MarcinGoluch Napisano 2 Lutego 2008 Napisano 2 Lutego 2008 Witam! Dopadła mnie mała awaria w nowym Suntorze Epicon LOD. A mianowicie przy maksymalnym wkręceniu pompki i przez to maksymalnym wcisnieciu igły zaworka owa igła po odkręceniu pompki się blokuje i nie zamyka zawora. Po ponownym wciśnieciu iglicy ona odskakuje i zawór się zamyka jednak nie ma możliwości utrzymania przez to ciśnienia w tłumiku. Przy dokręcęniu pompki na dwa obroty przed max nie ma problemu z uzyskaniem odpowiedniego ciśnienia i zablokowaniem zaworu przez iglice. Czy ktoś się spotkał z taką przypadłością? czy to jest faktycznie awaria czy jakiś system zastosowany w suntourze? A może mój SKS nie obsłuży tego zaworu bo za bardzo wciska iglice? Z góry wielkie dzieki za spostrzeżenia! Pozdrawiam! Marcin
ulvgar Napisano 2 Lutego 2008 Napisano 2 Lutego 2008 Używałem SR Axon S-RL i takich problemów nie miałem. Mozę to się tyczy Epiconów albo to pojedynczy przypadek. Pompowałem różnymi pompkami i takich problemów nie zauważyłem.
uchmanek Napisano 2 Lutego 2008 Napisano 2 Lutego 2008 zawor samochodowy? BTW: "...nie ma możliwości utrzymania przez to ciśnienia w tłumiku." on ma tlumienie powietrzne?
bartekgib Napisano 2 Lutego 2008 Napisano 2 Lutego 2008 Adaś - http://www.allegro.pl/item301726073_sr_sun...uper_cena_.html "Amortyzacja : Sprężyna pneumatyczna " Pozdrawiam !
uchmanek Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 sprezyna to medium sciskane, ja sie pytalem o element tlumiacy.
Paviarotti Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 Za tłumienie odpowiada zamknięty tłumik olejowy.
bartekgib Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 Przepraszam. Moje niedopatrzenie. Pozdrawiam ! P.S. Ale przynajmniej mamy pierwszy test tego amorka w dziale "Testy"
uchmanek Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 Za tłumienie odpowiada zamknięty tłumik olejowy. wiem, tak zazwyczaj robie sr. moja pytanie bylo skierowane do autora: po co probuje pompowac tlumik i jeszcze dziwi sie, ze nie trzeyma cisnienia...
MarcinGoluch Napisano 3 Lutego 2008 Autor Napisano 3 Lutego 2008 Czy to nie jest tak ze mówimy tłumik "tylko" w odniesieniu do tłumienia odbicia a powinnismy w obie strony. Przecież kwestia "dobicia" to też tłumienie nierówności.
uchmanek Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 oczywiscie, ze tak. niewazne czy powrot czy kompresja, jedno i drugie moze byc tlumione. chodzi o to, ze wiekszosc widelcow (w tym wg. producenta epicon) jest tlumionych olejowo, a nie powietrznie.
radomir82 Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 Wracając do sedna tematu proponuje wymienić ten zaworek (na 99% jest to zaworek samochodowy) i będzie po kłopocie.
MarcinGoluch Napisano 3 Lutego 2008 Autor Napisano 3 Lutego 2008 Tak jest to zaworek samochodowy. Orietujecie sie jaki będzie koszt wymiany takiego zaworka w serwisie? Czy trzeba wykręcic cały korek czy zawór jest wykręcany od góry? Proponowano mi wymiane u wulkanizatora ale jakos nei do końca mnie to przekonuje .
MrJ Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 Najprościej będzie sprawdzić, czy pasuje zaworek auto z... dętki! Wykręca się go takim malutkim kluczykiem (czasami można za dosłownie złotówkę kupić takowy służący jako kaperka do zaworu) i tak samo wkręca - jeśli tak, koszt wymiany = koszt kluczyka (1 PLN??? ), bo stara dętka z zaworkiem auto powinna się bez problemu znaleźć (ja mam w zapasie chyba ze cztery zaworki ) A może coś się blokuje, bo do środka wlazł syf? Psiknąź jakimś spamer w sprayu i sprawdzić? A nóż widelec może pomoże?
uchmanek Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 no wlasnie. skoro zawor jest auto, to proponuje wymienic wklad. jesli nie pomoze to odeslac do serwisu.
MarcinGoluch Napisano 3 Lutego 2008 Autor Napisano 3 Lutego 2008 Oki szanowni Państwo temat uważam za częściowo rozwiązany. Testowałem dzisiaj zawór z pompka RockShoxa i na 10 podłączeń za każdym razem szpilka zaworka odbijała. Różnica w podłaczeniu Rockshoxa polega na tym że łapie ona ciśnienie z widelca dopiero w ostatniej chwili przy dokręceniu. Dokładnie wygląda to tak, że pokazuje ciśnienie i ruszymy jeszcze max pół obrotu nakrętką. W SKSie spokojnie były to 3obroty. Jednak system podwójnego podłączenia w rockshoxu mimo głębszego wciśnięcia szpilki powoduje znacznie mniejsze straty ciśnienia przy odłączaniu. Na chwile obecna z zaworem nie będzie nic robione aż do czasu pierwszego serwisu. Za chwile kolejna część historii w dziale testy . Pozdrawiam! Marcin
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.