Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Gdzie mozna dostac uszczelki do epicona? Szukałem po necie lecz znalezc nie mogłem.. Ewentualnie z jakiegos innego producenta podejdą?

Napisano

Rozumiem, że zrobiłeś pierwszą rzecz, którą powinieneś był zrobić po bezowocnych poszukiwaniach w sklepach internetowych, a więc skontaktowałeś się z dystrybutorem na Polskę, a później Europę i żaden nie ma. No to będzie ciężko.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Mam problem z tłumikiem w moim epiconie, mianowicie łyka mi powietrze i po jakimś czasie od odpowietrzenia (coraz krótszym) robi za dodatkową sprężynę powietrzną i skraca skok amorka. Podobny problem miałem w XCR, tylko tam tłumik był nie serwisowalny.

Specyfikacja mojego epiconka:

- skok 100mm

- golenie zalane po 15ml oleju 2,5W motorex

 

Czym to może być spowodowane? Powinienem rozkręcić tłumik i dolać/odlać oleju? Wspomniany motorex 2,5W chyba będzie się nadawał czy za rzadki?

Napisano

Tam wchodzi równo 80ml, więcej ogranicza skok, a mniej sprawia ze nie działa. bierz strzykawkę i wlej zgodnie z miarą. Dzisiaj robiłem full serwis swojego, ale nie chciało mi się robić zdjęć do poradnika.

Napisano

Dzięki za cenną informację, tylko czy ten mój olej nie będzie za "rzadki"?

Bo jak mi kilka kropel przy odpowietrzaniu uciekało to ten z tłumika wydawał się gęstszy.

Mam wrażenie, że oleju może być tam teraz za mało bo po ostatnim odpowietrzeniu nie tłumił mi tak na 1-2 cm od pełnego rozciągnięcia.

 

Będę miał chwilę to rozbiorę i dam znać co i jak.

 

A jeszcze jedna ważna sprawa: Po prostu rozkręcić to co się daje, niema tam żadnych niespodzianek w środku, że coś wyleci/wystrzeli czy co?

Napisano

Do Epicona raczej 5W, ale spróbować zawsze możesz. W tłumiku nie powinno być nic, co mogłoby wystrzelić przy rozkręcaniu, to nie stare kartridże wypełnione gazem czy tym bardziej sprężyna powietrzna.

Napisano

Tłumik odkręcaj od góry, złap za tą "nakrętkę" zaraz przy tłoczysku na przykład w imadło i odkręć górną pokrywę na wyciągniętym tłoku. Wyciągnij bebechy, zlej olej, nalej nowy i po kłopocie. Do Epicona wchodzi tak jak koledzy mówią 80ml, ja mam kartridż z Axona i mam zalane 70ml.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Tłumik odkręcaj od góry, złap za tą "nakrętkę" zaraz przy tłoczysku na przykład w imadło i odkręć górną pokrywę na wyciągniętym tłoku. Wyciągnij bebechy, zlej olej, nalej nowy i po kłopocie. Do Epicona wchodzi tak jak koledzy mówią 80ml, ja mam kartridż z Axona i mam zalane 70ml.

 

Zastosowałem się do rady ale w okrojonej wersji, odkręciłem górę, nie wyjmowałem całości tylko wysunąłem górną część na 2 cm, dolałem 3ml oleju i skręciłem. Na razie nie wymieniałem chociaż zastałem pianę, bo mam tylko 2,5W na stanie a ten w środku wydaje mi się sporo "gęstszy".

Któryś post sugerował skręcanie na wyciągniętym tłoku, ja zrobiłem po swojemu - na wciśniętym, aby pozbyć się całego powietrza.

W rezultacie tłumik zachowuje się na tą chwilę wzorowo - wciska się bez oporu do końca, wyciąga z równym oporem na całej długości (wcześniej pod koniec miałem siorbnięcie i brak oporu).

 

Tak po mojemu to niema najmniejszego sensu wyciągać całych podrobów ze środka, bo strach jest, że można uszkodzić (w końcu nierozbieralny :)) a czyścić niema przecież czego, bo wszystko zamknięte i zalane olejem...

 

Za jakiś czas dam znać czy operacja pomogła, czy tłumik znowu się po czasie zapowietrza i traci skok :\

Napisano

Jestem amatorem i niech mnie koś poprawi jeżeli się mylę, ale wydaje mi się, że tam gdzie dolałeś oleju, czyli nad oring, to tego olelju tam nie powinno być, bo to właśnie jego nadmiar w tym miejscu powoduje ograniczenie skoku. Jak odkręcisz górną "pokrywkę", to wyciągnij z kartridża ją i to co jest do niech przymocowane bez obawy, że coś zepsujesz, tam nic nie odpadnie. Wtedy zalewasz olej pod oring i wszystko po skręceniu powinno działać jak należy.

 

*Post na szybko, sory za brak składni.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Siemka ;) Połamałem manetke od epicona, może ma ktoś na zbyciu? "Mechanizm" na koronie sprawny jakby co ;)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

X1:

lżejsza korona

dostępne także z tłumikami z regulacją kompresji

 

X2:

lekko zmodyfikowane tłumiki

zmiana literki dotyczącej tłumienia powrotu z D na R w nazewnictwie

Napisano

A te tłumiki w X2 są zmodyfikowane raczej na plus? Słyszałem, że względem SF09 i SF11, SF12 X2 lepiej wybiera drobne nierówności. Ale czy to jest prawda?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Takie szybkie głupie pytanie, dopiero co kupiłem wersję RLR X2 2012 i jeszcze nie mam pompki, póki co jeszcze poluję na koła (hamulce i amor już mam) więc montować go nie będe, ale po otwarciu zobaczyłem że w ogóle się nie ugina, stwierdziłem że pewnie jest aż tak mocno napompowany. Spuściłem więc trochę powietrza z tego zawodu pod nakrętką AIR i tak jakby "zmniejszył się skok" podczas tego spuszczania, teraz chodzi może aż za lekko, ale pytanie czy to normalne? Czy po spuszczenia wcale nie aż takiej dużej ilości powietrza on tak zmniejsza skok?

Napisano

Rozumiem, czyli pewnie spuściłem aż nadto bo wcisnąłem ten zawór na chwilę śrubokrętem i nieźle poszło, to w takim razie pytanie mam, czy da radę znaleźć jakąś w miarę działającą pompkę do amortyzatora do 70zł? Jeśli tak to jaką?

Napisano

Ok, właśnie znalazłem na allegro tą samą i chyba też wezmę, bo jakoś 100zł nie mam zamiaru pakować z pompkę której będę używać raczej bardzo sporadycznie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...