olek123 Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 Witam, mam pewne obawy czy nie popsulem swojej tory Mianowicie przy ustawianiu klockow naciagnolem linke tak aby klocki dotykaly obreczy, dodatkowo przy klamce wykrecilem barylke do konca tak ze z 0,5 cm linki naciagnolem, dokrecilem kolocki i przy odkrecaniu barylki zobaczylem ze piwoty sie ruszaja (tzn. po naciagnieciu linki rozgiolem piwoty). Pozniej jezdzac po piwnicy uslyszalem ze przy zakretach 90 st. klocki mocno tra o obrecze. Czy moglem pozbawic tory sztywnosci tym naciagnieciem linki ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 A sprężynki od Avidów? Raczej amora tak szybko nie rozwaliłeś, chociaż znam przypadki padania "Tor". Zdemontuj hample i stwierdź co ci się rusza. Piwoty? Jesli tak to sprawdz czy są odkręcalne i je wykręć. nie panikuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 Piwoty i hamulce sie nie ruszaja, ale podczas ostrych manewrow klocki tra o obrecz pancerzyk nie ciagnie bo w powietrzu nic nie trze. Sprawdzalem z innymi kolami i to samo, amortyzator nie posiada luzow przod - tyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 jak dla mnie slabe sprezyny w hamulcu ... olek123 - nie pisz zaczolem, naciagnolem, poprawna wersja pisowni jest przyjemniejsza dla oka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gerus Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 Jak klocki tra o obrecz na zakretach to obstawiam malo sztywne kolo, bo z tora to problemow miec nie bedziesz bo jest pancerna ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meva Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 zobacz czy masz dobrze kolo dokręcone (nic mądrzejszego mi do głowy nie przeszło) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 Mozliwe ze to kolo jest malo sztywne. A czy takie rozginanie piwotow moze byc niebezpieczne dla amortyzatora? Zauwazylem ze jak sciskam bardzo mocno klamke to tez troche piwoty sie rozginaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 zawsze tak jest. co do obcierania: tez obstawiam kolo. poluzuj odrobine linke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 sprawdź naciąg szprych albo złap za obręcz i spróbuj ją lekko odginać w stronę klocków zobaczysz jakiej siły trzeba użyć żeby dociągnąć obręcz do klocka bo przy ostrych zakrętach działają duże siły na obręcz a piwoty zawsze się minimalnie odginają po to się stosuje boostery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 @gerus co rozumiesz przez "pancerna"? nic na ziemi nie jest na tyle pancerne, żeby nie dało się tego ugiąć. generalnie temat już był omawiany, w dodatku w kontekście takiego samego roweru, identyczny problem. polecam wyszukiwarkę. i chcę uspokoić autora tematu - nie ma najmniejszych szans, ale to żadnych, żebyś w ten sposób uszkodził amortyzator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 proxx, troche mnie uspokoiles, dzis amor dzialal idealnie, nie ma zadnych luzow i raczej sie nie uszkodzil. A z tym wyginaniem piwotow to podczas hamowania tez sie gna troche wiec raczej to nie moze uszkodzic amora. Wina chyba lezy po stronie hamulcow, gdyz podczas skrecania i pochylania roweru w prawa strone nic nie ociera, w lewa juz troche trze. Jutro wezme sie za ustawienie hamulcow zobaczymy co z tego wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuczy Napisano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 podczas skrecania i pochylania roweru w prawa strone nic nie ociera, w lewa juz troche trze Skąd ja to znam Tora 318 i SD5 Słychać ocieranie tylko na asfalcie i to tylko gdy się jedzie wolno i opony nie brzęczą a w jeździe nic nie przeszkadza to nie ruszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 @Olek może to już trochę offtop, ale tak mi się wydaje, że nie masz jeszcze jakiegoś ogromnego doświadczenia z mtb, albo przynajmniej z amortyzacją... - wyobraź sobie, co przeżyła już moja Tora - 15 kilometrowe zjazdy po luźnych kamieniach różnego rozmiaru, często z prędkościami powyżej 30km/h, praca w całym zakresie skoku - to są obciążenia, które mogą COKOLWIEK namieszać w amortyzatorze, który nie jest wydmuszką jak np... nieważne, bo zaraz znowu dostanę opierdaty od light-bikerów... w każdym razie moja Tora ma 2500 przebiegu, z czego dużo w warunkach trudnych i nie zawsze podchodzących pod XC. i nic, kompletnie nic jej nie jest. gdyby coś miało się psuć w amortyzatorze od regulacji hamulców, to ja przepraszam barc, nawet bym nie wsiadł na taki sprzęt. nie przejmuj się totalnie, przy regulacji nie musisz być ani trochę delikatny, bo ten sprzęt został zaprojektowany do przenoszenia o wiele większych obciążeń, niż Ty jesteś w stanie mu zadać swoją dłonią poprzez v-brakei. wyginanie się lag czy też widełek z tyłu podczas hamowania - to również nic złego ani dziwnego. żaden materiał nie jest na tyle sztywny, żeby nie wygiął się ani trochę. co więcej - sprężystość jest jednym z warunków wytrzymałości. tak więc - amor jest OK. po prostu wyreguluj dobrze hamulec. a jak będziesz miał problem, to znajdź ten temat, o którym mówiłem. jest gdzieś tam, tylko nie mam czasu za bardzo go szukać za Ciebie. 15 minut i znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.