bauer106 Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 Cześć Mam problem. Mam możliwość kupienia nowych hamulców shimano deore lx hydrauliki... 2 zaciski to cena 150pln Jak patrzałem na allegro to jeden był po 110pln. No co prawda muszę kupić klamki i przewody do zacisków, i z tego co sie pytałem to coś koło 228zł. Tak myślę, czy to jest opłacalne, i czy to jest "konieczne". Ważę około 100kg dużo ale cóż... Obecnie mam Avid bb5, i wolałbym coś lepszego od bb5... Ale z tego co kilka osób mówiło. to te hydrauliki są "mułowate" i lepsze są od nich avidy. Co wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 Cena za zaciski jest OK, za przewody i klamki też. Trzeba doliczyć jeszcze koszt oleju i ewentualnie montażu i zalania całości, jesli nie zrobisz tego samemu. Na Allegro zalany komplet LX-ów na dwa koła kosztuje 470 więc sam musisz ocenić, czy ci się to opłaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bauer106 Napisano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 DOT 4 będzie dobry? Zamontować to chyba żaden problem...? Tylko czy go odpowietrzę? Tak patrzę na forum jest temat, ale nie wiem czy będę mógł zastosować do tych. No a cena niby okk bo wychodzi 378pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 DOT w żadnym wypadku Shimano działają na olej mineralny. Montaż i odpowietrzanie nie są trudne, jesli ktoś ogólnie lubi majsterkowac to poradzi sobie bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmun3 Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 DOT 4 będzie dobry? Zamontować to chyba żaden problem...? Tylko czy go odpowietrzę? Tak patrzę na forum jest temat, ale nie wiem czy będę mógł zastosować do tych. No a cena niby okk bo wychodzi 378pln Jak jest to przeczytaj -zalnie dotem LX grozi ,zepsuciem hamulców a konsekwencji sam się zabijesz -TYLKO mineralny 5-10 w ja jeżdzę na LHM+ a czy warto - nie zamieniłbym moich hydraulików na nic w swiecie Odpowietrzanie - w serwisie kosztuje to 10-15 zeta (krk) więc jak Ci sie nie chce pojedz do serwisu .. a jak masz ochotę i chęć to spróbuj sam .. tylko z dala od tarcz i klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bauer106 Napisano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 To że od tarcz i klocków to wiem. Ale wtedy mnie to jeszcze drożej pociągnie po kosztach... Za olej co niby jest lany do nich w sklepie chcą 30pln... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 No bo mniej więcej tyle kosztuje oryginał Shimano, właśnei dlatego pisałem, że musisz się zastanowić, czy Ci się to opłaca. Ja swoje Deorki montowałem kiedyś sam i nie bylo zadnych problemów, a teraz za leniwy jestem na takie rzeczy i chyba wolałbym dołożyć parę groszy i nie bawić się w składanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmun3 Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 olej Litr lhm kosztuje 24 zeta wystarczy Ci go na 50lat +/- 25 lat Koszta kosztami ale tarczowki to inna bajka , według mnie nawet się nie umywją do v-braków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 Moim zdaniem niewarto eksperymentować w przypadku hamulców i lepiej kupić oryginał. Kosztuje 5 zł więcej, starczy na dwa hamulce i trochę jeszcze zostanie. Po co kupować taką wielką butlę, jeśli się jej nie wykorzysta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bauer106 Napisano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 no może kosztami tak, ale w hamowaniu to się nie zgadzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 z lhm'em to nie eksperyment tylko sprawdzona sprawa. to plyn tego samego typu. po co kupowac litr? chocby po do ze przy 50 ml masz maly margines bezpiecznestwa co do utraty plynu. jeslli nie zalewalo sie hampli nigdy wczesniej to rowniez warto miec wiecej plynu. poza tym mnie przytrafilo sie w ferworze walki z hamplami przewrocic pojemniczek z olejem. samo zycie. przy litrze chocbym i wylal polowe po glebie pojemnika na ziemie to i tak moge jeszcze zalac reszta 50 hamulcow. a co do oplacalnosci shimano: to fajne hamulce. dopoki nie przetestuje sie naprawde dobrych hamulcow oczywiscie przy podanej cenie nie ma za bardzo konkurencji ale.... mnie pojscie na kompromisy juz sporo kosztowalo. jak mowi znane przyslowie: "nie stac mnie na kupowanie tandety" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmun3 Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 tobo w zależnośći kto gdzie jeździ - jak dla mnie moje Lx spepłnily 150% normy i jestem zadowolony i nie odczuwam braku "lepszych" hampli i tak bym ich nie wykorzystał. A z olejem tak jak ja i tobo piszemy lej LHM+ P.S bodziekk > mi sie rower wy######ał podczas zalewania .... i jakbym miał shimano to bym się rozpłakał że wywaliłem 15 zeta ... a tak mam jeszcz 950 ml P.S2 bauer106 > no może kosztami tak, ale w hamowaniu to się nie zgadzam > nie zabardzo kleje o co Ci chodzi A czy ty nie masz LX u siebie w A8?