Damiano Napisano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 (edytowane) Mam pytanie do posiadaczy i nie tylko - jak wysokim amortyzatorem jest Epicon? Mam tutaj na myśli odległość od osi do korony. Gdzieś mi się obiło o uszy, że jest w tym miejscu wyższy od chociażby XCR - a niestety nie mogę sobie pozwolić na jeszcze dodatkowe uniesienie przodu. Jeśli też ktoś ma porównanie do innych widelców - Reba, Axon, R7 - z chęcią dowiedziałbym się gdzie plasuje się Epicon jeśli chodzi o wysokość. Mój RLD z 2009 też ma 48 cm. W specyfikacji na stronie producenta jest chyba 481 mm. A jeżeli chodzi o dźwięk wydobywający się podczas ugięcia - u mnie plastikowy element, znajdujący się pomiędzy dwiema sprężynami w lewej goleni, ocierał o metalowy "pręt", na którym te sprężyny są osadzone. Też to zignorowałem, jednak po jakimś czasie ten dźwięk przekształcił się w delikatne skrzypienie. Po rozkręceniu amora okazało się, że plastikowa przekładka między sprężynami ocierała o wcześniej wspomniany "pręt" i wyżłobiła na nim nawet lekkie zagłębienie. Najprawdopodobniej było to spowodowane zbyt małą ilością smaru zaaplikowanego na sprężynę. Po przesmarowaniu skzypienie ustało. Edytowane 26 Kwietnia 2012 przez Damiano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Atmo Napisano 4 Maja 2012 Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Zgubiłem ten plastikowy korek/pokrętło do regulacji tłumienia, ktoś wie gdzie takie coś można dostać? Był dokręcony, może nie na maksimum ale był i wypadł na pierwszym zjeździe : ( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiob Napisano 4 Maja 2012 Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Zdzwoń do eurobike, pewnie jako oficjalny dystrybutor i serwis mają Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafcix1221 Napisano 5 Maja 2012 Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 Hehe ja też zgubiłem to pokrętło, ale jakoś mi nie przeszkadza, że go nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Atmo Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 właśnie mnie zastanawia jaki naprawdę ma wpływ to pokrętło bo po zgubieniu przejechałem jakieś 300km i jak dla mnie amor pracuje świetnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiob Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Pracować będzie tylko nie możesz zmienić ustawień. :ph34r: Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 . Nie wpływa to na prace amorka, jest to taki bardziej wkur...iacz ,niż coś zepsutego. Przyzwyczaisz się. Ten typ tak ma. Wiesz co w moim epiconie też coś takiego zaobserwowałem ale dopiero jak się zrobiło Ciepło a powodem tego "stukania" są najprawdopodobniej uszczelniacze goleni. Tak jakby nie temperatura dziwnie nan nie działała i powodowała że klekoczą przez cały czas pracy amortyzatora. Nie wiem co z tym zrobić,czy rzeczywiście ten typ tak ma czy możejest na to rada w postaci smaru czy może wymienić te uszczelki na nowe, amor matrochę ponad rok ale ma znikomy przebieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiob Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Może użyj brunoxa na golenie? Ja smaruje i mi nic nie stuka. Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Może użyj brunoxa na golenie? Ja smaruje i mi nic nie stuka. Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk Używam brunoxa, po każdej jezdzie spryskuje golenie, uginam amor i wycieram syf który zostaje na goleniach. Czynnośc powtarzam dwukrotnie, czy to możliwe że uszczelniacze należałoby wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafcix1221 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Cześć, mam takie orientacyjne pytanie: Czy widzieliście gdzieś może uszczelki do epicona z 2011 roku? Przez moją nieuwagę jedną rozciąłem przy serwisie i chciał bym wymienić już 2. Jeśli widzieliście gdzieś oryginalne uszczelki albo zamienniki proszę o info w temacie lub na pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 jedynie dopasowanie od innego amorka z lagami 32mm... bo na Eurobike bym nie liczył ? a co do stukania, smarowania brunoxem itp... sory ale lejecie tego syfu go lag, rozrzedza wam się wszystko w środku i robi się bałagan totalny... dlatego polecam zrobić pełen serwis (niekoniecznie z wymiana uszczelek itp. ale czyszczenie i smarowanko) a wszystko będzie śmigało jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Ema jakiś czas temu napisałem że mi coś stuka o tuż przypuszczałem że to uszczelki ale po głębszej analizie winowajcą okazał się tłumik! Śruba w prawej goleni się poluzowała prawdopodobnie na skutek zabawy z blokadą co jest dla mnie co najmniej dziwne, dokręciłem jeszcze tego samego dnia i od tamtej pory wszystko działa jak należy:) Co do brunoxa to ten preparat właśnie do tego służy i nie wiem co w zasadzie mogło by się rozrzedzać w środku skoro w jednej komorze jest powietrze a w drugiej komorze znajduje się zamknięty kardridż olejowy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 (edytowane) chyba nie bardzo wiesz gdzie jest powietrze i tłumik jeśli piszesz ze Brunox ma na nie wpływ brunox rozrzedza to, co masz w dolnych lagach (a nie górnych...), i ładując go cały sezon bez rozebrania, czyszczenia i porządnego smarowania masz w środku niezły burdel[ciach] Niepotrzebne skreśliłem Pixon Edytowane 6 Czerwca 2012 przez Pixon Niepotrzebne skreśliłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejtrejder Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 Stosować brunoxa można ( chociaż ja wolę K2 SIL ) ale trzeba od czasu do czasu zdjąć dolne golenie i wyczyścić. Dolne golenie są w środku fabrycznie wysmarowane jakimś białym smarem. Brunox się z nim miesza i brudem łapanym podczas jazdy. Powstaje czarna breja, która w długo nie czyszczonym amortyzatorze zaczyna wyłazić na zewnątrz przez uszczelki. Tu zamieściłem zdjęcie usyfionych lag: http://www.forumrowerowe.org/topic/113192-amortyzator-epicon-serwis/page__st__20 Na szczęście można sobie z tym poradzić w pół godziny. A samych uszczelek nie trzeba zazwyczaj wymieniać. Chyba, że ktoś jeździł cały czas z błotem na goleniach i pokiereszował piachem od środka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 (edytowane) [ciach] dejtrejder czym się różnią te dwa preparaty? Niepotrzebne skreśliłem Pixon Edytowane 6 Czerwca 2012 przez Pixon Niepotrzebne skreśliłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejtrejder Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 (edytowane) Jakie sapy? Próbowałem podpowiedzieć. Następnym razem weź tabletkę zanim coś napiszesz Tu opisałem czym się różnią te dwa preparaty: http://www.forumrowerowe.org/topic/112635-amortyzator-przednibrunoxowac-czy-nie-brunoxowac-oto-jest-pytanie/page__st__40 Edytowane 5 Czerwca 2012 przez dejtrejder Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 (edytowane) Luz trochę się uniosłem ale akurat agresja nie była wymierzona w Ciebie, poczytam. Edytowane 5 Czerwca 2012 przez elton29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cartel Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 Witam, chcę stać się posiadaczem Epicona. Na miejscu mam wersje z kolekcji 2012 (model 2011)... za 584zł. Do nowego 2012 musiałbym dołożyć kolejne 200zł. Warto brać model 2012? Odczuję dużą różnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0rdeczka Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 2012 jest tylko pod oś 15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 @up Są jeszcze wersje QR20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cartel Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 Obecnie posiadam piasty SHIMANO P HB-M65, czy Epicon (model z 2011) będzie kompatybilny z ta piastą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 Chyba brakuje Ci jednego znaczka. Jest HB-RM65, HB-M665 i HB-M675, zaś HB-M65 nie istnieje. Tak czy siak, wszystkie te piasty posiadają oś 9mm. I każdy widelec z takimi hakami będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosciu Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 (edytowane) jesteście pewni że nowego modelu x2 nie ma w wersji pod 9mm? chciałem zamówić na ebayu, bo sparrow-bike po waszych opiniach boję się bardziej niż cła no i na pierwszej z brzegu aukcji jest z 9mm ośką... ich błąd, czy niedokładne info ze strony suntoura wprowadzające zamieszanie? Edytowane 31 Sierpnia 2012 przez kosciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 780zl za Epicona na 9mm? O K**** Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosciu Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 780zl za Epicona na 9mm? O K**** cena to już moja sprawa. o inną rzecz pytałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi