kielbasa96 Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Witam, czy gdy sie posiada darta 3 z 2009 waze 73 kg nie odczuwam zeby amortyzatir byl twardy jest sens zmiany np na epicona lub tore.? jak sie ma tora do epicona? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 16 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Jest bo dart jako tako nie ma regulacji twardosci sprezyny, a w epiconie badz w tora, mozesz sobie ustawic powietrzna sprezyne jak ci pasi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kielbasa96 Napisano 16 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 HMM musze sie zastanowic i w darcie mam regulacje twardosci i szybkosci powroty zolw> krolik. i mam tez + i -. TO co lepsze pod 73 lg Tora 318 solo air albo u-turn czy epicon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rybka33 Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 Trudne pytanie... W zasadzie to wygląda tak że bierzesz amorek który bardziej Ci się podoba wizualnie Chyba że jeździsz w górach, to lepsza będzie Tora, bo(podobno-więc do mojego postu podchodź z dystansem) ona lepiej pracuje na powtarzających się, szybkich przeszkodach, typu korzenie. Jeśli faktycznie wybrałbyś torę, to tylko 318, albo race. Zastanów się jeszcze czy zależy Ci na wadzę, bo Tora jest cięższa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Rybka33- tu się akurat - na bazie własnych doświadczeń- nie zgodzę, a nawet śmiem twierdzić,że jest odwrotnie. Ale co tam, grono wyznawców RS jest tak liczne, że niebezpiecznie jest takie teorie w świat puszczać. Jednak wydaje mi się,że lepiej pisać o spradzonych wiadomościach popartych własną praktyką- posty typu "podobno" tylko zakłócają rzeczywistość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Trudne pytanie... W zasadzie to wygląda tak że bierzesz amorek który bardziej Ci się podoba wizualnie Chyba że jeździsz w górach, to lepsza będzie Tora, bo(podobno-więc do mojego postu podchodź z dystansem) ona lepiej pracuje na powtarzających się, szybkich przeszkodach, typu korzenie. Jeśli faktycznie wybrałbyś torę, to tylko 318, albo race. Zastanów się jeszcze czy zależy Ci na wadzę, bo Tora jest cięższa. Nie zgodze sie z twierdzeniem ze epicon zle wybirea powtarzajace sie nierownosci, wszystko zalezy od tego jak ustawisz tlumienie powrotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 .....podobno-więc do mojego postu podchodź z dystansem.... Odpowiedzi w stylu "Słyszałem, lub mam kumpla ,który ma kolegę, który słyszał od gościa,że...." Będę tępił Jak nie masz nic do powiedzenia to MILCZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laiq Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 czy wersja Epicona RLD 2010 ma już regulację tłumienia powrotu? Bo z informacji na http://www.srsuntour-cycling.com/SID=sia75a56d6aff4a763e19ee81043dfc8/index.php?screen=sh.product_series&tnid=2554 wynika, że chyba ma, jeżeli regulacja tłumienia powrotu to "rebound adjust" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 14 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 RL oznacza manetkę blokady skoku, D natomiast regulację tłumienia. Tak więc ma na 100%. Z resztą nie przypominam sobie wersji Epicona bez regulacji tłumienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laiq Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 RL oznacza manetkę blokady skoku, D natomiast regulację tłumienia. Tak więc ma na 100%. Z resztą nie przypominam sobie wersji Epicona bez regulacji tłumienia. Po przeczytaniu tego testu i innych opinii w internecie nt. tego widelca jestem zdecydowany go zakupić. Mam jednak problem z wyborem konkretnego modelu, mianowicie zastanawiam się między: - Epiconem RL http://allegro.pl/item854716528_suntour_epicon_rl_100mm_blokada_manetka_2009.html - a Epiconem LOD http://allegro.pl/item858523020_suntour_epicon_lod_100mm_blokada_model_2009_piwoty.html Wagowo wypadają tak samo, jednakże RL ma blokadę z manetki, ale za to nie ma regulacji tłumienia powrotu i teraz moje pytanie: ok, czyli z powyższych postów wynika, że wersja RL ma blokadę na manetce (bez regulacji tłumienia powrotu), a wersja RLD blokadę na manetce i regulację tłumienia powrotu. A o co chodzi z tym, że amortyzator ma skok 100/120mm? Jak miałem wcześniej amorek 100mm, to jak wszadzę Epicona 100/120mm to będzie tak sama długość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 W Epiconie możesz zmienić skok przez dodanie lub wyjęcie specjalnego dystansu ( wersja 2008 ) lib przełożenie trzpienia pod sprężyną negatywną ( od 2009 ). Filmik jak to zrobić jest na stronie Suntoura. Oczywiście zwiększa się wysokość amorka. Wyjątkiem jest wersja XC TAD , w której skok zmieniasz za pomoca manetki. Bogus- jednak są wersje Epicona bez regulacji tłumienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 14 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 W takim razie