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 ja jestem turystą jezdze daleko od ekstremy i wykorzystalem ich mozliwosci w 200 procentach. moze po prostu masz szczescie bo jak dla mnie jedynym plusem shimano jest bezawaryjnosc. owszem - to najlepsze hample za tą cene. ale jesli ktos moze wydac wiecej tylko zastanawia sie czy to ma sens to uwazam ze zdecydowanie nie warto kupowac hampli shimano. zadnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmun3 Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 Dobra to powiedz mi co jest kurna złego w tych LX - do 500 zł nie kupisz nic innego .... musisz wywalic conajmniej 1000 zeta z drugiej strony co mozna z######ać w hamulcach hydraulicznych oprócz uszczelek ??? Filtr na "brzydkie" słowa jest strasznie czuły IMHO > do turystycznej jazdy nie są potrzebne lepsze hamulce.... chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 do 500zł możesz kupić komplet Hayesów HFX9, nówki :-) ale o tym, czy warto tarczówki, czy nie, to już chyba 1001 temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bauer106 Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 >>>madmun3 No ramkę to ja mam od A8 ale tylko ramka... Ja mam dosyć "pancerny" rower, bo komponenty co niektóre (no dobra... większość) mam od kross panic. Więc zamierzam, co nieco pozmieniać. No i tak myślałem, o tych hamulcach, bo to jednak okazja. To tak wygląda jak wygląda..... http://img340.imageshack.us/my.php?image=mojrowerfj8.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 Ja kupiłem LX za 350 zł Czekam aż mi je przyślą, to zamontuje i powiem jak działają. Mimo wszystko za tą cenę nic lepszego nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 było, LX'y za 250zł albo HFXy za 250zł. ileż można powtarzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elful Napisano 10 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 Używam lx z przodu z tarczą 200 i jest git. Po zamontowaniu się trochę przeraziłem jak lekko rozpędziłem rowerek, wcisnąłem klamkę a tu prawie nie hamuje ;DDD. Na szczęście po dotarciu wszystko jest super. Lekko wcisnę i już hamuję. Hamulce spisują się bardzo dobrze. Zalane 10 miesięcy temu i dalej wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 350 dałem za komplet lx, nie za sztukę Hamulce są boskie, zrobiłem na nich trochę kilometrów, dotarły się klocki do nowych tarcz, i wszystko śmiga pięknie i ładnie. Bez porównania do v-brake. Jeżeli tylko masz kasę na tarcze, to kup je Oczywiście hydraulikę, bo mechaniki chyba mijają się z celem zakupu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SOAD Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Oczywiście hydraulikę, bo mechaniki chyba mijają się z celem zakupu sam smigam na hydraulice(DC LX) ale jezdziłem tez na mechanikach avida i powiem ze dobre mechaniki niczym nie ustępują hydraulice wiec jak bys miał okazje kupic jakies BB5 mechaniczne za dobra kase to sie nie wahaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 no tu się nie zgodzę. hydraulika dodaje czadu i to ostro. mam porównanie, bo przedtem miałem bb5. fakt, bb5 to dobry hamulec, ale hydraulika nadaje nowy wymiar operacji hamowania. minusem hydr jest to, że jak się coś schrzani to przekopane. również potwierdzone empirycznie. @Nawrotek to całkiem korzystna oferta.. żeby tylko takie były, to byśmy wszyscy jeździli na santacruzach. szkoda, że rzeczywistość nie jest taka kolorowa. takie okazje zdarzają się raz na sto lat.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Dobre mechaniki niczym nie ustępują ale słabym hydraulikom . Siła i komfort hebelków hydraulicznych jest niesamowita . Osobiście używam avidów Juicy 5 i muszę przyznać że choćby nie wiem jak wspaniałe V lud mechaniczne ustępują i to dość sporo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rainier Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 ja sobie chwale mph 3, ktoś powie "bardzo stary pomysł hoop'a, no i co jak dalej dobry, połowe roweru wymienilem, zostało siodło, rama i \mph3, dlaczgo bo nawet stara hydraulika to hydraulika, kto jeździ wie o co chodzi, Jeżeli porównywać to systemy jednotłoczkowe i wielo tłoczkowe jak dla mnie hope 6 tył, przód m8, docelowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dark_Reaver Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Moge się wtrącić? :> Mówiliście żeby zalewać hamulce LHM+ tylko pytanie jakiej brać go najlepiej firmy? czy wszystko jedno ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.