Skocz do zawartości

[Projekt] Scott MC 50 <11 kg


sabotagedsc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Jako że zbliża się czas modernizacji mojego rowerku to założyłem się z kumplem że mój rowerek 1 lipca 2008 będzie ważyć poniżej 11 kg, do wygrania mam trochę kasy :D Zamieszam teraz specyfikacje swojego sprzętu wraz z częściami które chce wymienić do wakacji. Sęk w tym że może mi braknąć kilku gramów i chciałbym się poradzić ekspertów co jeszcze mogę odchudzić w rowerku. Nie posiadam jakiejś specjalnej wagi więc podaje przybliżoną wagę kompletów

 

 

 

Amortyzator: FOX talas 2005

Gripy: Ritchey true grips

Hamulce: tarczowe XTR 2007

Kierownica: Ritchey comp

Klamki: XTR 2007

Koszyk na bidon: aluminiowy

Licznik: sigma

Linki: XTR

Łańcuch: XT

Manetki: XTR 2007

Mechanizm korbowy: XT

Mostek: Ritchey PRO

Neopren: scott

Pancerze: XTR

Pedały: PD-M520

Podkładka pod mostek: Aluminiowa 5mm

Przerzutka przód: LX E- type

Przerzutka tył: XTR RD-960

Rama: Scott MC 50 L

Rogi: Ritchey WCS

Siodło: Selle italia signo

Stery: cone creek

Sztyca: scott mc

Zacisk podsiodłowy: Scott na szybkozamykacz

Inne: zacisk pod lampkę P/T

Tarcza 22 w korbie gorszej jakości + 20g względem oryginalnej

 

Waga ok 8650 gram

 

Dętka przód: schwalbe 95g

Dętka tył: schwalbe 95g

Kaseta: XT 11-34

Koła: Mavic Crossland CL

Opony P/T: Nobb nic 2,25 / kenda kinetics 2,35

Tarcze XTR 2007 180/160

 

Waga ok 4650 gram

 

 

 

Więc rowerek obecnie waży ok 13,3kg :/

Lista rzeczy do winiany :

Gripy- ???

Kaseta: Prawdopodobnie XTR 11-34

Kierownica- Ritchey carbon WCS (bez korków będzie)

Koszyk- brak

Licznik- brak

Łańcuch- XTR lub Rohloff SLT 99

Mostek Ritchey 4-axis 110mm

neopren- brak

pedały- w drugim rowerze mam PD-M 540 wiec mogę je przełożyć, ewentualnie jakieś ubijaki

Podkładka pod mostek: karbonowa

Przerzutka przód: XTR E-type 2007

Rogi- brak

sztyca i zacisk podsiodłowy raczej odpadają z racji nietypowego rozmiaru (sztyca 34,9), ewentualnie dam śrubę zamiast szybkozamykacza

 

Koła Mavic SLR CL

Opony P/T Maxxis Minotaur po ok420 g/szt gram(stare) lub ewentualnie ignitor od kumpla ok 380 g/szt

 

To jak. Pomożecie ?? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. napisz jakis masz budzet

2. czy ten twór 11kg który ma powstać ma dobrze ważyć czy też jezdzić (np. pod ciezkim bikerem?)

3. niektóre czesci dobrałeś troche.....hmmm....bezsensu wg mnie....bo zakładając ze chcesz wydać jak najmniej $ to nie ma sensu kupowanie kasety,przerzutki przód, łańcucha xtr, kiery wcs carbon itd (chyba ze faktyycznie masz wystarczające środki na takie hulanki :) )

4. ja bym do wymiany widział tak: gripy na pianki Authora, kierownica + mostek Tioga, pedały cranki MRX lub xpedo lub exustar (tu zakladam ze nie zalezy Ci zbytnio na trwałości tylko na wadze), sztyca smica, siodło slr tt lub uzywane jakies lekkie z ebaya.de, zaciski do kół na imbus, wywal licznik, mocowania lampek, koszyk na bidon, mala zebatke z przodu itd, opony Flywieghty, ewentualnie nowe koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przerzutce z przodu mam ok60 gram zysku pozatym LX ma luzy i mnie to denerwuje, kaseta i łańcuch za chwilę wyzioną ducha, siodełko raczej zostaje bo SLR jest zbyt twarde dla mnie :/ Dużo bym zyskał na zaciskach do kół na imbus?? Tak dokładnie powywalam liczniki itp ale i tak się boję,że mi się nie uda więc co jeszcze mógłbym zmienić. Moja waga to ok68kg. Dużo bym zyskał na tuningu śrubkowym?? Czy aluminiowa śruba przy mocowaniu zacisku hamulca tarczowego może pęknąć ?? i czy łatwo jest objechać gwint w takiej śrubie od czestego wkręcania/wykręcania (np przy mocowaniu linki do przerzutki ) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. kaseta i łańcuch za chwilę wyzioną ducha

