Skocz do zawartości

[smar] standardowy na łańcuchu Shimano XTR


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witajcie.

na łańcuchu Shimano XTR od nowości jest smar (nie wiem jak z innymi, XTR to był mój pierwszy box). niedługo zmieniam łańcuch, na drugiego XTR'a i w związku z tym mam pytanie:

 

jak, z własnych doświadczeń, ocenianie to mazidło, które jest? jak dla mnie łapie mnóstwo syfiastego syfu. zastanawiam się nawet, czy po prostu od razu nie dać do benzyny i nasmarować po swojemu, olejowo-ceramicznym.

 

warto? nie warto?

  • Mod Team
Napisano

To normalne,

sporo osób właśnie wyciera łańcuch od razu benzyną,

aby to coś zmyć. ;)

 

W moim przypadku było tak:

Mam już drugi łańcuch Sram PC-48 ani jednego nie czyściłem na początku benzyną ani nic takiego.

Pierwszy, który miałem łapał syf, a drugi nic a nic.

 

Od czego to zależy,

skoro łańcuchy są takie same? :mellow:

Napisano

Znam to z piast, z przedniej przerzutki. Piasta ( Deore 510 ) po tygodniu cała w czarnej mazi ( potwornie ten smar łapie brud - jakby specjalnie tam był ). Korpus zwłaszcza :mellow: Głupota ten smar ...... Nie o to chodzi, że mają dać suchą jak pieprz część. To, że coś dają - doceniam. Ale chyba należy się coś więcej aniżeli "mazidło". Pojeździc trochę może po suchym ( 30 km po mieście ), wytrzeć i dać swój odpowiedni smar. Pozdrawiam !

 

P.S. Może zależy od tego, jaka partia i czego stoi w beczkach na fabryce ;)

Napisano

Mi się wydaje że to jest bardziej po to żeby zabezpieczyć łańcuch jak leży 2 lata w magazynie... (na każdym łańcuchu jaki miałem było takie mazidło).

 

W każdym razie pierwsze co robię z nowym łańcuchem przed założeniem to kąpiel w benzynie a potem finish line :mellow:

Napisano

a ja niestety zaluje ze nie mozna go kupic luzem - bardzo mi odpowiada. nie rozumiem jakim cudem az tak wam lapie brud. na zadnym smarze do lancucha nie przejezdzam tyle ile na tym - nawet 300 km. finish line czerwony i zielony sie przy nim chowaja. zazwyczaj zamieniam naped na nowy po zimie gdy warunki jezdne stają sie sensowne - i nie narzekam z jego powodu ani na wiosenne bloto ani na inne problemy.

Napisano

Mi się ten seryjny smar akurat podobał, uważam że wymiata. W przeciwieństwie np. do finish line'a, który jak go porównać z rohloffem to odpada. Seryjny od rohloffa też lepszy.

Napisano

smar ten znajduje sie na wszystkich nowych lancuchach shimano. ja go bardzo lubie. po przejechaniu takiego samego dystansu na FL czerwonym kaseta jest brudniejsza niz po firmowych shimano. o zielonym to juz w

ogole nie mowie.

Napisano

Może łańcuchy wam łapią syf bo mają na sobie kąpiel smarową. Wiadomo, że po nasmarowaniu trzeba łańcuch wytrzeć do sucha i po jakimś czasie jazdy, te czynność powtórzyć.

A co do smaru to polecam Vexol, olej do pił łańcuchowych. Cena kilka złotych za litr. Finish Line przegrywa w przedbiegach z tym cudem.

Napisano

Ze spinkami po sporym przebiegu i smarami na łańcuchu (SRAM) nie miałem kłopotu ;) W sramie wystarczy go wytrzeć z wierzchui sprawdza się genialnie.

Napisano
co by nie zakładać nowego tematu: myślicie, że stara spinka da radę do nowego łańcucha? spinka ma ~1kkm.

 

No jasne, że da radę. Ja tych spinek trochę mam i ani jedna nowa, zakładane do nowych i starych łańcuchów, przebiegi dużo większe.

I bardzo lubię smary na nowych łańcuchach :)

Napisano

A ile zaoszczędzisz na nie-kupowaniu spinki? 2,5-5zł? To żaden majątek, więc lepiej wziąć nową, a tą starą przeznaczyć na 'awaryjną' :)

Napisano

mi także bardzo odpowiada seryjny smar... ostatnio kupiłem łańcuch sram, przed założenie wytarłem trochę nadmiar i pięknie ładnie

 

seryjny smar bardzo dobrze daje rade i elegancko napęd pracuje... jak dla mnie to żaden kupowany nie jest lepszy

 

p.s: serio nie da sie jego gdzieś kupić luzem??

Napisano

Ten smar to smar konserwujący. Go powinno się zmywać obrazu po kupnie nowego łańcucha. Ja tak zawsze czynie.

Napisano

Powinno się? Co to za teorie wymyślasz?

Nie od dziś wiadomo, że fabrycznemu nasmarowaniu łańcucha niewiele może dorównać. Jak już ktoś napisał, starcza na bardzo dlugo. A że łapie syf... najlepiej wytrzeć go na sucho z zewnątrz, będzie trochę lepiej.

Napisano

Te seryjne smary są genialne (opinia zapalonego użytkownika SRAMa). Na początku nie wiedziałem za bardzo z czym to się je, ale jak założyłem to cud, miód i orzeszki. Mi w ogóle nie łapał syfu, nastukałem na nim masę kilosów a łańcuch pracował świetnie.

Napisano

Skoro ten smar konserwujący jest taki rewelacyjny, a nie można go kupić, dodatkowo zaś jest tak wspaniały, że nie dorówna mu żaden smar kupny to zostaje postawić rower przy ścianie. Nie jeździć i tylko kontemplować :ermm: Po co używać coś , czego nie można zastąpić :)

Napisano

@kuczy

tak właśnie poszedłem po rozum do głowy i doszedłem do tego samego wniosku. kupiłem za piątala złotą spinkę srama, nawet znośna cena i pierwszy komponent srama w rowerze :)

 

@Maki

hmm akurat jak dla mnie to nie argument. czym może różnić się smar konserwujący od nie-konserwującego? :ermm:

Napisano

przeznaczeniem

smar konserwujący ma się trzymać wieki i nie pozwolić zardzewieć/utlenić się

smar niekonserwujący (FL) ma smarować i wytrzymywać tarcie, nie brudzić się, nie ulatniać pod wpływem warunków atmo itd itp.

Napisano

hehe nie kwestionuje właściwości smarów z łańcuchów. Po prostu taka jest różnica między smarem przeznaczonym do przechowywania elementów, a smarem do pracy napędu:P

 

luty, lutym a tu sesja mnie nawiedziła:P (w sumie to już dawno po sesji ale zaliczenia jeszcze) może w weekend?:D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...