moojmisiu Napisano 10 Sierpnia 2010 Napisano 10 Sierpnia 2010 (edytowane) Tak, wnętrzności są takie same i spokojnie możesz przestawić skok ze 100 na 80 mm. W odróżnieniu od wcześniejszych wersji - nie trzeba do tego podkładek dystansowych A o jeździe w zimie: Wtedy było jakieś dwadzieścia stopniu mrozu, rower na zewnątrz był jakieś półtorej godziny i amortyzator wykorzystywał w granicach 40% skoku. Edytowane 10 Sierpnia 2010 przez moojmisiu
lysy35 Napisano 10 Sierpnia 2010 Napisano 10 Sierpnia 2010 Pytam bo chciałem kupić epicona do roweru którym będę jezdził pózna jesień i zima. Moojmisiu nic w nim nie strzeliło?
ktone Napisano 24 Sierpnia 2010 Napisano 24 Sierpnia 2010 durnykot - pytanie do Ciebie, bo czytając inne tematy wiem, że masz pojęcie - jak odróżnić Epicona SF8 od SF9? Czy tak naprawdę w praktyce różni się Epicon od Axona? Jak odróżnić Axona 2010 od poprzednich modeli i czy model 2010 występuje z piwotami?
moojmisiu Napisano 24 Sierpnia 2010 Napisano 24 Sierpnia 2010 @lysy35 - amor cały czas ma się dobrze @ktone - podstawowa i najłatwiej zauważalna różnica - kolor anody na goleniach, do góry, na obrazku masz golenie z SF9, SF7 miał golenie czarne. Axon ma pustą w środku koronę, inny tłumik i jest jakieś 100 gram lżejszy.
Mod Team durnykot Napisano 24 Sierpnia 2010 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2010 Moojmisiu mnie wyprzedził. Dodam tylko ,że Axon 2010 ma pivoty jako opcję tylko dla modelu RLD ( jako jedyny ma czarne golenie wewnętrzne). Biorąc pod uwagę stosunek cena/jakość kupiłbym Epicona.
ktone Napisano 25 Sierpnia 2010 Napisano 25 Sierpnia 2010 Inny tłumik - lepszy? Przeznaczenie amorka to maratony pod lekką osobę. Czy Axon z poniższego linka to model 2010? Widziałem na allegro wersję E-LD z innymi naklejkami. http://centrumrowerowe.pl/006193/SUNTOUR-Axon_Rld_bialy_z_manetka_disc_v-brake_regulacja_odbicicia/Produkt.aspx
blair7 Napisano 25 Sierpnia 2010 Napisano 25 Sierpnia 2010 (edytowane) Nie wiem jak sprawa wygląda w Epiconie, ale posiadam Raidona i pod moją wagę 78 kg pompuję 70 PSI. Według tego ty powinieneś mieć około 60-65 PSI. P.S. SAG mam odpowiedni, a amortyzator jest daleki do dobicia. Skoro piszesz ze amor jest daleki do dobicia, czyli nie wykozystujesz calego jego skoku,wniosek jest taki, ze jesli nie wykozystujesz calego skoku amora, - masz zle ustawiony SAG Edytowane 25 Sierpnia 2010 przez blair7
ugupu Napisano 27 Października 2010 Napisano 27 Października 2010 Ja pod 120 kg pompuję Epicona na 105 PSI i po ostrej jeździe w lesie po korzeniach opaskę na ladze mam około 1.5 od dobicia.
dymekk Napisano 11 Listopada 2010 Napisano 11 Listopada 2010 A czym różni się wersja lod od rld? tylko tym, że wersja rld ma manetkę blokady skoku?
swierzak1 Napisano 12 Listopada 2010 Napisano 12 Listopada 2010 A czym różni się wersja lod od rld? tylko tym, że wersja rld ma manetkę blokady skoku? Tak RLD to blokada skoku na manetce. LOD to blokada na koronie widelca
afly Napisano 14 Stycznia 2011 Napisano 14 Stycznia 2011 Czy w Epiconie można kasować luzy? Jaki jest tego koszt? W sieci nie znalazłem żadnych informacji oprócz tego, że w tanich amortyzatorach ta operacja jest nieopłacalna, oraz wiem że chodzi chyba o slizgi
Andrew Napisano 15 Stycznia 2011 Napisano 15 Stycznia 2011 Można wymienić ślizgi lub całe golenie dolne ze ślizgami i uszczelkami. Dzwoń do Eurobike.
ugupu Napisano 17 Lutego 2011 Napisano 17 Lutego 2011 Jaki, i w jakiej ilości, olej trzeba zapodać na uszczelki olejowe (oil wipers) w Epiconie?
