przemeklomza Napisano 11 Września 2013 Napisano 11 Września 2013 zmiana skoku w epiconie : klikasz http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=tv.home&postingID=108&sid=1# i szukasz filmu Convert travel of Axon & Epicon
raito Napisano 11 Września 2013 Napisano 11 Września 2013 Gdzie mozna dostac uszczelki do epicona? Szukałem po necie lecz znalezc nie mogłem.. Ewentualnie z jakiegos innego producenta podejdą?
Fenthin Napisano 11 Września 2013 Napisano 11 Września 2013 Rozumiem, że zrobiłeś pierwszą rzecz, którą powinieneś był zrobić po bezowocnych poszukiwaniach w sklepach internetowych, a więc skontaktowałeś się z dystrybutorem na Polskę, a później Europę i żaden nie ma. No to będzie ciężko.
raito Napisano 12 Września 2013 Napisano 12 Września 2013 Zaskocze Cie Fenthin,jeszcze nie uczyniłem tego...wolałem najpierw tu zapytac Dzięki crupez za stronke, znalazłem od xcm-a, teraz pytanie czy podejdzie ona? http://www.activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/czesci/sr-suntour_uszczelka-przeciwkurzowa-suntour-xcm/1134
kroczu Napisano 12 Września 2013 Napisano 12 Września 2013 Na 100% nie będzie pasować, zupełnie inne uszczelki.
raito Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 Dzięki, jakby ktos potrzebował to w eurobike'u mają
kroczu Napisano 3 Października 2013 Napisano 3 Października 2013 Mam problem z tłumikiem w moim epiconie, mianowicie łyka mi powietrze i po jakimś czasie od odpowietrzenia (coraz krótszym) robi za dodatkową sprężynę powietrzną i skraca skok amorka. Podobny problem miałem w XCR, tylko tam tłumik był nie serwisowalny. Specyfikacja mojego epiconka: - skok 100mm - golenie zalane po 15ml oleju 2,5W motorex Czym to może być spowodowane? Powinienem rozkręcić tłumik i dolać/odlać oleju? Wspomniany motorex 2,5W chyba będzie się nadawał czy za rzadki?
Synergy Napisano 6 Października 2013 Napisano 6 Października 2013 Tam wchodzi równo 80ml, więcej ogranicza skok, a mniej sprawia ze nie działa. bierz strzykawkę i wlej zgodnie z miarą. Dzisiaj robiłem full serwis swojego, ale nie chciało mi się robić zdjęć do poradnika.
kroczu Napisano 6 Października 2013 Napisano 6 Października 2013 Dzięki za cenną informację, tylko czy ten mój olej nie będzie za "rzadki"? Bo jak mi kilka kropel przy odpowietrzaniu uciekało to ten z tłumika wydawał się gęstszy. Mam wrażenie, że oleju może być tam teraz za mało bo po ostatnim odpowietrzeniu nie tłumił mi tak na 1-2 cm od pełnego rozciągnięcia. Będę miał chwilę to rozbiorę i dam znać co i jak. A jeszcze jedna ważna sprawa: Po prostu rozkręcić to co się daje, niema tam żadnych niespodzianek w środku, że coś wyleci/wystrzeli czy co?
Fenthin Napisano 6 Października 2013 Napisano 6 Października 2013 Do Epicona raczej 5W, ale spróbować zawsze możesz. W tłumiku nie powinno być nic, co mogłoby wystrzelić przy rozkręcaniu, to nie stare kartridże wypełnione gazem czy tym bardziej sprężyna powietrzna.
crupez Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 Tłumik odkręcaj od góry, złap za tą "nakrętkę" zaraz przy tłoczysku na przykład w imadło i odkręć górną pokrywę na wyciągniętym tłoku. Wyciągnij bebechy, zlej olej, nalej nowy i po kłopocie. Do Epicona wchodzi tak jak koledzy mówią 80ml, ja mam kartridż z Axona i mam zalane 70ml.
