dodo2 Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 możesz jeździć ale linkę przypnij zipem trochę inaczej żeby nie ocierała o amortyzator. Do serwisu też możesz z tym iść bo to oni źle zamontowali, ale to chyba nic nie da.
MartinH Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Spotkał się ktoś z przypadkiem zbyt luźno chodzącej dźwigni blokady (wersja LOD)? Zdarzyło mi się kilka razy otrzeć o jakieś krzaki czy wysoką trawę, które potrafiły przestawić dźwignię na pozycję zablokowaną i później ciężko jest na zjeździe po kamieniach odblokować amor bez zatrzymania. Jakiś patent na "usztywnienie" dźwigni?
MokryxD Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Hmm. U mnie ta dźwigienka chodzi delikatnie, jak przystało na hydrauliczną blokadę. Jednak nigdy nie zdarzyło mi się, żeby jakiś krzak, bądź coś podobnego zablokowało mi amorka.
Gość Napisano 14 Lipca 2013 Napisano 14 Lipca 2013 A ja mam inne pytanie, dotyczące nieszczęsnego pokrętła regulacji odbicia. Pamiętam, jak zaraz po zakupie to regulowałem i wszystko było ok. Ale teraz to pokrętło chodzi kompletnie bez żadnego oporu, nie ma miejsca gdzie się blokuje i nie można kręcić dalej, a wydawało mi się, że takowe na początku było. Jak kręcę to w ogóle nie czuć, że cyzmś tam wewnątrz poruszam, ZERO jakiegokolwiek oporu. Wkładałem w tą nakrętkę klucz imbusowy, wydaje mi się, że tego rozmiaru no i chodziło całkiem dobrze. Nie wiem, może ta wewnętrzna śruba odpowiadająca za regulację się jakoś zablokowała? Co o tym sądzicie? Juz pomijam kwestię, że to pokrętło tak łatwo wyciągnąć, że się dziwię, że jeszcze mi nie wypadło samo podczas jazdy.
MokryxD Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 To może zapytam. Podczas ostatniego pompowania Epicona zauważyłem dziwną rzecz. Jeżeli spuszczę powietrze pompką do końca to amorek nie chowa się, jakby było w nim jakieś 10-15PSI powietrza. Dodatkowo komora ma delikatną nieszczelność (traci delikatnie powietrze, ale nie jakoś specjanie gwałtownie). Czym to może być spowodowane? Jak temu zaradzić?
Gość Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 Mój też się do końca nie chował, mimo tego, że spuszczałem full powietrza. Miałem tak zaraz jak ze sklepu przyszedł.
crupez Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) Wyciągnąć kartridz olejowy,odkręcić wieko, zlac olej z komory nad oringiem (on właśnie ogranicza skok) , wyciagnąć to wieczko razen z prętem, zalać wcześniej spuszczony olej do obudowy kartridza, wsadzić wieczko, zakręcić kartridz Po klopocie Można od razu zalać nowy olej jak sie ma. Edytowane 20 Lipca 2013 przez crupez
Pidzej Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 Ponawiam pytanie: wie ktoś ile oleju wchodzi do tego kartridża (Epicon SF11) i czy jest to 85ml? Wyciągnąć kartridz olejowy,odkręcić wieko, zlac olej z komory nad oringiem (on właśnie ogranicza skok) , wyciagnąć to wieczko razen z prętem, zalać wcześniej spuszczony olej do obudowy kartridza, wsadzić wieczko, zakręcić kartridz Po klopocie Można od razu zalać nowy olej jak sie ma. No właśnie to jest ciekawa sprawa. Po co ta komora jest tak skonstruowana że przez otwór może się przedostać olej i on tam potem zalega? Bo na dół z powrotem nie spłynie, otwór w pręcie jest na wysokości kilkunastu mm.
crupez Napisano 21 Lipca 2013 Napisano 21 Lipca 2013 Jakiś błąd w sztuce. W końcu to tylko Suntour Ja ma kartridz od axona i mam 70ml oleju. Zalej 80 tak jak większość osób poleca i potestuj jak masz kartridż 2 rękach czy blokada działa, regulacja itp. Co do pytania Mokrego o trzymanie ciśnienia. Proponuję wyczyścić tłok i zalać nowym olejem. U mnie olej był czarny, ale mimo to trzymał ciśnienie, wymieniłem profilaktycznie.
Gość Napisano 21 Lipca 2013 Napisano 21 Lipca 2013 To ja też ponawiam pytanie,co zrobić jeśli pokrętło regulacji odbicia, w sensie ta czerwona nakrętka nie obraca tą wewnętrzną śrubą? Po prostu, kręcę tą nakrętką i nie wyczuwam żadnego oporu, kręcenie nic nie reguluje :/ A gwint się raczej nie wyrobił, bo kręciłem wcześniej tylko raz, jak przywiexli mi go ze sklepu, i teraz jednak doszedłem do wniosku że mam za miękko ustawione.
