Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

naprawdę mogę polecić. Fajny system zapobiegający utracie powietrza przy odczepianiu pompki itp. Na tę cenę nic lepszego nie znajdziesz raczej.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

czy brać tego xc? na pewno lepszy od sf11?

czemu taka różnica w cenie? miedzy x2 z tym xc skoro są podobne?

Edytowane przez szewka
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam.

Mam nielada problem z epiconem sf-11 LOD. Ostatnimi czasu zauważyłem a raczej uslyszłem stuki dobiegjace z amora podczas pokonywania malych nie równości typu krawęznik dziura. Na pierwszy rzut oka wyglądalo na luz na goleni ( wytarte tuleje ślizgowe lub górne golenie) Po rozebraniu okazała się że z goleniami i tulejami jest wszystko oki. Na tą chwile nie mam pojecia skąd te stuki mogą się wydobywać.

Moze ktoś z was już sie z tym spotkał ?

 

z góry dzięki :)

Napisano

Ja mialem identyczny problem, myslalem ze luz na prawej Goleni, Luzna tarcza przyczyna byl element ( nie wiem jak nazywa sie fachowo ) od blokady amortyzatora, ma on wejscie na malego imbusa i poprostu byl luzny, po dokreceniu problem znikl. Jesli ,zle wytlumaczylem powiem inaczej z pozycji na rowerze na lewej goleni mamy zaworek od powietrza a na prawej jest wlasnie ten element.

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Pokrętło od blokady odpada gdyż w moim modelu jest wciskane, co do tłumika po jego przykręceniu stuki się zmniejszyły. Dzisiaj rozbiore amora zobacze czy wszystko jest całe.

Napisano

 

 

czemu taka różnica w cenie? miedzy x2 z tym xc skoro są podobne?

W koncu tak zwykle robia producenci - nie tylko tej branzy. Roznica generacyjna, zmienia czy dodadza male "cóś" i wyjdzie, ze nawet jesli kosmetyczny, ale jednak tuning ;)

 

A w samym temacie - tu jest calkiem fajny artykulik o rodzince suntoura.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Czy problem z gubieniem pokrętła od tłumienia powrotu tyczy się też wersji x2 2013 czy to problem starszych roczników?

 

/wytapatalkowane z soli

Napisano

Przejechane 1500km i nic ani drgnie. Pokrętło w tym modelu jest mocowane inaczej niż w modelach poprzednich, także tlumik się nieco zmienił ;)

Napisano

W ogóle to mam tą pompkę beto z allegro, no i kurcze nie wiem jak napompować do 65 psi, bo jak do tylu napompuję to połowa schodzi podczas odkręcania tego zaworku przy pompce, nawet jeśli odkręcam go bardzo szybko to i tak duża część powietrza zdąży już uciec. Macie na to jakieś sposoby? Na razie napompowałem na 100, ale podejrzewam że zeszło do około 50-60...

Napisano

Jesli tak wykonasz czynności to nic nie ma prawa zejść.

1. Odkrecasz czerwony zaworek

2. Przykrecasz pompke

3. Przykrecasz czerwony zaworek

4. Pompujesz

5. Odkrecasz czerwony zaworek

6. Odkrecasz pompkę

  • 4 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Używam wersji x2 2013 już prawie miesiąc i trochę się zawiodłem, może to dlatego że nie potrafię go dobrze podregulowac pod moją wagę, albo jest to poprostu niemożliwe. Waze 61kg i obecnie mam nabite 70psi, mniej nie mogę, bo będę miał sag chyba 50 procentowy... Zresztą poniżej 65psi bodajże zmniejsza mu się skok. Ogólnie na 65-70psi przy ostrzejszym hamowaniu bardzo dużo nurkuje. O ustawieniu sagu 20% nie ma mowy bo byłby zdecydowanie za twardy. Samo 70psi mnie nie zadawala, przy szybszej jeździe w terenie ogólnie pracuje nie najgorzej ale płacąc 820zł spodziewałem się znacznie więcej po przesiadce z xcm. Jeśli chodzi o regulacje tlumienia powrotu to jakichś większych różnic nie zauważam na skrajnych wartościach. Mam ustawione po środku.

 

Ogólnie to szczerze mówiąc trochę żałuję. Podejrzewam że gdybym ważył więcej pewnie byłbym bardziej zadowolony, ale niestety z pewnych przyczyn nie jest to możliwe.

Edytowane przez Terrqge
Napisano

Słyszałem, że zalanie olejem pomaga w takiej sytuacji. Później możesz też spróbować ustawić go na 120mm i po prostu zostawić większy Sag.

Napisano

Dokładnie jak kporys radzi. Ustaw na 120mm, do dolnych lag wlej po 15ml oleju i będzie działał lepiej.

Co do nurkowania to niewiele poradzisz, albo komfort, albo wybierze leje po bombie.

Napisano

Sam ostatnio serwisowalem X2 z 2013 roku, zalanie dolnych lag olejem robie z niego poduszeczke.

 

Przed byl strasznie ospaly i tepy, teraz jest bajka.

Napisano

Dodatkowo chudym użytkownikom poradziłbym zmianę oleju w tłumiku na 5W. Po takich zmianach (zalanie lag, zmiana oleju) mamy naprawdę dobrze działający widelec za przystępne pieniądze.

Napisano

Potwierdzam, zalanie goleni sporo daje. W tlumiku tez mam 5W i nie zauwazylem jakiejs sporej roznicy pomiedzy oryginalnym a tym.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...