Skocz do zawartości

[tarczówki] deore xt 4-ro tłoczkowe?


Jaca_Sopot

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich!

 

szperając po ebayu w poszukiwaniu hamulców znalazłem 4-ro tłoczkowe deore xt. nigdy wcześniej nie widziałem takiego cuda :) w którym roku to produkowali? warto coś takiego kupować? bedzie to lepsze od xt 2008? za ile coś takiego opłaca się kupić bez tarcz? używane w dobrym stanie.

 

zdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praca dzwigni jest zdecydowanie lepsza niz nowych xt - twardy zdefiniowany punkt dociesku. cztery tloczki to dzis rzadkość nawet w modelach do ciezszych zastosowan. przez dwa sezony mial je moj kolega - przy zamianie na el camino a poznej avidy juicy twierdzil ze jego xt byly slabe. ogolnie hamulce jak to shimano bezawaryjne i banalnie proste w obsludze serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saint to xt w innym malowaniu. rozni go tylko duza tarcza seryjnie. jesli sie przyjrzysz to zobaczysz ze dokladnie tak jest. chcesz wiedziec cos o saincie to poczytaj opinie o poprzednim xt. na mtbr.com ma bardzo dobre opinie. to malo popularny sprzet bo podobnie jak hone malo jest go w rowerach a w seryjnych to juz szczegolnie. wogole nie podoba mi sie ergonomia dzwigni w tym hamulcu - jest cienka i zle lezy w palcach.

zostan przy avidzie juicy 7 lub zobacz formule. miedzy nimi a shimano jak dla mnie są lata swietlne. inna praca i ergonomia dzwigni, dodatkowa regulacja wartosci skoku klamki ktora w xt moim zdaniem dziala dziwnie. maja bardzo duza sile hamowania i bardzo dobrą modulacje. oczywiscie cena formuli a xt to roznica 2stów na sztuce. duzo. za tyle to mozna kupic jeszcze dodatkowy deore 535 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej,

osobiscie odradzam XT w kazdej wersji. Jezdze na XT od jakiegos czasu, po przesiadce z BB7 (rozmiary tarcz 180/185)

i jak dla mnie to XT hamuja a BB7 momentalnie zatrzymywal rower.

Moj stary BB7 u dziewczyny jezdzi, wspanialy sprzet.

Mam kumpla ktory do niedawna jezdzil na starych 4tloczkowych XT, chwalil sobie i tyle.

Problem moglbys miec z klockami, bo to stare heble.

Wracajac do nowych XT 2008 to to samo co z poprzednich lat, kolor inny i tyle.

Budowa ta sama, stara i prosta. Faktycznie proste w serwisowaniu ale reszta lezy.

Moje w dodatku (przod 180mm, tyl 160mm) wrzeszcza jak wsciekle podczas hamowania.

Na suchym klocki metaliczne sa nie do wytrzymania, halas jakby swinie zarzynali,

zmnienilem na zywiczne lekko cichsze ale znowu na wodzie nie dzialaja wcale. Zabic sie mozna i tyle.

Ogolnie MOJE doswiadczenia z XT nie za dobre. Zmienie na soczyste jak kase uzbieram.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś nie widzę tych 4 tłokowych XTków na allegro... (może źle szukam ;) )

W moim rowerze posiadam z przodu XTka 765 (2 tłoki)(+ tarcza XTR 180mm), początkowo hamował świetnie, ale po 2ch miesiącach jak stał w serwisie (złamana rama- 2 miechy czekałem na nową, a nawet dłużej) jego siła hamowania drastycznie spadła... Możliwe że mam zatłuszczone klocki i tarczę (ostatnio acetonem umyłem to trochę się poprawiło). Ogólnie to na klockach fabrycznych przejechałem już ze 1,5k km (nie wiem czy dużo czy mało :P ) i może dlatego już słabo hamują... Przy hamowaniu na długim zjeździe jęczą jak zarzynana świnia :). Jak wymienię klocki to się okaże czy hamulec był warty swojej ceny czy też działał dobrze do czasu upłynięcia gwarancji.

 

 

a co myślicie o Hope mono 6Ti?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim rowerze posiadam z przodu XTka 765 (2 tłoki)(+ tarcza XTR 180mm), początkowo hamował świetnie, ale po 2ch miesiącach jak stał w serwisie (złamana rama- 2 miechy czekałem na nową, a nawet dłużej) jego siła hamowania drastycznie spadła... Możliwe że mam zatłuszczone klocki i tarczę (ostatnio acetonem umyłem to trochę się poprawiło). Ogólnie to na klockach fabrycznych przejechałem już ze 1,5k km (nie wiem czy dużo czy mało :D ) i może dlatego już słabo hamują... Przy hamowaniu na długim zjeździe jęczą jak zarzynana świnia ;). Jak wymienię klocki to się okaże czy hamulec był warty swojej ceny czy też działał dobrze do czasu upłynięcia gwarancji.

Wiem ze to troche OT ale ja mam te same heble i wywalilbym je na smietnik ale wydalem troche kasy na komplet i teraz szkoda i zal.

Faktycznie po rozgrzaniu tarczy "zarzynane swinie", wszyscy sie ogladaja, w dodatku sila hamowania spada drastycznie. NA klockach z zywicy ciszej podczas zwyklego hamowania,

po rozgrzaniu - drace swinie.

Moge kupic zestaw avid juicy carbon z 203mm tarczami za 700zl. Chyba sie szarpne na nie :)

Co myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, jeżeli chodzi o czterotłoczkowe xt, to mam komplecik i bardzo sobie chwalę - siła potężna, nie przesuwają się na adapterach, bo ich nie ma:D, klocki jest bardzo łatwo dostać - accent robi całkiem dobre zamienniki, poza tym to takie same klocki jak do grimeci 8, o ile się nie mylę, w serwisowaniu nie ma najmniejszych problemów, można je rozebrać i złożyć bez specjalnych kluczy, tak samo jest z zalewaniem - ja do tego stosuję rurkę od kroplówki;) No i w moim przypadku mają jeszcze jedną zaletę, kupiłem je od kolegi w świetnym stanie za śmieszne pieniądze - komplet w cenie jednego deore 535;p Jedyną ich wadą może być waga, ale za coś mocniejszego i lżejszego przyszłoby mi zapłacić na pewno dużo więcej. Ogólnie używam je już drugi sezon i jestem bardzo zadowolony, a trzeba pamiętać, że kolega na nich zaliczył jeszcze 2 transcarpatie i pewnie parę maratonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam ja mam taki hamulec z tarczą 180 z klamką od shimano 2008

zmieniłem z m765

Super hamulec

Siła hamowania idealna.

Polecam =nowy kosztuje (a są jeszcze w sklepach internetowych) ok 400zł

Pozdro

 

klocki są również dostępne np na cykloturz są wraz ze spręzynkami

polecam klocki shimano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...