Morf99 Napisano 4 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2008 Witam szukam jakiejś instrukcji jak przeserwisować ten amorek, oczywiście instrukcja w j.polskim bo z angielskiej nie wiele kumam. Posiada ktoś coś takiego ale wie gdzie można to znaleźć ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2008 1. odkrecasz regulatory na gorze goleni. odkrecasz pokrywy znajdujace sie pod nimi. wylewasz olej ze srodka. 2. obracasz widelec do normalnej pozycji - wczesniej demontujesz sruby na dole goleni. oddzielasz golenie gorne od dolnych. czekasz az wyplynie reszta oleju. 3. wyciagasz golenie gorne z dolnych. w zaleznosci od modelu amortyzatora wnetrznosci (komora sprezyny powietrznej w jednej goleni a zestaw tlumikow w drugiej) albo są przyczepione na dole gornych goleni pierscieniami rozporowymi albo i nie. jesli nie to cale wklady powinny ci wyjsc górą. jesli tlumiki są osobno to najpierw musisz wyciagnąc pierscienie seghera i wtedy wyciagnąc dolem tlumiki. 4. tlumiki w marcokach (nie spotkalem sie jeszze z innymi) są nierozbieralnymi elementami. po prostu trzeba wycisnąc z ich wnetrza resztki oleju i zostawic do obcieknięcia. 5. usuwasz reszte oleju z dolnych goleni - albo stawiajac je do gory nogami (wtedy czesc oleju wplynie w wolne przestrzenie miedzy uszczelkami wiec trzeba go stamtąd wyciagnąc) albo stawiajac je w normalnej pozycji a wtedy resztka oleju wyplynie przez otwory. jak juz wszystko usuniesz z wnetrza to potrzebujesz nowy olej - oryginalnie sae 7.5 do prawej goleni wlewasz 150 ml oleju (do tej gdzie jest tlumik) a do lewej 50 ml (sprawdz dla pewnosci na stronie marzocchi.com zestawnienie "oil level table"). skladasz widelec - wkladasz bebechy do obu goleni, zakrecasz od gory. zakladasz dolne golenie nasuwajac je TROCHE na gorne - nie dociskaj do konca zeby olej mial miejsce gdzie sie dostac. ZABIEG NAPELNIANIA DOKONUJESZ DO GORY NOGAMI. wymierzone ilosci oleju wlewasz do goleni - powoli tak by ci nie wybilo. wlewasz dokladnie tyle ile jest podane w zestawieniu. jesli wazysz powyzej 80 kilo a twoj styl jazdy zawiera sporo elementow grarwitacji to trzeba wlac po 5 ml oleju wiecej. jak olej juz jest w goleniach to wciskasz golenie dolne tak by gwinty w tloczyskach tlumokow wyszly przez otwory na dole goleni. zakrecasz sruby i zakladasz wszelkie regulatory jesli tam są. wycierasz amora z oleju, stawiasz w normalnej pozycji i cisniesz pare razy by obudzic tlumienie oraz zetrzec slady oleju z goleni gornych - olej jest w paru miejscach na uszczelkach. ustawiasz tlumienie tak jak potrzebujesz. TO NIE JEST opis serwisu twojego marcoka - ale na 6 przeze mnie serwisowanych przebieg serwisu wlasnie tak wygladal - bez wzgledu na rozmiar, model, bebechy. aha - dane co do ilosci oleju są na stronie firmowej - wiec sprawdz sobie te parametry w tabeli poziomu olejowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lobster Napisano 5 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2008 Zanim zaczniesz rozbierać spuść powietrze z obu komór ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morf99 Napisano 10 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 Nie zakładam nowego tematu ponieważ nie chcę robić bałaganu, ale chcę się dowiedzieć czy mogę odkręcić tą śrubkę w prawej ladze i dolać przez nią oleju do tłumika? czy muszę rozbierać cały amor ? ps. chce dolać olej bo jest go troszkę za mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 10 Marca 2008 Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 Ale jaką śrubkę? Możesz odkręcić korek na górze i tamtędy wlać olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morf99 Napisano 10 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 Ja chciałem odkręcić tą od dołu lag, tę co trzyma zagi góre z dolnymi. A nic sie nie stanie jak odkręce kotek od gór i doleje oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 10 Marca 2008 Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 Nic, tylko spuść powietrze. Od dołu oleju się nie dolewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morf99 Napisano 10 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 Dzięki za pomoc. Ao powietrzu to już wiem, Lobster o tym piasła, ale i tak bardzo dziękuję. pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.