Mod Team durnykot Napisano 17 Lutego 2011 Mod Team Napisano 17 Lutego 2011 Na przykład przekładniowy 80W, może być olej do amorków. 10 ml na stronę powinno wystarczyć. Jeśli dasz 15 ml też się nic nie stanie. Generalnie ważne jest aby je dobrze nasączyć na całym obwodzie.
Szparek82 Napisano 17 Lutego 2011 Napisano 17 Lutego 2011 Ja ładowałem taki sam jak do tłumika - motul 5w fork oil. Ile? Tak dużo, aż więcej nie chciały wchlonąć
dejtrejder Napisano 14 Kwietnia 2011 Napisano 14 Kwietnia 2011 Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum. Planuje właśnie zakupić EPICONA RLD o skoku 100 mm i w związku z tym mam pytanko: jaka jest długość od osi piasty do początku rury sterowej?
dejtrejder Napisano 14 Kwietnia 2011 Napisano 14 Kwietnia 2011 Hmmm....mam w tym momencie założony amortyzator suntour xct v2, który ma 46 cm. Przód roweru mi się podniesie o 2 cm po założeniu EPICONA? Będzie to w czymś przeszkadzać? Rozumiem, że trzeba obniżyć mostek podczas montażu o te 2 cm aby wyrównać? Hmmm....mam w tym momencie założony amortyzator suntour xct v2, który ma 46 cm (skok 80 mm). Przód roweru mi się podniesie o 2 cm po założeniu EPICONA? Będzie to w czymś przeszkadzać? Rozumiem, że trzeba obniżyć mostek podczas montażu o te 2 cm aby wyrównać? Mam dokładnie tego gianta: http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/mountain/3241/34584/ zrobiłem w nim spore modyfikacje i kolejnym krokiem jest montaż do niego właśnie EPICONA. Czy wystąpią jakieś problemy w połączeniu z tą ramą? Przepraszam ,nie posiadam możliwości edytowania tematów
Crazyk Napisano 15 Kwietnia 2011 Napisano 15 Kwietnia 2011 @dejtrejder, delikatnie się podwyższy, trochę inaczej może się jeździć. jednak zawsze w ciągu 10 minut możesz zmienić skok Epicona na 80mm, wtedy będzie tak jak dotychczas.
dejtrejder Napisano 24 Kwietnia 2011 Napisano 24 Kwietnia 2011 Crazyk, aby zmienić skok EPICONA trzeba dysponować imadłem oraz wybijakiem - jak widziałem na filmiku instruktażowym. Bez tego trudno to zrobić w 10 minut. Jestem ciekaw czy w wersji z 2011 roku zmiany skoku dokonuje się w identyczny sposób jak w wersjach poprzednich? Czym się konkretnie różni wersja 2010 RLD (piwoty) od 2011 RLD (piwoty)? Początkowe wrażenia: Epicon został zamontowany w czwartek. Był już ze mną trzy razy w ostrym terenie. Swoje ścieżki mam w okolicach Pierścienicy w Kielcach. Ważę obecnie 78 kg (waga idzie w dół – 4 kilo w tym miesiącu) i napompowałem go do ok 80-90 PSI. Takie ciśnienie wydaje się być właściwe dla mnie, lecz będę wkrótce testował nieco niższe. Na tą chwilę jestem zachwycony. Amortyzator pracuje świetnie. Tłumienie odbicia mam ustawione maksymalnie, na (-) więc na bruku też działa jak trzeba. Już przy pierwszej jeździe poczułem ulgę w rękach, które wcześniej robiły za amortyzator. Poprzednik - jak dobrze pisać o nim w czasie przeszłym o nazwie xct v2 amortyzatorem był, bowiem tylko z nazwy. W rzeczywistości zbędnym żelaznym balastem. Po założeniu Epicona...łał jaki mam lekki rower Jedyna rzecz, jaka mnie wkurzyła to montaż manetki. O ile manetka działa bezproblemowo to producent mógł pomyśleć o otwieranej obejmie jak w przypadku przedniej przerzutki. A tak musiałem tracić czas na zdejmowanie i ponowne zakładanie roga, gripa i manetki z kierownicy aby usadowić ustrojstwo na swoim miejscu.
happynetuser Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 W nowym Epiconie zmiana skoku jest identyczna. Niedawno miałem okazję zmieniać skok w moim Epiconie z rocznika 2011 wg tego poradnika (bazującego na modelu z 2009 roku) i wszystkie kroki przebiegały identycznie.
