kalisiek Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 mam takie pytanie: czy ustawie epicona pod 48kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Ustawisz. Ale jeśli chcesz używać go ze skokiem 100mm to licz, że stracisz 30% skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raito Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 (edytowane) Witam, od niedawna mam epicona sf11 z manetka.. I tu właśnie problem, Otóż pewnego dnia na asfaltach zablokowałem go, później odblokowalem klikając manetke, jednak okazało sie ze nie odblokował sie amor.. Po odkręceniu capa na goleni okazalo sie ze jakby nie dociąga odpowiednio tej zębateczki podczas odblokowywania. Wcześniej ani razu nic takiego miejsca nie miało.. Macie jakieś pomysły? Amorek ma zaledwie 500km 60%góry 40asfalty, dodam też ze zdarzalo mi sie wjeżdżać na wertepy z blokadą- choć niewiem czy to może mieć wpływ..Pozdrawiam edit: dodam jeszcze ze sama manetka klika normalnie, po zablokowaniu mozna klikac lecz nie przynosi to zamierzonych efektów, po odkreceniu capa odblokowałem go i jezdze z odblokowanym, gdybym teraz ją nacisnął to by zablokował sie, lecz by odblokowac znow musialbym rozkrecac.. Edytowane 13 Maja 2013 przez raito Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalisiek Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 MokryxD: A czy jak bym go wyciągnął do 140 i napapowal pod siebie to by miał 100? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kroczu Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 (edytowane) Witam, od niedawna mam epicona sf11 z manetka.. I tu właśnie problem, Otóż pewnego dnia na asfaltach zablokowałem go, później odblokowalem klikając manetke, jednak okazało sie ze nie odblokował sie amor.. Po odkręceniu capa na goleni okazalo sie ze jakby nie dociąga odpowiednio tej zębateczki podczas odblokowywania. Wcześniej ani razu nic takiego miejsca nie miało.. Macie jakieś pomysły? Amorek ma zaledwie 500km 60%góry 40asfalty, dodam też ze zdarzalo mi sie wjeżdżać na wertepy z blokadą- choć niewiem czy to może mieć wpływ.. Pozdrawiam edit: dodam jeszcze ze sama manetka klika normalnie, po zablokowaniu mozna klikac lecz nie przynosi to zamierzonych efektów, po odkreceniu capa odblokowałem go i jezdze z odblokowanym, gdybym teraz ją nacisnął to by zablokował sie, lecz by odblokowac znow musialbym rozkrecac.. Popróbuj z naciągiem linki - może za bardzo naciągnięta, sprawdź, czy linka gładko chodzi w pancerzu - może jest zardzewiała, załamana czy cuś i sprężynka nie jest w stanie odkręcić blokady, może w końcu sama sprężynka niedomaga. Na 90% to to pierwsze. Popuść ze 2-3 mm i będzie cacy. Edytowane 13 Maja 2013 przez kroczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 A czy jak bym go wyciągnął do 140 i napapowal pod siebie to by miał 100? Jeżeli już to lepiej wyciągij do 120mm. Przy 140mm w rowerze MTB będzie skopana geometria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalisiek Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 nie wiem czy dobrze zrozumiałem z tym zjadaniem skoku ale jak go wyciągne do 120 to będzie miał niecale 90? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 No tak gdzieś będzie w okolicach 90mm. Dzieje się tak przez mocną sprzężynę negatywną, której nie może przeciwstawić się powietrze poniżej 80 PSI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalisiek Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 a jakby sprężyne negatywna wstawic od np. Xcr'a albo od czegoś innego to by było dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Podrzuci ktoś filmik jak ściągnąć "przełącznik" blokady skoku w EPICON LOD SF11 ?? Z góry dziękuję, szukałem, ale widocznie słabo, a w pracy jestem i nie mam za bardzo czasu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Jeżeli mowa o wersji LOD to z tego co pamiętam musisz po prostu je zdjąć do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Dzięki, delikatnie poodchylałem i faktycznie łatwo to zdjąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Panowie nie jestem profesjonalistą w związku z tym mam pytanie. Kupiłem rower jakiś czas temu z EPICONEM SF11 i nie zwracałem uwagi na skok. Dopiero dzisiaj podczas mycia roweru zobaczyłem, że górne golenie wystają 100mm, ale ugiąc je się da tylko 80mm. Amor od nowości nie miał zmienianego skoku, coś się skopało ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Jeżeli na spuszczonym powietrzu udaje Ci się "złożyć" widelec, to po prostu progresja sprężyny powietrznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Nie udaje się właśnie... Zapomniałem dopisać, że od razu to sprawdziłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 W takim razie coś jest nie tak. Jeśli masz gwarancję, korzystaj. I radzę wszystko od razu na piśmie, w Eurobike (dystrybutor Suntoura na Polskę - a pewnie koniec końców tam trafi widelec) pracują, przynajmniej z moich doświadczeń, sami ignoranci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 A jak sprawa się ma jeżeli jest ustawiony skok 80mm ?? Golenie mają wystawać też około 80mm ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Epicon pracuje pełnym skokiem, więc maja ustawione na 80mm golenie powinny wystawać jakieś 85mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Najgorsze jest to, że podczas jazdy i uginania go, nie odczuwam jakiegoś braku skoku co sugeruje mi, że tak mogło być od początku mojego użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Problem rozwiązany. Po ściągnięciu goleni dolnych okazało się, że tłoczysko od tłumika nie chowa się całe do goleni górnej i ograniczało skok. Upuściłem trochę oleju z tłumika i teraz jest idealnie, przy okazji zmieniłem skok na 120mm. Satysfakcja, że wszystko zrobiłem sam - bezcenna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 @up Napisz, jak widzisz różnicę w użytkowaniu Epicona 100 vs. 120. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 (edytowane) Nie bardzo jestem w stanie napisać czy widzę różnicę między 100, a 120, bo przez ten nadmiar oleju miałem cały czas skok 80mm. Zrobiłem teraz 40km po mieście więc za wiele nie powiem. Na pewno lepiej wybiera małe nierówności. Wcześniej miałem wbite 100psi i zdarzało się dobić, teraz mam wbite 90psi i na upartego jestem w stanie go dobić, ale podczas normalnej miejskiej jazdy z małymi hopkami nie ma bata żeby dobił. Jazda po trawie - od razu widać różnicę, wybiera o wiele lepiej niż na poprzednim ustawieniu. Jak pojadę w jakiś terem, to napiszę coś więcej. Acha, razem ze zmianą skoku dałem mostek na minus, pozycja za kierownicą się nie zmieniła, a zyskałem trochę skoku i lepszy wygląd roweru EDIT: Tak wygląda Edytowane 16 Maja 2013 przez crupez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Chyba w swoim też tak zrobię, bo brakuje skoku, przez niskie ciśnienie. Jak wyrzucę podkładki to pozycja będzie bardzo podobna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Dla mnie różnica jest kolosalna, bo zyskałem 40mm skoku. Nawet hamowanie przodem wydaje się być bardziej kontrolowane niż wcześniej. Ktoś tam kiedyś pisał, że na 120mm podczas awaryjnego hamowania EPICON daje nura do spodu. Wczoraj jak kumpel zajechał mi drogę, to pierwszy raz w życiu użyłem hamulca mimowolnie, ale z całą siłą, podniosło tylne koło, ale amor nie ugiął się do końca, czułem (choć akurat w tym momencie nie spoglądałem na amora), że jeszcze mam sporo zapasu skoku. Zmień skok, potestuj, sam wiesz, że taka operacja, to góra 30 minut na spokojnie, polecam podwiesić rowerek i całą operację wykonasz na widelcu zamontowanym w rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majql Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Witam. Użytkuję ten amortyzator w wersji RLD od około miesiąca i jedna rzecz nie daje mi spokoju. Podczas jazdy po drobnych nierownościach widać jak golenie dolne delikatnie chodzą w poziomie. Nie jest to jakiś niewiadomo jaki ruch ale strasznie mnie tą męczy bo nie wiem z czego to wynika. Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi