sabotagedsc Napisano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2008 Witam ! Jako że zbliża się czas modernizacji mojego rowerku to założyłem się z kumplem że mój rowerek 1 lipca 2008 będzie ważyć poniżej 11 kg, do wygrania mam trochę kasy Zamieszam teraz specyfikacje swojego sprzętu wraz z częściami które chce wymienić do wakacji. Sęk w tym że może mi braknąć kilku gramów i chciałbym się poradzić ekspertów co jeszcze mogę odchudzić w rowerku. Nie posiadam jakiejś specjalnej wagi więc podaje przybliżoną wagę kompletów Amortyzator: FOX talas 2005 Gripy: Ritchey true grips Hamulce: tarczowe XTR 2007 Kierownica: Ritchey comp Klamki: XTR 2007 Koszyk na bidon: aluminiowy Licznik: sigma Linki: XTR Łańcuch: XT Manetki: XTR 2007 Mechanizm korbowy: XT Mostek: Ritchey PRO Neopren: scott Pancerze: XTR Pedały: PD-M520 Podkładka pod mostek: Aluminiowa 5mm Przerzutka przód: LX E- type Przerzutka tył: XTR RD-960 Rama: Scott MC 50 L Rogi: Ritchey WCS Siodło: Selle italia signo Stery: cone creek Sztyca: scott mc Zacisk podsiodłowy: Scott na szybkozamykacz Inne: zacisk pod lampkę P/T Tarcza 22 w korbie gorszej jakości + 20g względem oryginalnej Waga ok 8650 gram Dętka przód: schwalbe 95g Dętka tył: schwalbe 95g Kaseta: XT 11-34 Koła: Mavic Crossland CL Opony P/T: Nobb nic 2,25 / kenda kinetics 2,35 Tarcze XTR 2007 180/160 Waga ok 4650 gram Więc rowerek obecnie waży ok 13,3kg :/ Lista rzeczy do winiany : Gripy- ??? Kaseta: Prawdopodobnie XTR 11-34 Kierownica- Ritchey carbon WCS (bez korków będzie) Koszyk- brak Licznik- brak Łańcuch- XTR lub Rohloff SLT 99 Mostek Ritchey 4-axis 110mm neopren- brak pedały- w drugim rowerze mam PD-M 540 wiec mogę je przełożyć, ewentualnie jakieś ubijaki Podkładka pod mostek: karbonowa Przerzutka przód: XTR E-type 2007 Rogi- brak sztyca i zacisk podsiodłowy raczej odpadają z racji nietypowego rozmiaru (sztyca 34,9), ewentualnie dam śrubę zamiast szybkozamykacza Koła Mavic SLR CL Opony P/T Maxxis Minotaur po ok420 g/szt gram(stare) lub ewentualnie ignitor od kumpla ok 380 g/szt To jak. Pomożecie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 1. napisz jakis masz budzet 2. czy ten twór 11kg który ma powstać ma dobrze ważyć czy też jezdzić (np. pod ciezkim bikerem?) 3. niektóre czesci dobrałeś troche.....hmmm....bezsensu wg mnie....bo zakładając ze chcesz wydać jak najmniej $ to nie ma sensu kupowanie kasety,przerzutki przód, łańcucha xtr, kiery wcs carbon itd (chyba ze faktyycznie masz wystarczające środki na takie hulanki ) 4. ja bym do wymiany widział tak: gripy na pianki Authora, kierownica + mostek Tioga, pedały cranki MRX lub xpedo lub exustar (tu zakladam ze nie zalezy Ci zbytnio na trwałości tylko na wadze), sztyca smica, siodło slr tt lub uzywane jakies lekkie z ebaya.de, zaciski do kół na imbus, wywal licznik, mocowania lampek, koszyk na bidon, mala zebatke z przodu itd, opony Flywieghty, ewentualnie nowe koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabotagedsc Napisano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 na przerzutce z przodu mam ok60 gram zysku pozatym LX ma luzy i mnie to denerwuje, kaseta i łańcuch za chwilę wyzioną ducha, siodełko raczej zostaje bo SLR jest zbyt twarde dla mnie :/ Dużo bym zyskał na zaciskach do kół na imbus?? Tak dokładnie powywalam liczniki itp ale i tak się boję,że mi się nie uda więc co jeszcze mógłbym zmienić. Moja waga to ok68kg. Dużo bym zyskał na tuningu śrubkowym?? Czy aluminiowa śruba przy mocowaniu zacisku hamulca tarczowego może pęknąć ?? i czy łatwo jest objechać gwint w takiej śrubie od czestego wkręcania/wykręcania (np przy mocowaniu linki do przerzutki ) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 1. kaseta i łańcuch za chwilę wyzioną ducha2. Dużo bym zyskał na zaciskach do kół na imbus?? 3. Dużo bym zyskał na tuningu śrubkowym?? 4. Czy aluminiowa śruba przy mocowaniu zacisku hamulca tarczowego może pęknąć ?? 1. no ok. jesli chcesz dopłacać kilkadziesiąt(set) złotych na parunastu gram to ok, ja natomiast wolałbym kasete + łańcuch XT a zaoszczedzone $ wydac na inne komponenty (bo to dalo by wiekszy zysk wagowy) 2. a czy my jestesmy jasnowidzami zebysmy wiedzieli jakie masz teraz i ile ważą? (zaciski na imbus to ok. 65g) 3. tematy o śrubkach były wałkowane tyle razy ze hej, poszukaj w szukajce, na WW i na LB 4. pewnie że może...nie zdarza się to codziennie, ale jest wiesze ryzyko niz w śrubie stalowej/tytanowej PS jesli nie dogadywaliscie szczegolow zakladu to mozesz dac np. oponki kendy kontender (lub podobne), kasete szosowa itd (tu sie tez duzo urwie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabotagedsc Napisano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Między XTR a XT jest ok 300 zł różnicy, więc na co byś przeznaczył zaoszczędzone pieniądze ?? Oponki FLYweigh odpadają bo mieszkam blisko gór więc kupić a nie używać to się mija z celem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kr1zje Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 możesz zrobić ze swoich spd jednostronne, zysk wagowy to chyba ponad 50g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Między XTR a XT jest ok 300 zł różnicy, więc na co byś przeznaczył zaoszczędzone pieniądze ?? mało Ci propozycji wymianu napisałem? chociażby dołóż te 300zl na lepsze koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabotagedsc Napisano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 kr1zje to jest genialne właśnie o takie rozwiązania mi chodzi Przymierze się jeszcze do aluminiowych śrub i myślę że powinno wystarczyć, heh jak się kiedyś dorobię wagi i wolnego czasu to zamieszczę pełną specyfikacje rowerku wraz z wagami poszczególnych części. Czy stanie się coś jeśli nie zamontuję nakładki i śruby wkręcanej do gwiazdki w amorku ?? Wydaje mi się że to mostek trzyma rurę sterową więc ta nakładka jest zbędna, tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Nic takiego. Nakladka o ktorej piszecz vzyli Top-Cap i sruba sa jak najbardzej potrzebne. Bez nich bedziesz mial luzy na sterach co 5 km prosto mowiac. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kr1zje Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=6986 link do projektu z lb gdzie spd są po tuningu "Pedals: Shimano PDM540 tuned 256g" uprzedzam jednak, że odkręcenie śrub nie będzie łatwe, trzymają jak diabli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 Nic takiego. Nakladka o ktorej piszecz vzyli Top-Cap i sruba sa jak najbardzej potrzebne. Bez nich bedziesz mial luzy na sterach co 5 km prosto mowiac. ale pojechałeś...jesli raz porządnie wyregulujesz stery i mocno dokręcisz mostek to możesz śmiało wywalić topcapa i srube i na pewno luz sie po 5 km nie pojawi.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 To co powiedziano wyzej + 1. zmien zacisk podsiodlowy na imbus, 2. pedaly teraz beda fajne Looki Quartz w wadze 250 gram, 3. kasete wez 11-32 a nie 34, bo tego 34 i tak sie nigdy nie uzywa (czasami ono nawet utrudnia jazde), 4. wagi koszyczka na bidon mozesz nie liczyc jesli z nim nie jezdzisz. Tak samo licznik, ale to moje zasady. Jesli zdejmiesz to tylko na czas wazenia to rownie dobrze zaloz na czas wazenia oponki szosowe 1 cal w wadze 200 gram kazda i bedziesz mial problem z glowy, 5. SLRow nie warto kupowac, w tej samej wadze taniej zlozysz na czesciach DT w pelni serwisowalne kola, a kase przeznaczysz na dodatkowe elementy, 6. zasadniczo to hamulce i amor sa ciezkie ale ich wymiana to juz spory koszt... 