2. Dużo bym zyskał na zaciskach do kół na imbus??

3. Dużo bym zyskał na tuningu śrubkowym??

4. Czy aluminiowa śruba przy mocowaniu zacisku hamulca tarczowego może pęknąć ??

1. no ok. jesli chcesz dopłacać kilkadziesiąt(set) złotych na parunastu gram to ok, ja natomiast wolałbym kasete + łańcuch XT a zaoszczedzone $ wydac na inne komponenty (bo to dalo by wiekszy zysk wagowy)

2. a czy my jestesmy jasnowidzami zebysmy wiedzieli jakie masz teraz i ile ważą? (zaciski na imbus to ok. 65g)

3. tematy o śrubkach były wałkowane tyle razy ze hej, poszukaj w szukajce, na WW i na LB

4. pewnie że może...nie zdarza się to codziennie, ale jest wiesze ryzyko niz w śrubie stalowej/tytanowej

 

PS jesli nie dogadywaliscie szczegolow zakladu to mozesz dac np. oponki kendy kontender (lub podobne), kasete szosowa itd (tu sie tez duzo urwie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kr1zje to jest genialne :o właśnie o takie rozwiązania mi chodzi :) Przymierze się jeszcze do aluminiowych śrub i myślę że powinno wystarczyć, heh jak się kiedyś dorobię wagi i wolnego czasu to zamieszczę pełną specyfikacje rowerku wraz z wagami poszczególnych części. Czy stanie się coś jeśli nie zamontuję nakładki i śruby wkręcanej do gwiazdki w amorku ?? Wydaje mi się że to mostek trzyma rurę sterową więc ta nakładka jest zbędna, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego. Nakladka o ktorej piszecz vzyli Top-Cap i sruba sa jak najbardzej potrzebne. Bez nich bedziesz mial luzy na sterach co 5 km prosto mowiac.

ale pojechałeś...jesli raz porządnie wyregulujesz stery i mocno dokręcisz mostek to możesz śmiało wywalić topcapa i srube i na pewno luz sie po 5 km nie pojawi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co powiedziano wyzej +

1. zmien zacisk podsiodlowy na imbus,

2. pedaly teraz beda fajne Looki Quartz w wadze 250 gram,

3. kasete wez 11-32 a nie 34, bo tego 34 i tak sie nigdy nie uzywa (czasami ono nawet utrudnia jazde),

4. wagi koszyczka na bidon mozesz nie liczyc jesli z nim nie jezdzisz. Tak samo licznik, ale to moje zasady. Jesli zdejmiesz to tylko na czas wazenia to rownie dobrze zaloz na czas wazenia oponki szosowe 1 cal w wadze 200 gram kazda i bedziesz mial problem z glowy,

5. SLRow nie warto kupowac, w tej samej wadze taniej zlozysz na czesciach DT w pelni serwisowalne kola, a kase przeznaczysz na dodatkowe elementy,

6. zasadniczo to hamulce i amor sa ciezkie ale ich wymiana to juz spory koszt...

7. wazyles sztyce? Wiem ze rozmiar bedzie nietypowy pewnie ale czasem warto poszukac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy sie nie uzywa 34? powiedz ze ty jej nie uzywasz. ja akurat znam sporo osob ktore wybierajac miedzy 32 i 34 zdecydowanie dokonaja wyboru tego drugiego. i nie mow mi ze shimano uczynilo taka zebatke i zestaweinie 11-34 standardem bo wiekszosc rowerzystow to mięczaki i nie byliby w stanie jezdzic w terenach gorskich i gorzystych przy braku tego biegu :) sam z powodzeniem korzystam z 34ki i bardzo zalowalem ze w czasach gdy alivio zaczynalo byc 24biegowe nie mozna bylo dostac kasety z tak duzą koronką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo - jesl iwidzisz az taka roznice miedzy 32 a 34... Dla mnie 34 jest za miekkie, powoduje buksowanie tylnego kola, podrywanie przedniego, rower jedzie za wolno. NA o jeden nizszym jezdzi mi sie o niebo lepiej, a to jest przeciez mniejsze niz 32. Dlatego ja bede teraz bral 32. 34 to mozna chyba uzywac na stronych twardych i niewymagajacych technicznie drogach i szlakach. Bo jak pojawia sie piasek to 34 odpada, jak sa przeszkody to tak samo. No ale co kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos ma ochote jezdzic bez Top - Cap-a to moze sie przekonac co do luzow.
wielu jezdzilo/jezdzi bez topcapa i nawet jeszcze jakos luzow nie maja....no ale skoro wiesz lepiej....

 

kupowanie oponek 200g a na nich nie jeździć mija się z celem, głupota i nic więcej...

a kto pisal ze nie bezdie na nich jezdzic? przeciez kupno szosowych oponek do gorala jest doskonalym pomyslem dla biednych kolarzy, ktorzy chca poszalec po szosie a nie stac ich na zakup szosowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

likashs zgadzam się z tobą w 100% w górach na stromych podjazdach 32 a 34 jest ogromną różnicą na stromych podjazdach, tym bardziej śmieszy mnie wyrzucanie blatu 22- to jest tylko dobre na płaskie tereny, jak się ktoś nie zgadza ze mną to się możemy przejechać i sprawdzić w praktyce :wacko: Amorka nie wymienię bo na góry jest idealny, co do oponek to świetny pomysł ale wg zakładu rower ma jeździć po górach :/ Zastanawiam się nad ubijakami ale maja duży luz roboczy i boje się że mogę się nie wypiąć na takim technicznym podjeździe :/ pozatym SPDki są wg mnie mocniejsze konstrukcyjnie (przywale ubijakiem porządnie w kamiora i się może pokrzywić). Problem w tym że SLRy mi się bardzo podobają :/ co do zacisku to gdzie znajdę taki zacisk?? przypominam że strzyca ma 34,9...pytałem się o taka z WSCa i mi zaśpiewali 600zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukas_t1 zanim cokolwiek napiszesz wypadałoby zapoznać się z wcześniejszymi postami, sabotagedsc napisał że mieszka blisko gór i rower ma służyć do jazdy w terenie, nic nie mówił o przystosowaniu roweru do jazdy po szosie...

 

Taniej wyjdzie ci kupić sztyce na zamówienie ~400pln, poczytaj topici na http://light-bike.com/forum/ o sztycach a dowiesz się sporo ciekawych rzeczy. Użytkownik dymarkus zajmuję się chyba produkcją sztyc, napisz do niego czy zrobi ci sztyce na wymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukas_t1 zanim cokolwiek napiszesz wypadałoby zapoznać się z wcześniejszymi postami, sabotagedsc napisał że mieszka blisko gór i rower ma służyć do jazdy w terenie, nic nie mówił o przystosowaniu roweru do jazdy po szosie...

napisz mi w takim razie w którym miejscu była mowa o jezdzeniu tylko po terenie, bo chyba nie powiesz mi ze blisko gór nie ma szos? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też chętnie się zabiore na testowanie koronki 34...

 

ubijaki wypinają się, praktycznie w tym samym momencie co sh*tmanowskie spd'y

można to regulowac poprzez zamiane bloków.

a co do wytrzymałości to masz rację, można je złamać, ale trzeba naprawde mocno udeczyć. Mi się juz zdarzyło kilka raz uderzyć Crankiem w kamole itp, tylko się porysowały.

ale zato w ciężkim terenie shimanowskie spd'y się chowają.

 

a nie myślałeś nad Look 4x4 ?

podobno są mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie powiedzial wczesniej ze zaklad dotyczy jazdy w gorach.

 

Za roznice miedzy SLRami a DT masz sztyce Thomsona :P No ale rozumiem Cie. Mi kiedys tez sie podobaly, ale gust mi sie zmienil. Teraz uwazam za ladniejszy oryginalniejszy zaplot niz mniej szprych. Poza tym serwisuj SLRy :) Wziales pod uwage ze jak peknie ta ich aluminiowa szprycha to wysylka do harfy Cie czeka :) No chyba ze mieszkasz w jej poblizu. Twoja decyzja.

Wartoby sie zastanowic nad tymi detkami 95 gram. Czy nie beda za slabe, bo one lubia zachowywac sie dziwnie (pekac, puszczac powietrze) choc do wygrania zakladu moga byc (potem sie zmieni).

 

Aha - co do sztycy mozesz przeciez pomyslec nad redukcja jakas :) Do bardziej normalnego rozmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh wiec ubijaki wracają do rozgrywki- kolejne 100gram mniej :) z redukcją jeszcze nie wiem,ponoć ta strzyca jest całkiem lekka poniewaz jest mocno wycieniowana, ale tak tylko mówił kumpel z serwisu scotta. A redukcja też waży swoje jakby nie patrzeć. Co do opon to w góry się kompletnie nie nadają takie, pierwszy lepszy zjazd i po oponie-kasa wywalona w błoto. Na minotaurach sie jeszcze da pojeździć i przede wszystkim mam je za darmo :P Dętki na razie zostają bo się świetnie spisują, w przyszłości albo UST albo dętki i do nich joe's super sealant który mi się marnuje od wakacji :/ tak przy okazji jak się wleje mleczko do dętki to czy można ja pompować i spuszczać z niej powietrze?? Czy jak się spuści raz to jest do wyrzucenia bo mleczko zamieni się w wewnętrzną łatkę ?? lukashs zapraszam na testy jak tylko będzie jakaś znośna pogoda :) Koła będą SLRy, jakoś przeżyję ewentualny serwis, tak samo jak się uparłem na FOXa i juz 2 razy byłem bez amorka ale z RS czułbym się jakoś nie w pełni szczęśliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...