Mountain 1(zwykła oś) 2006 rocznik ?
Lobster Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 Waszym zdaniem, który amor lepiej wybrać: Marzocchi Z150 FR(QR 20) 2004 rocznik czy Marzocchi All Mountain 1(zwykła oś) 2006 rocznik ? Ja do swojego roweru bym zdecydowanie wsadził tego Z150 ze sztywną ośką Tylko pamiętaj że marzoki są wyższe niż większość innych amorów - np marzok 150 mm będzie i tak z 1,5 - 2 cm wyższy niż manitou z takim samym skokiem...
INsejn Napisano 10 Lutego 2008 Autor Napisano 10 Lutego 2008 Do czego ten amortyzator? Amor ma służyć głównie do enduro, ostrej jazdy w lesie. Nie zamierzam na nim skakać z jakiś 2m czy więcej. Częściej jeżdżę w dół niż pod górę, czy na płaskim. A wiadomo jak to jest z górki; korzenie, kamienie, ciężki teren. Czasem zdarzy się mi wyskoczyć z jakiegoś naturalnego uskoku(nie wyżej niż koło 1m) zamiast spokojnie zjechać Jednak chciałbym też aby amor nie sprawiał mi jakiś większych trudności jadąc po płaskim czy pod górę(trzeba w końcu dojechać do lasu ).
tobo Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 jesli ten z1 jest nowy i nie jest to wersja ze stalowymi goleniami (takie byly pierwsze z1 150mm) to zdecydowanie z1.
INsejn Napisano 10 Lutego 2008 Autor Napisano 10 Lutego 2008 Jest to nowy amor. http://www.marzocchi.com/Template/detailSP...;IDOggetto=2616 http://allegro.pl/item305532000_amortyzato...cchi_z_150.html Czy on waży tyle ile podane jest na aukcji ? Trochę może za ciężki jak dla mnie;)
Lobster Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 Czy on waży tyle ile podane jest na aukcji ? Trochę może za ciężki jak dla mnie;) Wg weightweenies z nieprzyciętą sterówką waży 3204 g.. W sumie do enduro trochę klocek... Ale jeśli Ci to nie będzie przeszkadzać to czemu nie Ja stałem przed podobnym problemem (amor do podobnego zastosowania mający minimum 150 mm skoku) i zamiast Z150 wybrałem Shermana Flick + (waży około 2,5 kg)...
tobo Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 to bardzo dobry amor ale jego piętą achillesowa jest system zapięcia osi. przynajmniej kilkakrotnie spotkalem sie z informacją ze ulega on uszkodzeniu. zamiana to kszty a nie wiem jak z dostepnoscia czesci w gregorio.
INsejn Napisano 10 Lutego 2008 Autor Napisano 10 Lutego 2008 Hmm, 3,2 kg trochę dużo. Chociaż w sumie to nie jestem maniakiem lekkości, więc pewnie nie będzie mi przeszkadzało jak rower będzie ważył 15 kilo A ten model co jest na Allegro to jakie ma golenie, bo na stronce Marzocchi nic nie ma ? A czy ktoś może słyszał o Marzocchi All Mountain SL2 2007 rocznik ? Na stronce Marzoka jest tylko SL1. Ma ktoś jakieś info na ten temat ? No to teraz mam dylemat co wybrać Z tej trójki w takim razie co najlepiej brać ? Ceny takie same, różnice raptem 50 zł między nimi(czyli od 1100-1250). 1. All Mountain 1 2006 2. Z150 2004 3. All Mountain SL2 2007 http://www.actionsports.de/Forks-Rear-Shoc...007::11148.html
tobo Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 nie dam sobie ręki uciąc ale to prawie na pewno jest z 150 z goleniami stalowymi - ma charakterystyczne malowanie goleni dolnych - dwubarwne. am 1 sl 2 ma co wynika z opisu system tst2 a nie tst5 - czyli umozliwia ustawienie regulacji kompresji w pozycji tylko otware/zamknięte - co raczej moim zdaniem nie jest zle - nie mam pewnosci czy ktos korzysta z ustawien posrednich w systemei tst5. to taka blokada jak w innych widelcach np rs.
INsejn Napisano 10 Lutego 2008 Autor Napisano 10 Lutego 2008 Jak Z150 ma stalowe golenie to pozostaje tylko wybór między tymi: 1.All Mountain 1 2006(dobre oceny i opinie na mtbr.com) 2.All Mountain SL2 2007- Na mtbr.com oceniana jest wersja SL1 i jakoś słabo wypada. Ludzie narzekają. Kierując się opiniami na stronce mtbr.com należałoby wybrać All Mountain 1 z 2006 roku. Co Wy na to ?
tobo Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 SLki maja dwa minusy: przebicia powietrza miedzy komorami powietrznymi pozytywna i negatywna oraz zawodny zbiornik systemu tst. am 1 tez ma system tst. znam dwie oosby ktore posiadaja marcoka z tym systemem i u obu pojawil sie z tym problem. to ze ten z150 ma stalowe golenie nie jest problemem - po prostu widelec jest ciezszy. marzocchi robilo w pierwszym roku takie golenie zapewne z obawy o sztywnosc swojego produktu. jak pokazuja obecne widelce tak skok bez problemu wspolpracuje z goleniami alu nawet przy wiekszym skoku (np nixon 32 mm golenie i 160 mm ugiecia)
majster Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 mi odradzano amory z systemem TST, podobno łatwo ulega uszkodzeniu. ale z tych dwóch chyba oba go mają?
Morf99 Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 Ja bym wybrał Z150 2004, nie wiem jak tobie ale mnie by jego waga nie przeszkadzała. Ja mam Z1 SL '04 i jest bardzo dobry, a co dopiera coś podobnego ze sztywną osią. QR nie ma porównania do osi 9mm.Pozdrower
majster Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 ale na aukcji tego marcoka pisze ze jest pod stery 1 calowe. pewnie pomyłka, ale lepiej sprawdzić.
INsejn Napisano 10 Lutego 2008 Autor Napisano 10 Lutego 2008 No właśnie dziwne czemu jest zaznaczone pod stery 1 calowe. Czytałem, że te amory mają 1 i 1/8 cala. Zapytam się tego sprzedawcy. Tobo jak się pytałeś o stalowe golenie to myślałem, że to jakaś poważniejsza wada tego amora. A tak to w sumie ta waga, aż mi tak nie przeszkadza. To tylko 600g więcej od gównianej Gili, którą mam teraz A wracając do tematu amorków All Mountain. To w takim razie, który model AM i z którego roku byłby najlepszym wyborem ?
majster Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 tylko i aż Marzocchi do niedawna produkował bodajże MX pod stery 1", może wcześniej robił też inne.
bodziekk Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 Hmm, 150 mm skoku bez regulacji to nie za dużo do sztywniaka enduro? Stalowe golenie w Z150 poza wagą mają jeszcze jedną wadę - ściera się czarna anoda.
INsejn Napisano 10 Lutego 2008 Autor Napisano 10 Lutego 2008 No trochę dużo te 150mm skoku, szczególnie że nie jeżdżę tylko z górki. Chciałem brać te All Mountain`y ale jednak są niby gorsze i się pierdzielą. Dojdzie do tego, że nic nie kupię i będę jeździł na starym dziadowskim amorze
INsejn Napisano 11 Lutego 2008 Autor Napisano 11 Lutego 2008 Dostałem odpowiedź od sprzedawcy Z150. Rura sterowa to 1 i 1/8 cala i jej długość to 270mm. Czyli sie przytnie to będzie jeszcze mniej ważył. Więc nie ma chyb się co zastanawiać, biorę go
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.