muszę się doszkolić w tej kwestii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 RL oznacza manetkę blokady skoku, D natomiast regulację tłumienia. Tak więc ma na 100%. Z resztą nie przypominam sobie wersji Epicona bez regulacji tłumienia. To albo masz kiepska pamiec, albo malo widziales, bo sa takie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 14 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 blair7 spokojnie już wszystko się wyjaśniło. Stare modele były też bez regulacji tłumienia, natomiast nowe są już tylko z tą regulacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sheva87 Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Witam, zakupilem sobie Epicona LOD (2009) i jest to moj pierwszy amortyzator powietrzny i patrzac na to ze mialem XCM'a to mozna powiedziec ze pierwszy w ogole Nie mam do niego pompki i w najblizszym czasie moze byc problem z jej zakupem bo na rower poszlo pelno kasy i na cos musialo braknac, wiec chciałbym napompowac go w sklepie mniej wiecej pod moja wage a wiadomo ze nie ma co dmuchac wedlug ustawien producenta. Jezeli waze ok 70-73 w sezonie pewnie troch mniej ale to nie istotne to ile PSI powinienem zapompowac zeby poki co mniej wiecej bylo to dopasowane pod moja wage ? 80 czy 70 a moze wiecej lub mniej ?? Prosze o jakiekolwiek sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szparek82 Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 (edytowane) zastosuj się do TEGO Obejrzyj filmik Proper SAG Edytowane 18 Marca 2010 przez Szparek82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 Nie wiem jak sprawa wygląda w Epiconie, ale posiadam Raidona i pod moją wagę 78 kg pompuję 70 PSI. Według tego ty powinieneś mieć około 60-65 PSI. P.S. SAG mam odpowiedni, a amortyzator jest daleki do dobicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
100kg Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Nie mam do niego pompki i w najblizszym czasie moze byc problem z jej zakupem A mnie się udało nabić amorek najtańszą pompką z decathlonu Idealnie pasuje do zaworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmkaczor Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 Widzę w innych tematach, że ludzie kupowali te amorki po ok. 400 zł w zeszłym roku. W tym momencie średnia cena oscyluje wokół 600 zł, czy w zeszłym roku w analogicznym okresie czasu cena była równie wysoka i czy można się spodziewać przecen (trzymają mnie piwoty), jeśli tak, to kiedy mniej więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 9 Czerwca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Na pewno nie teraz kiedy ludzie zaczynają wyciągać rowery lub myślą o kupnie czegoś nowego do swojego sprzętu zastanego po zimie. Myślę, że pierwsze spadki cen odnotujemy w drugiej połowie sierpnia a na pewno we wrześniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktone Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Cześć, szukam amorka dla dziewczyny (jakieś 53kg) - obecnie jeździ na XCR, ale amortyzator szybko przestał wystarczać Myślałem nad używanym R7, 80mm skoku dodatkowo ciut zmieniłoby geometrię roweru, 100mm XCR przy ramie 17' (Kellys) to chyba ciut za dużo. Rozważam też Epicona - jak ocenicie czułość tego amortyzatora przy obciążeniu wspomnianymi 53kg? Oczywiście komorę powietrzną pompujemy pod wagę, ale jak pracuje tłumienie? Jeżdżę na Torze 318 Solo Air i zależałoby mi na podobnej, jak nie lepszej pracy. Może jednak szukać R7? Zastanawiam się tylko ile warte jest tłumienie SPV, absolut ciężko znaleźć w cenie poniżej 800pln. Będziemy wdzięczni za rady:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Jeżeli kupujesz w cenie poniżej 800zł to nie dorwiesz R7.. Chyba, że jakaś używka (zmęczona). Mam jakiś czas Epicona LOD 2010 i dzielnie się spisuje. Waga około 60kg, czyli nie dużo więcej. Spokojnie możesz go ustawić pod prawie każdą wagę - w końcu to amor powietrzny.. :)Za tą cenę wydaje mi się, że nic lepszego nie znajdziesz. Od Tory 318 praca powinna być porównywalna lub lepsza. A poza tym Epicon jest 400-500g lżejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktone Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Dodatkowe pytanie: na stronie producenta podane jest, że Epicon RLD występuje w wersjach 80, 100 i 120mm. Oglądałem film instruktażowy, jak zmienić skok i zastanawiam się, czy w wersji 100mm można zmienić skok na 80mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy35 Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Mam pytanie do użytkowników jak epicon sie sprawdza w zimie? Chodzi mi o przejażdżki przy - 10 około 2 godzin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweu Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Sprawdzałem przy -15 stopniach - po około 2 minutach prawie przestaje się uginać :/ (olej w tłumiku miałem jeszcze oryginalny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi