Slawek_l_83 Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 Zmieniam oponki i co polecacie ja faworytów mam takich, dodam że oponki na dni suche, trasy mało kamieniste od czasu do czasu góry Mają być lekkie i w miarę wytrzymałe Moje typy: 1. TYŁ Schwalbe Nobby Nic 2,1 Przód Schwalbe Racing Ralph 2,1´´ 2. Przód i tył Schwalbe Racing Ralph 2,1´´ 3. PRZÓD i TYŁ Michelin XCR Dry2 26x2,0 4. PRZÓD i TYŁ Maxxis FlyWeight 330 5. Continental Explorer Supersonic 2,1 6. Continental Speed King Supersonic 26x2,1 2008 7. Continental Twister SuperSonic 1,9 Czekam na wasze opinie kto na czym jeździ i z czym się spotkał Wszystkie opinie mile widziane, a może ktoś ma jakieś inne ciekawe propozycje dodam, że oponki mają się zmieścić w 900gr/2szt czym niżej tym lepiej ale bez przesady abym nie musiał łatać gum co 10km
Mod Team bogus Napisano 27 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 27 Stycznia 2008 Jak chcesz jeździć w góry to Flywieghty odpadają.
Slawek_l_83 Napisano 27 Stycznia 2008 Autor Napisano 27 Stycznia 2008 Już je skreśliłem Są za lekkie i doczytałem się, że szybko się zużywają
tomeks Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 Jak gory i kamienie to chyba od razu odpuscil bym sobie ralphy ( chyba ze te 2008 sa lepsze od poprzednika ) oraz fly wieghty. Ja bym zalozyl na przod explorera supersonica, a na tyl moze tez ale czy czasem nie zetrze sie zbyt szybko? albo moze komplet nobby nic, sprawdzone oponki wiec raczej bys nie zalowal ale waga 2008 to okolo 940g ;]
Nawrotek Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 Bierz RR 2.1 Śmigałem na nich kiedyś i powiem Ci że są extra. Jesienią tam gdzie kumple na liściach odpadali ja jechałem dalej (trochę spuściłem powietrza ) Ale fajne są xDD
Mod Team bogus Napisano 27 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 27 Stycznia 2008 Ile ważą RR 2008? I ile kosztują? Nigdzie nie mogę znaleźć.
tomeks Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 waga okolo 458g, cena chyba 95zl na allegro. nawrotek - te twoje ralphy jakies cudowne chyba sa moje na lisciach sie slizgaja jak glupie ;]
Mod Team bogus Napisano 27 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 27 Stycznia 2008 A w sklepie stacjonarnym ile?
tomeks Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 a ciezko poszukac?? :] tutaj bardzo tanio w centrum tez podobna cena, a nigdzie indziej nie szukalem. http://bike-center.home.pl/product_info.ph...roducts_id=1243
siwyex Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 1. TYŁ Schwalbe Nobby Nic 2,1 Przód Schwalbe Racing Ralph 2,1´´ Trzymałbym sie kompletów, a nie mieszał opony, po pierwsze dużo lepiej wygląda jeśli opony sa takie same, a po drugie wiesz kiedy i na co możesz sobie pozwolić...Z Nobby Nic nie miałem nigdy nic wspólnego, ale Ralphy potrzebują troszkę mokrego, aby zmyć się z trasy... 2. Przód i tył Schwalbe Racing Ralph 2,1´´ Set dosyć lekki, ale nie nadający się na mokre trasy... W górach można pośmigać, ale jakby przypadkiem wpaść na deszcz, to chyba prowadził bym non stop rower... 3. PRZÓD i TYŁ Michelin XCR Dry2 26x2,0 Nie miałem z nimi doczynienia, ale z tego co wiem to sobie chwalą... 4. PRZÓD i TYŁ Maxxis FlyWeight 330 Używam tego kompletu i na suchych drogach, suchym lesie, nawet kamienistych ścieżkach spisuje idealnie... Fakt na mokrym troszkę nosi, ale od tego mam drugi komplet opon... JEśli chodzi o "kapcie" to ja na 1500km nie złapałem żadnego (w tym zaliczone 2 wyścigi - jeden strasznie kamienisty) więc nie mam prawa aby złe słowo powiedzieć na te opony... Przy tym wszystkim sa mega lekkie... 5. Continental Explorer Supersonic 2,1 Moim drugim kompletem opon jest Continental Explorer Pro, a więc cięższa wersja Supersonica i spisuja się świetnie, tyle że mają dosyć spore opory toczenia... 6. Continental Speed King Supersonic 26x2,1 2008 Miałem z nimi doczynienia tylko przez kumpla (Lukashs), ale z tego co wiem nic do nich nie ma tyle że po asfalcie strasznie chuczą no i także spore opory toczenia... 7. Continental Twister SuperSonic 1,9 Nic o nich nie powiem, bo nie miałem żadnego kontaktu, ale waga/cena/jakość chyba dobra
Mod Team bogus Napisano 27 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 27 Stycznia 2008 OK, wielkie dzięki. Szukałem, ale chyba nie tam gdzie trzeba. P.S. Sory za OT.
