goly33 Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Witam Posiadam Garego Fishera, model big sur, rocznik 2006. Kupiony w sierpniu 2007, z oryginalnych czesci wymienilem tylko kasete i lancuch, jest to dosc lekki sprzet ale istnieje duza mozliwosc modyfikacji, budzet mam raczej spory, myslalem o mostku amoeba scud i kierownicy easton. Prosze o przyblizenie wagi w ponizej wymienionej specyfikacji i dziekuje za rady. Pozdrawiam Specyfikacja: Rama: big sur 06 AC/DC ZR9000 Widelec: Manitou R7 Super w/TPC Lock-Out 100mm Korba: Bontrager Race 44/32/22 Suport: TruVativ GXP Pedaly: Shimano M520 PP: Shimano M-580 LX PT: Shimano M-750 XT Manetki: Shimano M-570 LX Kaseta: SRAM X.O | 11-34 | Lancuch: SRAM X.O Kola: Bontrager Select Disc Opony: Bontrager Jones XR 26x2.25 Folding Hamulce: Hayes HFX-9 hydraulic disc | 6" Kierownica: Bontrager Crowbar Select OS Mostek: Bontrager Select OS Gripy: Bontrager Race Siodlo: Bontrager Race Lux Sztyca: Bontrager Select Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 tak szczerze to trudno ocenić np. montowane koła, rurki itd...musialbys znaleźć kogos kto dokladnie takowe posiada i je ważył.... próbowałeś szukać wag w galeriach ww? jesli masz spory budzet to na oko do wymiany koła, rama, korba, rurki i drobiazki typu detki, zaciski, linki, pancerze itd moglbys jeszcze napisac ile wazysz, jak jezdzisz, jaka waga koncowa Cie interesuje itd, bo z tego co tu napisaleś to naprawde niewiele mo żna wywnioskować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Na SPDkach jest też trochę do urwania. Szkoda, że nie podałeś wag to by się szybko wiedziało co ciąży a tak to nie znam realnych wag tych komponentów i ciężko ocenić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goly33 Napisano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Mowiac ze budzet mam spory nie myslalem o wymianie ramy, taka rama najtaniej na allegro za 1500-1600zl, aluminiowo carbonowa,. Waze niezmiennie 63-65kg. Chcialbym zejsc z rowerkiem ponizej 10kg. Czesc wag znajde na stronach producenta itd, ale np Gary Fisher masy rowerow nigdzie nie podaje niestety Poszperalem troche w necie i znalazlem wage do prawie wszystkich czesci, jesli niektore z nich sa zle prosze mnie poprawic:) Specyfikacja: Rama: big sur 06 AC/DC ZR9000 - 1580g Widelec: Manitou R7 Super w/TPC Lock-Out 100mm - 1483g Korba: Bontrager Race gxp 44/32/22 - 930g Suport: TruVativ GXP Pedaly: Shimano M520 - 414g PP: Shimano M-580 LX - 168g PT: Shimano M-750 XT - 255g Manetki: Shimano M-570 LX - 240g Kaseta: SRAM X.O | 11-34 | - 271g Lancuch: SRAM X.O - 284g Kola: Bontrager Select Disc - 1920g Opony: Bontrager Jones XR 26x2.25 Folding - 610g Hamulce: Hayes HFX-9 hydraulic disc | 6" Kierownica: Bontrager Crowbar Select OS - 242g Mostek: Bontrager Select OS - 185g Gripy: Bontrager Race - 80g Siodlo: Bontrager Race Lux -250g Sztyca: Bontrager Select - 250g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Sztyca bontrager select 27.2 waga w okolicach 270-280g pedały 520 ok 375g hfx9 przedni 300g adapter 50g / tarcze 160mm od hayesów ważą 130g ze śrubami hfx9 tylni 310g adapter 45g mostek bontrager select 100mm/25.4 = 206g, OS pewnie w okolicach 190g-195g opony się zgadzają nie rozumiem dlaczego napisałeś osobno suport od korby korba bontrager select na isis waży 800g, także race z suportem może wazyć te 920g kiera bontrager crowbar 25.4mm waży 210g, także OS pewnie w okolicach 230g ciekawi mnie wygląd siodła, daj fotke całego roweru. Siodło możesz wymienić na szereg siodełek o wadze 180g w cenie do 200zł albo Slr 140g za 300zł Nie wiem czy big sur ma tą samą ramę co GF HKEK, ale HKEK Zr9000 w rozmarze 19" wraz z sterami Cane creek {o sterach nie wspomniałeś} waży 1650g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 hmmm do 10kg to troche wyjdzie kasy... pedały na cranki/xtry/xpedo/exustary koła do wymiany wszystkie rurki (smica, tioga itd), opony (zgodnie z upodobaniem) i drobiazgi do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goly33 Napisano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 Wage czesci bontragera podalem ze strony producenta, wydaje mi sie ze rower w tej chwili powinien wazyc kolo 11kg, rama jest carbonowo aluminiowa, ponizej podaje linka do zdjecia calego rowerku, tylko nie wiem czy na nim siodelko dobrze ujrzycie. Myslalem zeby rurki wymienic na smice, amoebe i eastona, kola na bontrager race lite, i opony na hutchinsona, detki mam bontrager race xXx lite. Co najwazniejsze chcialbym zeby rower po wszystkim nadal nadawal sie do sciagania sie. Rozmiar ramy to 19" a stery Cane Creek http://www.fisherbikes.com/img/bikes/2006/...big_sur_red.jpg http://www.pinkbike.com/photo/1624634/ http://www.pinkbike.com/photo/1624637/ Rama: big sur 06 AC/DC ZR9000 - 1580g Widelec: Manitou R7 Super w/TPC Lock-Out 100mm - 1483g Korba: Bontrager Race gxp 44/32/22 - 920g Pedaly: Shimano M520 - 375g PP: Shimano M-580 LX - 168g PT: Shimano M-750 XT - 255g Manetki: Shimano M-570 LX - 240g Kaseta: SRAM X.O | 11-34 | - 271g Lancuch: SRAM X.O - 284g Kola: Bontrager Select Disc - 1920g Opony: Bontrager Jones XR 26x2.25 Folding - 610g Hamulce: Hayes HFX-9 hydraulic disc | 6" - 965g Kierownica: Bontrager Crowbar Select OS - 230g Mostek: Bontrager Select OS - 195g Gripy: Bontrager Race - 80g Siodlo: Bontrager Race Lux -250g Sztyca: Bontrager Select - 270g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rmk_90 Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 nie zdziwił bym się jak ramka była by lżejsza... w 2006 wszystkei ramki garego do xc były dokładnie takie same(jezeli chodzi o wygląd/geo) , tylko z różnych materiałów.... mój gary fisher wahoo z 2006 19" z alu 6061 wazy 1639g więc jak big sur ma carbonowe tylne widełki, i jest z lzejszego alu no to moze ważyć mniej niż podałeś... ps. korba bontragera RACE jest super, i póki jej nie zajedziesz nie ma sensu wymieniać wiem bo jeździłęm na takiej w big sur'ze kumpla i on juz jej 2 sezon uzywa i nie nazeka pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goly33 Napisano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 caly problem w tym ze gary nigdzie nie podaje masy ramy ani calego roweru, dlaczego tak jest tego to nikt pewnie nie wie. Wole podac zbyt duza mase a pozniej sie mile zaskoczyc moje pierwsze spostrzezenia i pomysly na wymiane to mostek na amoebe scud (145gram) i kierownica na easton EC 70 carbon, sztyca pewnie smica, pozniej opony i powinno troche tych gram odpasc. W tej chwili mam kierownice gieta i zawsze takie byly dla mnie wygodniejsze, zastanawiam sie tez czy moze nie wybrac teraz prostej co znacznie zredukuje mase. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rmk_90 Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 jezeli gięta jest dla Ciebie wygodniejsza to bierz giętego wcs'aa mostek to zalezy jaka długość tej amoeby ale waga i tak duza:) juz lepszy by był mostek wcs'a 4 axis 117g przy 110mm długości:) a poza tym to jest jeszcze pare lżejszych opcji, na przykład 97g http://www.allegro.pl/item304266980_extral..._gram_kult.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 juz lepszy by był mostek wcs'a 4 axis 117g przy 110mm długości:) a jeszcze lepszy bylby mostek smicki ktory przy tej samej dlugosci bylby prawdopodobnie lżejszy, a na pewno tańszy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 Starszy model WCSa waży tyle samo przy 1 cm większej długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goly33 Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 widze ze czesci smica dominuja jesli chodzi o relacje cena/waga, a jak to wyglada z wytrzymaloscia? jednak ta roznica w cenie gdzies musi miec swoje podloze... produkuja takze kierownice czy tylko mostki i sztyce? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.