7. wazyles sztyce? Wiem ze rozmiar bedzie nietypowy pewnie ale czasem warto poszukac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 nigdy sie nie uzywa 34? powiedz ze ty jej nie uzywasz. ja akurat znam sporo osob ktore wybierajac miedzy 32 i 34 zdecydowanie dokonaja wyboru tego drugiego. i nie mow mi ze shimano uczynilo taka zebatke i zestaweinie 11-34 standardem bo wiekszosc rowerzystow to mięczaki i nie byliby w stanie jezdzic w terenach gorskich i gorzystych przy braku tego biegu sam z powodzeniem korzystam z 34ki i bardzo zalowalem ze w czasach gdy alivio zaczynalo byc 24biegowe nie mozna bylo dostac kasety z tak duzą koronką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kr1zje Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 kupowanie oponek 200g a na nich nie jeździć mija się z celem, głupota i nic więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 Jesli ktos ma ochote jezdzic bez Top - Cap-a to moze sie przekonac co do luzow. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 Tobo - jesl iwidzisz az taka roznice miedzy 32 a 34... Dla mnie 34 jest za miekkie, powoduje buksowanie tylnego kola, podrywanie przedniego, rower jedzie za wolno. NA o jeden nizszym jezdzi mi sie o niebo lepiej, a to jest przeciez mniejsze niz 32. Dlatego ja bede teraz bral 32. 34 to mozna chyba uzywac na stronych twardych i niewymagajacych technicznie drogach i szlakach. Bo jak pojawia sie piasek to 34 odpada, jak sa przeszkody to tak samo. No ale co kto lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 Jesli ktos ma ochote jezdzic bez Top - Cap-a to moze sie przekonac co do luzow. wielu jezdzilo/jezdzi bez topcapa i nawet jeszcze jakos luzow nie maja....no ale skoro wiesz lepiej.... kupowanie oponek 200g a na nich nie jeździć mija się z celem, głupota i nic więcej... a kto pisal ze nie bezdie na nich jezdzic? przeciez kupno szosowych oponek do gorala jest doskonalym pomyslem dla biednych kolarzy, ktorzy chca poszalec po szosie a nie stac ich na zakup szosowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 kazdy kto uwaza ze kaseta z najwieksza koronka 34.... nie robil chyba jeszcze porzadnych tecznicznych podjazdów, a przedewszytskim stromych ! takie moje zdanie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabotagedsc Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 likashs zgadzam się z tobą w 100% w górach na stromych podjazdach 32 a 34 jest ogromną różnicą na stromych podjazdach, tym bardziej śmieszy mnie wyrzucanie blatu 22- to jest tylko dobre na płaskie tereny, jak się ktoś nie zgadza ze mną to się możemy przejechać i sprawdzić w praktyce Amorka nie wymienię bo na góry jest idealny, co do oponek to świetny pomysł ale wg zakładu rower ma jeździć po górach :/ Zastanawiam się nad ubijakami ale maja duży luz roboczy i boje się że mogę się nie wypiąć na takim technicznym podjeździe :/ pozatym SPDki są wg mnie mocniejsze konstrukcyjnie (przywale ubijakiem porządnie w kamiora i się może pokrzywić). Problem w tym że SLRy mi się bardzo podobają :/ co do zacisku to gdzie znajdę taki zacisk?? przypominam że strzyca ma 34,9...pytałem się o taka z WSCa i mi zaśpiewali 600zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kr1zje Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 lukas_t1 zanim cokolwiek napiszesz wypadałoby zapoznać się z wcześniejszymi postami, sabotagedsc napisał że mieszka blisko gór i rower ma służyć do jazdy w terenie, nic nie mówił o przystosowaniu roweru do jazdy po szosie... Taniej wyjdzie ci kupić sztyce na zamówienie ~400pln, poczytaj topici na http://light-bike.com/forum/ o sztycach a dowiesz się sporo ciekawych rzeczy. Użytkownik dymarkus zajmuję się chyba produkcją sztyc, napisz do niego czy zrobi ci sztyce na wymiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 lukas_t1 zanim cokolwiek napiszesz wypadałoby zapoznać się z wcześniejszymi postami, sabotagedsc napisał że mieszka blisko gór i rower ma służyć do jazdy w terenie, nic nie mówił o przystosowaniu roweru do jazdy po szosie... napisz mi w takim razie w którym miejscu była mowa o jezdzeniu tylko po terenie, bo chyba nie powiesz mi ze blisko gór nie ma szos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 ja też chętnie się zabiore na testowanie koronki 34... ubijaki wypinają się, praktycznie w tym samym momencie co sh*tmanowskie spd'y można to regulowac poprzez zamiane bloków. a co do wytrzymałości to masz rację, można je złamać, ale trzeba naprawde mocno udeczyć. Mi się juz zdarzyło kilka raz uderzyć Crankiem w kamole itp, tylko się porysowały. ale zato w ciężkim terenie shimanowskie spd'y się chowają. a nie myślałeś nad Look 4x4 ? podobno są mocniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kr1zje Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 Jazdę po terenie wywnioskowałem z faktu, że sabotagedsc odrzucił propozycję opon maxxis flyweight: http://www.allegro.pl/item304512735_opona_...uper_lekka.html która ma niewielki bieżnik, a co dopiero mówić o "szosowych oponkach"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 Ale nie powiedzial wczesniej ze zaklad dotyczy jazdy w gorach. Za roznice miedzy SLRami a DT masz sztyce Thomsona No ale rozumiem Cie. Mi kiedys tez sie podobaly, ale gust mi sie zmienil. Teraz uwazam za ladniejszy oryginalniejszy zaplot niz mniej szprych. Poza tym serwisuj SLRy Wziales pod uwage ze jak peknie ta ich aluminiowa szprycha to wysylka do harfy Cie czeka No chyba ze mieszkasz w jej poblizu. Twoja decyzja. Wartoby sie zastanowic nad tymi detkami 95 gram. Czy nie beda za slabe, bo one lubia zachowywac sie dziwnie (pekac, puszczac powietrze) choc do wygrania zakladu moga byc (potem sie zmieni). Aha - co do sztycy mozesz przeciez pomyslec nad redukcja jakas Do bardziej normalnego rozmiaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabotagedsc Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 Heh wiec ubijaki wracają do rozgrywki- kolejne 100gram mniej z redukcją jeszcze nie wiem,ponoć ta strzyca jest całkiem lekka poniewaz jest mocno wycieniowana, ale tak tylko mówił kumpel z serwisu scotta. A redukcja też waży swoje jakby nie patrzeć. Co do opon to w góry się kompletnie nie nadają takie, pierwszy lepszy zjazd i po oponie-kasa wywalona w błoto. Na minotaurach sie jeszcze da pojeździć i przede wszystkim mam je za darmo Dętki na razie zostają bo się świetnie spisują, w przyszłości albo UST albo dętki i do nich joe's super sealant który mi się marnuje od wakacji :/ tak przy okazji jak się wleje mleczko do dętki to czy można ja pompować i spuszczać z niej powietrze?? Czy jak się spuści raz to jest do wyrzucenia bo mleczko zamieni się w wewnętrzną łatkę ?? lukashs zapraszam na testy jak tylko będzie jakaś znośna pogoda Koła będą SLRy, jakoś przeżyję ewentualny serwis, tak samo jak się uparłem na FOXa i juz 2 razy byłem bez amorka ale z RS czułbym się jakoś nie w pełni szczęśliwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.