Skocz do zawartości

[Amortyzator]Suntour Epicon LOD


Rekomendowane odpowiedzi

Wolna kompresja ustawiona na minimum, blokada odpada, bo manetka jeszcze leży w kartoniku, tłumienie powrotu dla testu także ustawione na minimum.

Amortyzator słabo wybiera małe nierówności, na średnich i dużych działa dobrze.

Waga 60kg, 70 PSI, SAG jakieś 18%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Wymieniłem olej w tłumiku na motorex 5w, wlałem troche do dolnych goleni (ten 5w, nie miałem pod ręką innego) i nasączyłem olejem uszczelki. Pomogło, ale jak wsiadłem na rower tydzień później to już nie było tak dobrze, ale to może być kwestia niskiej temperatury albo po prostu trzeba inny olej wlać do dolnych goleni. Dodam, że ważę jakieś 69kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

 

 

Ten sezon muszę się przemęczyć.

Ja tam sie na nim nie męcze...ale może dlatego że nie chce aby "wybierał liście".

w 26" też mam epicona i tam zmieniłem olej w tłumiku na 5W oraz skok na 120...jest dużo czulszy na małych nierównościach... więc wszystkim tym którzy sa niezadowoloni to w pierwszej kolejności radzę zmianę oleju. Pamiętajcie tylko że nie kazdy 5W jest w rzeczywistości 5w ;) ale o tym jest już osobny temat o olejach

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie, chcialbym na dniach przeprowadzic pierwszy przeglad w epiconie xc. przejechalem na nim jakies 500km i chetnie zrobie to przed zbizajacym sie sezonem. planuje zakupic olej motorex 5w. mam kilka pytan:

 

1) czy gabki smarujace nasaczyc motorexem czy innym "smarowidlem"?

2) zalewac golenie ?

3) przesmarowac oringi komory powietrzej czy wlany olej bedzie je prawidlowo doszczelnial ?

4) motorex 5w czy inny ? :P

5) czy warto wykonac jeszcze jakies zabiegi ?

Edytowane przez domingez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cię

Z tego co opisujesz ze masz wersję XC to domyślam się ze masz kartridż 2 częściowy. Co do kartridża jak już go z amorka wyciągniesz to musisz ten główny czarny korek odkręcić. Stary olej wylejesz i wlewasz nowy. Fabrycznie jest tam olej 7.5W. 5W tez tam mozesz wlać Do tłoczka komory powietrznej to najlepiej gdybyś go zdemontował i dokładnie wyczyścić bo fabrycznie na tłoczek dają trochę smaru a najlepiej zalać tam 3-5ml oleju min. 80W - może być przekładniowy. Co do zalewania go olejem w dolnych lagach to uważaj gdyż od strony kartridża od środka masz uszczelnienie zaś od strony popychacza nie ma żadnego uszczelnienia i może ci później olej wyciekać. Gąbki olejowe nasączam olejem 15W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Hej, mam pewne pytanie. Posiadam Epicona RLD wersja 2011 i dzisiaj zauważyłem że amor nie ugina się do końca( nawet po spuszczeniu powietrza nie wchodziło ostatnie 3 cm). Wykreciłem tłumik, rozkręciłem go od dołu, wylałem cały olej, zalałem go z powrotem( także od dołu), skręciłem i wszystko działa normalnie( tłumienie jak i blokada dziłają bez zarzutu). Tu pojawia sie moje pytanie ponieważ czytałem że powinno się go nalewać od góry ale nie mogłem dojść jak się od tamtej strony dostać; czy wszystko na dłuższą metę będzie działać poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam pewne pytanie. Posiadam Epicona RLD wersja 2011 i dzisiaj zauważyłem że amor nie ugina się do końca( nawet po spuszczeniu powietrza nie wchodziło ostatnie 3 cm). Wykreciłem tłumik, rozkręciłem go od dołu, wylałem cały olej, zalałem go z powrotem( także od dołu), skręciłem i wszystko działa normalnie( tłumienie jak i blokada dziłają bez zarzutu). Tu pojawia sie moje pytanie ponieważ czytałem że powinno się go nalewać od góry ale nie mogłem dojść jak się od tamtej strony dostać; czy wszystko na dłuższą metę będzie działać poprawnie?

 

Jesli nie masz żadnych luzów na dolnych lagach to pomysl juz o zmianie kartridża na lepszy, np wersji RL-R lub RL-RC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...