Skocz do zawartości

[ankieta] jakie tarcze hamulcowe chcielibyście mieć ?


Lobster

Jakie wielkość tarczy hamulcowej chciałbyś mieć w swoim rowerze ?  

101 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Mam rower XC i chcia?bym mie? w nim tarcze (przód/ty?):

    • 160/160
      31
    • 180/160
      55
    • 180/180
      15
  2. 2. Mam rower AllMountain / Enduro i chcia?bym mie? w nim tarcze (przód/ty?):

    • 160/160
      2
    • 180/160
      25
    • 180/180
      35
    • 200/180
      29
    • 200/200
      10
  3. 3. Mam rower FR / DH i chcia?bym mie? w nim tarcze (przód/ty?):

    • 180/160
      4
    • 180/180
      1
    • 200/180
      34
    • 200/200
      62


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ciekawy jestem jakie macie preferencje odnośnie wyboru hamulców w swoich rowerach.

Ostatnio można zaobserować tendencję do zwiększania rozmiarów hamulców w rowerach każdego typu. Dzieje się tak zapewne za sprawą konstruowania coraz lżejszych hamulców przez producentów sprzętu, dzięki czemu można sobie pozwolić na mocniejsze hamulce nie dociązając za nadto roweru.

 

W sondzie proszę zaznaczyć wybór który najbardziej by Wam pasował. Możliwe że macie już hamulce takie jak Wam odpowiadają, wtedy zaznaczcie te które macie :D.

W przypadku jeśli ktoś ma rower tylko do XC - wystarczy zazanczyć jedną opcję. Jeśli macie kilka rowerów o róznym przeznaczeniu można wybrać więcej odpowiedzi.

W sondzie zakładam że wybieramy rozmiar tarczy do solidnych hydraulicznych tarczówek - np Juicy 7, Formula K24, Hayes Mag, Avid Code itd (w zależności od dyscypliny).

 

Zapraszam do udziału w ankiecie ;)

Napisano
Miałem tak samo...też 3 musiałem zaznaczyć

 

Uuu faktycznie, no ale to juz nic z tym nie zrobie...

 

To głosujcie w takim razie na wszystkie 3 dyscypliny - jakie hamulce wybralibyście dla 3 wymarzonych rowerów :)

 

Hmmm, nie ma opcji dla mnie, ...czuję się rozczarowany ;)

 

Czyżbyś się przesiadł na tarcze 9'' ? :)

Napisano

jak dla mnie kwestia jest dosyć prosta: 2x 160 do xc, 2x 180 do am, 2x 200 do dh. tak to było od dawna postrzegane i tak z reguły jest.

Napisano
Tak, 9" przód i 8" tył.

??? A skąd tarcza 9"??? Przecież 160=6", 180(185)=7", 200(203)=8"!

 

Ja wybrałem:

 

do XC 2x160 - w końcu jak to XC, to XC a nie wertepy i śmiganie w poprzek ścieżek przez zakrzaczony las :devil: Choć 160+140 też bym pomyślał...

do AM - 2x180 - choć nad 180+160 się zastanawiałem - dla mnie AM nie byłoby "lekkim DH" ale raczej "rozwinięciem XC", czyli skok w stronę 150 a nie 170mm. Ale lepiej mieć zapas mocy :)

do DH - 200+180 - dla mnie by wystraczyło, bo na "pełne" DH jestem jeszcze zbyt zdrowy psychicznie. I to ów "zapas" ze zdania wyżej i tak byłby niewykorzystany :P

Napisano

są producenci robiący tarcze 9 cali - formula, hayes, hope (225 mm nieoferowane w polsce). cena jest jednak bardzo wysoka bo po pierwsze sprzedaja takie tarcze jako zestaw z adapterem a po drugie jako ze jest to raczej niewielki udzial w rynku cena jest chora.

