Skocz do zawartości

[amortyzator]serwis Z1 FR SL 2004


Rekomendowane odpowiedzi

1. odkrecasz regulatory na gorze goleni. odkrecasz pokrywy znajdujace sie pod nimi. wylewasz olej ze srodka.

2. obracasz widelec do normalnej pozycji - wczesniej demontujesz sruby na dole goleni. oddzielasz golenie gorne od dolnych. czekasz az wyplynie reszta oleju.

3. wyciagasz golenie gorne z dolnych. w zaleznosci od modelu amortyzatora wnetrznosci (komora sprezyny powietrznej w jednej goleni a zestaw tlumikow w drugiej) albo są przyczepione na dole gornych goleni pierscieniami rozporowymi albo i nie. jesli nie to cale wklady powinny ci wyjsc górą. jesli tlumiki są osobno to najpierw musisz wyciagnąc pierscienie seghera i wtedy wyciagnąc dolem tlumiki.

4. tlumiki w marcokach (nie spotkalem sie jeszze z innymi) są nierozbieralnymi elementami. po prostu trzeba wycisnąc z ich wnetrza resztki oleju i zostawic do obcieknięcia.

5. usuwasz reszte oleju z dolnych goleni - albo stawiajac je do gory nogami (wtedy czesc oleju wplynie w wolne przestrzenie miedzy uszczelkami wiec trzeba go stamtąd wyciagnąc) albo stawiajac je w normalnej pozycji a wtedy resztka oleju wyplynie przez otwory.

 

jak juz wszystko usuniesz z wnetrza to potrzebujesz nowy olej - oryginalnie sae 7.5 do prawej goleni wlewasz 150 ml oleju (do tej gdzie jest tlumik) a do lewej 50 ml (sprawdz dla pewnosci na stronie marzocchi.com zestawnienie "oil level table").

skladasz widelec - wkladasz bebechy do obu goleni, zakrecasz od gory.

zakladasz dolne golenie nasuwajac je TROCHE na gorne - nie dociskaj do konca zeby olej mial miejsce gdzie sie dostac. ZABIEG NAPELNIANIA DOKONUJESZ DO GORY NOGAMI. wymierzone ilosci oleju wlewasz do goleni - powoli tak by ci nie wybilo. wlewasz dokladnie tyle ile jest podane w zestawieniu. jesli wazysz powyzej 80 kilo a twoj styl jazdy zawiera sporo elementow grarwitacji to trzeba wlac po 5 ml oleju wiecej.

jak olej juz jest w goleniach to wciskasz golenie dolne tak by gwinty w tloczyskach tlumokow wyszly przez otwory na dole goleni. zakrecasz sruby i zakladasz wszelkie regulatory jesli tam są.

wycierasz amora z oleju, stawiasz w normalnej pozycji i cisniesz pare razy by obudzic tlumienie oraz zetrzec slady oleju z goleni gornych - olej jest w paru miejscach na uszczelkach. ustawiasz tlumienie tak jak potrzebujesz.

 

TO NIE JEST opis serwisu twojego marcoka - ale na 6 przeze mnie serwisowanych przebieg serwisu wlasnie tak wygladal - bez wzgledu na rozmiar, model, bebechy.

aha - dane co do ilosci oleju są na stronie firmowej - wiec sprawdz sobie te parametry w tabeli poziomu olejowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie zakładam nowego tematu ponieważ nie chcę robić bałaganu, ale chcę się dowiedzieć czy mogę odkręcić tą śrubkę w prawej ladze i dolać przez nią oleju do tłumika? czy muszę rozbierać cały amor ?

 

ps. chce dolać olej bo jest go troszkę za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...