Skocz do zawartości

[amortyzator]Blokujący się zawór w Suntorze


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Dopadła mnie mała awaria w nowym Suntorze Epicon LOD. A mianowicie przy maksymalnym wkręceniu pompki i przez to maksymalnym wcisnieciu igły zaworka owa igła po odkręceniu pompki się blokuje i nie zamyka zawora. Po ponownym wciśnieciu iglicy ona odskakuje i zawór się zamyka jednak nie ma możliwości utrzymania przez to ciśnienia w tłumiku.

Przy dokręcęniu pompki na dwa obroty przed max nie ma problemu z uzyskaniem odpowiedniego ciśnienia i zablokowaniem zaworu przez iglice.

 

Czy ktoś się spotkał z taką przypadłością? czy to jest faktycznie awaria czy jakiś system zastosowany w suntourze? A może mój SKS nie obsłuży tego zaworu bo za bardzo wciska iglice?

 

Z góry wielkie dzieki za spostrzeżenia!

 

Pozdrawiam!

Marcin

Napisano

Używałem SR Axon S-RL i takich problemów nie miałem. Mozę to się tyczy Epiconów albo to pojedynczy przypadek. Pompowałem różnymi pompkami i takich problemów nie zauważyłem.

Napisano
Za tłumienie odpowiada zamknięty tłumik olejowy.

 

wiem, tak zazwyczaj robie sr. moja pytanie bylo skierowane do autora: po co probuje pompowac tlumik i jeszcze dziwi sie, ze nie trzeyma cisnienia...

Napisano

oczywiscie, ze tak. niewazne czy powrot czy kompresja, jedno i drugie moze byc tlumione. chodzi o to, ze wiekszosc widelcow (w tym wg. producenta epicon) jest tlumionych olejowo, a nie powietrznie.

Napisano

Tak jest to zaworek samochodowy. Orietujecie sie jaki będzie koszt wymiany takiego zaworka w serwisie? Czy trzeba wykręcic cały korek czy zawór jest wykręcany od góry?

Proponowano mi wymiane u wulkanizatora ale jakos nei do końca mnie to przekonuje :thumbsup:.

Napisano

Najprościej będzie sprawdzić, czy pasuje zaworek auto z... dętki! Wykręca się go takim malutkim kluczykiem (czasami można za dosłownie złotówkę kupić takowy służący jako kaperka do zaworu) i tak samo wkręca - jeśli tak, koszt wymiany = koszt kluczyka (1 PLN??? B) ), bo stara dętka z zaworkiem auto powinna się bez problemu znaleźć (ja mam w zapasie chyba ze cztery zaworki :) )

 

A może coś się blokuje, bo do środka wlazł syf? Psiknąź jakimś spamer w sprayu i sprawdzić? A nóż widelec może pomoże? :thumbsup:

Napisano

Oki szanowni Państwo temat uważam za częściowo rozwiązany. Testowałem dzisiaj zawór z pompka RockShoxa i na 10 podłączeń za każdym razem szpilka zaworka odbijała.

Różnica w podłaczeniu Rockshoxa polega na tym że łapie ona ciśnienie z widelca dopiero w ostatniej chwili przy dokręceniu. Dokładnie wygląda to tak, że pokazuje ciśnienie i ruszymy jeszcze max pół obrotu nakrętką. W SKSie spokojnie były to 3obroty. Jednak system podwójnego podłączenia w rockshoxu mimo głębszego wciśnięcia szpilki powoduje znacznie mniejsze straty ciśnienia przy odłączaniu.

 

Na chwile obecna z zaworem nie będzie nic robione aż do czasu pierwszego serwisu.

Za chwile kolejna część historii w dziale testy :w00t:.

 

Pozdrawiam!

Marcin

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...