 

http://www.gregorio.pl/index.php?cat_id=63

 

za 20 mm 5razy wyzsza cena od tego co jest dostepne na rynku :devil:

Napisano

Do XC 180 i 160, albo 160 i 160mm, zależnie od potrzeb bikera. W AM i enduro 200 i 180mm jest w sam raz a DH i FR 200 i 200 :devil:

Napisano

Dziwne te niektóre propozycje. Przecież w większości jak i np. w motocyklu z przodu potrzebuje sie znacznie większej siły hamowania niż na kole tylnym, a więc z przodu tarcza powinna być większa niezależnie od dyscypliny. A sam ich dobór oprócz tejże dyscypliny zależy także bardzo mocno od masy. Ja w Enduro (150mm a więc nie europejskie AM !!!) mam tarcze 180/160 i jak nie jadę pozjeżdżać na wyciągu to mi to wystarcza. Ale jak wyciąg albo 14kg temu jak ważyłem 92 to jeździłem na 200/160 i to było optymalne rozwiązanie wówczas.

Napisano

Ja mam u siebie 180/180 i dla mnie to optymalne rozwiązanie. W sumie może i logiczniejsze byloby założenie do tyłu tarczy 160 mm, ale chcę mieć dwie takie same - tylko dlatego, że bardziej mi się tak podoba.

Posiadam rower enduro, a przynajmniej zawsze tak mi się wydawalo ;) HT i 140 mm z przodu.

Napisano

Ja chce mieć dwa razy 180 (póki co z tyłu siedzi sobie 160). 180 z przodu mi wystarcza, a z tyłu, z tych samych powodów co Bodziek - uważam, że bardziej estetycznie to wygląda.

Napisano

mam rowerek XC i chciałbym, a w zasadzie mam 185/160, jest to najbardzoej optymalne rozwiązanie dla mnie, ponieważ tarcza 160 była za słaba często ją przegrzewałem na zjazdach, wieksza znacznie lepiej to wytrzymuje ;)

Innych rowerków nie mam, więc strzelałem i wygralem, dla pytania drugiego i trzeciego 200/180

Napisano

Mam rowerek do Enduro (prawie :( ) i uważam, że 180/160 by mi wystarczyło, ale ważę 67 kg. Tyłu nigdy nie przegrzałem, ale przód zdarzyło mi się (160mm) . W XC bawiłem sie na chwile i uważam że 180 z przodu być powinna bo przegrzać na wyscigu na zjeździe też można... W DH nie jeździłem ale 200/180 w zupełości zaspokoiło by mnie :D

Napisano

hm przyznam, że dość hardkorowe muszą to być zjazdy na tych xc wyścigach, skoro się 160 przegrzewa. u mnie potrafiło się zagotować ale to było przy 15km zjazdach... teraz mam 2x180 i bardzo mnie cieszy, bo 160 z tyłu to jest też kaszana. z kolei uważam, że w dh 180 z tyłu to ho ho za mało.

Napisano
hm przyznam, że dość hardkorowe muszą to być zjazdy na tych xc wyścigach, skoro się 160 przegrzewa. u mnie potrafiło się zagotować ale to było przy 15km zjazdach... teraz mam 2x180 i bardzo mnie cieszy, bo 160 z tyłu to jest też kaszana. z kolei uważam, że w dh 180 z tyłu to ho ho za mało.

 

Osobiście mam znikome doświadczenie w wyścigach, ale na trasach XC jeżdząc sobie samemu zdarzyło mi się przegrzać tarcze 160 mm.

Napisano

Nie musi być zbyt "hardkorowo" (cokolwiek to znaczy), a wystarczy nawet niewielki zjazd i lekko, ale za to ciągle, wciśnięta klamka i zagotuje się każdy hamulec.

A w temacie, to mam 180/180 i przy moich 85/90 kg (lato/zima) wystarcza. Po wyjazadach w góry zawsze noszę się z myślą, by zrobić jednak zestaw 203/180.

Napisano

dlatego nie powinno się zjeżdżać cały czas na heblu. rowerem, motorem, samochodem. podtrzymuję jednak zdanie, że zjazd może być niewielki, ale musi być strasznie długi.

Napisano
po czym to poznałeś?

po spadku siły hamowania dążącej do zera, strasznym wyciu hamulca i przebarwianiu się tarczy z koloru takiego jaki ma na delikatnie fioletowy

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...