19MICHELIN93 Napisano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 Jestem początkującym rowerzystą i nie miałem nigdy styczności z amortyzatorami powietrznymi. jednak mój XCR zepsuł się i chce kupić jakiś inny amorek do 500zł. Startuje w zawodach MTB czasem XC i waże 85 kg. Czy będzie on dla mnie dobry? I na czym polega dobicie amorka? Po ilu dobiciach jest możliwe ze amorek się zepsuje?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Jestem początkującym rowerzystą i nie miałem nigdy styczności z amortyzatorami powietrznymi. jednak mój XCR zepsuł się i chce kupić jakiś inny amorek do 500zł. Startuje w zawodach MTB czasem XC i waże 85 kg. Czy będzie on dla mnie dobry? I na czym polega dobicie amorka? Po ilu dobiciach jest możliwe ze amorek się zepsuje?? Będzie dobry- amorek powietrzny możesz dopasować do swojej wagi zmieniając ciśnienie w komorze powietrznej. Dobicie polega na osiągnięciu maksymalnego skoku amorka lub czasami jego przekroczeniu. Amorek może się zepsuć już po jednym dobiciu ( aczkolwiek nie jest to regułą)- raczej należy unikac takich sytuacji, dlatego ważne jest prawidłowe ustawienia SAGu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19MICHELIN93 Napisano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 A ten SAG to co to?? Może to oczywiste, ale ja sie nie znam:/ wiec wole zapytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweu Napisano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 SAG to ugięcie wstępne amortyzatora pod wpływem masy jeźdźca na "sucho". W zależności od skoku widelca i stylu jazdy powinien wynosić 10 do 20% wartości skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 SAG to ugięcie wstępne amortyzatora pod wpływem masy jeźdźca na "sucho". W zależności od skoku widelca i stylu jazdy powinien wynosić 10 do 20% wartości skoku. Od tej reguły są wyjątki -nie dotyczy to wszystkich amortyzatorów- ale Epicona tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19MICHELIN93 Napisano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 Aha. Dzieki wielkie za pomoc:) szerokości;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 Po przeczytaniu tego testu i innych opinii w internecie nt. tego widelca jestem zdecydowany go zakupić. Mam jednak problem z wyborem konkretnego modelu, mianowicie zastanawiam się między: - Epiconem RL http://allegro.pl/item854716528_suntour_epicon_rl_100mm_blokada_manetka_2009.html - a Epiconem LOD http://allegro.pl/item858523020_suntour_epicon_lod_100mm_blokada_model_2009_piwoty.html Wagowo wypadają tak samo, jednakże RL ma blokadę z manetki, ale za to nie ma regulacji tłumienia powrotu i teraz moje pytanie: Czy ta regulacja tłumienia powrotu jest niezbędna do dobrego ustawienia widelca pod siebie (ważę 73kg) czy można się bez tego obejść? Pozdrawiam. MarcinN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 26 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 Manetka jest Ci niezbędna? Po doświadczeniach z poprzednim Epiconem RL teraz bezapelacyjnie kupiłbym wersję LOD ( manetki użyłem może 10 razy ). Chyba ,że się ścigasz lub dużo podjeżdżasz na stojąco. Regulacja tłumienia jest, moim zdaniem, bardziej przydatna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 (edytowane) Nie wiem czy jest mi niezbędna w tym momencie mam 6 letniego suntoura do wymiany, który potrafi się ugiąć może z 1cm i oczywiście nie ma blokady, więc zmiana tak czy inaczej będzie kolosalna, ale chcę kupić widelec na dość długo więc chciałem mieć "full wypas" czyli z manetką. Chociaż z drugiej strony mieszkam w Warszawie(płasko) i nie biorę udziału w zawodach. Czy zmiana bez manetki jest jakoś uciążliwa? Czy trzeba się zatrzymywać, żeby ją włączyć, czy da radę "z jazdy"? P.S. Napisałeś, że kupiłbyś teraz bezapelacyjnie wersję LOD, czy to oznacza że coś jest nie tak z RL, lub są między nimi jakieś różnice nie uwzględnione w specyfikacjach? Edytowane 26 Grudnia 2009 przez MarcinN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 27 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 Blokadę na goleni możesz włączyć w dowolnym momencie- nie musisz się zatrzymywać. Kupiłbym LOD ponieważ tłumiki w RL pozostawiają nieco do życzenia- charakterystyka pracy tłumika w RL jest niezbyt dobrze dobrana,tłumienie jest za małe, czasami miałem wrażenie,jakby tłumika wogóle nie było. Dopiero zmiana oleju i wlanie większej niz była ilości poprawiło komfort jazdy. Chociaż dalej amorek nie jest zbyt czuły na małe nierówności. Jeżdżąc po płaskim i tak raczej manetki nie będziesz za często używał , regulacja