jasinski21444 Napisano 27 Października 2013 Napisano 27 Października 2013 do tlumika wchodzi 54ml oleju i fabrycznie jest to 10W inaczej nie działa blokada jak nalezy
kroczu Napisano 27 Października 2013 Napisano 27 Października 2013 Tłumik odkręcaj od góry, złap za tą "nakrętkę" zaraz przy tłoczysku na przykład w imadło i odkręć górną pokrywę na wyciągniętym tłoku. Wyciągnij bebechy, zlej olej, nalej nowy i po kłopocie. Do Epicona wchodzi tak jak koledzy mówią 80ml, ja mam kartridż z Axona i mam zalane 70ml. Zastosowałem się do rady ale w okrojonej wersji, odkręciłem górę, nie wyjmowałem całości tylko wysunąłem górną część na 2 cm, dolałem 3ml oleju i skręciłem. Na razie nie wymieniałem chociaż zastałem pianę, bo mam tylko 2,5W na stanie a ten w środku wydaje mi się sporo "gęstszy". Któryś post sugerował skręcanie na wyciągniętym tłoku, ja zrobiłem po swojemu - na wciśniętym, aby pozbyć się całego powietrza. W rezultacie tłumik zachowuje się na tą chwilę wzorowo - wciska się bez oporu do końca, wyciąga z równym oporem na całej długości (wcześniej pod koniec miałem siorbnięcie i brak oporu). Tak po mojemu to niema najmniejszego sensu wyciągać całych podrobów ze środka, bo strach jest, że można uszkodzić (w końcu nierozbieralny ) a czyścić niema przecież czego, bo wszystko zamknięte i zalane olejem... Za jakiś czas dam znać czy operacja pomogła, czy tłumik znowu się po czasie zapowietrza i traci skok :\
crupez Napisano 27 Października 2013 Napisano 27 Października 2013 Jestem amatorem i niech mnie koś poprawi jeżeli się mylę, ale wydaje mi się, że tam gdzie dolałeś oleju, czyli nad oring, to tego olelju tam nie powinno być, bo to właśnie jego nadmiar w tym miejscu powoduje ograniczenie skoku. Jak odkręcisz górną "pokrywkę", to wyciągnij z kartridża ją i to co jest do niech przymocowane bez obawy, że coś zepsujesz, tam nic nie odpadnie. Wtedy zalewasz olej pod oring i wszystko po skręceniu powinno działać jak należy. *Post na szybko, sory za brak składni.
raito Napisano 9 Grudnia 2013 Napisano 9 Grudnia 2013 Siemka Połamałem manetke od epicona, może ma ktoś na zbyciu? "Mechanizm" na koronie sprawny jakby co
kporys Napisano 30 Grudnia 2013 Napisano 30 Grudnia 2013 Wie ktoś czym różni się Epicon SF11 od SF12?
Fenthin Napisano 30 Grudnia 2013 Napisano 30 Grudnia 2013 X1: lżejsza korona dostępne także z tłumikami z regulacją kompresji X2: lekko zmodyfikowane tłumiki zmiana literki dotyczącej tłumienia powrotu z D na R w nazewnictwie
kporys Napisano 30 Grudnia 2013 Napisano 30 Grudnia 2013 A te tłumiki w X2 są zmodyfikowane raczej na plus? Słyszałem, że względem SF09 i SF11, SF12 X2 lepiej wybiera drobne nierówności. Ale czy to jest prawda?
KMtown Napisano 4 Stycznia 2014 Napisano 4 Stycznia 2014 Jeśli by ktoś potrzebował to wstawiam mojego Epicona RLD rocznik 2011 rozłożonego na części, przerobiony na skok 150mm. http://ep1.pinkbike.org/p4pb10473827/p4pb10473827.jpg http://ep1.pinkbike.org/p4pb10473828/p4pb10473828.jpg
Terrqge Napisano 21 Stycznia 2014 Napisano 21 Stycznia 2014 Takie szybkie głupie pytanie, dopiero co kupiłem wersję RLR X2 2012 i jeszcze nie mam pompki, póki co jeszcze poluję na koła (hamulce i amor już mam) więc montować go nie będe, ale po otwarciu zobaczyłem że w ogóle się nie ugina, stwierdziłem że pewnie jest aż tak mocno napompowany. Spuściłem więc trochę powietrza z tego zawodu pod nakrętką AIR i tak jakby "zmniejszył się skok" podczas tego spuszczania, teraz chodzi może aż za lekko, ale pytanie czy to normalne? Czy po spuszczenia wcale nie aż takiej dużej ilości powietrza on tak zmniejsza skok?
kporys Napisano 21 Stycznia 2014 Napisano 21 Stycznia 2014 Pompka pompuje bardzo małe ilości powietrza, więc jak spuściłeś ręcznie to nic dziwnego
Terrqge Napisano 21 Stycznia 2014 Napisano 21 Stycznia 2014 Rozumiem, czyli pewnie spuściłem aż nadto bo wcisnąłem ten zawór na chwilę śrubokrętem i nieźle poszło, to w takim razie pytanie mam, czy da radę znaleźć jakąś w miarę działającą pompkę do amortyzatora do 70zł? Jeśli tak to jaką?
kporys Napisano 21 Stycznia 2014 Napisano 21 Stycznia 2014 Kupiłem ostatnio Beto SP002AG za 59zł i bardzo fajnie wykonana, z manometrem dokładnym dość itp.
Terrqge Napisano 21 Stycznia 2014 Napisano 21 Stycznia 2014 Ok, właśnie znalazłem na allegro tą samą i chyba też wezmę, bo jakoś 100zł nie mam zamiaru pakować z pompkę której będę używać raczej bardzo sporadycznie.
Rekomendowane odpowiedzi