5iatka Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 Ameryki nie odkryje, ale moge Ci polecic Nobby Nic. Przyzwoite oponki - no i raczej nie delikatny bieznik powoduje ze spisuja sie dobrze w terenie.
gerus Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 http://www.allegro.pl/item298772128_schwal...008_super_.html taniej chyba juz nie bedzie. Ja mam NN 1,8 i moge je ci polecic
tomeks Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 siwyex - a jak ze scieralnoscia tych explorerow?? gerus - mozesz zmierzyc ich szerokosc na kole? najlepiej od koncow bocznych klockow.
karolyfer Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 Moje Explorery Pro się trzymają dobrze po 4,5 tysiącach km treningów i wyścigów (jakieś 20-25). W tym też były dojazdy asfaltowe, no i tylna opona dostaje w d.... podczas startów Mimo tego dobra trakcja, choć tylną mógłbym już wymienić z uwagi na dwa razy rozcięcie w tym samym miejscu i niższy niż z przodu bieżnik.
siwyex Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 siwyex - a jak ze scieralnoscia tych explorerow?? Mają przejechane ok 4000km i jest jakaś połowa bieżnika starta... Waga (przód 501, tył 498)
Ravo XC Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 PRZÓD i TYŁ Michelin XCR Dry2 26x2,0 Na tym obecnie jezdze, maja przejchane 1000km po roznym terenie. Bardzo je polecam na maratony moim zdaniem najlepsze oponki ktore mialem, są bardzo szybkie. Biker kupując je, musi miec troche praktyki zeby je dobrze opanowac, wymagaja dobrej techniki ze strony bikera, ale jak je poznasz to nie zamienisz na zadne inne. PS. nie zlapały jeszcze kapcia -> to chyba ta guma Dula Compound Pzdr.
Xsystoff Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 siwyex - a jak ze scieralnoscia tych explorerow?? Ja mam Explorera Supersonica na przodzie, jezdze czesto po twardych nawierzchniach i po 5k km jest wiecej niz polowa bieznika. Spokojnie do 8 - 9k km dociagna.
Slawek_l_83 Napisano 27 Stycznia 2008 Autor Napisano 27 Stycznia 2008 PRZÓD i TYŁ Michelin XCR Dry2 26x2,0 Na tym obecnie jezdze, maja przejchane 1000km po roznym terenie. Bardzo je polecam na maratony moim zdaniem najlepsze oponki ktore mialem, są bardzo szybkie. Biker kupując je, musi miec troche praktyki zeby je dobrze opanowac, wymagaja dobrej techniki ze strony bikera, ale jak je poznasz to nie zamienisz na zadne inne. PS. nie zlapały jeszcze kapcia -> to chyba ta guma Dula Compound Pzdr. A jak z wchodzeniem w zakręty bo niektóre oponki są takie że wchodzisz w zakręt spoko a żeby dalej jechać prosto to troszkę trzeba większej siły użyć się wyprostować. Przeszkadza w tym miejscu wysoki bieżnik po bokach opony
gerus Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 siwyex - a jak ze scieralnoscia tych explorerow?? gerus - mozesz zmierzyc ich szerokosc na kole? najlepiej od koncow bocznych klockow. Szerokosc NN od klocka do klocka to 45mm. Tu masz foto z kenda kobra 2.0 (48mm) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43e4e25d63611827.html i schwalbe black jack 2.1 (54mm) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb75a6a55a0ce78c.html
Ravo XC Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 W zakretach sie trzyma super, ale trzeba pewnie sie przechylac, nie bac sie ze wylecisz Jak podkreslilem wczesniej wymagaja one dobrej techniki jazdy.Nie mowie ze jakos tam super jezdze technicznie ale trening czyni mistrza, a duzo jezdze w roznym terenie i tzw single tracki nie sa mi obce a te oponki tam sie super sprawdzaja. Gorzej niestety jest na korzeniach a szczegolnie mokrych. No ale na wyscigi są idealne ale w góry np i błoto to oczywiscie cos ostrejszego polecam np Tioga factory XC, tez je mialem kiedys i pod kazda gorke podjezdzlaem z koreniami i kamieniami Pzdr.
pawel934 Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 A propos NN/RR Spytaj promiana. On ma z przodu NN, a z tyłu RR (albo na odwrót ) i bardzo sobie chwali.
jacekacek Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 Ravo ma absolutną rację. Ja mam wprawdzie XC Dry2 ale to to samo tyle że z jednorodnej mieszanki gumy. Jedyna guma jaka miałem to przebicie przez 7cm zardzewiały gwóźdź który przebiłby gąsienice czołgu Do tego bardzo fajna przyczepność w błotku, jak na opony dedykowane na suchy teren. Niestety bieżnik złazi dość szybko na asfalcie i po 4000km nie ma połowy.
Paviarotti Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 siwyex - a jak ze scieralnoscia tych explorerow?? Co prawda nie jestem siwyex, ale też miałem te opony. Naprawdę mają bardzo dobrą wytrzymałość i niską ścieralność. Jeździłem duużo szosą (duża jej przewaga względem kilometrów terenowych) i po ok 6 tys. km z przodu została ponad połowa bieżnika, z tyłu już tylko ok 3/8 (jednak asfaltowe podjazdy mocno zjadają bieżnik). Jeśli ktoś jeździ z przewagą tylko terenu to starczą na naprawdę długo. Teraz mam cięższe Mythosy II, trakcja i przyczepność w zakrętach jednak wyczuwalnie lepsze ale i waga spora. Jakby udało Ci się wyrwać te Explorery w miarę tanio to naprawdę polecam.
Slawek_l_83 Napisano 27 Stycznia 2008 Autor Napisano 27 Stycznia 2008 Oponki będę kupował w Bike-center bo kupuje tam mój brat rower i ja zabieram nowy komplet a jemu daję swój Za małą dopłatą z mojej strony I dlatego wymieniłem tylko te gumy które są na stanie w sklepie Jak widzęm to głosy przeważają pomiędzy 1.ESS, 2.RR, 3.NN
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.