tłumienia pozwoli Ci ustawić amorek dokładnie pod swoje potrzeby ( oprócz SAGu możesz ustawić szybkość, z jaką amorek wraca po ugięciu ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 regulacja tłumienia powrotu jest niezbędna do dobrego ustawienia widelca pod siebie (ważę 73kg) czy można się bez tego obejść? Pozdrawiam. Jest bardzo przydatna jak zaczniesz skakać albo jak zaczniesz szybciej jeździć po znacznych dziurach. Wszystkie amory z wyższej półki mają ustawienie tłumienia odbicia, a przy szybkich dziurach (nierównościach przejeżdżanych na szybko) ustawienie szybkości powrotu jest kluczowe. Tym bardziej jeśli masz bujany rower. No i jeśli za jakiś czas będziesz go chciał sprzedać to dostaniesz wyższą cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjSzyneczki Napisano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2009 A jaka jest różnica między epiconem DA a innymi ? chodzi tylko o rodzaj blokady ? DA niby tez ma regulacje tlumienia powrotu. A epicon DA jest dosyć tani http://www.allegro.pl/item854694477_nowy_ze_sklepu_suntour_epicon_air_skok_100_120.html tylko zastanawiam sie czy zmiana z darta 3 na epicona ma jakiś sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2009 Wielkie dzięki chłopaki, w takim razie zdecyduję się na Epicona LOD. @DjSzyneczki, DA ma golenie górne z innego materiału, przez co jest cięższy, w dodatku nie ma blokady, a także ma golenie anodowane na czarno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 28 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2009 Panowie, prawie wszystkie Epicony 2008 mają golenie ze stali Cr-Mo- wyjątkiem jest wersja XC TAD, która ma aluminiowe. Wersja DA ma tylko regulację tłumienia powrotu. Pomijam ,że gość z Allegro napisał bzdury- Epicony 2008 nie mają "teflonowanych" goleni- cokolwiek to znaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2009 Wybacz mój brak precyzji, odnosiłem się do nowszych modeli z bodaj 2009 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 29 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Wybaczam Chociaż będąc czepialskim od urodzenia pragnę zaznaczyć,że wszystkie Epicony 2009 mja golenie aluminiowe i nie ma wersji DA. Ale to drobnostka. Wazne,zeby się dobrze jeździło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjSzyneczki Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Czyli jeżeli komuś nie zależy na blokadzie może śmiało brać DA ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 31 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 Czyli jeżeli komuś nie zależy na blokadzie może śmiało brać DA ? W zasadzie tak, chociaż wg mnie idealnie jest zakupić LOD- chyba jest niewiele droższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 6 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Odświeżam temat. Chciałbym kupić ten amortyzator w wersji powietrznej(ważę 55kg) i teraz mam dylemat lepiej kupić ten amortyzator czy raidona też w wersji powietrznej. Chciałbym dodać, żę mój rower to Unibike Evolution. Z góry dziękuję za pomoc. Gugool Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 6 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Raidon to uboższa wersja Epicona. Tłumik starej konstrukcji , brak pierścieni olejowych ,no i jest cięższy. Poza tym gorzej pracuje- jest bardziej tępy, mniej czuły na mniejsze nierówności. Zdecydowanie Epicon- rada poparta praktyką i własnymi doświadczeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 7 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 (edytowane) a czy przy mojej wadze będzie się dobrze sprawował. Będę jeździł w xc i lekkim dh. Jeżeli nie proszę o inne propozycje do 600 zł Edytowane 7 Lutego 2010 przez gugool Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Waga akurat nie stanowi problemu- -odpowiednio pompujesz amorek i już. SAG w granicach 10-20%. Lekkie DH?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 7 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Może tak zaczynam swoją przygodę z dh. A Rock Shox Tora Sl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 7 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Ani rower ani amortyzatory nie nadają się do sportu znanego pod pojęciem downhill. Dla własnego zdrowia zapomnij o takim połączeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 7 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Dobra to odpuszczę sobie downhill i zostanie mi xc. Teraz ten amor będzie się do tego nadawał. Chciałbym też, aby tłumił wszelkie korzenie itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi