proxx Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 witajcie. na łańcuchu Shimano XTR od nowości jest smar (nie wiem jak z innymi, XTR to był mój pierwszy box). niedługo zmieniam łańcuch, na drugiego XTR'a i w związku z tym mam pytanie: jak, z własnych doświadczeń, ocenianie to mazidło, które jest? jak dla mnie łapie mnóstwo syfiastego syfu. zastanawiam się nawet, czy po prostu od razu nie dać do benzyny i nasmarować po swojemu, olejowo-ceramicznym. warto? nie warto?
Mod Team bogus Napisano 4 Lutego 2008 Mod Team Napisano 4 Lutego 2008 To normalne, sporo osób właśnie wyciera łańcuch od razu benzyną, aby to coś zmyć. W moim przypadku było tak: Mam już drugi łańcuch Sram PC-48 ani jednego nie czyściłem na początku benzyną ani nic takiego. Pierwszy, który miałem łapał syf, a drugi nic a nic. Od czego to zależy, skoro łańcuchy są takie same?
bartekgib Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 Znam to z piast, z przedniej przerzutki. Piasta ( Deore 510 ) po tygodniu cała w czarnej mazi ( potwornie ten smar łapie brud - jakby specjalnie tam był ). Korpus zwłaszcza Głupota ten smar ...... Nie o to chodzi, że mają dać suchą jak pieprz część. To, że coś dają - doceniam. Ale chyba należy się coś więcej aniżeli "mazidło". Pojeździc trochę może po suchym ( 30 km po mieście ), wytrzeć i dać swój odpowiedni smar. Pozdrawiam ! P.S. Może zależy od tego, jaka partia i czego stoi w beczkach na fabryce
Lobster Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 Mi się wydaje że to jest bardziej po to żeby zabezpieczyć łańcuch jak leży 2 lata w magazynie... (na każdym łańcuchu jaki miałem było takie mazidło). W każdym razie pierwsze co robię z nowym łańcuchem przed założeniem to kąpiel w benzynie a potem finish line
tobo Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 a ja niestety zaluje ze nie mozna go kupic luzem - bardzo mi odpowiada. nie rozumiem jakim cudem az tak wam lapie brud. na zadnym smarze do lancucha nie przejezdzam tyle ile na tym - nawet 300 km. finish line czerwony i zielony sie przy nim chowaja. zazwyczaj zamieniam naped na nowy po zimie gdy warunki jezdne stają sie sensowne - i nie narzekam z jego powodu ani na wiosenne bloto ani na inne problemy.
Adamicki Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 Mi się ten seryjny smar akurat podobał, uważam że wymiata. W przeciwieństwie np. do finish line'a, który jak go porównać z rohloffem to odpada. Seryjny od rohloffa też lepszy.
proxx Napisano 4 Lutego 2008 Autor Napisano 4 Lutego 2008 hm przyznam, że ciekawe opinie.. chyba spróbuję w takim razie zostawić.
tobo Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 smar ten znajduje sie na wszystkich nowych lancuchach shimano. ja go bardzo lubie. po przejechaniu takiego samego dystansu na FL czerwonym kaseta jest brudniejsza niz po firmowych shimano. o zielonym to juz w ogole nie mowie.
Lobster Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 To moze na sh*tmano mają co innego niż na sramie, bo ja zawsze tego drugiego używam
frondziak Napisano 5 Lutego 2008 Napisano 5 Lutego 2008 Może łańcuchy wam łapią syf bo mają na sobie kąpiel smarową. Wiadomo, że po nasmarowaniu trzeba łańcuch wytrzeć do sucha i po jakimś czasie jazdy, te czynność powtórzyć. A co do smaru to polecam Vexol, olej do pił łańcuchowych. Cena kilka złotych za litr. Finish Line przegrywa w przedbiegach z tym cudem.
proxx Napisano 5 Lutego 2008 Autor Napisano 5 Lutego 2008 co by nie zakładać nowego tematu: myślicie, że stara spinka da radę do nowego łańcucha? spinka ma ~1kkm.