Damiano Napisano 28 Kwietnia 2011 Napisano 28 Kwietnia 2011 (edytowane) Serwis tego amora rzeczywiście jest bardzo prosty, a skok spokojnie można zmienić bez imadła i wybijaka, wystarczy trochę zaimprowizować i to bez szkody dla amora. A jeżeli chodzi o nawilżanie tych piankowych krążków - oil wipers - to aż 10 ml lejecie? Mi wydaje się to za dużo, ja je tylko wyciągam i zanużam w oleju przekładniowym, trochę ponaciskam żeby lepiej nasiąkły i koniec. Przy 10 ml olej chyba wylewałby się przez otwory dolnych śrub. Edytowane 29 Kwietnia 2011 przez durnykot ortografia. Błąd wyróżniony na czerwono
dejtrejder Napisano 5 Maja 2011 Napisano 5 Maja 2011 Czas poskarżyć się trochę na dystrybutora/producenta EPICONA. W swoim EPICONIE RLD popsułem gwint w elemencie mocującym linkę w mechanizmie przy goleni. Element ten w schemacie widnieje pod nazwą 16d. To małe gówienko będzie mnie kosztowało 50 zł! Natomiast cały mechanizm (bez manetki i linki) 150 zł! W miarę przystępną (na tle konkurencji) cenę amorka rekompensują sobie jak widać cholernie drogimi częściami zamiennymi. Wina niby moja bo przymocowując linkę w mechanizmie dokręciłem to dosyć mocno aż gwint wyskoczył na zewnątrz. Z drugiej strony przyzwyczajony jestem do mocnego dokręcania śrub mocujących linki w przerzutce oraz hamulcach v-brakee. Tyle, że tam śruby są metalowe i mocne. Natomiast Suntour zastosował w EPICONIE element aluminiowy. A więc miękkie g.... w miejscu, w którym go być nie powinno. Może jednak powinienem ze względu na to zgłosić reklamację? Na dodatek nie dostałem instrukcji obsługi, w której powinno być napisane z jaką siłą dokręcać ten aluminiowy szit by nie zerwać gwintu i zarazem linka się mocno trzymała. Miał ktoś podobny przypadek? Swoją drogą lepiej kupić wersję LOD - tam nie ma się co popsuć.
miskov17 Napisano 9 Maja 2011 Napisano 9 Maja 2011 A co chcesz reklamować? Ochłodnij trochę, nie ma kogo obwiniać tylko siebie za nieumiejętne zepsucie gwintu tym bardziej, że "przyzwyczajony jestem do mocnego dokręcania śrub...". I nie rozumiem po co Ci instrukcja z dopuszczalnymi siłami, skoro nie używasz klucza dynamometrycznego. Może i zastosowanie aluminium jest hmm kontrowersyjne, ale nie jesteś wykwalifikowanym mechanikiem rowerowym i grzebiąc/montując w amorku robisz to na własną rękę.
adii22 Napisano 9 Maja 2011 Napisano 9 Maja 2011 (edytowane) Dobra, reasumując - nie chce mi sie całego tematu przeglądać, więc może ktoś, kto używa Epicona, najlepiej w wersji RLD, rocznikowo z okolic 2009 roku, odpowiedzieć mi na kilka pytań? 1. Jak wygląda kwestia trwałości - czytajcie czy pojawiają się luzy i jak szybko? 2. Wybieranie małych nierówności przy takim ciśnieniu, przy jakim wybiera prawidłowo średnie? 3. Płynność pracy - jak to wygląda? Skokowo czy płynnie? 4. Używany byłby do XC, maratonu, czasami dość bardzo amatorskie czochranie się po górach (w granicach możliwości swoich i sprzętu) - nie zaszkodzi mu to? 5. Manetka - jak z jakością wykonania, ergonomią i działaniem? 6. Ogólnie jak wypada jego jakość wykonania? Dodam, że ważę ok. 62kg, rama to Level A2 Edytowane 9 Maja 2011 przez adii22
Rekomendowane odpowiedzi