Fenthin Napisano 21 Lipca 2013 Napisano 21 Lipca 2013 Rozkręć powrót całkiem w kierunku szybkiego, wyjmij pokrętło i bez wciskania go skręć powrót na maksymalnie wolny. W środku znajduje się ruchomy element, który podczas regulacji wkręca się i wykręca. Sprawdź, czy wszedł głębiej. Druga sprawa, sprawdź, czy zauważasz różnice w szybkości powrotu na skrajnych ustawieniach. PS Miękkości widelac tym nie wyregulujesz.
Synergy Napisano 2 Sierpnia 2013 Napisano 2 Sierpnia 2013 Nie wiem jak można rozwinąć temat dyskusji nt epicona na 24 strony. Ten amorek jest prosty jak cep , a dupy nie urywa. @Domin34. Może tłumik jest do serwisu. Jak coś mogę wrzucić filmik i poradnik jak serwisować go. A niby nierozbieralny...
K3RMIT Napisano 3 Sierpnia 2013 Napisano 3 Sierpnia 2013 A filmik i poradnik bardzo bym poprosił przyda mi się na przyszłość podczas serwisu amorka
Synergy Napisano 3 Sierpnia 2013 Napisano 3 Sierpnia 2013 Zrobię to na dniach. Jeszcze raz będę powietrzną sprężynę rozkręcał, więc wrzucę pełen zestaw.
Synergy Napisano 8 Sierpnia 2013 Napisano 8 Sierpnia 2013 Dobrze. W poniedziałek będzie filmik z serwisu nierozbieralnego tłumika, z jego pełną charakterystyką. Następnie sprężyna powietrzna.
JaN007 Napisano 8 Sierpnia 2013 Napisano 8 Sierpnia 2013 Można prosić o wzmiankę na temat zmiany skoku / uszczelek i ponownym zalewaniu gdzie jaki olej?
Mod Team michuuu Napisano 9 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 9 Sierpnia 2013 A filmik i poradnik bardzo bym poprosił Wybierz co potrzebujesz: http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=tv.home&postingID=108
JaN007 Napisano 9 Sierpnia 2013 Napisano 9 Sierpnia 2013 Czy konstrukcja SF9 różni się specjalnie od SF11 ? Pytam bo filmiki dotyczą starszej wersji.
Synergy Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 Dopiero 2012 są zmienione. A gdzie chciałbyś wymienić olej w tłumiku czy sprężynie?
JaN007 Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 Raczej tłumika nie będę jeszcze rozbierał, więc tylko w sprężynie. Muszę jeszcze sprawdzić czy zmieniać uszczelki. Używałem kilkanaście razy Brunoxa i zawsze osadza się czarny syf. Amor ma 2 lata, ale przebieg nie duży, 1000-1500km.
crupez Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Mam pytanie Panowie. Po mocnym dobiciu amorka, na przykład hopka, czy spora nierówność, amorek przez jakiś czas chodzi bardziej miękko oraz ma minimalnie większy sag. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że ubyło ciśnienia z komory, ale nie, komora trzyma szczelnie, ciśnienie bez zmian. Po kilku minutach jazdy jest tak jak było wcześniej. Na chłopski rozum ja widzę to tak, że olej wlany w dolne golenie jakoś super smaruje ślizgi podczas mocnego dobicia przez co golenie górne mają lepszy poślizg i chowają się głębiej w dolne. Niech ktoś mądry mi pojaśni czy dobrze główkuję I jeszcze jedno pytanie czy za duża ilość oleju w komorze powietrznej mogłaby wpływać jakoś na to zjawisko ?? Dzięki za odpowiedzi,
wenciu Napisano 10 Września 2013 Napisano 10 Września 2013 Ktoś wie jakie oznaczenie ma odpowiednik LOD na rok 2012 i 2013. Może wiecie gdzie są dobre ceny na Epicony? Mogą być sklepy internetowe bądź lokalne na śląsku pozdrawiam
Pymyn Napisano 10 Września 2013 Napisano 10 Września 2013 Ktoś wie jakie oznaczenie ma odpowiednik LOD na rok 2012 i 2013. Może wiecie gdzie są dobre ceny na Epicony? Mogą być sklepy internetowe bądź lokalne na śląsku pozdrawiam http://velmar.pl/czesci-rowerowe-amortyzatory-przod-c-72_95.html Już chyba taniej nie znajdziesz, przynajmniej teraz.
raff9 Napisano 11 Września 2013 Napisano 11 Września 2013 podłącze się do pytania o poradnik na temat zmiany skoku w epiconie
Rekomendowane odpowiedzi