Robert Napisano 5 Lutego 2008 Napisano 5 Lutego 2008 Ze spinkami po sporym przebiegu i smarami na łańcuchu (SRAM) nie miałem kłopotu W sramie wystarczy go wytrzeć z wierzchui sprawdza się genialnie.
Kasha Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 co by nie zakładać nowego tematu: myślicie, że stara spinka da radę do nowego łańcucha? spinka ma ~1kkm. No jasne, że da radę. Ja tych spinek trochę mam i ani jedna nowa, zakładane do nowych i starych łańcuchów, przebiegi dużo większe. I bardzo lubię smary na nowych łańcuchach
kuczy Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 A ile zaoszczędzisz na nie-kupowaniu spinki? 2,5-5zł? To żaden majątek, więc lepiej wziąć nową, a tą starą przeznaczyć na 'awaryjną'
01LukasZ Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 mi także bardzo odpowiada seryjny smar... ostatnio kupiłem łańcuch sram, przed założenie wytarłem trochę nadmiar i pięknie ładnie seryjny smar bardzo dobrze daje rade i elegancko napęd pracuje... jak dla mnie to żaden kupowany nie jest lepszy p.s: serio nie da sie jego gdzieś kupić luzem??
Maki Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 Ten smar to smar konserwujący. Go powinno się zmywać obrazu po kupnie nowego łańcucha. Ja tak zawsze czynie.
bodziekk Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 Powinno się? Co to za teorie wymyślasz? Nie od dziś wiadomo, że fabrycznemu nasmarowaniu łańcucha niewiele może dorównać. Jak już ktoś napisał, starcza na bardzo dlugo. A że łapie syf... najlepiej wytrzeć go na sucho z zewnątrz, będzie trochę lepiej.
Paviarotti Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 Te seryjne smary są genialne (opinia zapalonego użytkownika SRAMa). Na początku nie wiedziałem za bardzo z czym to się je, ale jak założyłem to cud, miód i orzeszki. Mi w ogóle nie łapał syfu, nastukałem na nim masę kilosów a łańcuch pracował świetnie.
frondziak Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 Skoro ten smar konserwujący jest taki rewelacyjny, a nie można go kupić, dodatkowo zaś jest tak wspaniały, że nie dorówna mu żaden smar kupny to zostaje postawić rower przy ścianie. Nie jeździć i tylko kontemplować Po co używać coś , czego nie można zastąpić
proxx Napisano 6 Lutego 2008 Autor Napisano 6 Lutego 2008 @kuczy tak właśnie poszedłem po rozum do głowy i doszedłem do tego samego wniosku. kupiłem za piątala złotą spinkę srama, nawet znośna cena i pierwszy komponent srama w rowerze @Maki hmm akurat jak dla mnie to nie argument. czym może różnić się smar konserwujący od nie-konserwującego?
Biera Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 przeznaczeniem smar konserwujący ma się trzymać wieki i nie pozwolić zardzewieć/utlenić się smar niekonserwujący (FL) ma smarować i wytrzymywać tarcie, nie brudzić się, nie ulatniać pod wpływem warunków atmo itd itp.
proxx Napisano 6 Lutego 2008 Autor Napisano 6 Lutego 2008 czyli Twoim zdaniem powinno się ten standardowy zmyć? ps. ej stary zaraz połowa lutego, zdejm tą czapkę
Biera Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 hehe nie kwestionuje właściwości smarów z łańcuchów. Po prostu taka jest różnica między smarem przeznaczonym do przechowywania elementów, a smarem do pracy napędu:P luty, lutym a tu sesja mnie nawiedziła:P (w sumie to już dawno po sesji ale zaliczenia jeszcze) może w weekend?
proxx Napisano 7 Lutego 2008 Autor Napisano 7 Lutego 2008 nie no spoko ja po prostu spytałem o Twoje zdanie ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.